Rami Mäkisen / Matti Rämön kirja "Oikeusmurha - Kuinka järjestelmä tuhosi Auerin perheen"

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Re: Rami Mäkisen / Matti Rämön kirja "Oikeusmurha - Kuinka järjestelmä tuhosi Auerin perheen"

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Jos sinä olet, kuten varmasti olet, lukenut Annelin Murhalesken muistelmat, muistat varmasti sieltä kohdan, jossa Anneli kertoo An sopeutumisvaikeuksista sääntöihin.
Pitääkö minun alkaa kaivamaan ja kopioimaan tekijänoikeuksien alaista opusta tänne?
Lue se sieltä.

••••
Ja olet sitä mieltä, että Anneli syyllistettiin murhaan Porin poliisin sisäisten kiistojen takia?
Oletko tutustunut tuohon keissiin kunnolla?
Näemmä et.

Se on aivan yhtäläinen ”oikeusmurha” todisteiden puutteessa.
Miten sen tuomio ohittaa Annelin kumotun tuomion?

•••••

Sijaisvanhemmat saivat todellakin Annelin pyynnöstä aivan liian rankan tehtävän ja toimivat kuten heidän kuului. Jos yksi pyörä neljästä on puhki, se toimitetaan korjattavaksi.

Mitä olisit itse tehnyt tilanteessa? Yksi änkyrä, mutta muuten sujuu hyvin. Olisitko heittänyt kaikki mahdollisesti erilleen vai yrittänyt edes 3 kanssa pärjätä?

••••
Ja extrakysymys: onko sinulla lapsia?
Helpot on helppoja, vaikeat vaikeita.
Olen nähnyt kaiken.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
njimko
Armas Tammelin

Re: Rami Mäkisen / Matti Rämön kirja "Oikeusmurha - Kuinka järjestelmä tuhosi Auerin perheen"

Viesti Kirjoittaja njimko »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Pe Touko 02, 2025 11:06 am Minun on myös hyvin vaikea uskon sijaisvanhemmista kerrotuihin väitteisiin ”puurokuureista” yms. Sehän tarkoittaisi käytännössä, että Annelin veli vaimoineen olisi julma ja sairas ihmishirviö.
Kyllä toi pitää kuulemma paikkansa, että rangaistuksena on annettua ruuaksi ainoastaan puuroa.

Lapsethan eivät saaneet viettää aikaansa alakerrassa ollenkaan, etteivät arvokkaat posliinit mene rikki. Sangen ymmärrettävää, ettei traumatisoitunut isänsä menettänyt ja äitiinsä kiintynyt 9v lapsi kyseisessä huushollissa kauaa viihtynyt. Tuskinpa olisin itsekään.

A:han oli henkisesti romahtanut kuulustelussa, kun poliisi oli kertonut hänelle häneen kohdistuvista pedofiliasyytöksistä, jotka olivat lähtöisin hänen omilta sisaruksiltaan. Seuraavat päivät menivätkin sitten psykiatrisessa sairaalassa.
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

Siis mitä? Uskooko joku muka ihan tosissaan, että nämä huippuammattilaiset (näinhän täällä aikoinaan vakuuteltiin) ovat muka uskoneet lasten tarinat?
Älkää nyt kehdatko. Nämä huiput halusivat mielistellä syyttäjiä ja poliisien tutkijoita ja ulkoistivat ajattelunsa heille. Koska eiväthän tuollaiset auktoriteetit voi olla väärässä ja kun vielä lehdistökin tuuttasi samaa sontaa joka luukusta. Siis tahallista ja tarkoituksenmukaista toimintaa, jonka seurauksena kaksi täysin viatonta ihmistä tuomittiin vuosikausiksi vankilaan.

Nämä sontaläjät tulee saattaa vastuuseen ja heiltä tulee poistaa kaikki mahdolliset luvat ja oikeudet ammattiensa harjoittamiseen varoituksena muille. Vastaavaa ei saa enää koskaan tapahtua kenellekään!
Pärinää ja pauketta vuodesta 1962 lähtien. Paha pahoille 8)
Pieni liekki
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Miss Holmes #1 kirjoitti: Pe Touko 02, 2025 11:07 pm Jos sinä olet, kuten varmasti olet, lukenut Annelin Murhalesken muistelmat, muistat varmasti sieltä kohdan, jossa Anneli kertoo An sopeutumisvaikeuksista sääntöihin.
Pitääkö minun alkaa kaivamaan ja kopioimaan tekijänoikeuksien alaista opusta tänne?
Lue se sieltä.

••••
...
Muistaakseni lupasit jotain päiviä sitten etsiä minullekin käyttämäsi lähdeviittauksen, mutta et ole sitä tehnyt. Ei sinun tarvitse mitään kirjoja alkaa kopioimaan, sillä kyseessä oleva kirja sivunumerotietoineen riittää. Sen jälkeen jokainen voi itse tarkistaa, oletko pysynyt lähteen mukaisessa totuudessa vai ovatko asiat mahdollisesti lähteneet elämään matkan varrella.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Liekku

Sä olet lukenut sen kirjan.
Tiedät itsekin, että se siellä lukee.
En ole jaksanut kahlata Annelin ’suhdedraamaa’ uudestaan.
Yritän pystyä jonakin päivänä, kun oma elämä, työ ja puutarhahommat suo aikaa.

Mun piti laittaa tämä sydämellä ja vitsinä, kun mietin jotain tuttua nikissäsi.
IMG_5639.jpeg
IMG_5639.jpeg (312.69 KiB) Katsottu 788 kertaa

Nyt se tulee ihan palautteena ärsyttävään käytökseesi.

Osaat varmasti itse ulkoa ko ’raamattusi’, joten olisi palstan hengen mukaista tuoda se sivunumero sieltä ulkomuistista.
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

(OT: Huvittavaa on tämä tuplanikkien rakentelu Annelin hyväksi.
Mä olen täällä kirjoittanut tämän lähes 20 vuotta kahdella nikillä: MissHolmes ja tämä nykyinen.
Joten koen säälittäväksi ja ala-arvoiseksi teidän ’koneiston’ toiminnan. Rakenne on jo ymmärretty ja naurettu.
Sääli, ettei ylläpidolla ole enää yhtä suurta kiinnostunut asioista, kuin oli aikanaan. Tavallaan kuitenkin ymmärrettävää, koska tämä on ’levinnyt käsiin’ nykyisen toimintatavan vuoksi.
)

Annelin puolustus seri-jutussa on minustakin ymmärrettävää.

Lasten höpö-tarinoita, joita peloissaan kehittivät, jotteivat joutuisi Äitinsä kanssa asumaan. Ns paniikkireaktio.

Mutta miksi lapset pelkäsivät äitiään niin paljon, että keksivät mitä tahansa välttääkseen asumisen hänen kanssaan?

••••
Sijaisvanhemmat, eli Annelin oma veli teistä keksi tarinat ja syötti ne lapsille?
HUOH*

Samainen veli demonisoi vanhimman lapsen? Ja suotta?
HUOH*

•••••
Vanhin lapsi muutti perheestä pois todella nopeasti. Se oli myös hänen oma halunsa. Miksi?

••••
Ja mikä ihme oli tuo njimko:n avautuminen posliineista?

Miten varattomilla ihmisillä, jotka tarvitsivat Annelin lapsista tulleet rahat, olisi ollut varaa arvokkaisiin posliineihin?

https://murha.info/rikosfoorumi/memberl ... le&u=70353

•••••
Herätkää nyt kaikki toisianne ja itseänne pussukoihin puhuvat.
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Etkös sinä Liekku pieni juuri itse ehdottanut, että koko Ulvilan ketju pitäisi sulkea, koska täällä syyllistetään Annelia?

Miksi? Eikö Anneli ole ainoa tuomarin eteen joutunut syytetty?

Ketään muuta ei ole löytynyt ja Annelikin vapautettiin näytön puutteen vuoksi.
njimko
Armas Tammelin

Miss Holmes #1 kirjoitti: La Touko 03, 2025 2:06 am ...
Ja mikä ihme oli tuo njimko:n avautuminen posliineista?

Miten varattomilla ihmisillä, jotka tarvitsivat Annelin lapsista tulleet rahat, olisi ollut varaa arvokkaisiin posliineihin?
Ei kai varattomat omakotitalossa asu ja monen sadan tonnin veneitä ostele? Toki jos vihjaat varattomuudella siihen, että Annun veli oli juuri jäänyt työttömäksi ennen lasten saapumista niin ymmärrän paremmin yskän. Posliinit lienee hankittu ennen lasten tuloa tai on saatu perinnöksi tjms. Hyvät rahat toki saivat lapsista mikä varmasti edesauttoi veneen ostamista..

P.S. NN1 ja NN2 saivat noin 9 000 euron kuukausittaisen rahallisen korvauksen Anneli Auerin kolmen nuorimman lapsen sijaisvanhempina.
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Aivan niinkuin kaikki muutkin saavat.
Yhden lapsen sijoitushinta perheeseen on noin 2500€/ kk.
Sijoitus laitokseen noin 10.000€/kk

Perehdy pliis!

•••••
Mä en tiedä miten ”varaton” teillä päin määritellään. Asun omakotitalossa ja minulla on vene. Tosin pienempi.
Posliinia en pahemmin keräile, enkä koe itseäni/ perhettäni rikkaaksi, enkä köyhäksi.

••••••

Työttömäksi jääminen ei, varsinkaan lapsettomalle pariskunnalle ole ongelma. 30 vuotta työtä takana ja kulut pienet lapsiperheeseen verrattuna.

•••••
Huomaatko muuten mitä teit?
njimko
Armas Tammelin

Miss Holmes #1 kirjoitti: La Touko 03, 2025 3:51 am ...
Huomaatko muuten mitä teit?
Kerro toki.

Kuntatasolla taksat vaihtelevat. Sijaisperhe saa kokoaikaisesti sijoitetusta lapsesta hoitopalkkiota x euroa kuussa, riippuen lapsen iästä ja sijoituksen kestosta. Vähimmäispalkkio on lakisääteinen.

Mihin mun pitäisi perehtyä, kun asia on itselleni sangen tuttu?

Kaikkihan on viime kädessä suhteellista. Riippuu havainnoijasta - aika jne. Sillä millä tavaroilla on NN1:lle ja NN2:lle tunnearvoa tai rahallista arvoa, lienee merkityksetöntä. Sillä mikä heidän varallisuustasonsa on ollut ennen lasten sijoittamista, lienee merkityksetöntä.

Sillä olivatko lapset heidän ainut tulonlähteensä, sen sijaan lienee merkitystä.
njimko
Armas Tammelin

Jos kaksi ihmistä on pitkään asunut omakotitalossa, eikä heillä ole lapsia, niin eiköhän se talo aikaa myöten tavaralla täyty.
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Ne kulut, jotka lasten sijoituksesta on syntyneet, ovat todella pieniä siihen verrattuna mitä kaikki rikostutkimuksiin liittyvä on tullut maksamaan yhteiskunnalle.

Muistaakseni Suomen rikoshistoria kallein tapaus.

•••••
Enkä lähtisi moittimaan syntyneitä kuluja sijoituksesta.
Toki lapset olisi voitu ripotella laitoksiin ympäri Suomen.
Sekö olisi ollut paras ratkaisu?

Tuntuu hassulta, että Annelin omaa toivetta ja siitä maksettua korvausta arvostellaan noinkin jyrkästi.

Olettaisin Annelin tunteneen veljensä hyvin, koska alunperin halusi lapset juuri hänen luokseen. Nähtävästi Annelin käsitys oli hyvin pintapuolinen, koska fiksuna ihmisenä teki näinkin karkean virhearvion.
Hermione
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Hermione »

njimko kirjoitti: Pe Touko 02, 2025 11:00 pm
Hermione kirjoitti: Pe Touko 02, 2025 10:27 pm Kappas, kun ollaan tästä ihan samaa mieltä. Mutta meidän eromme on se, että minä haluan että se oikea murhaaja löydetään ja tuomitaan. Sinulle kelpaa syytönkin.
Hermione, tapoitko sinä Jukka S. Lahden? Mistä sinä tiedät kuka on oikea murhaaja? Ainoastaan murhaaja voi tietää syyllisen Jukka S. Lahden murhaan.
Se luetun ymmärtäminen...

Kuten lainauksessasi todetaan, niin minä en tiedä kuka tappoi Jukan. Vain murhaaja itse, ja tämän mahdolliset läheiset tietävät.
Joosua
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Kun tässä nyt sovitellaan valheellisten tarinoiden kehittelyn motiiviksi sijoitusperheen saamia korvauksia, niin olisiko myös aiheellista keskustella siitä kuinka mahdollisesti tulossa oleva raha on voinut vaikuttaa lasten yhtäkkisesti muuttuneisiin kertomuksiin?

A.A.n ja J.K.n mahdolliset korvaukset, jos tuomiot todetaan perättömiksi, nousevat todella suuriksi. Pelkät koppikorvaukset ovat jo mittavat, A,han sai niitäkin 800e/vrk. J.K.n päivät tuskin ovat juurikaan halvempia. Lisäksi tulee korvauksia ansionmenetyksistä. A.lla oli perhekerholiiketoiminta. Ja J.K.lla oli taksibisnes, joka tietenkin päättyi tuomioon. Näistä määrättävät korvaukset olisivat myös isoja.
Joten rahaa on mahdollisesti tulossa varsin paljon. Jos koko potti jaetaan esim kuuteen osaan, puhutaan sadoista tuhansista. Ei siis mistään pikkurahoista. Ja rahalla on aina ollut tapana vaikuttaa ihmisiin. Eikä voida olettaa että lapset olisivat jotakin yli-ihmisiä. Hehän itse myöntävät valehdelleensa.

Tämä on trolli, joten kenenkään ei kannata tuhlata aikaansa vastaamiseen.
njimko
Armas Tammelin

Hermione kirjoitti: La Touko 03, 2025 12:17 pm ...
Kuten lainauksessasi todetaan, niin minä en tiedä kuka tappoi Jukan. Vain murhaaja itse, ja tämän mahdolliset läheiset tietävät.
...
Et silloin varmaan myös tiedä kuka on syyllinen tai syytön, ellei kyse ole sinusta itsestäsi.

kaikki mahdolliset epäillyt - murhaaja = syyttömät
Vastaa Viestiin