Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Joosua
Ainesta Watsoniksi

Re: Kuka murhasi Jukka S. Lahden?

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Nice shirt kirjoitti: Ma Maalis 31, 2025 8:45 pm
Joosua kirjoitti: Su Maalis 30, 2025 8:51 pm
Nice shirt kirjoitti: Su Maalis 30, 2025 2:19 pm Luin Hesarin printin Häkkäsen profilointikirjoituksen. Se yllätti, että tekijä arvioitu siinä 19-25 vuotiaaksi. Tekijä kuulemma mies, koska naiset ei puukota niin monta kertaa (?). Tekijällä huono koulumenestys, alkoholiongelma (tai päihde). Yksinhuoltajaperheestä. Siis luuseri, joka tekee täydellisen murhan. Kuulemma "tökkinyt" veitsellä, joten ei ammattilainen. Hesarissa taas kuva veitsestä ja ei voi kun ihmetellä, millaisella tappovälineellä lähdetty liikkeelle. Häkkänen päätynyt mieheen, Töyräs pitää kaikki mahdollisuudet avoinna. Niin loppukaneetti.
Tuo profilointi huomioon ottaen tuntuu omituiselta että Luvata Oy.n irtisanotut oli iso tutkintalinja. Eikai siellä päihdeongelmaisia luusereita kovin paljoa ole? Eikä ehkä luusereitakaan? Ja ammattimiehet, joita tuommioset firmat tarvitsee, on yleensä vanhempia kuin tuo ikähaarukka. Eikä Porilainen näyttelijäkään kovin hyvin sovi tuohon profiiliin. Joop W. ei hänkään osu kovin hyvin.

Vaikuttaakin siltä että tavan vuoksi teetettiin hieno profilointi mutta haettiin ihan muuta.

Saapa nähdä mitä krp saa aikaan. Ainakin palstan huippututkijat ovat ilmeisesti toimittaneet heille paljon aineistoa. Onkin mielenkiintoista seurata löytääkö Töyräs ryhmineen huppumiestä.
Pelkään, että huppumies jää löytymättä ja tapaus jää avoimeksi. Saari-Tulilahti-Bodom-Ulvila
Kyllä tuo on hyvin isosti mahdollista. Kun ajatellaan sitä että Joutsenlahti ryhmineen yli kaksi vuotta etsi huppumiestä, eikä hänestä saatu mitään havaintoa tai viitettä. Siis ei todellakaan mitään. Ei tutkintaryhmän toimesta eikä rikostiedustelunkaan. Eikä paikallispoliisitkaan mitään osaamattomia ole.

Tiedän että palstan huippututkijat toistavat koko ajan että halosta löytynyt dna johti monen tutkintalinjan sulkemiseen. Itse en kuitenkaan usko tähän. Jokainen poliisin rikostutkija ymmärtää että dna on voinut tulla halkoon ihan koska vain ja monestakin paikasta, joten en usko sen perusteella tehdyn pitkälle meneviä johtopäätöksiä.
Ja on myös huomioitava että reilu kaksi vuotta on pitkä aika jossa ehtii tehdä varsin paljon. Ei ryhmä ole alkanut kortinpeluuseen ja kahvinjuontiin kun dna.sta ei osumaa tullut, vaan varmasti tutkimalla sulki epäillyt pois.
Esimerkiksi Porilainen näyttelijä, oli hyvin heikot perusteet epäilyille, ja silti ukko pidätettiin ja vangittiin ja kuulusteltiin monena päivänä varsin kovaa. Joten ei näytä tutkinta olleen ylimalkaista tai puutteellista. Mutta muita epäiltyjä kohtaan ei ollut edes sitäkään vähää mitä oli näyttelijää kohtaan.

Mutta ei silti heitetä kirvestä kaivoon. Annetaan krp.n tutkia. Ainahan voi hyvä onni auttaa ja jotakin uusia todisteita löytyä jostain huppumiehestä.
MikaK
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja MikaK »

Kuka tahansa ymmärtää että halon dna ei välttämättä olisi ollut murhaajan dna, joten tuskinpa sen perusteella on suljettu liikaa tutkintalinjoja. Yhtä hyvin Jukan tuttava olisi voinut joskus olla siellä sytyttämässä takkaa ja jättää jälkensä halkoon. Eivät tutkijat aivan tyhmiä ole. Sen sijaan Joutsenlahti oli siinä että kielsi Auerin epäilemisen minkä sen ajan rikostutkijat ovat valaehtoisesti oikeudessa kertoneet:

Aiemmin oikeudessa kuullut rikostutkijat ovat sanoneet, että Joutsenlahti kielsi heitä epäilemästä Anneli Aueria miehensä murhasta.

Myöhemmin tutkijat toimittivat Joutsenlahden "oikeana kätenä" toimineelle päätutkijalle muistion, johon he olivat kirjanneet Aueriin kohdistuvia epäilyksiään. Syyttäjän mukaan tutkijat halusivat muistiolla jättää todisteen eriävästä mielipiteestään ja siitä, että he olisivat halunneet tutkia myös Auerin mahdollista osuutta asiaan.
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

MikaK kirjoitti: Ti Huhti 01, 2025 2:28 pm ...
Mikä lienee motiivisi kirjoitella valheellisia väittämiä täällä murhainfossa? Haluatko, että minä oion väitteesi vai teetkö sen itse?
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
MikaK
Christopher Lorenzo

Pieni liekki kirjoitti: Ti Huhti 01, 2025 5:59 pm
Mikä lienee motiivisi kirjoitella valheellisia väittämiä täällä murhainfossa? Haluatko, että minä oion väitteesi vai teetkö sen itse?
Kaikki totta. Ei ole mitään oiottavaa. Annelistit ei kestä totuutta?
Pieni liekki

Myöhemmin tutkijat toimittivat Joutsenlahden "oikeana kätenä" toimineelle päätutkijalle muistion, johon he olivat kirjanneet Aueriin kohdistuvia epäilyksiään. Syyttäjän mukaan tutkijat halusivat muistiolla jättää todisteen eriävästä mielipiteestään ja siitä, että he olisivat halunneet tutkia myös Auerin mahdollista osuutta asiaan.
Lähdetään liikkeelle tästä. Voisitko kertoa selkokielellä sen ajankohdan, jolloin 3-4:n tutkijaa olivat laatineet asiakirjan, johon ovat laittaneet Anneli Auerin syyllisyyteen viittaavia kohtia?
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
mikkihirmu
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja mikkihirmu »

Hei pitkästä aikaa.
Poistuin sivustolta muutama viikko sitten ja erinäisestä syystä päätin nyt vaan ilmoittaa, koska tietooni on tullut eräs seikka henkilöstä ,jota olen aiemmin pitänyt epäiltynä osallisuudesta Jukka S Lahden murhaamiseen,että millään tavoin häntä ei voi yhdistää tähän tekoon.
Samoin olen ilmoittanut KRP;lle ,että tämän e.m. seikan perusteella kaikki heille jakamani tiedot kyseiseen henkilöön liittyen joutaa tutkinnasta poistaa.
Pahoittelin heille myöskin aiheuttamaani vaivaa.

Ed. mainitsemani seikka on sellainen ,että koska hän on asettunut ehdolle Ulvilan Kaupungin valtuustoon se poistaa mielestäni täysin epäilyksen siemenen , koska eihän uskovainen ihminen voi mitenkään olla tehnyt niin julmaa tekoa, enkä jaksa uskoa ,että hän olisi uskaltautunut edes pyrkimään yhteiskunnallisesti niinkin vaativaan tehtävään.
Tietenkin seuraan kyllä mielenkiinnolla pääseekö hän läpi.
Pahoitteluni myös kaikille täällä kirjoittaville ,että olen tieten tahtoen piinannut teitä kirjoituksillani.
Lopetan nämät kirjoitteluni tällä sivustolla tähän viestiin ja toivon ,että kaipa se KRP sen tekijän vielä joskus nappaa.
Minuun ei ole oltu yhteydessä millään tavoin ,joten uskon ,että antamani tiedot on luultavasti jo tutkittu ja ehkä liitetty mappi Ööhön .

Hauskaa kevättä , kaikesta huolimatta kaikille.
t. mikkihirmu
nihilistinahalisti
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja nihilistinahalisti »

MikaK kirjoitti: Ti Huhti 01, 2025 6:06 pm
Pieni liekki kirjoitti: Ti Huhti 01, 2025 5:59 pm
Kaikki totta. Ei ole mitään oiottavaa. Annelistit ei kestä totuutta?
Et ole esittänyt mitään totuutta, mutta minäpä esitän

Mikko Kujanpää murhasi Jukka Lahden, ainoa syy on psykologinen testi jonka Jukka Lahti ilmoitti Kujanpään silloiseen toimipaikkaan Porvooseen kun ei muuta tiennyt.

2012 Kujanpää sai jetlagin tajuttuaan loppujen lopuksi murhanneensa suunnitelmallisesti ihmisen ja tästä syystä halusi lopettaa elämänsä, mutta ei kyennyt siihen, eikä kukaan varastanut edes autoakaan rovaniemellä.
Ei veneellä pääse eteen päin, jos liikuttaa airoja ilmassa, eikä veden alla :lol:
Huopaajat menee ympyrää ja peesaajat pitää perää :lol:
Kun et kirjoita mitään, et voi kirjoittaa väärinkään :lol:
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

IMG_5146.png
IMG_5146.png (16.47 KiB) Katsottu 1035 kertaa

Lopetan nämät kirjoitteluni tällä sivustolla tähän viestiin ja toivon ,että kaipa se KRP sen tekijän vielä joskus nappaa.

Kaikki voivat tarkistaa lupauksen paikaansa pitävyyden edeltä.😂

Mikä moka ja missä?
Vaikeaa hahmottaa…
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Pieni liekki

mikkihirmu kirjoitti: Ti Huhti 01, 2025 10:11 pm ...
t. mikkihirmu
Kiitos, mikkihirmu, yhteisestä matkasta täällä murhainfossa. Mielenkiintoinen oli sinunkin tarinasi, vaikka itse olen epäillyt Jukka S. Lahden murhasta koko ajan toista henkilöä. Uskon, että näkemäsi enneuni oli viesti jostain. Olen oppinut vuosien varrella kuuntelemaan vastaavan kaltaisia viestejä ja niin pyrin tekemään vastaisuudessakin. Kaunista kesää Sinulle ja perheellesi. Jäädään seuraamaan, mitä KRP saa aikaiseksi.
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Kuvauksia ja epäilyjä ”Huppiksesta” on esitetty monia.
Useimmat on tutkimuksissa kumottu jo vuosikymmen sitten.

Edelleen on olemassa näemmä joku ’erittäin todennäköinen’ tekijä. Hänestä mm Pikku Liekkinen on antanut vihjeen tutkijoille jo ajat sitten.
Edelleen tuo Liekkusen mielestä ’tekijä’ saa riehua vapaana. Miksi?

Hyvin monien tahojen (Niina Berg, Liekku, Hermione, vuorenninnu, mikkihirmu, Anneli-itse, ehkä Joutsenlahti, mahdollisesti Rämö&kumppanit, Naakkuli, Turunmurre, ja moni moni muu) uskomus ei ole tuottanut toivottua kiinniottoa ja oikeutta Jukalle.
Miksi?

Koska takana on uskomattoman suuri joukko vääriä viranomaisihmisiä, jotka loputtomasti uskovat siihen, että ”kiltti-kotirouva-kakkuleipuri ” on tappanut miehensä.
IMG_5149.jpeg
IMG_5149.jpeg (264.4 KiB) Katsottu 971 kertaa
Viranomaisihmisiä, jotka ovat uskonsa vuoksi väärentäneet oleellisia todisteita, syyttäneet ja syyllistäneet syytöntä ihmistä.

Viranomaiset ovat ohittaneet faktat.

Ja samalla joutuneet uskomattoman kirjaston uhreiksi.
Kirja kirjalta kaikki asian tiimoilla toimineet syyllistetään (tottakai pois lukien super-tutkija Joutsenlahti, joka kaiketi edelleen uskaltaa olla erimieltä.)
Porin poliisi. Korruptunein laitos Suomessa, eikä kukaan ymmärrä edes puuttua?

On tämä Suomi uskomattoman paha paikka. Eikö?

Paholaisien pesä👍
MikaK
Christopher Lorenzo

Pieni liekki kirjoitti: Ti Huhti 01, 2025 9:50 pm

Lähdetään liikkeelle tästä. Voisitko kertoa selkokielellä sen ajankohdan, jolloin 3-4:n tutkijaa olivat laatineet asiakirjan, johon ovat laittaneet Anneli Auerin syyllisyyteen viittaavia kohtia?
En minä tiedä tarkkaa ajankohtaa. Millä tavalla se on edes oleellista? En minä ole ollut oikeudenkäynnissä. Oletan toki sen olevan totta kun maamme yksi päämedia sen uutisoi ja media on paikalla oikeudenkäynneissä ja tutkijat on ilmeisesti valaehtoisesti oikeudessa todistaneet. Mikä syy on olettaa heidän valaehtoisesti valehdelleen?

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2014091018649028
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Kertomasi on totta.
Tiedän.

Täällä saa nykyään vain puolustaa Annelia.
Muuten olet täysin ’hakoteillä’ ja syytettynä virheellisistä kommenteistasi joudut ne itse toteen näyttämään.

Tämä porukka täällä, jotka tietävät kuitenkin kaiken kaikesta, toimivat kuten uskovat Annelinkin joutuneen oikeudessa toimimaan: todistamaan syyttömyyttään.

Totta helvetissä joutuu palstoilla jos millä todistamaan jatkuvalla syötöllä syyttömyyttään, jos on syyllinen.

(Jotenkin naurattaa, hymähdytyttää ja hymyilyttää tämä äärimmäisen naiivi suhtautuminen ’kerholaisten’ osalta. Useinmiten nauran, ja lähden ulos haravoimaan. Ja edelleen nauran.)
sörsse
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja sörsse »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Ke Huhti 02, 2025 1:19 am Kertomasi on totta.
Tiedän.

Täällä saa nykyään vain puolustaa Annelia.
Muuten olet täysin ’hakoteillä’ ja syytettynä virheellisistä kommenteistasi joudut ne itse toteen näyttämään.
.
.

...
Onhan tuo ollut noin ainakin jo viimeiset 8 vuotta, minkä itse olen täällä säännöllisen epäsäännöllisesti käynyt.
Ovathan he joskus olleet jopa niin kiimoissaan asiansa puolesta, että ovat jollakin tapaa saaneet hankittua palstalle kirjoittelevan nimimerkin tietoonsa, sekä soittaneet sitten hänelle kotiin ja uhkailleet puhelimessa jatkotoimilla, jos kirjoittelun sävy ei ala muuttumaan uhkailijan kannattamalle linjalle .
Mielestäni se ei ole millään tavalla hyväksyttävä lähestymistapa näihin täällä kommentoitaviin ongelmiin, eivätkä edistä keskustelun hedelmällistä jatkuvuutta
Pieni liekki

MikaK kirjoitti: Ke Huhti 02, 2025 12:43 am ...
En minä tiedä tarkkaa ajankohtaa. Millä tavalla se on edes oleellista? En minä ole ollut oikeudenkäynnissä. Oletan toki sen olevan totta kun maamme yksi päämedia sen uutisoi ja media on paikalla oikeudenkäynneissä ja tutkijat on ilmeisesti valaehtoisesti oikeudessa todistaneet. Mikä syy on olettaa heidän valaehtoisesti valehdelleen?

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/2014091018649028
Olisi niin hyvä, jos päivittäisit omia tietojasi ja lukisit monipuolisesti tästä tapauksesta olemassa olevaa aineistoa. Valitettavasti meillä Suomessa jopa tietyt viranomaistahot syyllistyvät sellaisiin tekoihin, jotka edelleen aiheuttavat harmia muutamille yksityishenkilöille, jotka eivät ole tällaista kohtelua ansainneet.

Päivitä nyt kuitenkin tietosi edes sen asian osalta, että ainakin kolme tutkijaa (mahdollisesti neljä) ovat jo 2.12.2006 laatineet asiakirjan, johon ovat laittaneet Anneli Auerin syyllisyyteen viittaavia kohtia. Tämä lista on oikeudessa kerrotun mukaan toimitettu aikoinaan Ulvilan murhan ensimmäisenä taktisena päätutkijana toimineelle henkilölle, joka on kommentoinut Satakunnan käräjäoikeudessa vuonna 2010 mm. seuraavaa:
- aina silloin tällöin nousi pinnalle, että vaimo on tekijä, eikä Joutsenlahti milläänlailla estänyt tätä tutkimasta
- kaikki mahdolliset tekijät pyrittiin ottamaan huomioon
- tapaus haluttiin siirtää krp:n tutkittavaksi
Hän on kertonut oikeudessa paljon muutakin viisasta, joten ei olisi haitaksi, jos MikaK hankkisi hänen todistajalausuntonsa itselleen kuultavaksi ja palaisi päivitetyin tiedoin tänne murhainfoon asioista keskustelemaan.
Hermione
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Hermione »

mikkihirmu kirjoitti: Ti Huhti 01, 2025 10:11 pm Hei pitkästä aikaa.
Poistuin sivustolta muutama viikko sitten ja erinäisestä syystä päätin nyt vaan ilmoittaa, koska tietooni on tullut eräs seikka henkilöstä ,jota olen aiemmin pitänyt epäiltynä osallisuudesta Jukka S Lahden murhaamiseen,että millään tavoin häntä ei voi yhdistää tähän tekoon.
Samoin olen ilmoittanut KRP;lle ,että tämän e.m. seikan perusteella kaikki heille jakamani tiedot kyseiseen henkilöön liittyen joutaa tutkinnasta poistaa.
Pahoittelin heille myöskin aiheuttamaani vaivaa.

Ed. mainitsemani seikka on sellainen ,että koska hän on asettunut ehdolle Ulvilan Kaupungin valtuustoon se poistaa mielestäni täysin epäilyksen siemenen , koska eihän uskovainen ihminen voi mitenkään olla tehnyt niin julmaa tekoa, enkä jaksa uskoa ,että hän olisi uskaltautunut edes pyrkimään yhteiskunnallisesti niinkin vaativaan tehtävään.
Tietenkin seuraan kyllä mielenkiinnolla pääseekö hän läpi.
Pahoitteluni myös kaikille täällä kirjoittaville ,että olen tieten tahtoen piinannut teitä kirjoituksillani.
Minuun ei ole oltu yhteydessä millään tavoin ,joten uskon ,että antamani tiedot on luultavasti jo tutkittu ja ehkä liitetty mappi Ööhön .

t. mikkihirmu
Moikka Mikkihirmu, jos epäiltysi on syytön, niin se varmasti selviää KRP:n tutkimuksissa. Minusta on hyvä että olet omat epäilysi vienyt KRP:n tietoon, ja kyllä siellä osataan tehdä poissulkevat tutkinnat, mikäli tosiaan on niin kuin arvelet, että kyseessä olisi syytön mies.

Itse en kyllä näe, että 1. uskovaisuus 2. valtuustoon pyrkiminen olisivat minkäänlaisia takeita ihmisen omantunnon tai tekohistorian puhtoisuudesta. Päin vastoin, valtuustoihin pyrkivien joukko on varsinainen läpileikkaus koko väestöstä, joillain motiivina voi olla kansankynttilyys ja halu oikeasti päästä parantamaan yhteisiä asioita, mutta on siellä niitäkin joilla on tarve saada vaikutusvaltaa ja edistää omia asioitaan.
Vastaa Viestiin