En oikein ymmärrä miksi tekijän perhe tai uhrin perhe halutaan tähän asiaan liittää jatkuvasti. Eivät he ole mitään tehneet.EiOleOikein kirjoitti: Su Touko 04, 2025 1:05 amEivät asu enää. Saivat talonsa kaupaksi ja lähtivät Turkuun. Isompi kaupunki niin ei heti yhdistetä keitä ovat.Folsom Prison kirjoitti: Su Touko 04, 2025 12:58 am Vieläkö Salmisen perhe asuu Valkeakoskella ja jos asuu, missä?
19v. Tuomas Salminen raiskasi ja murhasi 15v. tytön Valkeakoski 25.5.2024
-
Nopanheittäjä_1900
- Alokas
Re: Valkeakoskelta löytyi 15-vuotiaan tytön ruumis - 19-vuotiaalle elinkautinen murhasta
-
Täytekakku Koskinen
- Adrian Monk
Re: Valkeakoskelta löytyi 15-vuotiaan tytön ruumis - 19-vuotiaalle elinkautinen murhasta
Uhrin perhe on jatkuvasti itse ollut vapaaehtoisesti esillä. Taas tekijän äidin aikaisempi suhtautuminen poikansa rikoksiin on ollut mielestäni sellainen, että ansaitsee huomiota.Nopanheittäjä_1900 kirjoitti: Su Touko 04, 2025 2:25 pm
En oikein ymmärrä miksi tekijän perhe tai uhrin perhe halutaan tähän asiaan liittää jatkuvasti. Eivät he ole mitään tehneet.
Ainut kakku mikä maistuu, on täytekakku. 
-
Nopanheittäjä_1900
- Alokas
No se kirjoittamastasi on totta että uhrin perhe on ollut esillä vapaaehtoisesti lähes kokoajan.Täytekakku Koskinen kirjoitti: Su Touko 04, 2025 2:49 pmUhrin perhe on jatkuvasti itse ollut vapaaehtoisesti esillä. Taas tekijän äidin aikaisempi suhtautuminen poikansa rikoksiin on ollut mielestäni sellainen, että ansaitsee huomiota.Nopanheittäjä_1900 kirjoitti: Su Touko 04, 2025 2:25 pm
En oikein ymmärrä miksi tekijän perhe tai uhrin perhe halutaan tähän asiaan liittää jatkuvasti. Eivät he ole mitään tehneet.
-
EiOleOikein
- Susikoski
Terrible Boy: Kuulin samaa että Nokialle, perheen nuorin poika tätä koulussa puhunut. Mutta Turkuun ovat menneet.
-
viivahattu
- Watson itse
Noin järkyttävä naisviha kuin mikä Tuomas Salmisen sisällä asuu, ei synny tyhjästä. Taustalla on lähestulkoon pakko olla vakavat äitisuhteen ongelmat, joiden tarkempi laatu jää totta kai arvailujen varaan ainakin niin kauan, kunnes joku niistä jotain tietävä kertoo. Jotain tekijän äiti siis on lähes sataprosenttisella varmuudella tehnyt väärin poikaansa kasvattaessaan. Se ei tee hänestä vastuullista poikansa tekemään murhaan, mutta joka tapauksessa senkin ulottuvuuden pohtiminen kuuluu tähän ketjuun hyvin vahvasti, koska ei kukaan vaan herää yhtenä päivänä ja päätä, että minä muuten vihaan naisia ja rupean raiskaajamurhaajaksi. Jokin prosessi Tuomas Salmisen on siihen pisteeseen johtanut, ja hänen kotiolonsa ovat varmasti siihen vaikuttaneet.Nopanheittäjä_1900 kirjoitti: Su Touko 04, 2025 2:25 pmEn oikein ymmärrä miksi tekijän perhe tai uhrin perhe halutaan tähän asiaan liittää jatkuvasti. Eivät he ole mitään tehneet.EiOleOikein kirjoitti: Su Touko 04, 2025 1:05 amEivät asu enää. Saivat talonsa kaupaksi ja lähtivät Turkuun. Isompi kaupunki niin ei heti yhdistetä keitä ovat.Folsom Prison kirjoitti: Su Touko 04, 2025 12:58 am Vieläkö Salmisen perhe asuu Valkeakoskella ja jos asuu, missä?
*pltmtxtvp*tmNopanheittäjä_1900 kirjoitti: Su Touko 04, 2025 2:25 pmEn oikein ymmärrä miksi tekijän perhe tai uhrin perhe halutaan tähän asiaan liittää jatkuvasti. Eivät he ole mitään tehneet.EiOleOikein kirjoitti: Su Touko 04, 2025 1:05 amEivät asu enää. Saivat talonsa kaupaksi ja lähtivät Turkuun. Isompi kaupunki niin ei heti yhdistetä keitä ovat.Folsom Prison kirjoitti: Su Touko 04, 2025 12:58 am Vieläkö Salmisen perhe asuu Valkeakoskella ja jos asuu, missä?
Edellistä kommentoijaa kompaten totean vaan, että harvoin asiat syntyvät tyhjiössä.
Vilma Salminen Hän Oli Vendi -dokumentissa: "Oon niin kyllästynyt siihen, että uutisoidaan että se [murha] oli niin sattumanvaraista ja muuta. Et oliko se oikeasti niin sattumanvaraista, niin ei."
Kyllä se mielestäni oli, koska uhri olisi voinut olla kuka tahansa. Jostain syystä, jota emme varmaan tule koskaan tietämään, tekijä valitsi Vendin.
Kyllä se mielestäni oli, koska uhri olisi voinut olla kuka tahansa. Jostain syystä, jota emme varmaan tule koskaan tietämään, tekijä valitsi Vendin.
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
-
viivahattu
- Watson itse
Ei sitä syytä niin vaikea ole päätellä. Tuomas Salminen halusi raiskata ja surmata naisen ja oli saalistamassa sopivaa uhria. Voiko sopivampaa uhria tuollaiselle rikokselle ollakaan kuin yksin liikkuva, fyysisesti Salmista pienempi teinityttö? Vendin henki on ollut siinä mielessä sattumanvaraisista tekijöistä kiinni, että jos sopiva uhri olisi osunut Salmisen näkökenttään aikaisemmin, Vendi olisi nyt elossa ja suru jossakin toisessa perheessä. Ehkä koko rikosta ei olisi sinä iltana tapahtunut, jos Vendi olisi lähtenyt liikkeelle minuutin aikaisemmin tai myöhemmin, eikä olisi Salmisen silmiin osunut ollenkaan. Se Salmisen likkeistä surmailtana voidaan päätellä, että ei hän nimenomaan Vendin perässä erittäin suurella todennäköisyydellä ollut.Pesukarhu kirjoitti: Su Touko 11, 2025 9:35 am Vilma Salminen Hän Oli Vendi -dokumentissa: "Oon niin kyllästynyt siihen, että uutisoidaan että se [murha] oli niin sattumanvaraista ja muuta. Et oliko se oikeasti niin sattumanvaraista, niin ei."
Mtv:n dokumentista selvisi ainakin minulle uutena tietona, että hovioikeuden käsittely on tässä touko-kesäkuun vaihteessa.
-
Täytekakku Koskinen
- Adrian Monk
Pahaa pelkään, että elinkautinen muuttuu hovissa.vivy kirjoitti: Su Touko 11, 2025 5:51 pm Mtv:n dokumentista selvisi ainakin minulle uutena tietona, että hovioikeuden käsittely on tässä touko-kesäkuun vaihteessa.
Ainut kakku mikä maistuu, on täytekakku. 
Itseäni häiritsee tämän rikoksen yhteydessä laajeneva puhe naisvihasta ja harhaisesta somen kautta leviävästä huutokampanjasta, jonka mukaan meidän pitäisi keskittää kollektiivisesti voimamme kouluttamaan poikamme kunnioittamaan naisten koskemattomuutta, ihan niin kuin näin ei suomalaisessa yhteiskunnassa äärimmäisen laajasti jo nyt tehtäisi.
Yhteiskunnassa esiintyvällä naisvihalla ja yksittäisellä sadistisella saalistajayksilöllä ei ole järkevää yhteyttä toisiinsa. Saalistajia on aina ollut ja tulee jatkossakin olemaan, joten on naurettavaa vedota yhteiskunnan asenneilmapiiriin ja perheissä väitetysti laiminlyötävään naisten koskemattomuuden armoitettuun takomiseen poikalasten päähän. Esim. Bundyllä oli äiti, joka kaikesta näkemästäni ja lukemastani päätellen oli kaikin puolin kunnollinen ihminen ja jonka muut lapset eivät Bundyn tapaan päätyneet sosiopaattiharrastuksiin.
Naisvihasta jankkaamisen sijaan olisi mielestäni aiheellista tiedostaa, että maailmassa on pieni prosentti ihmisiä, jotka ovat saalistajia. Nämä saalistajat ovat kyllä tietoisia siitä, että heidän harrastuksensa eivät päivänvaloa kestä eivätkä itse avoimesti toimi naisvihamielisessä ympäristössä, usein todellakin päinvastoin. Mainittu Bundy aloitti puuhansa jo hyvin nuorena ja hänen epäillään tehneen ensimmäisen murhansa 13-vuotiaana. Kuitenkin hän oli suorastaan naisten suosiossa ja yleisesti pidetty oikeinkin joviaalina yksilönä.
On kaukana järkevästä tuudittautua ajatukseen, että kaikkien tyttöjen pitäisi saada kävellä rauhassa kotiin. Toki kaikilla (myös miehillä, joilla on jopa naisia suurempi riski joutua kohtaamaan väkivaltaa - toisin kuin somen sosdemnaiset haluavat uskotella) on tähän oikeus, mutta kuinka kukaan voi lähteä siitä olettamuksesta, että yöllä kotiin käveleminen yksin on riskitöntä? Itse nuorena tyttönä olen saanut kotoa riittävät tiedot siitä, millaisia ihmisiä ihmiskuntaan ja todennäköisesti myös omaan yhteisöön kuuluu. Jo nuoresta on ollut itsestäänselvää, että vaaratilanteita pyritään aina välttämään.
Itse suosittelisin kaikille itsepuolustustaitoja opettavaa kurssia, mikäli liikkuu esimerkiksi hiljaisilla alueilla yöaikaan. Jo oikealla alkureaktiolla moni inhimillinen tragedia saattaa olla vältettävissä.
Yhteiskunnassa esiintyvällä naisvihalla ja yksittäisellä sadistisella saalistajayksilöllä ei ole järkevää yhteyttä toisiinsa. Saalistajia on aina ollut ja tulee jatkossakin olemaan, joten on naurettavaa vedota yhteiskunnan asenneilmapiiriin ja perheissä väitetysti laiminlyötävään naisten koskemattomuuden armoitettuun takomiseen poikalasten päähän. Esim. Bundyllä oli äiti, joka kaikesta näkemästäni ja lukemastani päätellen oli kaikin puolin kunnollinen ihminen ja jonka muut lapset eivät Bundyn tapaan päätyneet sosiopaattiharrastuksiin.
Naisvihasta jankkaamisen sijaan olisi mielestäni aiheellista tiedostaa, että maailmassa on pieni prosentti ihmisiä, jotka ovat saalistajia. Nämä saalistajat ovat kyllä tietoisia siitä, että heidän harrastuksensa eivät päivänvaloa kestä eivätkä itse avoimesti toimi naisvihamielisessä ympäristössä, usein todellakin päinvastoin. Mainittu Bundy aloitti puuhansa jo hyvin nuorena ja hänen epäillään tehneen ensimmäisen murhansa 13-vuotiaana. Kuitenkin hän oli suorastaan naisten suosiossa ja yleisesti pidetty oikeinkin joviaalina yksilönä.
On kaukana järkevästä tuudittautua ajatukseen, että kaikkien tyttöjen pitäisi saada kävellä rauhassa kotiin. Toki kaikilla (myös miehillä, joilla on jopa naisia suurempi riski joutua kohtaamaan väkivaltaa - toisin kuin somen sosdemnaiset haluavat uskotella) on tähän oikeus, mutta kuinka kukaan voi lähteä siitä olettamuksesta, että yöllä kotiin käveleminen yksin on riskitöntä? Itse nuorena tyttönä olen saanut kotoa riittävät tiedot siitä, millaisia ihmisiä ihmiskuntaan ja todennäköisesti myös omaan yhteisöön kuuluu. Jo nuoresta on ollut itsestäänselvää, että vaaratilanteita pyritään aina välttämään.
Itse suosittelisin kaikille itsepuolustustaitoja opettavaa kurssia, mikäli liikkuu esimerkiksi hiljaisilla alueilla yöaikaan. Jo oikealla alkureaktiolla moni inhimillinen tragedia saattaa olla vältettävissä.
Ymmärrän kyllä Vilman pointin. Korostetun sattumanvarainen uhri olisi kyseessä, jos joku vaikka astuisi ulos pubista ja puukottaisi ensimmäistä vastaantulijaa. Vendi varmaan valikoitui sattumalta kohteeksi, mutta Salminen käytti aika paljon aikaa ja vaivaa siihen, että sai nimenomaan Vendin murhattua ja raiskattua. Että jos seuraa puoli tuntia jotain ihmistä raiskatakseen ja tappaakseen niin kyllä se sattumanvaraisuus siitä jo vähän karisee. Tässä tapauksessa sattumanvaraisuus olisi selkeää, jos olisivat ensimmäisen kerran kohdanneet vaikka tuossa tekopaikalla ja siinä hetkessä tekijä päättänyt että tämä se on.Pesukarhu kirjoitti: Su Touko 11, 2025 9:35 am Vilma Salminen Hän Oli Vendi -dokumentissa: "Oon niin kyllästynyt siihen, että uutisoidaan että se [murha] oli niin sattumanvaraista ja muuta. Et oliko se oikeasti niin sattumanvaraista, niin ei."
Samaa mieltä. Yhteiskunnissa on aina ollut ja tulee aina olemaan sairaita yksilöitä. "Kaikkien tyttöjen pitäisi saada kävellä rauhassa kotiin" on myös melko yksinkertaistettu iskulause, joka ei edes edistä oikeastaan yhtään mitään. Vai kuinka moni saalistaja luopuu ajatuksistaan nähdessään tuon lauseen?purrmiau kirjoitti: Su Touko 11, 2025 6:20 pm Itseäni häiritsee tämän rikoksen yhteydessä laajeneva puhe naisvihasta ja harhaisesta somen kautta leviävästä huutokampanjasta, jonka mukaan meidän pitäisi keskittää kollektiivisesti voimamme kouluttamaan poikamme kunnioittamaan naisten koskemattomuutta, ihan niin kuin näin ei suomalaisessa yhteiskunnassa äärimmäisen laajasti jo nyt tehtäisi.
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
-
Jarmomurha
- Martin Riggs
On tosiaan aivan helvetin naiivia ajatella, että tällaisilta teoilta vältyttäisiin tulevaisuudessa sillä, että ennaltaehkäistään naisvihaa tmv diipadaapaata.
Ainoa keino välttyä näiltä on se, että ihan ensimmäisenä yksinkertaisesti hyväksytään se tosiseikka, että hulluja tulee aina olemaan!
Seuraavaksi opetetaan jälkikasvu sekä varomaan että puolustautumaan.
Koska vaikka sen pitäisikin olla niin, että nainen voi huoletta kävellä yöllä yksin, niin fakta on, että sellaista utopiaa on turha odottaa. On hyväksyttävä se, että naisen ei kannata koskaan kulkea yksin pimeällä ja/tai syrjäisillä alueilla. Piste.
Ainoa keino välttyä näiltä on se, että ihan ensimmäisenä yksinkertaisesti hyväksytään se tosiseikka, että hulluja tulee aina olemaan!
Seuraavaksi opetetaan jälkikasvu sekä varomaan että puolustautumaan.
Koska vaikka sen pitäisikin olla niin, että nainen voi huoletta kävellä yöllä yksin, niin fakta on, että sellaista utopiaa on turha odottaa. On hyväksyttävä se, että naisen ei kannata koskaan kulkea yksin pimeällä ja/tai syrjäisillä alueilla. Piste.
Katsoin dokumentin.
Kauniisti toteutettu kokonaisuus, joka kannattaa katsoa.
Kiinnitin huomiota siihen, että sisko Vilma kertoi lukeneensa netin keskusteluja ja osallistuneensa joihinkin oikaistakseen vääriä luuloja. Henkirikoksen uhrien läheisten kannattaa ehdottomasti oman hyvinvointinsa ja mielenterveytensä vuoksi pysyä kaukana somesta ja nettikeskusteluista. Eli jos Vilma täällä käy lukemassa, niin ystävällinen neuvoni on, että pysy poissa. Mikään, mitä täällä on, ei helpota elämään menetyksen kanssa, päin vastoin.
Voimia ja jaksamista omaisille. Se ei auta yhtään, että Vendille tapahtunut on harvinaista Suomessa, tai että on olemassa muitakin perheitä joita on kohdannut vastaavanlainen peruuttamaton menetys, eikä sekään auta että ihmisten tapa käsitellä näitä rikoksia on aina yhtä raadollista ja keskusteluja on mahdoton hillitä millään keinoilla.
Toivotaan, että EK pitää myös hovissa. Teko on ollut niin törkeä ja raaka sekä on olemassa evidenssit suunnitelmallisuudesta, että olisi oikeusmurha jos EK tuosta joksikin muuksi muuttuisi.
Kauniisti toteutettu kokonaisuus, joka kannattaa katsoa.
Kiinnitin huomiota siihen, että sisko Vilma kertoi lukeneensa netin keskusteluja ja osallistuneensa joihinkin oikaistakseen vääriä luuloja. Henkirikoksen uhrien läheisten kannattaa ehdottomasti oman hyvinvointinsa ja mielenterveytensä vuoksi pysyä kaukana somesta ja nettikeskusteluista. Eli jos Vilma täällä käy lukemassa, niin ystävällinen neuvoni on, että pysy poissa. Mikään, mitä täällä on, ei helpota elämään menetyksen kanssa, päin vastoin.
Voimia ja jaksamista omaisille. Se ei auta yhtään, että Vendille tapahtunut on harvinaista Suomessa, tai että on olemassa muitakin perheitä joita on kohdannut vastaavanlainen peruuttamaton menetys, eikä sekään auta että ihmisten tapa käsitellä näitä rikoksia on aina yhtä raadollista ja keskusteluja on mahdoton hillitä millään keinoilla.
Toivotaan, että EK pitää myös hovissa. Teko on ollut niin törkeä ja raaka sekä on olemassa evidenssit suunnitelmallisuudesta, että olisi oikeusmurha jos EK tuosta joksikin muuksi muuttuisi.