Uskonnot

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

vendetta assasin kirjoitti:Minun postauksia?
Juu ei, Bombay osui oikeaan ja oli tarkoitettu siis rakkaalle raamattumiehellemme.
Nanika ga tooku matteiru to
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

bluerein kirjoitti:Mutta älkää sotkeko Jumalaa ihmisten aiheuttamiin pahoihin tekoihin.
Jumalako käskee tappamaan tai tekemään pahaa lapselle tai tekemään muuta pahaa, miettikääpä sitä ??
Haa, tästä täytyykin nyt heti kysyä. Olen tutustunut yhteen asiaan erityisen tarkasti Raamatussa (vaikken muuten kyllä oikein jaksakaan siitä innostua) ja siellä sanotaan tarkasti, että he, jotka uskovat Jeesukseen, pelastuvat. Silti Kymmenessä käskyssä sanotaan "Älä tapa". Noh, nyt kun alkuselitelmä on tehty, niin kysymys: Mitenkäs sitten, jos on hirvittävä sarjamurhaaja, joka raiskaa uhrinsa ennen kuolemaa ja kiduttaa myös ja joka jää lopulta kiinni. Sitten tämä kyseinen tyyppi tulee vankilassa kuolemansellissä uskoon ja katuu tekojaan. Raamatun mukaan hänen pitäisi päästä taivaaseen, mutta sehän on ristiriidassa sen kanssa, että hän tappoi Jumalan lapsia? Kysymykseni siis on, että miten Jumalan pitäisi tässä tilanteessa toimia ja minkä periaatteen mukaan?

Niin ja haluaisin selkeän vastauksen, en mitään lässytystä kiitos. 8)
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Raamatun mukaan (joku voi löytää helposti kohdankin) uskoon tullessaan saa anteeksi kaikki edelläkäyvät synnit, olivatpa ne kuinka kauheita tahansa ja epäuskon, joka on kaikkien syntien isä ja vaikuttaja. Siis myös mainitut raiskaukset ja kidutukset kuitataan. Koska "ihminen on silloin uusi luontokappale" ja teki aiemmat rikoksensa pimeydessä ollessaan.
Tässä ei varmaankaan tarkoiteta mitään "julkkis-uskoontuloa" vaan oikeaa mielenmuutosta.

Nämä olen kuullut kirkossa istuessani papin suusta, joten ne lienevät virallista raamatuntulkintaa. Ei ole nyt kyse ns. vapaista suunnista vaan ihan pystykorvaluterilaisesta uskonkäsityksestä. :)
Nothing is quite what it seems
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

Siis tätä Raamatun kohtaa tarkoitin: " Jokainen joka vihaa veljeänsä on MURHAAJA ; ja te tiedätte, ettei kenessäkään MURHAAJASSA ole Iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi" 1joh. 3: 15

Viha on jo luokiteltu samaksi kuin murha, siis synti on synti.
Howler
Axel Foley

bluerein kirjoitti:Kuule synti on synti, oli se sit vaikka pienikin synti, sitä ei voi eritellä, jos vihaat ihmistä, niin Raamattu sanoo että se olisi sama kuin olisit tappanut tuon ihmisen, laitan sen Raamatun kohdan vielä. Se on vain sama asia , onko tappanut 1 tai 20 ihmistä, se on yhtä suuri synti, jos se ihminen tulee uskoon, eikä uskoon tulla noin vain, se on Jumalan lahja, ja Jumala vaikuttaa sen että ihminen tulee uskoon, niin Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä, jos vilpittömästi katuu, sitä varten Jeesus meni ristille meidän syntiemme tähden, etkö ole lukenut yhtään Raamatua, Jeesus antaa syntejä anteeksi ja vapauttaa, niin ihmisestä tulee uusi luomus, se mikä on vanhaa on kadonnut, uusi on sijaan tullut, selitän tämän niinkuin Raamattu on mulle avautunut, eikä yksin minulle vaan kuka tahaansa voi túlla ymmärtämään raamattua ja mikä tarkoitus oli Ristin työllä Golgatalla.Kun Jeesus antaa synnit anteeksi, ei hän niitä enää muistele, ne on kertakaikkiaan upotettu syvyyteen, silloin alkaa uusi elämä, mutta muistot kyllä kulkee mukana, niistä ei pääse, Jeesus Rakastaa jokaista ihmistä, murhaajaakin, mutta vihaa sitä syntiä mitä ihminen tekee, vaikka se olisi varastaminen, se on synti kuitenkin. SYNTI ON SYNTI , Raamattu ei erittele mikä on syntiä ja mikä ei.
Juuri tuota tarkoitin lässyttämisellä, että kerrot asian vierestä etkä itse asiasta. Et vastannut kysymykseeni millään lailla. Huoh. Niin ja onhan olemassa ne seitsemän kuolemansyntiä, kyllä Raamattu niitäkin määrittelee ;)
Howler
Axel Foley

bluerein kirjoitti:Vastaukseni on hyvinkin selkeä, se ihminen pääsee taivaaseen, koska Jeesus on antanut anteeksi ne teot jotka hän siinä vanhassa elämässä on tehnyt, uskoon tultuaan hän on uusi luomus ja taivas kelpoinen, Jeesuksen veren ja golgatan työn tähden.
Joko ymmärryksesi on lisääntynyt. ?
Kiitos, nyt se tuli selkeästi viimeistään nyt ymmärsin. Haluaisin vielä kysyä, että eikö se kuitenkin ole väärin, jos on murhannut toisen ja katuu sitä ja saa anteeksi, kun silloinhan ei saa oikeastaan minkäänlaista rangaistusta uskonnollisesta näkökulmasta?
Zodiac
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Zodiac »

Howler kirjoitti:Kiitos, nyt se tuli selkeästi viimeistään nyt ymmärsin. Haluaisin vielä kysyä, että eikö se kuitenkin ole väärin, jos on murhannut toisen ja katuu sitä ja saa anteeksi, kun silloinhan ei saa oikeastaan minkäänlaista rangaistusta uskonnollisesta näkökulmasta?
Tässä videossa on sinulle jonkinlainen vastaus.
http://www.youtube.com/watch?v=crV_4XO_Ywc

lol, raamatun mukaan saat siis melkein kaiken anteeksi.
bluerein

Mä en katso mitään linkkejä, enkä videoita, en siis tuotakaan.
:o
Viimeksi muokannut bluerein, Ma Marras 03, 2008 6:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zodiac
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Zodiac »

bluerein kirjoitti:Mä en katso mitään linkkejä, enkä videoita, en siis tuotakaan.
Etpä tietenkään.... voisi paljastua jotain ikävää omasta uskonnostasi. Luetko edes muita kirjoja kuin raamattua? vaikuttaa siltä ettet ole oikein perillä asioista.

Kerropas mitkä asiat sinusta ovat saatanasta ja demonien tuotoksia?
Clyde
Axel Foley

Zodiac kirjoitti:
bluerein kirjoitti:Mä en katso mitään linkkejä, enkä videoita, en siis tuotakaan.
Etpä tietenkään.... voisi paljastua jotain ikävää omasta uskonnostasi.
:lol: Ihanaa sinisilmäisyyttä rakas bluerein.
Howler
Axel Foley

bluerein kirjoitti:Enpä sattunutkaan olemaan sinisilmäinen vaan RUSKEA. Miten teitä nyt harmittaa kun en avaa epämääräisiä linkkejä ?
Aika jännä juttu, ettet avaa epämääräisiä linkkejä, mutta olet tännekin eksinyt. Enemmän minusta "www.murha.info" on epämääräinen kuin vaikka "www.youtube.com" :D Mutta joo, OT, sorry.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Mitä kuulen, onko Howlerista Murhainfo epämääräinen linkki? Luulen että moni ulkopuolinen pitää tätä epämääräisenä, rikollisuutta edistävänä ja ihannoivana foorumina,
mutta mehän tiedämme miten asia on, vai kuinka Howler :wink:

Silti - on kyllä erikoista että bluereinin tyyppinen henkilö on eksynyt tänne.
Nothing is quite what it seems
Clyde
Axel Foley

.. Ja ainoastaan ilahduttamaan meitä tänne huuhaa-puolelle ;)
Howler
Axel Foley

Maybrick kirjoitti:Mitä kuulen, onko Howlerista Murhainfo epämääräinen linkki? Luulen että moni ulkopuolinen pitää tätä epämääräisenä, rikollisuutta edistävänä ja ihannoivana foorumina,
mutta mehän tiedämme miten asia on, vai kuinka Howler :wink:
Siis juurikin tarkoitin että ulkopuolisesta se tuntuu varmasti epämääräiseltä, muistan tarkasti omat pohdintani silloin kun palstalle ensimmäisen kerran tupsahdin. Siksi ihmettelen suuresti, että tämä "Mä rakastan teitä ja Jeesus rakastaa mua!"-tyyppi tulee tänne, muttei sitten käy esim. youtubelinkissä. :D

Tätä meinasin ja korostan, että jos me ollaan joidenkin mielestä epämääräisiä, niin ollaanpahan ainakin helvetin ylpeitä siitä! Plus itse en koe tätä paikkaa yhtään epämääräiseksi enää. Anteeksi huono ulosantini.
bluerein

Ajattelin että täällä saattaa olla yksinäisiä ja tarkoitusta vailla etsiviä ihmisiä, joten minulla on toivon ja ilon Evankeliumi tuotavana.
:P
Viimeksi muokannut bluerein, Ma Marras 03, 2008 6:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin