Miss Holmes #1 kirjoitti: Pe Touko 02, 2025 8:26 pm
Hermis
Mä en jaksa uskoa poliittiseen peliin, jonka seurauksena uhrattiin Auer-Lahti perhe.
Satakunta on omalaatuinen alue, mutta ei poikkea muusta Suomesta kuitenkaan lopulta hirveästi.
Oletko lukenut kirjan Oikeusmurha? Alan nimittäin epäilemään sitä.
Kirjassa oli varsin avaava alustus mitkä tapahtumat ennen murhaa olivat ehtineet tulehduttaa ilmapiirin poliisipiirissä ja syyttäjänlaitoksessa. Taustalla tapahtumiin oli eräs toinen henkirikos, jonka selvittämisen edistämiseksi astuttiin vähän isommille varpaille, mutta seuraus oli, että henkirikokseen syyllistyneet saivat tuomion ja uhri oikeutta.
Kuka oli uhri, ketkä tuomittiin?
Osaat vastata tähän, jos olet lukenut kirjan.
Syyllisen saaminen tuomiolle ja kärsimään rangaistustaan, selvittäisi koko kuviota parhaiten. Ja myös juuria tapahtumille.
Kappas, kun ollaan tästä ihan samaa mieltä. Mutta meidän eromme on se, että minä haluan että se oikea murhaaja löydetään ja tuomitaan. Sinulle kelpaa syytönkin.
Sinunkin olisi hyvä ajatella asiaa välillä kuplasi ulkopuolelta ja esim sijaisvanhempien kannalta.
Minulla ei ole ongelmia ymmärtää, sijaisvanhemmat saivat liian suuren haasteen osakseen. Itse puolestaan tunnut syyllistävän näitä. Virkistetäänpäs vähän muistia:
Hermione kirjoitti: Pe Touko 02, 2025 4:21 pm
Miss Holmes #1 kirjoitti: Pe Touko 02, 2025 11:06 am
Minun on myös hyvin vaikea uskon sijaisvanhemmista kerrotuihin väitteisiin ”puurokuureista” yms. Sehän tarkoittaisi käytännössä, että Annelin veli vaimoineen olisi julma ja sairas ihmishirviö.
Merkataan, että tuon toteat sinä eikä kukaan muu.
Ei puurokuurit ja muut epätavalliset kurinpitokeinot kerro välttämättä muusta, kuin että sijaisvanhemmat alun perinkin joutuivat liian vaativan tehtävän eteen saadessaan isänsä murhasta ja äitinsä vangitsemisesta traumatisoituneet lapset vastuulleen. Kyllä he ovat tässä olosuhteiden uhreja itsekin.
.
.
Eli kuka syyllistää tässä ketä?
Heillä oli huostassaan kokemattomana neljä pientä lasta.
Aika nopeastihan lukumäärä putosi neljään. Tässä kohtaa viimeistään olisi pitänyt viranomaisten kyetä arvioimaan sijaisperheen tilanne uudelleen ja tehdä toimenpiteitä, lisätä tukea ja ohjausta tai sijoittaa lapset uudelleen. Tämä ei tietenkään ollut sijaisvanhempien syytä, ovat varmasti yrittäneet parhaansa niillä kyvyillä, joita oli.
Jos yhden lapsen käytös vahingoittaa koko ”perhettä”, on selkeää, että kaikkien kannalta, etenkin pienimpien, on viisainta siirtää hänet ammattilaisten hoiviin.
Pahimmillaan muut ratkaisut olisivat johtaneet siihen, että kaikki lapset olisi sijoitettu erilleen.
Edelleen syyllistät vanhinta lasta. Minusta tällainen on äärimmäisen alhaista sekä sairasta toimintaa. Miten hän muka "vahingoitti koko perhettä"? Mistä ylipäänsä olet keksinyt tuon? Koetko A:n jollain tapaa olevan äitinsä jatke ja siksi sinulla on moraalinen oikeus käyttää häntä sylkykuppinasi?
Niinhän toimitaan myös ydinperheissä, jos vanhempien voimat ei riitä ongelmalapsen kanssa: ei kaikkia heivata ulos talosta, vaan ongelmalapselle haetaan apua.
Jos olet itse jostain syystä hylännyt oman lapsesi, niin se on sinun häpeäsi ja tuskin ainakaan sen lapsen syy.
Miksi yrität vääntää A:n joksikin sellaiseksi, mitä hän ei ole? Normaalilla aivotoiminnalla varustetut aikuiset saavat hänestä ihan toisenlaisen kuvan, kuin "ongelmanuori". Vahvan oikeudenmukaisuuden tunnon omaava lapsi ja nuori tämä on ollut, ja jota on aikuisten toimesta kohdeltu aivan äärettömän julmasti. Ja kohdellaan edelleen, mm. henkilön toimesta, joka minfossa käyttää nimimerkkiä Miss Holmes #1.
Meillä on kuitenkin Annelin itsensä kertomana tieto, ettei A sopeutunut sääntöihin. Ei mummulassa, eikä sijaisperheessä.
A on myös itse kertonut, että vanhimpana oli kotona ’erityisasemassa’, mikä minusta on outoa, koska en ole laajassa ystäväpiirissäni koskaan huomannut, että yksi lapsi olisi jotenkin erityisasemassa muihin nähden.
Laitapa lähteet näille väitteillesi.
Jos yksi lapsi on kokenut olevansa perheessä "erityisasemassa" positiivisessa mielessä, niin voisiko olla mahdollista, että myös muut lapset voisivat kokea samoin, jos näiltä kysytään? Eli että saavat huomiota ja huolenpitoa osakseen eivätkä koe olevansa jonkun sisaruksensa varjossa?
Voisit lopettaa jo tuon satuilusi ja pahan puhumisesi ihmisistä, jotka nykyään ovat jo nuoria aikuisia.