Susanne Lindholmin, 25 v. kellarisurma Helsingin Kumpulassa 8.8.1976

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Sfo
Harjunpää

Re: Susanne Lindholm, surmattiin v. 1976 Helsingissä

Viesti Kirjoittaja Sfo »

Kyllä, tuo työkaveri. Fred Koroleff.
Mä luulen että poliisi on päästänyt hänet kuin koira veräjästä.

Muutenkin poliisi vuonna 1976 oli takuulla samanlainen kuin vähintään Reinikaisen kaverit. Ei mitään hajua mistään oikeasta.

Mä kävelin kotiin 1990-luvulla öisin raflasta, 5 km, ja kyllä, oli TODELLAKIN rauhallista. Ei olisi tullut mieleenkään että joku lähtee seuraamaan.

Susanne oli ollut töissä Finnairilla vasta muutaman kuukauden, joten voidaan olettaa että hän ei TIENNYT minkälainen henkilö oli tuo Fred.
Mä olen jotenkin vakuuttunut että siinä on vastaus.
Susanne oli Fredille pakkomielle.
Kun Susanne odotti Hesperian kulmalla vähän aikaa, oletan että hän odotti työkaveriaan jolle oli soittanut Hesperiasta puhelinkopista.
Fred myöhästyi, Susanne lähti jo kävelemään.
Jos Susanne jutteli jonkun kanssa lähellä taloaan, se oli Fred.

Kellariin Susanne olisi päästänyt tuon tyypin tosi iisisti, kun tyyppi rukoili että hän halusi jutella Susannen kanssa. Susanne ei voinut kuvitellakaan että tyyppi kääntyy vaaralliseksi.

Susanne ei olisi missään nimessä mennyt kellariin KENENKÄÄN vähänkään vieraan kanssa, ja näitä ovat kaikki mitä täällä on spekuloitu. Ainoastaan tuttu ja turvallinen olisi päässyt sinne, ei kukaan "voi minun avaimeni jäi kotiin".

Sen lisäksi, jotenkin epäilen....... Susanne oli voitu tainnuttaa hetkeksi ovella. Yhtäkkinen liike, PAM. Taju häiriintyy, tyyppi ottaa avaimet Susannen kassista jne, mutta jotenkin tuntuu vaikealta kuitenkin uskoa. Kyllä sinne kellariin on menty puhumaan, selvittämään asioita. Susanne tuskin arvasi, mitä asia OIKEASTI koskee.
Asia eskaloituu.

Asian vierestä: Mä näin kerran sivusta todella ikävän tapahtuman. Tuo tapahtui kotini nurkilla Mannerheimintiellä.
Tyyppi oli siinä Mexin kulmalla, vähän pipo naamalla. Kävelin ohi ja tyyppi lähti seuraamaan. En ehtinyt friikata sen pahemmin kun tyyppi näki toisen, sellaisen minihametyyppisen menevän kadun yli. Tyyppi meni puun taakse tuijottamaan ja minä nopeasti kotiin.

Katsoin ikkunasta kun pääsin kotiin ja nainen oli puhelinkioskissa, joka oli vastapäätä kadun toisella puolella. Tyyppi oli puhelinkioskin takana kumarassa.
Sitten tyyppi kiersi puhelinkioskin, avasi oven ja meni sisään. Jotain tapahtui, sillä nainen katosi näkyvistä, ie. putosi lattialle.

Seuraavaksi nainen nousee pystyyn, avaa puhelinkopin oven ja juoksee Mannerheimintietä pakoon. Mies perässä!!!
Nainen juoksee kadulle ja pysäyttää taksin, joka on ajamassa vapaana. Hän riuhtaisee oven auki, sukeltaa taksiin ja lyö oven kiinni. Taksi lähtee ajamaan.
Mies yrittää saada oven auki samalla kun taksi kiihdyttää vauhtia. Taksi pääsee karkuun, mies katsoo hetken ja jatkaa rauhallista kävelyä Mannerheimintietä eteenpäin.
Viimeksi muokannut Sfo, To Huhti 10, 2025 8:28 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sfo
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sfo »

Susannen perhe OLI ruotsinkielinen.
Waatkuli
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Waatkuli »

Sfo kirjoitti: To Huhti 10, 2025 8:17 am Kyllä, tuo työkaveri. Fred Koroleff.

Muutenkin poliisi vuonna 1976 oli takuulla samanlainen kuin vähintään Reinikaisen kaverit. Ei mitään hajua mistään oikeasta.

Mä kävelin kotiin 1990-luvulla öisin raflasta, 5 km, ja kyllä, oli TODELLAKIN rauhallista. Ei olisi tullut mieleenkään että joku lähtee seuraamaan.

Susanne oli ollut töissä Finnairilla vasta muutaman kuukauden, joten voidaan olettaa että hän ei TIENNYT minkälainen henkilö oli tuo Fred.
Kun Susanne odotti Hesperian kulmalla vähän aikaa, oletan että hän odotti työkaveriaan jolle oli soittanut Hesperiasta puhelinkopista.

Kellariin Susanne olisi päästänyt tuon tyypin tosi iisisti, kun tyyppi rukoili että hän halusi jutella Susannen kanssa. Susanne ei voinut kuvitellakaan että tyyppi kääntyy vaaralliseksi.

Susanne ei olisi missään nimessä mennyt kellariin KENENKÄÄN vähänkään vieraan kanssa, ja näitä ovat kaikki mitä täällä on spekuloitu. Ainoastaan tuttu ja turvallinen olisi päässyt sinne, ei kukaan "voi minun avaimeni jäi kotiin".

Sen lisäksi, jotenkin epäilen....... Susanne oli voitu tainnuttaa hetkeksi ovella. Yhtäkkinen liike, PAM. Taju häiriintyy, tyyppi ottaa avaimet Susannen kassista jne, mutta jotenkin tuntuu vaikealta kuitenkin uskoa. Kyllä sinne kellariin on menty puhumaan, selvittämään asioita. Susanne tuskin arvasi, mitä asia OIKEASTI koskee.
Asia eskaloituu.

Asian vierestä: Mä näin kerran sivusta todella ikävän tapahtuman. Tuo tapahtui kotini nurkilla Mannerheimintiellä.
Tyyppi oli siinä Mexin kulmalla, vähän pipo naamalla. Kävelin ohi ja tyyppi lähti seuraamaan. En ehtinyt friikata sen pahemmin kun tyyppi näki toisen, sellaisen minihametyyppisen menevän kadun yli. Tyyppi meni puun taakse tuijottamaan ja minä nopeasti kotiin.

Katsoin ikkunasta kun pääsin kotiin ja nainen oli puhelinkioskissa, joka oli vastapäätä kadun toisella puolella. Tyyppi oli puhelinkioskin takana kumarassa.
Sitten tyyppi kiersi puhelinkioskin, avasi oven ja meni sisään. Jotain tapahtui, sillä nainen katosi näkyvistä, ie. putosi lattialle.

Seuraavaksi nainen nousee pystyyn, avaa puhelinkopin oven ja juoksee Mannerheimintietä pakoon. Mies perässä!!!
Nainen juoksee kadulle ja pysäyttää taksin, joka on ajamassa vapaana. Hän riuhtaisee oven auki, sukeltaa taksiin ja lyö oven kiinni. Taksi lähtee ajamaan.
Mies yrittää saada oven auki samalla kun taksi kiihdyttää vauhtia. Taksi pääsee karkuun, mies katsoo hetken ja jatkaa rauhallista kävelyä Mannerheimintietä eteenpäin.
Eli kamppailusta Susannen kanssa ei olisi tullut selviä ulkoisia jälkiä? Naama ruvella ollut työkaveri, joka kyydittänyt aiemmin ois varmasti kiinnittänyt poliisin huomion. Onko sinulla siis omakohtaista kokemusta tästä Fredistä, kun sanot, että Susanne ei tiennyt millainen mies on?

Onkohan sama Fred joka smp:ssa ja persuissa mukana?
Touhupuntti
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Touhupuntti »

Kalpea_Jokeri kirjoitti: Ke Huhti 09, 2025 9:02 pm Nyt tulee vetoomus lukijoille! Myös satunnaisille selailijoille, joilla ei ole profiilia! Huomio jos asut seuraavissa kunnissa tai niiden lähettyvillä: Jyväskylä, Kuopio, Mikkeli, Seinäjoki, Evijärvi, Isokyrö, Lapua, Hämeenlinna.

Teidän alueenne kirjastoissa on luettavissa vuoden 1969 Spes Patriae; ylioppilasmatrikkeli, jossa on kaikkien vuoden 1969 ylioppilaiden nimet ja useimpien ylioppilaskuvat. Susanne valmistui vuonna 1969 lukiosta ja hänen ennennäkemätön ylioppilaskuvansa voi olla tuossa matrikkelissa. Tehkää joku sankarityö ja ottakaa selvää, missä lukiossa Susanne opiskeli ja ottakaa kuva vaikka kännykällä hänen ylioppilaskuvastaan ja laittakaa tänne! Hänen lukionsa voi hyvin olla jokin sen aikainen Helsingin ruotsinkielinen lukio. Joissakin kirjastoissa tuota teosta ei ole lainattavissa vaan sitä voi lukea vain lukusalissa.

Valitettavasti Pasilan pääkirjastossa on kyseisen vuoden Spes Patriae kadonnut enkä voi tätä työtä täällä siis tehdä :cry:
Löytyi tähän mennessä yksi kenellä vain nimi
Liitteet
IMG_20250410_121914.jpg
IMG_20250410_121914.jpg (126.05 KiB) Katsottu 1777 kertaa
Kalpea_Jokeri
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kalpea_Jokeri »

Sfo kirjoitti: To Huhti 10, 2025 8:17 am Kyllä, tuo työkaveri. Fred Koroleff.

Asia eskaloituu.

Ei ole mitään perusteluja tällaiselle höpötykselle. Ei pidä mutuiluun perustuen syyttää ketään vakavasta murhasta nimellä. Työkaverin kertomukset on poliisi varmasti tarkastanut ja hän ei ole epäiltyjen joukossa. Työkaveri on myös ollut julkisuudessa ja kertonut illan tapahtumista esimerkiksi tässä, valitettavasti nykyään vain tilaajille näkyvässä artikkelissa:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007895343.html
Kalpea_Jokeri
Remington Steele

Touhupuntti kirjoitti: To Huhti 10, 2025 12:20 pm
Kalpea_Jokeri kirjoitti: Ke Huhti 09, 2025 9:02 pm Nyt tulee vetoomus lukijoille! Myös satunnaisille selailijoille, joilla ei ole profiilia! Huomio jos asut seuraavissa kunnissa tai niiden lähettyvillä: Jyväskylä, Kuopio, Mikkeli, Seinäjoki, Evijärvi, Isokyrö, Lapua, Hämeenlinna.

Teidän alueenne kirjastoissa on luettavissa vuoden 1969 Spes Patriae; ylioppilasmatrikkeli, jossa on kaikkien vuoden 1969 ylioppilaiden nimet ja useimpien ylioppilaskuvat. Susanne valmistui vuonna 1969 lukiosta ja hänen ennennäkemätön ylioppilaskuvansa voi olla tuossa matrikkelissa. Tehkää joku sankarityö ja ottakaa selvää, missä lukiossa Susanne opiskeli ja ottakaa kuva vaikka kännykällä hänen ylioppilaskuvastaan ja laittakaa tänne! Hänen lukionsa voi hyvin olla jokin sen aikainen Helsingin ruotsinkielinen lukio. Joissakin kirjastoissa tuota teosta ei ole lainattavissa vaan sitä voi lukea vain lukusalissa.

Valitettavasti Pasilan pääkirjastossa on kyseisen vuoden Spes Patriae kadonnut enkä voi tätä työtä täällä siis tehdä :cry:
Löytyi tähän mennessä yksi kenellä vain nimi
Uskomatonta...kiitos Touhupuntti. Olihan tämä varmasti vuoden 1969 Spes Patriae? Jos näin on, hänen täytyy olla Susanne. Eli Åggelby svenska samskola oli hänen lukionsa. Nyt minun ei tarvitse tuota teosta enää metsästää. Teit upean työn Touhupuntti, kiitoksia tuosta!
Touhupuntti
Rico Tubbs

Kiitos 😊 oli tosiaan varmasti se 1969 kirja. Hakivat varastosta luettavaksi. Harmi, ettei ollut kuvaa, mutta tieto koulusta vie jo eteenpäin jos ajattelee jatkoa kouluun liittyvien kuvien haun kannalta. Olin katsovinani Helsingin muut suomenkieliset myös läpi
Kalpea_Jokeri
Remington Steele

Tuossa olisi ollut sinulla mahdollisuus myös tarkistaa Susannen, julkisuudessa Camilla-nimellä kulkeneen pikkusiskon oikea nimi. Täällä on ihmetelty sitä, että Susannen kuolinilmoituksessa ei ollut Camillan nimeä ja Hufvudstabletissakin pikkusiskosta käytettiin nimeä Mikaela tai Micaela. Hän oli muutaman vuoden Susannea nuorempi ja mahdollisesti valmistui samasta lukiosta 1971 tai 1972, todennäköisemmin 1972. Harmi, kun en tuossa vetoomuksessa tuota maininnut. No, ei tällä mitään merkitystä ole. Ja Susannen pikkusisko haluaa varmasti olla ihan rauhassa eikä tämä varsinaisesti edes liity Susannen murhatapaukseenkaan.
skoune
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja skoune »

skoune kirjoitti: Ti Elo 13, 2024 4:50 pm
Sfo kirjoitti: Ti Elo 13, 2024 11:01 am
..
Ja todennäköisesti rikoksen on tehnyt joku, joka oli osa Susannen elämää. Isä, se työkaveri tai veli. Tai joku muu tuttu.
Tuntui olevan todella intensiivinen murha tunnetasolla.
...
Tuo työtoverivaihtoehto on vahva. Ja siihen viittaisi mm. se, että Susanne kenties odotti jotakuta potentiaalisesti häntä hakevaksi sieltä Hesperian kulmalta. Kenties juuri sitä jäbää, joka heidät lentokentältä kuljetti bilettämään. Olisiko Susanne soittanut ravintolasta tälle jäbälle että oisko kyyti mahdollinen. Ja kun jäbä ei tullut, lähtenyt kävelemään. Jäbä ajanut perään ja kotikulmalle jos ei nähnyt kävelemässä.
...
Tuo työkaveri tekijänä on aika mielenkiintoinen vaihtoehto.
Mies kuskasi SLn Haga -hotelliin kun itse asui Haagassa. Susanne tapasi ko hotellissa sisarensa (ja tämän ystävän?), mutta sitten myös norjalaisen, jonka kanssa hän siittemmin vietti aikaa n klo 3een asti yökerhosssa ja käväisi myös miehen hotellihuoneessa. Ja sitten lähti rahattomana kotimatkalle ja voi olla, että odotti kyytiä, joka tulikin. Eli samaa miestä, työkaveria, joka hänet oli Haagaankin kuskannut.

Kiinnostuin tästä asiasta ja surffailin tämän ketjun alkupään sivuja. Ja sieltä löytyi mielenkiintoista tietoa.

Nikki Johan D oli postannut tietoa äitinsä naapuritalossa (Haagassa) asuneesta miehestä, jonka kasvot olivat naarmuuntuneet (SLn surman aikoihin) "kuin kissan raapimat" (eka Danielin viesti oli perjantailta syyskuun 14. 2007). - Daniel sai äidiltään kuulla, että ko mies oli n 30 vee, pienikokoinen, naimisissa, 2 lasta, kaunis (!) vaimo ja 2 lasta. - Mies lähti autollaan usein iltaisin jonnekin ja tuli kotiin vasta aamulla. - Nikki Peräkylän Maigretkin on asiaa kommentoinut 27.6
myös.

Johan Dlle oli tullut mieleen, että olisiko tuo mies ollut se SLn työtoveri?

Itse mietin, että: Mies olisi ollut ihastunut kauniiseen Susanneen ja yrittänyt päästä lähikosketuksiin? Ehkä oli toivonut saada kuskata Susannen sitten Haagastakin kotiin ja vähän halata. Mutta pettynyt pahasti kun näki SLn lähtevän norski seuranaan keskustaan.

Sitten kun SL oli lähdössä yöllä kotiin, niin hän oli ilmeisesti soittanut tälle työkaverilleen, joka oli raivona tullut kyyditsemään SLn kotiin. Ja sitten halunnut päästä selvittämään asioita Susannen kanssa. Hädissään SL oli suostunut siihen ja vienyt miehen sinne kellariin. Siellä mies oli purkanut katkeruutensa Slle. Häntä vaan käytettiin hyväksi halauspalkalla. - Tai ehkä heillä oli oikeasti salasuhde ja mies oli hulluna mustasukkaisuudesta?

Ehkä miehellä oli kaksikin työpaikkaa, lentokentällä ja vaikka yövartijana jossain muualla. Tai ehkä hänellä olikin vain se lentokentän työ ja teki vuorotyötä siellä.
Tämä viestiketju on kiintoisa. Palaan asiaan kun etsin tästä aiheesta uusia tietoja.
Jotenkin kävisi yhteen, että tää työkaveri (FK?) oli nimeltään, eikä häntä tiettävästi kuulusteltu tai kuultu enenkuin vasta silloin kun naarmut olivat parantuneet. - Nyt tuossa vaiheessa kun tuota kirjoitin, niin luulin, että norskikin oli hotelli Haagassa vaikka asuikin keskustassa. Ehkä olikin, siellä saattoi olla jokin tilaisuus mihin norski osallistui! Lukekaa Nikki Johan D :n viestit täältä myös!
Ja ihmettelen tuota mustaamaani kohtaa klo 3een asti, mistähän olisi tuon kellonajan napannut?

Ja sitten mulle tuli mieleeni aivan uusi hlö , eli Suasnnen sisar, olikohan sisaruksilla hyvät välit eikä kateutta ollut...
Touhupuntti
Rico Tubbs

Työkavereista löytyi artikkeli jossa haastattelu, toivottavasti löydän sen vielä, jossa nimettömänä kertoi keltaisesta autosta joka kuului ja savutti tms. Mietin täsmääkö tuo auto yllä olevaan naarmunaamaisen miehen autoon? Ja toinen suunta mitä pohdin, oliko tuolle kerronalle auton kovaäänisyydestä ja erikoisesta väristä mikä motiivi/tarkoitusperä? Voi olla mitä vaan joko ihan kiva yksityiskohta tai sitten keino saada näyttämään varmemmaksi ettei olisi ollut liikenteessä koska olisi kuullut ja näkynyt

Haastattelu löytyi:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007895343.html
Waatkuli
Alibin satunnaislukija

skoune kirjoitti: To Huhti 10, 2025 4:31 pm
skoune kirjoitti: Ti Elo 13, 2024 4:50 pm
Sfo kirjoitti: Ti Elo 13, 2024 11:01 am
..
Ja todennäköisesti rikoksen on tehnyt joku, joka oli osa Susannen elämää. Isä, se työkaveri tai veli. Tai joku muu tuttu.
Tuntui olevan todella intensiivinen murha tunnetasolla.
...
Tuo työtoverivaihtoehto on vahva. Ja siihen viittaisi mm. se, että Susanne kenties odotti jotakuta potentiaalisesti häntä hakevaksi sieltä Hesperian kulmalta. Kenties juuri sitä jäbää, joka heidät lentokentältä kuljetti bilettämään. Olisiko Susanne soittanut ravintolasta tälle jäbälle että oisko kyyti mahdollinen. Ja kun jäbä ei tullut, lähtenyt kävelemään. Jäbä ajanut perään ja kotikulmalle jos ei nähnyt kävelemässä.
...
Tuo työkaveri tekijänä on aika mielenkiintoinen vaihtoehto.
Mies kuskasi SLn Haga -hotelliin kun itse asui Haagassa. Susanne tapasi ko hotellissa sisarensa (ja tämän ystävän?), mutta sitten myös norjalaisen, jonka kanssa hän siittemmin vietti aikaa n klo 3een asti yökerhosssa ja käväisi myös miehen hotellihuoneessa. Ja sitten lähti rahattomana kotimatkalle ja voi olla, että odotti kyytiä, joka tulikin. Eli samaa miestä, työkaveria, joka hänet oli Haagaankin kuskannut.

Kiinnostuin tästä asiasta ja surffailin tämän ketjun alkupään sivuja. Ja sieltä löytyi mielenkiintoista tietoa.

Nikki Johan D oli postannut tietoa äitinsä naapuritalossa (Haagassa) asuneesta miehestä, jonka kasvot olivat naarmuuntuneet (SLn surman aikoihin) "kuin kissan raapimat" (eka Danielin viesti oli perjantailta syyskuun 14. 2007). - Daniel sai äidiltään kuulla, että ko mies oli n 30 vee, pienikokoinen, naimisissa, 2 lasta, kaunis (!) vaimo ja 2 lasta. - Mies lähti autollaan usein iltaisin jonnekin ja tuli kotiin vasta aamulla. - Nikki Peräkylän Maigretkin on asiaa kommentoinut 27.6
myös.

Johan Dlle oli tullut mieleen, että olisiko tuo mies ollut se SLn työtoveri?

Itse mietin, että: Mies olisi ollut ihastunut kauniiseen Susanneen ja yrittänyt päästä lähikosketuksiin? Ehkä oli toivonut saada kuskata Susannen sitten Haagastakin kotiin ja vähän halata. Mutta pettynyt pahasti kun näki SLn lähtevän norski seuranaan keskustaan.

Sitten kun SL oli lähdössä yöllä kotiin, niin hän oli ilmeisesti soittanut tälle työkaverilleen, joka oli raivona tullut kyyditsemään SLn kotiin. Ja sitten halunnut päästä selvittämään asioita Susannen kanssa. Hädissään SL oli suostunut siihen ja vienyt miehen sinne kellariin. Siellä mies oli purkanut katkeruutensa Slle. Häntä vaan käytettiin hyväksi halauspalkalla. - Tai ehkä heillä oli oikeasti salasuhde ja mies oli hulluna mustasukkaisuudesta?

Ehkä miehellä oli kaksikin työpaikkaa, lentokentällä ja vaikka yövartijana jossain muualla. Tai ehkä hänellä olikin vain se lentokentän työ ja teki vuorotyötä siellä.
Tämä viestiketju on kiintoisa. Palaan asiaan kun etsin tästä aiheesta uusia tietoja.
Jotenkin kävisi yhteen, että tää työkaveri (FK?) oli nimeltään, eikä häntä tiettävästi kuulusteltu tai kuultu enenkuin vasta silloin kun naarmut olivat parantuneet. - Nyt tuossa vaiheessa kun tuota kirjoitin, niin luulin, että norskikin oli hotelli Haagassa vaikka asuikin keskustassa. Ehkä olikin, siellä saattoi olla jokin tilaisuus mihin norski osallistui! Lukekaa Nikki Johan D :n viestit täältä myös!
Ja ihmettelen tuota mustaamaani kohtaa klo 3een asti, mistähän olisi tuon kellonajan napannut?

Ja sitten mulle tuli mieleeni aivan uusi hlö , eli Suasnnen sisar, olikohan sisaruksilla hyvät välit eikä kateutta ollut...
Susannen työtoveri ollut n.24v surmien aikaan ...oisko ehtinyt jo olla kaksi lasta ...ehkä
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

"eikä häntä tiettävästi kuulusteltu tai kuultu enenkuin vasta silloin kun naarmut olivat parantuneet"

Mihin tietoon tämä perustuu?
Mitä te dorkat dorkailette?
Waatkuli
Alibin satunnaislukija

Ross Sullivan kirjoitti: To Huhti 10, 2025 7:04 pm "eikä häntä tiettävästi kuulusteltu tai kuultu enenkuin vasta silloin kun naarmut olivat parantuneet"

Mihin tietoon tämä perustuu?
Samaa piti itekki kysyä.

Kaikki varmasti haluaa, että tämä ratkeasi mutta ei varmaan pidä koittaa väkisellä tehdä jostain syyllistä, vaan laittaa faktaa teorian puolesta ja vastaan.

Alkaahan tämä siltä näyttää, että murhaaja ei löydy, jos kellään ei ole oikeaa tietoa antaa tai halua ja murhaaja ei halua tunnustaa, jos vielä elossa. Sen aikaiset ihmiset jo aika vanhoja.
Kalpea_Jokeri
Remington Steele

Löysin Susannen luokkakuvia. Hän on käynyt koulunsa Oulunkylän ruotsalaisessa yhteiskoulussa!

Tässä Susanne on 4. luokalla lukuvuonna 1964-1965. Laitoin punaisen nuolen osoittamaan häneen. Laitan myös linkin tuolle sivustolle, mistä on nähtävissä myös hänen luokkansa nimilista. Siellä on Susanne Lindholmin nimi.
https://aggelby.fi/elever/klassfotografier/1964_65/
Åggelby svenska samskola klass 4a 1964-1965.jpeg
Åggelby svenska samskola klass 4a 1964-1965.jpeg (511.05 KiB) Katsottu 1577 kertaa
Ja tässä on hänen luokkakuvansa 5. luokalta lukuvuonna 1965-1966. Ja myös linkki kuvaan:
https://aggelby.fi/elever/klassfotografier/1965_66/
Åggelby svesnak samskolan 1965-1966 klass 5a.jpeg
Åggelby svesnak samskolan 1965-1966 klass 5a.jpeg (466.63 KiB) Katsottu 1577 kertaa
Alhaalla hänen 6. luokkansa luokkakuva lukuvuodelta 1966-1967.
https://aggelby.fi/elever/klassfotografier/1966_67/
Åggelby svenska samskola klass 6a 1966-1967.jpeg
Åggelby svenska samskola klass 6a 1966-1967.jpeg (342.71 KiB) Katsottu 1577 kertaa
Laitan viimeisen kuvan seuraavaan viestiin kun tähän ei näköjään mahdu enempää
Viimeksi muokannut Kalpea_Jokeri, Pe Huhti 11, 2025 2:20 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kalpea_Jokeri
Remington Steele

Ja tässä viimeinen kuva Susannesta lukuvuodelta 1967-1968. Hänen viimeiseltään lukuvuodelta 1968-1969 ei tuolla sivustolla ainakaan ole hänen luokkakuvaansa.
https://aggelby.fi/elever/klassfotografier/1967_68/
Åggelby svenska samskola klass 7a 1967-1968.jpeg
Åggelby svenska samskola klass 7a 1967-1968.jpeg (440.6 KiB) Katsottu 1575 kertaa
Ei välttämättä olisi onnistunut näiden kuvien kaiveleminen netin syövereistä ilman Touhupuntin kirjastokäyntiä. Joten kiitoksia hänelle!

Tässä on linkki tuolle lukuvuoden 1968-1969 sivustolle.

https://aggelby.fi/elever/klassfotografier/1968_69/

Siellä on joku juhlakuva ylioppilasjuhlista, mutta Susannea ei tuossa näy. Hänen luokkansa on näköjään pitänyt säännöllisesti yhteyttä toisiinsa ihan viime vuosiin asti. Noissa Lukion reunion kuvissa olisi varmaan Susanne mukana myös jos hänen kohtalokseen ei olisi tullut tulla henkirikoksen uhriksi 25-vuotiaana.
Vastaa Viestiin