Vuoden 2025 kunta- ja aluevaaliehdokkaiden rikostaustat ja esiintulot

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
Tarkastaja Levisi
James Bond (David Niven)

Re: Vuoden 2025 kunta- ja aluevaaliehdokkaiden rikostaustat ja esiintulot

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

Vaaleissa ehdolla oleva neljä asuntoa omistava sekä Kokoomusnuori sekä aikoinaan koulukiusattu jäbä ja nykyinen "ihmelapsi" Patrick Itäniemi kutsui illalliselle povekkaan vaaleissa ehdolla olevan somenainen Pasha Pozdniakovan. Nyt heräsi epäilys että Itäniemi olisi itse järjestänyt illallisen salakuvauksen.Mieluummin uskon tämän povekkaan mallin sanaan kuin kokoomusnuoren. Itäniemi on ollut aikaisemminkin julkisuudessa. Viime syksynä tämä 19-vuotias nappisilmä vaati Suomeen isompia tuloeroja ja totesi kuinka "valitettavan usein tuloja tasataan myös ihmisille, jotka eivät suinkaan edes ansaitse sitä".

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... c0b1cf7471

Pasha Pozdniakova ja kokoomusnuori illallistivat – Sitten mallille selvisi karu totuus
Patrick Itäniemi ja Pasha Pozdniakova ikuistettiin tammikuussa salakuviin. Väitteiden mukaan Patrick olisi kuitenkin masinoinut itse kuvaajan paikalle. Pasha on järkyttynyt tilanteesta.

Patrick.jpg
Patrick.jpg (48.76 KiB) Katsottu 1858 kertaa

Seiska uutisoi tammikuussa kokoomusnuori Patrick Itäniemen, 19, ja malli Pasha Pozdniakovan, 25, paparazzikuvista. Kuvissa Patrick ja Pasha istuivat helsinkiläisessä Alexanderplatz-ravintolassa ja nauttivat illallista yhdessä. Molemmat heistä ovat tänä vuonna ehdolla kuntavaaleissa, Itäniemi Tampereella ja Pozdniakova Savonlinnassa.

Maaliskuussa Seiska julkaisi uuden artikkelin, joka paljasti yllättäviä seikkoja kuvien takaa. Seiskan mukaan Itäniemi kehuskeli ystävilleen illallisesta Pozdniakovan kanssa.

– Hän kertoi järjestävänsä asiat niin, että kuvat päätyvät lehteen. Patrick oli innoissaan siitä, että pääsisi nyt isoon uutiseen, Seiskan lähteet kertovat lehdelle.

Itäniemen taustatiimissä työskennellyt Maria Smura vahvisti Seiskalle, että hän vinkkasi valokuvaajalle kaksikon illallisesta.

Iltalehti päätti kysyä sekä Itäniemeltä että Pozdniakovalta, miten asiat ovat menneet.

Pozdniakova kertoo kaksikon tutustuneen toisiinsa sosiaalisen median kautta. Itäniemi otti Pozdniakovaan yhteyttä Instagram-sovelluksessa.

– Seurasin häntä, koska minua kiinnostaa politiikka ja hän tekee sisältöä tähän liittyen. Patrick laittoi minulle viestiä ja kysyi illalliselle, Pozdniakova kertoo Iltalehdelle puhelimitse.

Pozd.jpg
Pozd.jpg (41.33 KiB) Katsottu 1858 kertaa

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010582896.html

Patrick Itäniemi sai kiusaajista tarpeekseen ja avasi suunsa – nyt 19-vuotias ihmelapsi kaveeraa julkkisten kanssa ja saa työtarjouksia Suomen huipulta

Patrick Itäniemi sai somen sekaisin kirjoituksellaan. Nyt hän kertoo, mistä rajut mielipiteet kumpuavat.

Koulukiusattu_talousguru.jpg
Koulukiusattu_talousguru.jpg (53.57 KiB) Katsottu 1851 kertaa

Olen ollut mediassa viimeisinä päivinä.

Tunnen suurta avuttomuutta, kun yksityisesti käymiäni vuorovaikutus- ja kiistatilanteita käsitellään julkisesti ja käydään oikeutta mediassa ja sosiaalisen median tuomioistuimissa.

Minulle politiikka on tärkeää ja olen rohkeasti vienyt tärkeiksi kokemiani asioita eteenpäin. Minusta rakentuu mediassa kuva, joka tekee minut surulliseksi. Tällaisessa tilanteessa on vaikea puolustaa itseään tai selventää asioita täysin, sillä keskustelut ovat usein irrotettu alkuperäisestä kontekstista. Olen itse julmasti koulukiusattu ja se on jättänyt minuun jälkensä. Minä tiedän miten ulkonäköön kohdistuva kommentointi sattuu, siksi en voisi hyväksyä sitä itseltänikään. Olen kuitenkin tietoinen, että kaikissa tilanteissa asiat ei ole mennyt niin kuin olen tarkoittanut. Pyydän syvästi anteeksi niiltä, jotka ovat kokeneet sen henkilökohtaisesti. Kannan virheistäni vastuun ja haluan oppia tästä.

Kiitän läheisiäni, jotka ovat tukeneet tässä vaikeassa tilanteessa ja kiitos myös teille kaikille ihmisille vaalikentillä, jotka olette kohdanneet minut ystävällisesti ja avoimesti.

https://yle.fi/a/74-20124729

”Miljonääri on köyhän paras ystävä” – talousguru 2024 Patrick Itäniemi, 19, haluaa Suomeen suurempia tuloeroja
Talousguru 2024 -kisan voittanut Patrick Itäniemi kertoo Yle Perjantaissa, miksi rikkaiden verotusta ei pitäisi enää nostaa.

”On mielestäni selvää, että pienet tuloerot erityisesti kehittyneissä maissa ajavat laiskuuteen. Tuloerot ovat merkki ahkeruudesta ja uutteruudesta”.

Kun Helsingin Sanomien kesäkolumnistin, talouspoliittisista kannanotoistaan tunnetun Patrick Itäniemen kolumni julkaistiin Helsingin Sanomissa viime kesänä, kohu oli valmis.

”Valitettavan usein tuloja tasataan myös ihmisille, jotka eivät suinkaan edes ansaitse sitä. Vika ei ole näissä ihmisissä vaan itse järjestelmässä, joka kannustaa laiskuuteen”, Itäniemi kirjoitti.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
Tupla
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Tupla »

Doctor Lecter kirjoitti: Pe Maalis 28, 2025 5:24 am Vasemmistoliiton ehdokasta panettaa:

...
...
Koivuranta sai vaaleissa 8 ääntä, eikä päässyt Saarijärven kaupunginvaltuustoon, mutta valtuusto valitsi hänet kaksivuotiskaudelle sivistyslautakunnan jäseneksi.

Johan tuollaisen pidäkkeettömän seksimaanikon puheetkin, viestien lisäksi, varmasti pyörii navan alla, joten miksi tämäkin otettu listoille. Varsinkin kun ei mikään ääniharava ole ollut.

Tuo Sheikki Laakson pojan tapaus kyllä uutisoitiin minusta erinomaisesti ymmärryksellä. Eli siinähän kerrottiin tuo seurustelusuhde ja lisäksi tuon entisen tyttöystävän yhteydenotosta, jossa oli Nicon puolella. Saa ainakin minun sympatiani rikoksen suhteen, MUTTA tässähän on syyllistytty valehteluun tai ainakin totuuden piilotteluun. Kun jätetty kertomatta tuomiosta. Isän ja pojan moraali ja rehellisyys on keskiössä ja sitä tosiasiaa näyttää hämärtävä uhriutumalla.
Ei kai tuo mene kellekään läpi?
Potus:" – Tulee kaveri, jolla on hyvä puheenparsi. Sitten hänet valitaan, ja yhtäkkiä ollaan jumissa miehen kanssa, joka on idiootti, Trump sanoi skenaariosta, jossa presidentiksi valitaan henkilö, joka ei ole läpäissyt kognitiivista testiä."
Stonedar
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Stonedar »

Tupla kirjoitti: Pe Maalis 28, 2025 9:33 am Ei kai tuo mene kellekään läpi?
Menee. Persuille.
Perilla
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Perilla »

Vantaalainen SDP:n kunta- ja aluevaaliehdokas Tina Salmi kertoo olevansa 44-vuotias lääkäri ja alanvaihtaja. Salmi kertoo esittelyssään, että hänelle on lääkärinä tärkeää ihmisten kokonaisvaltainen kohtaaminen ja asioiden kerralla kuntoon hoitaminen.

EI ole lääkäri

Melkein lääkäri demari, onko sama kuin melkein avaruusinsinööri matuloinen?
Suomessa loisii 5% nuorten muslimimiesten joukko

joista 60% elää sosiaalituilla
joista 60% on työttömiä
jotka tekevät 60% raiskauksista
jotka tekevät 60% katuryöstöistä
jotka tekevät 80 % huumerikoksista

Älä ole vassuli, älä kannata 60/80 kerhoa
McCall
Michael Knight

Valelääkäri Tina Salmi (SDP): ”En pidä harhaanjohtavana”

Viesti Kirjoittaja McCall »

Iltalehti 28.3.2025 / https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0 ... 638b6134da

Vantaalaisen kuntavaaliehdokkaan piti olla lääkäri – "En pidä tätä harhaanjohtavana"

Vantaalainen kunta- ja aluevaaliehdokas kertoo, miksi esittäytyy lääkärinä, vaikka Iltalehden tutustuttua julkitietoihin näin ei vielä ollut.

Vantaalainen SDP:n kunta- ja aluevaaliehdokas Tina Salmi kertoo olevansa 44-vuotias lääkäri ja alanvaihtaja. Salmi kertoo esittelyssään, että hänelle on lääkärinä tärkeää ihmisten kokonaisvaltainen kohtaaminen ja asioiden kerralla kuntoon hoitaminen.
Valelääkäri Tina Salmi SDP.jpg
Valelääkäri Tina Salmi SDP.jpg (63.4 KiB) Katsottu 6980 kertaa
Salmi ei kuitenkaan ole terveydenhuollon ammattihenkilöiden keskusrekisterin Terhikin mukaan lääkäri, vaan viidennen vuoden lääketieteen kandidaatti. Lääketieteen keskeneräisistä opinnoista ei ole mainittu ehdokkaan esittelyssä.

Salmi kertoo Iltalehdelle valmistuneensa lääketieteen lisensiaatiksi toimittajan yhteydenottoa edeltäneenä päivänä, tiistaina 25. maaliskuuta.

Salmi kertoo, ettei kandidaatti-nimikettä tarkennettu esittelyihin, sillä hänen oli alunperin tarkoitus valmistua lisensiaatiksi ennen vaalikampanjoinnin käynnistymistä. Valmistuminen kuitenkin viivästyi maaliskuuhun yhden pakollisen kurssisuorituksen takia.

– Alun perin minun piti valmistua joulukuussa, joten menimme lääkärin tittelillä, Salmi kertoo.

”En pidä harhaanjohtavana”

Lääkäri on suojattu ammattinimike. Lääketieteen opiskelija voi toimia tilapäisesti lääkärin tehtävissä erikoissairaanhoidon tai perusterveydenhuollon toimintayksikössä, jos takana on viisi vuotta hyväksyttyjä opintoja.

Salmi kertoo, että on toiminut lääkärin työtehtävissä jo parin vuoden ajan vuosien opintojen varrella kertyneen kokemuksen lisäksi. Salmi kuitenkin myöntää, ettei lääkärin titteli ole kovin täsmällinen ehdokasesittelyssä.

– Tiesin, että valmistuminen osuu keskelle kampanjaa, mutta kyllähän sen kandidaatin pitäisi siellä lukea.

Salmi kertoo, että hyväksytty lisensiaatin tutkinto on lisätty Virta-opintopalvelujärjestelmään. Hän odottaa Valviralta oikean nimikkeen lisäämistä Terhikkiin.

– En pidä tätä harhaanjohtavana, varsinkin koska nimike ehtii varmasti tarkentua vaalipäivään mennessä, hän sanoo.

Salmi kertoo päätyneensä lääketieteen pariin alanvaihtajana. Hän on aiemmalta tutkinnoltaan fyysikko.

– Ei ole ihan helppo lähteä 40-vuotiaana koulunpenkille. On pitänyt elää opintojen ohella, joten opintojen loppuvaiheessa on tullut tehtyä paljon töitä. Tästäkin syystä valmistuminen pääsi venähtämään.
jasso
Andy Sipowich NYPD

Re: Valelääkäri Tina Salmi (SDP): ”En pidä harhaanjohtavana”

Viesti Kirjoittaja jasso »

Onpa vanhan näköinen täti ollakseen 44-vuotias.
Nokus
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Nokus »

Sdp: leikitään lääkäriä! :D
Valkoinen Suomi
janita
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja janita »

Tuohan on jutun mukaan valmistunut nyt, niin ei nyt varmaan ihan valelääkärikään ole.
McCall
Michael Knight

janita kirjoitti: Pe Maalis 28, 2025 4:46 pm Tuohan on jutun mukaan valmistunut nyt, niin ei nyt varmaan ihan valelääkärikään ole.
Aivan oikein eli on saanut paperit nyt, mutta on kampanjoinut olevansa lääkäri vaikka ei ole ollut lääkäri. Ymmärrätkö? Ei ole ollut lääkäri silloin kun kampanja on alkanut.

Eikä ole vieläkään Valvira hänen oppiarvoaan vahvistanut.
janita
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja janita »

McCall kirjoitti: Pe Maalis 28, 2025 4:50 pm Aivan oikein eli on saanut paperit nyt, mutta on kampanjoinut olevansa lääkäri vaikka ei ole ollut lääkäri. Ymmärrätkö? Ei ole ollut lääkäri silloin kun kampanja on alkanut.

Ei mun ymmärrys nyt ihan noin paljon takkuile.en vaan henk.koht. pidä tuota kauheana vääryytenä, kun on ihan laillisesti kandina lääkärinduunia tehnyt ja valmistuminen on ollut näin loppusuoralla. Ennakkoäänestyskin alkaa vasta ensi viikolla...
Paikalla
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Valmistunut lääketieteen lisensiaatiksi sittemmin, eli nyt on lääkäri. Sikäli vähän jo turhaa nillittämistä.
Hairy Muff
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Hairy Muff »

Tarkastaja Levisi kirjoitti: Pe Maalis 28, 2025 8:44 am
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a ... 687a86f939

Sheikki Laakso puolustaa poikaansa – ”Vittu tää on niin väärin”
Kansanedustaja Sheikki Laakso (ps): ”Seison poikani rinnalla, tuli mitä tuli”.
Vaan millainen öyhötys syntyy, jos Pers-Heikin Nitso-pojan sijaan seksuaalinen hätätila olisi iskenytkin neekerille. Kaksilla rattailla on niin kiva ajaa.
McCall
Michael Knight

janita kirjoitti: Pe Maalis 28, 2025 5:00 pm
McCall kirjoitti: Pe Maalis 28, 2025 4:50 pm Aivan oikein eli on saanut paperit nyt, mutta on kampanjoinut olevansa lääkäri vaikka ei ole ollut lääkäri. Ymmärrätkö? Ei ole ollut lääkäri silloin kun kampanja on alkanut.

Ei mun ymmärrys nyt ihan noin paljon takkuile.en vaan henk.koht. pidä tuota kauheana vääryytenä, kun on ihan laillisesti kandina lääkärinduunia tehnyt ja valmistuminen on ollut näin loppusuoralla. Ennakkoäänestyskin alkaa vasta ensi viikolla...
Ethän sä voi laittaa olevasi ammatiltasi autonkuljettaja jos olet autokoulussa?

Kyllä minä ymmärrän mikä tuon demarin ajatus on ollut, mutta olisi hyvä, että laitettaisiin pöytään vain faktat. Eihän tuo demarin virhe ole iso, mutta en minä häntä kyllä aio äänestää ja moni muukin tekee toivottavasti saman ratkaisun :)
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Miksei modet ole tätä siirtäneet politiikka-yleisketjuun?
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Carelin
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Carelin »

Aivan loppusuoralla opinnot ja saa toimia jo lääkärin ammatissa eli lääkärinä voi itseään pitää. Ihan normaali käytäntö. Monella alalla kuten esim. Sosiaalityössä moni sosiaalityöntekijä tekee töitä sosiaalityöntekijänä vuosikausia, vaikka maisterin paperit jääneet viittä vaille, kun revitty töihin. Sitten joskus vuosien päästä tekee sen gradunsa kun sopiva hetki.
Monessa työssä noin tehdään.
Vastaa Viestiin