Onko ketsku kusipää idiootti?
No miksi mä sua haluaisin loukata? Vastaan sulle vain samalla mitalla. Tietenkin voit miettiä millainen ihminen olet JOS oikeasti et näe markjan tekstejä loukkaavina ja törkeinä. Nimittäin mä kuitenkin olen vastannut sulle ihan asiallisestikin ja perustellut ajatuksiani toisin kuin markja. Jos se väittää mua vitun aivottomaksi ääliöksi niin ei se kyllä myöhemmin kirjoita, että ajattelen siksi näin, että... Se vaan haukkuu eikä tunne mitään. Mutta jos sun mielestäsi se vaikuttaa jotenkin tervepäisemmältä/miellyttävämmältä ihmiseltä kun minä niin voin vain todeta, että et tunne minua etkä erota markjasta sitä, että sillä on narsistinen persoonallisuushäiriö, mulla ei.No jaa... Mielestäni mikään mitä minä tällä palstalla olen koskaan kirjoittanut ei vedä vertoja markjan törkeydelle mutta sullahan on oikeus mielipiteeseesi.vandt kirjoitti:Minusta "pasca äiti" -syytökset ovat kaikessa henkilökohtaisuudessaan pahempia kuin markjan joka toiselle jakamat "typerä, ala-arvoinen, tapa itsesi" -heitot.ketsku kirjoitti: SILTI en haukkunut sinua idiootiksi ja vajaaälyiseksi jonka pitäisi vetää itsensä jojoon. Mutta jos se on sun mielestä sama asia niin ok. Minä olen rehellinen tyyppi ja sun tekstistäsi rehellisesti tuli sellainen olo mitä silloin kirjoitin. Kuten jo pariin otteeseen todettua niin minulle selvisi sitten hyvin nopeasti asioiden oikea laatu jonka jälkeen katsoin, että kanssasi väitteleminen on turhaa. Väittelen mieluummin sellaisten kanssa jotka myös toimivat mielipiteidensä mukaisesti eivätkä vain kertoile niitä ajattelematta asioita sen syvällisemmin. On tietysti kamalaa, että herkkä hipiäsi koki kolauksen.
Jaa. Olen eri mieltä.Tummentamastani kohdasta sen verran, että turhaanpa itket. Olen toiminut ja toimin mielipiteideni mukaisesti.
Ja valitan, et onnistunut loukkaamaan minua edelleenkään mitenkään. Ajattelen asioita yleisesti, ja yleisesti ajateltuna loukkauksesi olivat todella pahoja. Henkilökohtaisesti eivät kyllä naurunpyrskähdystä ja turhautumista vastapuolen ajatuksenjuoksusta enempää aiheuttaneet
Ja ps. Onneksi paistin saa myös avattareksi
Viimeksi muokannut ketsku, La Marras 01, 2008 6:02 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No sen verran noita psykiatrian opintoja (suuntautumista) takana, että kyllä tuon erottaa. Nuo narsistit itse eivät sitä tietenkään tiedosta ja siksi heistä valtaosa jää diagnosoimatta. Katsopa tuon häiriön tunnusmerkit, etkö itse tajua? Lisäksi olen tuntenut yhden narsistin ja kyllähän ne piirteet on täysin samat. On täällä muutkin tuota narsismia markjan kohdalla epäilleet joten en ole ainoa. Sen sijaan 99% varma olen kyllä.Loka kirjoitti:Sulla on varmasti tästä diagnoosi näyttää kun tätä totena täällä kailotat? Vai kuuluuko vääristely sun normaaliin käyttäytymismalliin?ketsku kirjoitti:***niin voin vain todeta, että et tunne minua etkä tunne erota markjasta sitä, että sillä on narsistinen persoonallisuushäiriö, mulla ei.
Onneksi avattarena se ei vituta.ketsku kirjoitti: Ja ps. Onneksi paistin saa myös avattareksi
Ja et nyt jumalauta jollain psykiatrian opinnoilla voi tehdä ihmisestä yhtään mitään diagnoosia nettikirjoittelun perusteella. Lisäksi olisit voinut tehdä edes jonkun mielenkiintoisemman diagnoosin kuin tämä trendikäs narsistinen persoonallisuushäiriö
Viimeksi muokannut vandt, La Marras 01, 2008 6:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Jos ollaan lähes yksimielisiä siitä, että Jarmo Björgvistillä on narsistinen persoonallisuushäiriö, niin voidaan käsittääkseni päätellä että markjankin kohdalla olisi tähän ikään mennessä tullut eteen yhtä ja toista.
Oletetan, että teillä kahdella saattaa olla sama koulutus taustalla. Tiedämme, että narsistisen persoonallisuuden omaava henkilö pystyy peittämään taipumuksensa monissa tilanteissa, mutta ikuisesti ei.
Seuraavan gallupin aihe: Nimeä Minfon kirjoittajien persoonallisuushäiriöt. Parhaat ehdotukset palkitaan Pub Prisonissa.
Oletetan, että teillä kahdella saattaa olla sama koulutus taustalla. Tiedämme, että narsistisen persoonallisuuden omaava henkilö pystyy peittämään taipumuksensa monissa tilanteissa, mutta ikuisesti ei.
Seuraavan gallupin aihe: Nimeä Minfon kirjoittajien persoonallisuushäiriöt. Parhaat ehdotukset palkitaan Pub Prisonissa.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Missä on kyennyt? Lähinnä eivät kykene empatiaan eivätkä voi koskaan myöntää olleensa väärässä vaikka itsekin sen tajuaisivat. Monesti eivät tajuakaa. Narsistit ovat mitä miellyttävintä seuraa kunhan heidän kanssa on samaa mieltä. Monesti narsistin puoliso on se joka kärsii eniten kun kaikki puolitutut pitävät miestä (miehet on useammin narsisteja) aivan täydellisenä. Erittäin vakava persoonallisuushäiriön muoto.rapier kirjoitti:Kykeneekö narsisti itseironiaan? Markja ainakin kykenee.
Eivät kaikki narsistit noin pitkälle mene! Ei se häiriö sitä tarkoita, että tappamaan ruvetaan. Yleensä tuollaista tapahtuu jos tapahtuu juuri puolisolle mutta markja on sinkkumiehiä, onneksi.Tampereen Tyttö kirjoitti:Jos ollaan lähes yksimielisiä siitä, että Jarmo Björgvistillä on narsistinen persoonallisuushäiriö, niin voidaan käsittääkseni päätellä että markjankin kohdalla olisi tähän ikään mennessä tullut eteen yhtä ja toista.
Meillä on sama koulutus ja minulla on myös muita koulutuksia joten ei siitä voi mitään päätellä.
En ole katsonut salkkareita enkä tiedä mistään aaroeeroista mitään. Lue googlesta tuosta häiriöstä. Tai no, haen sulle kun et kuitenkaan taida viitsiä itse hakea *oletus*.vandt kirjoitti:Onneksi avattarena se ei vituta.ketsku kirjoitti: Ja ps. Onneksi paistin saa myös avattareksi
Ja et nyt jumalauta jollain psykiatrian opinnoilla voi tehdä ihmisestä yhtään mitään diagnoosia nettikirjoittelun perusteella. Lisäksi olisit voinut tehdä edes jonkun mielenkiintoisemman diagnoosin kuin tämä trendikäs narsistinen persoonallisuushäiriöSalkkareitten Aaroeeroiirostahan tämä lähti, että kaikki tunnutaan tuomitsevan narsisteiksi.
Narsistinen persoonallisuushäiriö "pähkinänkuoressa"
"Henkilöitä, joilla on narsistinen persoonallisuushäiriö arvioidaan olevan noin 1 % väestöstä ja 2-16 % potilasaineistosta. Narsistinen persoonallisuushäiriö on oireyhtymä, johon kuuluvat muun muassa seuraavat
piirteet: itsekeskeisyys, manipuloivuus, hallitsevaisuus ja tunteettomuus.
Tunnetasolla tällainen ihminen on pinnallinen, impulsiivinen, kateellinen, toisia omiin tarpeisiinsa käyttävä, ihailua vaativa, itsestään ja ominaisuuksistaan suuria kuvitteleva, vastuuton, ei koe syyllisyyden tuntoa ja lisäksi hänellä on empatian puute. Hän ei ota riittävästi huomioon muita ihmisiä tai heidän tarpeitaan ja oikeuksiaan, vaan käyttäytyy ylimielisesti ja röyhkeästi. Hänellä ei ole kykyä tai halua myötäeläytyä toisen tilanteisiin tai tunteisiin. Narsismin avulla hän suojautuu pienuutta, avuttomuutta, keinottomuutta, kateutta ja riippuvuutta vastaan.
Heitä on kaikkialla ja on ollut kaikkina aikoina: kaikissa roduissa, kulttuureissa, yhteiskuntaluokissa ja kaikkien ammattien piirissä. He näyttävät ulkoisesti terveiltä ja ”meiltä muilta” ja usein heillä on paljon älyllistä kapasiteettia. Koska tällainen henkilö hallitsee sosiaalisen käyttäytymisen koodit, hän pystyy näyttelemään oikeita tunteita oikeissa tilanteissa. Hänen käsityksensä oikeasta ja väärästä ovat omanlaisensa. Hänellä ei ole pysyviä arvoja tai tavoitteita elämässä eikä hän tunne pelkoa, stressiä tai painetta. Viimeisiksi mainittujen seikkojen ansiosta persoonallisuushäiriöiset henkilöt menestyvät nykyajan kovassa työelämässä.
Tyypillistä on myös, että tällainen ihminen kokee olevansa kunnossa eikä hakeudu hoitoon.
Yleensä he tulevat hoitoon aivan jonkun muun syyn johdosta. He yleensä ennemmin tai myöhemmin ajautuvat konfliktiin ihmisten kanssa, koska he loukkaavat muita, eivät osaa lukea tunteita tai tunnelmia oikein eivätkä kykene empaattiseen myötäelämiseen. Heille tulee helposti vihamiehiä. Siitä heille tulee pettymyksiä, mikä aiheuttaa masennusta. He saattavat tulla hoitoon masennuksen ja ahdistuksen vuoksi ja sanovat terapeutille, että muut ihmiset ovat niin pahoja ja vainoavat heitä, mutta taustalta paljastuukin, että he ovat se ongelma eivätkä muut.
Suurin osa heistä on vapaalla jalalla: he eivät ole rikollisia, vaan voivat olla hyvännäköisiä, sosiaaliset säännöt tuntevia, älykkäitä, hurmaavia ja hyviä puhumaan. He eivät tee laittomuuksia, mutta heidän ympärillään kärsitään. He manipuloivat, toimivat häikäilemättömästi, syyllistävät muita ja usein liike-elämässä persoonallisuushäiriöisistä piirteistä on vielä hyötyä. Heitä löytyy joka ammattikunnasta, ja erityisesti heitä houkuttaa vallankäyttö. Usein karismaattiset uskonnollisten liikkeiden johtajat ovat persoonallisuushäiriöisiä.
Narsistisen persoonallisuushäiriön on tutkimusten mukaan todettu olevan enemmän kehityksellinen kuin synnynnäinen häiriö. Narsistille on yleensä jäänyt traumoista johtuvia persoonallisuuden vajeita jo vauvana. Tutkimusten mukaan narsistisesti persoonallisuushäiriöisen kasvuperheestä on puuttunut muun muassa positiivinen malli ihmissuhteille, kyky suojella lasta, kyvyttömyys antaa lapselle rajoja, kyky tarjota myönteistä huomioon ottamisen mallia lapselle, kyky antaa lapselle positiivisia ongelmanratkaisukeinoja ja positiivista asennetta ongelmiin hyväksymällä ne väistämättömäksi ja hyväksyttäväksi osaksi elämää sekä kyky tarjota järjestäytynyttä vakaata turvallista ilmapiiriä kodissa. Kodin normiksi on muodostunut kaaos ja konflikti. Näissä perheissä vallitsee korkea ennalta arvaamattomuuden ilmapiiri.
Tilastollisesti naisia on tämän ilmiön piirissä vähemmän eli miespuolisia psykopaatteja on enemmän, mutta ei se ole mikään harvinaisuus naistenkaan kohdalla. Persoonallisuushäiriöisen henkilön tavoitteena on saada rahaa, arvostusta, valtaa tai vapauksia. Rakkauden nimissä he hakevat toisista ihmisistä lämpöä, seksuaalista tyydytystä, turvaa, ruokaa ja rahaa. Heidän tehtäväänsä helpottaa se, että niin moni uskoo järkkymättä ihmisen hyvyyteen".
Lähde: http://www.narsistienuhrientuki.info/in ... &valikko=2
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
No eihän nyt henkirikoksia tarvi tehdä, mutta oletan että jotakin löytyisi.
Olen vahvasti samoilla linjoilla, kuin ammoin tuttu psykiatri, mielenterveysalalle hakeutuvilla ihmisillä on vahva mielenkiinto mielenterveyden ongelmia kohtaan, ja tämä ei välttämättä ole pelkästään positiivinen asia.
muoks* Lisätty pelkästään -sana, TT
Olen vahvasti samoilla linjoilla, kuin ammoin tuttu psykiatri, mielenterveysalalle hakeutuvilla ihmisillä on vahva mielenkiinto mielenterveyden ongelmia kohtaan, ja tämä ei välttämättä ole pelkästään positiivinen asia.
muoks* Lisätty pelkästään -sana, TT
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
-
loneliness
- Jessica Fletcher
Empatiakyvystäsi en tiedä, mutta palstalla sitä ei ole näkynyt. Ilmeisesti sinulla sellainen kuitenkin on, koska työssä sitä tarvitaan. Tuo ettei koskaan myönnä olevansa väärässä sopii aika hyvin sinun kirjoituksiin. Varmasti säkin olisit tosi miellyttävä ihminen esim. Vandtille, jos olisitte samaa mieltä.ketsku kirjoitti:
Missä on kyennyt? Lähinnä eivät kykene empatiaan eivätkä voi koskaan myöntää olleensa väärässä vaikka itsekin sen tajuaisivat. Monesti eivät tajuakaa. Narsistit ovat mitä miellyttävintä seuraa kunhan heidän kanssa on samaa mieltä.
Ja jos minä olisin nainen, niin kokisin sanat "huono äiti" loukkaavampina kuin "vitun idiootti". Mutta olenkin mies ja kokisin sanat "huono isä" loukkaavampina kuin "vitun idiootti".
Paavo Arhinmäki on äijä!
Lue ylläoleva. Minua tosiaan loukkaa se, että sä olet koko ajan mun kimpussa syyttelemässä jostakin. Selkeästi sympatiseeraat markjaa enemmän.Toki sitä on näkynyt. Lue uudelleen. Mulla on hyvin vahva empatiakyky ja sen lisäksi olen aika tunteellinenkin, kuvittele! Kyllä minä myönnän olevani väärässä, viimeksi käärmeketjussaloneliness kirjoitti:Empatiakyvystäsi en tiedä, mutta palstalla sitä ei ole näkynyt. Ilmeisesti sinulla sellainen kuitenkin on, koska työssä sitä tarvitaan. Tuo ettei koskaan myönnä olevansa väärässä sopii aika hyvin sinun kirjoituksiin. Varmasti säkin olisit tosi miellyttävä ihminen esim. Vandtille, jos olisitte samaa mieltä.ketsku kirjoitti:
Missä on kyennyt? Lähinnä eivät kykene empatiaan eivätkä voi koskaan myöntää olleensa väärässä vaikka itsekin sen tajuaisivat. Monesti eivät tajuakaa. Narsistit ovat mitä miellyttävintä seuraa kunhan heidän kanssa on samaa mieltä.Toisekseen sekin on empatiakykyä, että ei ihan jokaisen ihmisen käske vetää itseään hirteen ja hauku idiootiksi. EDES näin nettikautta en sellaiseen voi ryhtyä koska se voi loukata toista ihmistä. Ja on, silläkin on minulle merkitystä, usko tai ole uskomatta. Ja sitten tämä vandt- juttu. Kirjoitin mm. näin:
Tuossa ei haukuta huonoksi äidiksi vaan KERROTAAN MILLAINEN TUNNE ON TULLUT!! Vandt sitten itse kertoi enemmän eli, että heistä kumpikaan ei mene armeijaan ja siitä sitten ymmärsin, että vandt ei ole tosissaan. Koska jos seisoisi sanojensa takana niin myös menisi sinne armeijaan ja myös laittaisi lapsensa ties minne hoitoon. Tosiasiassa heidän ei sotatilanteessa tarvitsisi koko asiaa edes miettiä eli oli vain kiva kertoa, että naisten pitäisi mennä armeijaan mutta itse siitä ei tarvitsisi kärsiä.Niin mitä sä et ymmärrä? Mihin sä sen lapses ajattelit laittaa jos sinä ja sun miehesi tasa- arvoisina rinta rinnan rientäisitte sotimaan? Vai meinaatko kenties, että sinä lähtisit sotimaan ja jättäisit lapsesi miehellesi? Anteeksi jo etukäteen mutta kuulostaa ihan siltä, että et ole halunnut lasta vaan on käynyt vahinko. Kukaan rakastava äiti ei ajattele tuolla tavalla. Tai ainakaan minä en tunne pienen lapsen äitejä jotka ajattelisivat noin.
Ja luuletko, että mua ei loukkaa monikin asia täällä? Mua on haukuttu taatusti enemmän kun vandtia jota tässä nyt kaikki niin säälii. Lisäksi esim. sun tekstisi on usein tosi loukkaavia ja esität vääriä syytöksiä. Minä en ole narsistinen persoonallisuushäiriö ja sinä tuskin tunnet koko sairautta oikeasti.
Ja jos minä olisin nainen, niin kokisin sanat "huono äiti" loukkaavampina kuin "vitun idiootti". Mutta olenkin mies ja kokisin sanat "huono isä" loukkaavampina kuin "vitun idiootti".
Ja lokalle: kyllä mun kanssa saa eri mieltä olla. Eri mieltä oleminen ja narsismi eivät liity toisiinsa millään tavalla. Lue kuvaus narsismista nyt ihan huolella äläkä sekota asioita.