Mika "Immu" Ilmén

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
liukaslahna
Neuvoja-Jack

Re: Mika "Immu" Ilmén

Viesti Kirjoittaja liukaslahna »

Viisinumeroinen summa, helsinkiläinen yksiö, kuusinumeroinen summa...
Halvin yksiö näyttää löytyvän kontulasta, 65k pyynti. Veikkaan että jos olisi voittanut matsin niin olisi alkanut pyöristellä summaa alas päin, huvin vuoksi vaan käynyt vetelemässä neitiä turpaan. Nyt kun kävi näin niin summa alkaa hiipiä kohti miljoonaa.
mr58
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja mr58 »

Mä pudotin 30 kg viidessä kuukaudessa. Siitä.meni noin 6 kk ennenkuin kroppa oli siinä kunnossa että pystyi aloittamaan kestävyysjuoksutreenit. Ei puhettakaan ennen sitä kun ei ollut lihaksia tarpeeksi. Vähitellen treeniä mutta vasta painonpudotuksen jälkeen. Ruokarytmi ja nesteytys oli erittäin tärkeässä osassa. Kun treeni alkoi niin sellaiset 7 kg tuli lihasmassan kasvamisen vuoksi takaisin. Sitten oltiin vasta kisapainossa.
Vuosi painonpudotuksesta eka puolimaraton kokeiluna ei yhtään aiemmin ja kokenut koutsi kävi viikottain ohjelmat ja syömiset läpi.
Immulla taisi mennä vähän kaikki pieleen ja fokus oli pääosin siinä painonpudotuksessa. Lisäksi jonkinlainen ylimielisyys sekä ikäero vastustajaan. Liikkuminen nuoremmalla ja urheilun tuoma koordinaatio on ihan eri tasolla.
0310523103
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja 0310523103 »

Näyttää tämäkin kääntyvä Immulle voiton puolelle sometilien perusteella. Esim. Instagram ja Tiktok seuraajia tullut noin 10% lisää tappion jälkeen.
Jaakko Kolmonen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Jaakko Kolmonen »

Ross Sullivan kirjoitti: Ma Touko 05, 2025 10:31 pm
Rantel kirjoitti: Ma Touko 05, 2025 5:11 pm
Jaakko Kolmonen kirjoitti: Ma Touko 05, 2025 10:58 am Näin se on. Ei oteta mitään pois herroilta Amirkhani tai Kolehmainen mutta ajatellaanpa kehään esimerkiksi Yli- Hannukselan kaltainen evp huippu urheilija.
Alle minuutissa tulisi valmista eikä kumpikaan herroista A & K haluaisi kokea samaa uudelleen.
50v veteraani ei ole vielä liian vanha jos elämäntavoista ja kunnosta on pidetty huolta.
Immu veti nyt maton alta itseltään.
50v on ehdottomasti liian vanha, varsinkin kun ei ole koskaan pystytaidoillaan häikäissyt. Tuossa iässä refleksit on karkeasti sanottuna kaksi kertaa hitaammat kuin 25v. Se on paljon se, enää et yksinkertaisesti näe suurinta osaa lyönneistä. Foreman pärjäsi vanhana ukkona koska oli loistava nyrkkeilijä ja osasi siinä vaiheessa uraa jo helposti lukea kehonkielestä mitä iskua on tulossa.
Juuri näin! Kerrankin järkevä kirjoitus. Nopeuslaji nimenomaan kyseessä ja 50-vuotias lähtökohtaisesti ihan liian vanha.

Sitten vielä siihen päälle ylimielinen suhtautuminen vastustajaan. Stagalan touhu näytti siltä, miltä nyrkkeily näyttää keskimäärin 4 kuukauden jälkeen (alkeisjatko), jos tosissaan treenaa ja on jonkin verran lahjoja. Immu näytti siltä, että ei ole käynyt edes kuntonyrkkeilyn peruskurssia. Ihan vitun löysä paketti, raskas askel ja leuka ylhäällä.

Ihmettelen, että Immu kehtaa kääntää asian niin, että "nettiväki" kiusaa. Aivan tolkuttomattoman käsittämättömän nolo ja naurettava suoritus. Entisaikoina tuollaisen tappion jälkeen oltaisiin oltu ihan vitun hiljaa ja pitkään.

Ja tuhannen kerran: ruma ulkonäkö, maha, möreä ääni ja leimat eivät tee kenestäkään kamppailijaa tai tappelijaa.
Olen nähnyt erikuntoisia 50v kuin Ilmen. Harjoitellut samalla salilla vuosia mm. nykyisen maajoukkue painijan ja hänen isänsä kanssa. Poika + 20 ja isä +60v. Isäkin toisessa lajissa Sm ja MM mitalisti. En kokeilisi kummankaan kanssa. Enkä voi rohkaista ketään muutakaan yrittämään.
2 isän kanssa yrittänyttä tiedän. Toinen kova yleismies saapui sovitusti painimaan useamman kuukauden vittuilun jälkeen. Tuloksena murtunut solisluu, olkapää sioiltaan ja avunhuutoja. Toinen kerta kävi yleisellä paikalla kun tunnettu iso raavas +100kg katutappelija haastoi. Yksi lyönti keskelle nenää ja valot syttyi seuraavaksi ensiavussa jonne kyydittiin ambulanssilla. Lyöjä kysyi paikalla olleilta kuoliko se.

Eräs viihdetaiteilija tämän kiteytti Jyväskylän yössä aikoinaan. Voidaanko sopia niin että minä olen maailmanmestari ja sinä portsari. Ilmenin veti maton alta itseltään ja mikään selittely ei tätä tilannetta korjaa. Immu munasi itsensä ja se siitä.

Stagalan saumat on Karalahtea vastaan ja liput myyvät hyvin.

Amirkhani sanoi 20v nousevan pääosumasta jopa useammastakin ylös ja jatkavan ottelua. Katsoin tilastoja. Hän itse ei noussut. Esim. 6 ja 14s tyrmäykset. Ei ollut 50v tuolloin.
Tämä viiksekäs kaveri Turusta oli nosteessa ja useampi vuosi sitten tuli kunnon töötti. Hän ei noussut jatkoille vaikka oli nuori mies. Sänky ja askel keinuu vieläkin ja silmissä pimenee kertoo Herra itse. Arjessa vaikeaa.
Usein näissä vapareissa ym. perutaan viime hetkellä ja paikalle saadaan varamies. Joskus Kari Köli jolta homma kuin homma käy ja joskus sitten saattaa käydä niin kuin viiksekkäälle Herrasmiehelle joka otti kopin ja nyt ei ole mintissä viikset eikä nuppi.

Vertailu esimerkki cv tasolla akselilla Yli- Hannuksela- Amirkhani. Ensin mainittu on 7 kertainen arvokisa mitalisti. Kisoissa joutuu poikkeuksetta kohtaamaan ihan absoluuttisen kärjen joka on maanosa karsintojen ym. kautta osallistumiseen oikeutettu. Menestystä on tullut. Evp llä hän julkaisi samasta aiheesta videon kuin Amirkhani. Tehtiin voimaa. Sitä tuntui olevan ja lisää tarttuvan. Noin karkeasti 2-3x voimataso mitä Amirkhanin videolla jossa voima loisti poissa olollaan. Vuosien kokemuksella arvokisoista, bundesliigasta ym. joissa vastassa on poikkeuksetta kärki Kari Kölin asemesta on syytä olettaa että osaa olla ja viihtyy matolla.
Varataan halli, promotaan iltamat. Finaalissa painii Yli- Hannukselan kaltainen kunnostaan huolta pitänyt kovan luokan urheilija ja vastassa Amirkhanin kaltainen ottelija. Ei mene minuuttia kun selvillä on voittaja ja se ei ole viimeksi mainittu.

Lähtöasetelmahan oli tämä vapaaottelija, lukkopainimestari, kirjailija, % pomo ( evp), portsari, myyntitykki cv llä kilpaileva Ilmen vs ex pikajuoksija, misogyyni Stagala. Paino max 100kg. Nyt näin kävi. Tietäjät huutaa kilpaa 50v on liian vanha ja hidas. Ei toimi refleksit.

Kyllä ne toimii jos on pidetty kuntoa yllä ja katsottu ravinnon laatu sekä määrä. Immu ei nyt kelpaa esimerkkinä sen enempää kuin Mike Tysonkaan.
Verä ny vähä sääki perkele eihä sun oo saatana eres hiki
Joosua
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Joosua »

mr58 kirjoitti: Ti Touko 06, 2025 9:32 am Mä pudotin 30 kg viidessä kuukaudessa. Siitä.meni noin 6 kk ennenkuin kroppa oli siinä kunnossa että pystyi aloittamaan kestävyysjuoksutreenit. Ei puhettakaan ennen sitä kun ei ollut lihaksia tarpeeksi. Vähitellen treeniä mutta vasta painonpudotuksen jälkeen. Ruokarytmi ja nesteytys oli erittäin tärkeässä osassa. Kun treeni alkoi niin sellaiset 7 kg tuli lihasmassan kasvamisen vuoksi takaisin. Sitten oltiin vasta kisapainossa.
Vuosi painonpudotuksesta eka puolimaraton kokeiluna ei yhtään aiemmin ja kokenut koutsi kävi viikottain ohjelmat ja syömiset läpi.
Immulla taisi mennä vähän kaikki pieleen ja fokus oli pääosin siinä painonpudotuksessa. Lisäksi jonkinlainen ylimielisyys sekä ikäero vastustajaan. Liikkuminen nuoremmalla ja urheilun tuoma koordinaatio on ihan eri tasolla.
Hyvin sanottu. Muistaakseni IL:ssä oli alan asiantuntijan kirjoitus hyvin nopeasta ja rajusta painon pudotuksesta. Sillä on tosiaan selkeitä ja varsin negatiivisia vaikutuksia fyysiseen suorituskykyyn. Ja esimerkiksi nestetasapainon se sotkee herkästi. Ja Immuhan puhui lehdessä jotain munuaisvaivoista.
Ja kuten kokeneena toteat, iso painon pudotus ja kova treenaamisen on tehtävä erikseen. Eli aikaa olisi täytynyt olla paljon enemmän, kuten toteatkin. Ja tuo luokkaa n. 30 kiloa / 5kk on jo sinällään todella kova suoritus. Hatunnoston arvoinen.
Uskon itsekin että Immun fokus oli painon pudotuksessa. Ja kuten täälläkin on todettu, lihaspuoli ei näyttänyt hyvältä. Eli sopivaa ja riittävää harjoittelua ei ollut tapahtunut ja raaka dieetti oli aiheuttanut lihaskatoa. Voimat ja jaksaminen olivat luultavasti heikot.

Toivottavasti ukko selviää rääkistä. Ihan hyviä videoita tekee, ja niissä on mielenkiintoisia vieraita.
0310523103
Hercule Poirotin viikset

Joosua kirjoitti: Ti Touko 06, 2025 10:15 am
mr58 kirjoitti: Ti Touko 06, 2025 9:32 am Mä pudotin 30 kg viidessä kuukaudessa. Siitä.meni noin 6 kk ennenkuin kroppa oli siinä kunnossa että pystyi aloittamaan kestävyysjuoksutreenit. Ei puhettakaan ennen sitä kun ei ollut lihaksia tarpeeksi. Vähitellen treeniä mutta vasta painonpudotuksen jälkeen. Ruokarytmi ja nesteytys oli erittäin tärkeässä osassa. Kun treeni alkoi niin sellaiset 7 kg tuli lihasmassan kasvamisen vuoksi takaisin. Sitten oltiin vasta kisapainossa.
Hyvin sanottu. Muistaakseni IL:ssä oli alan asiantuntijan kirjoitus hyvin nopeasta ja rajusta painon pudotuksesta. Sillä on tosiaan selkeitä ja varsin negatiivisia vaikutuksia fyysiseen suorituskykyyn. Ja esimerkiksi nestetasapainon se sotkee herkästi. Ja Immuhan puhui lehdessä jotain munuaisvaivoista.
Ja kuten kokeneena toteat, iso painon pudotus ja kova treenaamisen on tehtävä erikseen. Eli aikaa olisi täytynyt olla paljon enemmän, kuten toteatkin. Ja tuo luokkaa n. 30 kiloa / 5kk on jo sinällään todella kova suoritus. Hatunnoston arvoinen.
Uskon itsekin että Immun fokus oli painon pudotuksessa. Ja kuten täälläkin on todettu, lihaspuoli ei näyttänyt hyvältä. Eli sopivaa ja riittävää harjoittelua ei ollut tapahtunut ja raaka dieetti oli aiheuttanut lihaskatoa. Voimat ja jaksaminen olivat luultavasti heikot.

Toivottavasti ukko selviää rääkistä. Ihan hyviä videoita tekee, ja niissä on mielenkiintoisia vieraita.
Noin rankasti ylipainoisessa äijässä on kropassa nestepöhöä kymmenisen kiloa joka lähtee etenkin ketolla samantien. Lähtöpaino oli 126,2kg joten rasvaa piti sulattaa 15-20kg. Ei todellakaan mikään mahdoton tehtävä treenata ja pudottaa tuo määrä järkevällä ruokavaliolla ja treenillä. Vaatii vaan sitoutumista, jota ei selvästi ole ollut tarpeeksi. On ihan eri asia, jos esimerkiksi 100kg äijä pudottaa 30kg tai 126kg pudottaa saman 30kg.
Carelin
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Carelin »

Jaakko Kolmonen kirjoitti: Ti Touko 06, 2025 9:56 am
Rantel kirjoitti: Ma Touko 05, 2025 5:11 pm
50v on ehdottomasti liian vanha, varsinkin kun ei ole koskaan pystytaidoillaan häikäissyt. Tuossa iässä refleksit on karkeasti sanottuna kaksi kertaa hitaammat kuin 25v. Se on paljon se, enää et yksinkertaisesti näe suurinta osaa lyönneistä. Foreman pärjäsi vanhana ukkona koska oli loistava nyrkkeilijä ja osasi siinä vaiheessa uraa jo helposti lukea kehonkielestä mitä iskua on tulossa.
Juuri näin! Kerrankin järkevä kirjoitus. Nopeuslaji nimenomaan kyseessä ja 50-vuotias lähtökohtaisesti ihan liian vanha.

Sitten vielä siihen päälle ylimielinen suhtautuminen vastustajaan. Stagalan touhu näytti siltä, miltä nyrkkeily näyttää keskimäärin 4 kuukauden jälkeen (alkeisjatko), jos tosissaan treenaa ja on jonkin verran lahjoja. Immu näytti siltä, että ei ole käynyt edes kuntonyrkkeilyn peruskurssia. Ihan vitun löysä paketti, raskas askel ja leuka ylhäällä.

Ihmettelen, että Immu kehtaa kääntää asian niin, että "nettiväki" kiusaa. Aivan tolkuttomattoman käsittämättömän nolo ja naurettava suoritus. Entisaikoina tuollaisen tappion jälkeen oltaisiin oltu ihan vitun hiljaa ja pitkään.

Ja tuhannen kerran: ruma ulkonäkö, maha, möreä ääni ja leimat eivät tee kenestäkään kamppailijaa tai tappelijaa.
Olen nähnyt erikuntoisia 50v kuin Ilmen. Harjoitellut samalla salilla vuosia mm. nykyisen maajoukkue painijan ja hänen isänsä kanssa. Poika + 20 ja isä +60v. Isäkin toisessa lajissa Sm ja MM mitalisti. En kokeilisi kummankaan kanssa. Enkä voi rohkaista ketään muutakaan yrittämään.
2 isän kanssa yrittänyttä tiedän. Toinen kova yleismies saapui sovitusti painimaan useamman kuukauden vittuilun jälkeen. Tuloksena murtunut solisluu, olkapää sioiltaan ja avunhuutoja. Toinen kerta kävi yleisellä paikalla kun tunnettu iso raavas +100kg katutappelija haastoi. Yksi lyönti keskelle nenää ja valot syttyi seuraavaksi ensiavussa jonne kyydittiin ambulanssilla. Lyöjä kysyi paikalla olleilta kuoliko se.

Eräs viihdetaiteilija tämän kiteytti Jyväskylän yössä aikoinaan. Voidaanko sopia niin että minä olen maailmanmestari ja sinä portsari. Ilmenin veti maton alta itseltään ja mikään selittely ei tätä tilannetta korjaa. Immu munasi itsensä ja se siitä.

Stagalan saumat on Karalahtea vastaan ja liput myyvät hyvin.

Amirkhani sanoi 20v nousevan pääosumasta jopa useammastakin ylös ja jatkavan ottelua. Katsoin tilastoja. Hän itse ei noussut. Esim. 6 ja 14s tyrmäykset. Ei ollut 50v tuolloin.
Tämä viiksekäs kaveri Turusta oli nosteessa ja useampi vuosi sitten tuli kunnon töötti. Hän ei noussut jatkoille vaikka oli nuori mies. Sänky ja askel keinuu vieläkin ja silmissä pimenee kertoo Herra itse. Arjessa vaikeaa.
Usein näissä vapareissa ym. perutaan viime hetkellä ja paikalle saadaan varamies. Joskus Kari Köli jolta homma kuin homma käy ja joskus sitten saattaa käydä niin kuin viiksekkäälle Herrasmiehelle joka otti kopin ja nyt ei ole mintissä viikset eikä nuppi.

Vertailu esimerkki cv tasolla akselilla Yli- Hannuksela- Amirkhani. Ensin mainittu on 7 kertainen arvokisa mitalisti. Kisoissa joutuu poikkeuksetta kohtaamaan ihan absoluuttisen kärjen joka on maanosa karsintojen ym. kautta osallistumiseen oikeutettu. Menestystä on tullut. Evp llä hän julkaisi samasta aiheesta videon kuin Amirkhani. Tehtiin voimaa. Sitä tuntui olevan ja lisää tarttuvan. Noin karkeasti 2-3x voimataso mitä Amirkhanin videolla jossa voima loisti poissa olollaan. Vuosien kokemuksella arvokisoista, bundesliigasta ym. joissa vastassa on poikkeuksetta kärki Kari Kölin asemesta on syytä olettaa että osaa olla ja viihtyy matolla.
Varataan halli, promotaan iltamat. Finaalissa painii Yli- Hannukselan kaltainen kunnostaan huolta pitänyt kovan luokan urheilija ja vastassa Amirkhanin kaltainen ottelija. Ei mene minuuttia kun selvillä on voittaja ja se ei ole viimeksi mainittu.

Lähtöasetelmahan oli tämä vapaaottelija, lukkopainimestari, kirjailija, % pomo ( evp), portsari, myyntitykki cv llä kilpaileva Ilmen vs ex pikajuoksija, misogyyni Stagala. Paino max 100kg. Nyt näin kävi. Tietäjät huutaa kilpaa 50v on liian vanha ja hidas. Ei toimi refleksit.

Kyllä ne toimii jos on pidetty kuntoa yllä ja katsottu ravinnon laatu sekä määrä. Immu ei nyt kelpaa esimerkkinä sen enempää kuin Mike Tysonkaan.
Palstan paras kirjoitus. Juuri noin.

Immu oli alkujaan ihan ok, mutta kun alkoi olevinaan omasta mielestään joku huippu-urheilija ja nyt rikostoimittajakin ja kaiken tietävä oraakkeli, niin hiukai ampui yli.
Jos ihan totta lausutaan, niin mies on kouluja käymätön sivistymätön portsari. Urheilu jos siksi voi uraa kutsua oli marginaali lajissa silloin huiskimista. Steroidien ja muiden kemikaalien voimalla tapahtuvaa touhua. Kun ne vietiin pois ei jäänyt mitään jäljelle.
Nyt kansalle valkeni totuus. Siis niille ketkä edes auttavasti ymmärtää.
Mitä makuun ja jonkun ylihannukselan matsiin tulisi, niin kyllä makukin sen tietää, että myhi repäisi hänet kappaleiksi.. edelleen. Fysiikka on niin eri tasolla.
0310523103
Hercule Poirotin viikset

Carelin kirjoitti: Ti Touko 06, 2025 10:44 am
Jaakko Kolmonen kirjoitti: Ti Touko 06, 2025 9:56 am

Palstan paras kirjoitus. Juuri noin.

Immu oli alkujaan ihan ok, mutta kun alkoi olevinaan omasta mielestään joku huippu-urheilija ja nyt rikostoimittajakin ja kaiken tietävä oraakkeli, niin hiukai ampui yli.
Jos ihan totta lausutaan, niin mies on kouluja käymätön sivistymätön portsari. Urheilu jos siksi voi uraa kutsua oli marginaali lajissa silloin huiskimista. Steroidien ja muiden kemikaalien voimalla tapahtuvaa touhua. Kun ne vietiin pois ei jäänyt mitään jäljelle.
Nyt kansalle valkeni totuus. Siis niille ketkä edes auttavasti ymmärtää.
Mitä makuun ja jonkun ylihannukselan matsiin tulisi, niin kyllä makukin sen tietää, että myhi repäisi hänet kappaleiksi.. edelleen. Fysiikka on niin eri tasolla.
Kerrotko vielä tyhmemmälle mikä totuus selvisi? Ai niin kun oot koko ajan luullut että tää sun idoli Immu vielä 54-vuotiaana hakkaa kaikki? Oot profiloitunut tässä ketjussa tyyliin isoimmaksi Immu-faniksi ja kehunut sitä tässä ketjussa ties kuinka monessa viestissä, tunnet sen jne. ja nyt kun se hävisi (paremmalleen) ton matsin, ootkin yhtäkkiä pahin vihaaja. Erikoista, mutta mikäpä tällä foorumilla nyt yllättäisi.
Carelin
Axel Foley

Minä nimenomaan alusta saakka sanoin, että Stagala voittaa. Olin niitä harvoja. Onko sulla ymmärryksessä vikaa. Olen myös sanonut että minua kohtaa ollut aina ok.
Immulla oli alunperin hyvät jutut ja monessa myös ollut hyvää valistusta. Nyt kuitenkin putosi pohja jutuista pois, kun uho oli kova ja esitys surkea. Itse en enää kyllä usko mihinkään liivijuttuihinkaan. Syynä ei edes tämä tappio, vaan ne älyttömät selitykset. Samoin, vaikka tiesin, että stagala voittaa, niin noin huono en olisi uskonut hänen olevan. Ennen sanoin, että pieksee 99 % rosvoista, niin nyt vedän siitä sanat takaisin ja sanon, että 50 %
Vastaan vielä että se totuus selvisi, että immu tuskin on ketään pystynyt hakkaamaan, kuten kirjassaan kun puhuu. En pysty enää uskomaan näihinkään, mihin ennen uskoin. Syystä, että en epäillyt, kun jos mies jotain sanoo, niin uskottava se on.
Varsinkin kamppailupiireissä harva puhuu paskaa. Siksi olen uskonut myös immun jutut.
0310523103
Hercule Poirotin viikset

Carelin kirjoitti: Ti Touko 06, 2025 11:32 am Minä nimenomaan alusta saakka sanoin, että Stagala voittaa. Olin niitä harvoja. Onko sulla ymmärryksessä vikaa. Olen myös sanonut että minua kohtaa ollut aina ok.
Immulla oli alunperin hyvät jutut ja monessa myös ollut hyvää valistusta. Nyt kuitenkin putosi pohja jutuista pois, kun uho oli kova ja esitys surkea.
Ei mulla oo ymmärryksessä juurikaan vikaa, sun muistista en olis niin varma. Immu nyt ei kyllä mun mielestä oo mitenkään erityisesti itseään hehkuttanut. Normaalia uhoa mitä noissa ennakkoon aina on. Mitä nyt videoita oon katsellut, niin lähes järjestäen puhuu itsestään vanhana läskinä ja myös jossain haastattelussa kertoi jo ennakkoon mihin toi matsi voi ratketa Stagalalle.

Mulle nyt on ihan sama muuten, mutta ihmetyttää tää nettiajan paskan jauhaminen. Säkään et oo selkeästi ikinä edes tavannut Immua vaikka muuta väität ja silti anonyyminä jauhat siitä paskaa. En tiedä puoliakaan sen tekemisistä kuula-aikoina, mutta se on tuomionsa istunut ja lopettanut rikokset ja se riittää itselle. Omien puheidensa mukaan kaikki kusipäisyydet tehty päihteissä ja roina+päihteet nyt ei ole yleensä hyvä yhdistelmä. Tekee ihan hyviä videoita ja niiden perusteella leppoisan oloinen äijä.
Carelin
Axel Foley

Aha. Eli ei uhonnut. Tunnen kyllä miehen. Olen itse kamppaillut vähän paremmalla tasolla kuin immu.
Jaapatijaapati
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Jaapatijaapati »

Miten itse kelaan koko tapausta Immu on vähän seuraavan näkökulman kautta. Pitää muistaa, että noissa järjestäytyneen rikollisuuden touhuissa on kuitenkin aseet ja astalot mukana. Eli sinänsä on outo vertailukuva huutaa täällä, että kattokaa nyt ei se oikeasti ollu edes kova jätkä eikä vieläkään plaaplaa. Nyrkkeilymatsi on kuitenkin täysin eri juttu kuin JR toiminnat. JR toiminnoissa on aseet mukana yleensä ja niinku Immu itsekin on sanonut että kaikki tehdään isolla porukalla ja pelotteella. Eli tätä kautta kuka on kova jätkä ja kuka ei on aika turhaa vertailua kun pelikenttä pitäisi olla samanlainen. Kuvitteellisesti mentäisiin aikakoneella Immun rikosaikoihin ja pistetään se vaikka Lönnqvistin tai Naccin tms kanssa kehään nyrkkeileen saataisiin joku osviitta kuka on oikeasti kova tai oli? Se on ihan sama vaikka Immun olis pystynyt nuorempana hakkaamaan kuka vain jos hänellä ja jengiläisillään on tuliaseet ja ylivoima. Eli sinällään aika hankala vertailla kahta eri maailmaa.

Totta on myös se, että tämän myötä Immun kovan ex kriminaalin imago varmasti koki kolauksen, mutta onko sillä mitään väliä, verraten tuohon ylempään kirjoitukseen? Puhutaan kuitenkin täysin eri maailmoista, toisessa on tuliaseet toisessa ei. Apples and oranges jne. Eli tiivistetysti ihan sama kuka tahansa kukkakeppi voi olla kova jätkä jos vetasee pistoolin esille. Oliko Immu tälläinen nuorempana ja kaikki on täysin valetta? Vaikea sitäkään kuvitella. Ehkäpä totuus on jossain keskellä ja Immukin varmasti sai pelotteellaan paljon JR touhuissa aikaan ja maineellaan.

Mut jos tullaan nykyaikaan, niin kyllä Immu on oma persoonansa ja varmasti tarinat on liioiteltuja ja väritettyjä ja haluaa pitää ganstakuiskaaja imagoaan yllä. Itselle henkilökohtaisesta on ihan sama mitä he ovat touhunneet liiviporukoissaan, koska jokaisella aikuiselle nuo liivitouhut näyttäytyy keskenkasvuisten aikuisten hiekkalaatikkoleikeiltä, kun valtaosa elää soskun rahalla ja kunnan asunnoissa, joten en tiedä miksi koko genrelle pitäisi antaa mitäään kovin mitään vakavasti otettavaa mietintää vaan suhtautua enemmän pelleilynä, jossa riski vs tuotto on ihan järjettömän huono niinku Immu ja Kentsu ovat monta kertaa sanoneet, että vähän aikaa on hauskaa ja taskut täynnä rahaa, mutta lopussa on aina tuomio ja rahat pois. Tätä pidän erityisen tärkeänä mitä Immu pyrkii korostamaan eteenkin nuorille, että on parempiakin tapoja elää elämäänsä kuin istua 5-10 vuoden kakkuja kerta toisensa jälkeen ja päätyä 60 vuotiaana kontulaan asumaan soskun rahalla. Tämä on ehkä se tärkein pihvi tässä koko Immu persoonassa, nähdä tämä iso kuva ja se kuinka hyvin ne onnistuu purkamaan suomen tason prätkäjengien myyttisyyttä ja aina jos joku nuori avaa silmänsä ja lähtee pois tai jättää menemättä on pieni voitto yhteiskunnalle. Joten summasummarum vaikka sai nolosti pataan, mutta en näe että se heikentäisi tätä edellä mainittua yhteiskunnallista arvoa kuitenkaan.
0310523103
Hercule Poirotin viikset

Carelin kirjoitti: Ti Touko 06, 2025 11:32 am
Vastaan vielä että se totuus selvisi, että immu tuskin on ketään pystynyt hakkaamaan, kuten kirjassaan kun puhuu. En pysty enää uskomaan näihinkään, mihin ennen uskoin. Syystä, että en epäillyt, kun jos mies jotain sanoo, niin uskottava se on.
Varsinkin kamppailupiireissä harva puhuu paskaa. Siksi olen uskonut myös immun jutut.
Eli et usko että Immu pystyi hakkaamaan ketään sata vuotta sitten, siksi että nyt 54-vuotiaana pullukkana hävisi Stagalalle? Miten toi kuulostaa musta ihan helvetin ristiriitaiselle, kun perustelit hyvin jo etukäteen, että Stagala on suosikki voittamaan tämän parin. :roll: :lol:
liukaslahna
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja liukaslahna »

Satunnaisesti Immun sisältöä seuranneena oli jotenkin käsitys että se edelleen treenailee ja käy tyyliin kerran viikossa sparrailemassa kavereiden kanssa. 126 kilosta rasvat pois ja alta paljastuu urheilullinen viiskymppinen äijä joka suojaa itseään ja rauhassa kattoo paikat pommeille ja voittaa sillä tavalla.

Voisi kuvitella että jos nyt menee johonkin pienemmän prätkäkerhon eteen tekemään jaksoa niin ei siinä paljoa voi höhötellä ja huudella tai joku kloppi tulee sisältä ja taas Immu ottaa lukua.
Jaapatijaapati
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Jaapatijaapati »

liukaslahna kirjoitti: Ti Touko 06, 2025 12:45 pm Satunnaisesti Immun sisältöä seuranneena oli jotenkin käsitys että se edelleen treenailee ja käy tyyliin kerran viikossa sparrailemassa kavereiden kanssa. 126 kilosta rasvat pois ja alta paljastuu urheilullinen viiskymppinen äijä joka suojaa itseään ja rauhassa kattoo paikat pommeille ja voittaa sillä tavalla.

Voisi kuvitella että jos nyt menee johonkin pienemmän prätkäkerhon eteen tekemään jaksoa niin ei siinä paljoa voi höhötellä ja huudella tai joku kloppi tulee sisältä ja taas Immu ottaa lukua.
Teoriassa näin, mutta kuten kirjoitin aikaisemmassa viestissä siviilimaailmassa on siviilimaailman säännöt. Kyllä joku nuori varmasti painaisi jostain kerhosta immua pataan, mutta hintana on pahoinpitelysyyte ja poliisin huomio prätkäjengin toimintaan, sekä kuinka moni jengiläisistä siviilimaailmassa uskaltaa käydä päälle koska rikosvastuu? Kaksi eri maailmaa nykkeilykehä ja siviilielämä.
Vastaa Viestiin