Mika "Immu" Ilmén

Sana on vapaa, jos uskaltaa...
Joosua
Ainesta Watsoniksi

Re: Mika "Immu" Ilmén

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Katsoin Sanna Ukkolan haastattelun jossa olivat Immu ja Stagala. Vaikutelmaksi jäi että Immu varsin reilusti tunnusti häviönsä ja sanoi Stagalan voittaneen hänet reilusti. Muutenkin hän esiintyi varsin fiksusti.

Mutta ihan samaa ei voi sanoa Stagalasta. Hänen mukaansa hänen aiemmin sanomansa että naiset itse aiheuttavat raiskauksensa ei ole naisten syyllistämistä. Kuulosti pelkältä läpinäkyvältä selittelyltä, ja oli juuri niin läpinäkyvää että suurin osa katsojista varmaankin tajusi sen. Hän sanoi tarkoituksenaan olleen aiheuttaa keskustelua raiskauksista, mutta näytti siltä että hän aiheutti keskustelua lähinnä omasta käyttäytymisestään. Stagala myös kieltäytyi pyytämästä anteeksi raiskatuilta, joita hyvin ilmeisesti oli loukannut. Ukkolan tiedustellessa seuraavasta ottelusta ja vastustajasta, Stagala käytti tästä nimitystä "uhri". Ehkä hieman ylimielistä, eikä kovinkaan urhelijamaista.
Poliisinpoika
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Poliisinpoika »

^^ Tuossa haastattelussa muuten Immu sanoi saaneensa yli satatonnia, kun lasketaan ottelupalkkio ja yhteistöistä saadut rahat yhteen. Pelkkä ottelupalkkio siis pääteltynä vähäsen alle sadantonnin, kun aiemmin puhuttu 5 numeroisesta summasta ja nyt 6 numeroisesta.
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Jaakko Kolmonen kirjoitti: To Touko 08, 2025 9:30 am
Ross Sullivan kirjoitti: Ke Touko 07, 2025 6:58 pm
Jaakko Kolmonen kirjoitti: Ke Touko 07, 2025 3:59 pm

Nordiksen pääottelussa ei ollut käsittääkseni MMA säännöt. Ilmoitit jyrkästi 50v olevan hidas, kankea jne. Näin on jos vertailukohta on lihamies.
Nyt otat itse esiin Aminin joka lopetteli + 10v sitten ilmoittaen olevansa jatkossa kuntoilumielessä lajin parissa. Vitun äijä.
Jos nyt ajattelemme hänet vs lihamies tai stagala sanot Aminin hoitavan asian. Juuri tätä tarkoitin. Esimerkkinä käytin erimiesten cv t ja se ei sinulle kelvannut.

Aminin ottelut katsoin aina. Kova luu.
Vitun äijä olet itse, kun luet huolimattomasti, tai et ymmärrä ihan selkeää ilmaisua.

Kirjoitin muuten: "nopeuslaji nimenomaan kyseessä ja 50-vuotias lähtökohtaisesti ihan liian vanha." Mielestäni on jyrkkää tulkita esim. siten, että lähtökohtaisesti = aina. Edellä siis pohdittu Myhin ja Makun mahdollista ottelua (eri aikakausina). En rinnasta sitä Stagalan ja Immun Kummeli-otteluun millään tavoin.

Keskittyisit vähän lukemiseen ja ymmärtämiseen. :D

Mielestäni Stagala ei edusta yhtään mitään tasoa. En ole väittänyt esimerkiksi, että ei löytyi tuhansia yli 50-vuotiaita, jotka voittaisivat Stagalan. Se nyt kuitenkin on niin, että yli 50-vuotias on lähtökohtaisesti liian hidas ottelemaan ja (lähes) aina liian vanha huipputasolle.
Ymmärrän lukemani. Perkasin jo tuon miksi evp mestareita ei nähdä kummeli lavalla vaikka eväät riittäisivätkin. Lopulliset syyt tietää vain mestari evp: t itse. Kuka on lääkäri, kuka kansanedustaja, kuka menestynyt yrittäjä tahi saarnamies. Mitä näitä nyt on. Kuka mitenkin arvottaa. Moni myös tiedostaa sen että vastustaja voi saada hipan joka sitten keinuttelee jälkeenpäin ja haastaa arkea. Jos näin kävisi tulee hintaa Kalasataman yksiölle.
Näytöt nyt kuitenkin voi kukin tarkistaa Sm, Em, MM ja olympia tilastoista jos noin muuten ei ole asia tuttu.

Ehkä sieltä puuttuu myös ex viihdetaitelijan ikuisen kilpailijan himo jopa yli lajirajojen. Ko taiteilijan kerrotaan lähteneen ravintolasta ennen viimeisiä hitaita kokeilemaan miten käy kun hyppää isolta sillalta märkään veteen. Edeltävä yrittäjä ei selvinnyt mutta olympia sankari näytti eteen. Tipalla oli. Kuulemma. Sitä ei tarina kerro sovittiinko ensin narikassa kuka on maailmanmestari ja kuka portsari mutta sekin on selvitetty.

Lähtökohtaisesti arvokisoihin he eivät voi osallistua koska sinne on asetettu ikärajat. Esim. tapaus Mira Potkonen. Hän pääsi mutta hilkulla oli. Tämä vain ja ainoastaan esimerkkinä. Ei puolesta eikä vastaan naisten nyrkkeilyä eikä Potkosen mahdollisesta tai mahdottomasta taituruudesta lajissa. Maanosa karsinnat, painonvedot jne jne.

Ison rahan mahdollisuus on Vegasissa tai Qatarin illassa ja sinne on pitkä matka härmästä.
Noista huipulla olleista ikämiehistä esim. Foreman ja Hopkins olivat lähempänä 5 kuin 4 kymppiä.
Esimerkin härmästä jo kerroinkin. + 50v tulokset Sm kisoissa olisivat riittäneet mitaliin yleisessä. En aseta tai arvota näitä esimerkkejä samalle viivalle.

Ilmeisesti jonkun sortin konsensus on siitä että esimerkiksi ottamasi Asikainen 49v tulee omaan lajiinsa kummeli iltaan ja tööttää Stagalan pötkölleen. Tämä on selvä. Samoin kävisi myös lihamiehen ja monen muunkin uskalikon. Uskoisin.

Jostain syystä et allekirjoita sitä että toisen lajin evp mestari palaisi omaan lajiinsa ja siinä saattaisi käydä kylmät vetreällekin nykyottelijalle.
En aseta Yli- Hannuksela vs Amirkhani henkilöinä matolle. Perkasin Cv: t ja siitä Amirkhani. Hän taitaa olympia painit niin lajikin on tuttu eli säännöistä ei olisi vaikea sopia.

Jätän tämän nyt tähän.
"Jostain syystä et allekirjoita sitä että toisen lajin evp mestari palaisi omaan lajiinsa ja siinä saattaisi käydä kylmät vetreällekin nykyottelijalle"

Ja minä, kun luulin, että skarppasit. :D Eli YH:n laji ole MMA, vaan paini. Kommentoin siis MMA-ottelun osalta tilannetta. En kyllä olisi varma, että YH voittaisi kylmiltään 13 vuoden ottelutauon jälkeen edes omassa lajissaan.

On osoittautunut vaikeaksi antaa yhtään esimerkkiä yli 50-vuotiaasta kamppailijasta, joka olisi lajissaan huipulla. Edes 40-vuotiaita on hyvin vähän ollut. Foreman ja Hopkins ovat niitä harvoja.
Mitä te dorkat dorkailette?
Karvainenkaveri

Viesti Kirjoittaja Karvainenkaveri »

Joosua kirjoitti: To Touko 08, 2025 12:12 pm Katsoin Sanna Ukkolan haastattelun jossa olivat Immu ja Stagala. Vaikutelmaksi jäi että Immu varsin reilusti tunnusti häviönsä ja sanoi Stagalan voittaneen hänet reilusti. Muutenkin hän esiintyi varsin fiksusti.

Mutta ihan samaa ei voi sanoa Stagalasta. Hänen mukaansa hänen aiemmin sanomansa että naiset itse aiheuttavat raiskauksensa ei ole naisten syyllistämistä. Kuulosti pelkältä läpinäkyvältä selittelyltä, ja oli juuri niin läpinäkyvää että suurin osa katsojista varmaankin tajusi sen. Hän sanoi tarkoituksenaan olleen aiheuttaa keskustelua raiskauksista, mutta näytti siltä että hän aiheutti keskustelua lähinnä omasta käyttäytymisestään. Stagala myös kieltäytyi pyytämästä anteeksi raiskatuilta, joita hyvin ilmeisesti oli loukannut. Ukkolan tiedustellessa seuraavasta ottelusta ja vastustajasta, Stagala käytti tästä nimitystä "uhri". Ehkä hieman ylimielistä, eikä kovinkaan urhelijamaista.
Ukkola teki taas mun mielestä itsestään täyden pellen Stagalan haastattelussa. Aivan perus feministi ämmä kuka kertoo, kysyy, mutta ei jaksa kuunnella vastausta. Puhumattakaan, että ymmärtäisi sitä vastausta.
Itse ymmärsin ainakin täysin mistä toi Stagala puhui. Ei ole kovin vaikeaa ymmärtää. Sinulle taisi olla? Ei muuta kuin naisille minihameet niskaan ja irakien, tai somppujen kanssa jatkoille. Sitten ollaan taas monttu auki, että mites näin pääsikään käymään, kun on tahtomattaan lettu kipeä.
Joosua
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Karvainenkaveri kirjoitti: To Touko 08, 2025 4:27 pm
Joosua kirjoitti: To Touko 08, 2025 12:12 pm Katsoin Sanna Ukkolan haastattelun jossa olivat Immu ja Stagala. Vaikutelmaksi jäi että Immu varsin reilusti tunnusti häviönsä ja sanoi Stagalan voittaneen hänet reilusti. Muutenkin hän esiintyi varsin fiksusti.

Ukkola teki taas mun mielestä itsestään täyden pellen Stagalan haastattelussa. Aivan perus feministi ämmä kuka kertoo, kysyy, mutta ei jaksa kuunnella vastausta. Puhumattakaan, että ymmärtäisi sitä vastausta.
Itse ymmärsin ainakin täysin mistä toi Stagala puhui. Ei ole kovin vaikeaa ymmärtää. Sinulle taisi olla? Ei muuta kuin naisille minihameet niskaan ja irakien, tai somppujen kanssa jatkoille. Sitten ollaan taas monttu auki, että mites näin pääsikään käymään, kun on tahtomattaan lettu kipeä.
No justiinsa näinhän se on kuten sanot. En vaan ymmärtänyt. Olipas hyvä kun kerrot kuinka asia on.
Karvainenkaveri

Viesti Kirjoittaja Karvainenkaveri »

^ Hienoa, jos pystyin auttamaan ymmärtämisessä. Joskus näköjään joutuu ihmisiä vähän siinä avittamaan. Toisaalta, voithan sinä suosia tyttöjä hengaamaan ählämeiden kanssa ja ottamaan viidakkotakseja yksin öisin. Minä en taas suosittelisi. Saattaa tulla helposti raiskatuksi.
Raiskaamisen saumat vähenee huomattavasti omilla päätöksillä. Luulisin, että tämä vtun Staga puhui juurikin siitä? Et vain osannut ehkä ymmärtää, kuten ei tämä simppeli Ukkolan hiekkapimperokaan. Varsinainen journalisti tuolla ulosannilla.
Lienisi neidon vaan parempi kirjoittaa yksin kotona sitä tuubaa. Keskustelu ei selkeästi ole kovinkaan vahva puoli.
Ross Sullivan

Komppaan kyllä hyvin pitkälti. Immu teki itsestään tuplapellen, kun on jatkanut some-narsismiaan todella nolosta tappiosta huolimatta. Luulisi, että vittu edes vähän hävettää. "sitku ei voi siirtää...blaablaa...sitku mä oli ihan houreinen...blaablaa"

Entäs se, että Stagala on harjoitellut vasta 4kk? Entäs se, että Immu oli noin 15 kiloa Stagalaa painavampi?
En kyllä Stagalastakaan pidä, mutta media ylireagoi Stagan juttuihin.

"Ei muuta kuin naisille minihameet niskaan ja irakien, tai somppujen kanssa jatkoille. Sitten ollaan taas monttu auki, että mites näin pääsikään käymään, kun on tahtomattaan lettu kipeä."

Niin, kyllä vähän pitää itselläkin olla itsesuojeluvaistoa.
0310523103
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja 0310523103 »

Kyllähän Ukkolalta objektiivisuus puuttui täysin tässä haastatteluparissa. Immun läpille naureskeli ja Stagalan kimppuun hyökkäsi, eikä antanut puhua loppuun. Tuskin Immukaan Ukkolan suosikkihahmo on, jos on olevinaan feministi.
Tähdet kertovat
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Tähdet kertovat »

Kuulijalla (tai lukijalla) on myös vastuu, ihan omasta tulkinnasta ja ymmärryksestä. Miten sinä saat tuollaisen ymmärryksen siitä, mitä tierapää on faktallisesti nauhalle sanonut?
Näin: "jos puhutaan raiskaamisesta, niin te naiset olette sen itsellenne aiheuttaneet. Sä et voi uhriutua, jos sun omat tyhmät valinnat on ajanut sut siihen tilanteeseen, mitä sä oikein oletit?

Tämä on omasta mielestäni raiskaamisen ymmärtämistä, uhrien syyllistämistä ja helvetin tyhmän ihmisen huomionhakua ja provosoimista. Muistaakseni tuota kommentointia esitettiin vielä hyvin impulssiivisesti. Sivulauseessa on ideaa, mutta siinä olevan kritiikin kohdistaisin lähinnä hänen omalle toiminnalleen, kun hän selittelee omia aikaisempia sanomisiaan. Ei suostu myöntämään että ajattelu ei ole hänen lajinsa ja pyytämään anteeksi. Ei, vaan hän itse uhriutuu, esiintyy jo kiusattuna, kun ihmiset on vihaisia hänen omasta provokaatioista. Reflektointi näyttää puuttuvan täysin myös noissa haastatteluissa, siis tunneäly ja vuorovaikutus, ihan kuin eläisi jossain ihan omissa maailmoissaan. Tai olisi harjoitellut ulkoa ja etukäteen tiukat maneerit haastatteluihin ja tuossa Ukkolan haastattelussakin kuulostaa erittäin hidas-älyiseltä.

En tiedä, onko kaverilla ihan kaikki lyhdyt päällä, alkaa jo säälittää. Eikös hänellä ole ollut jotain onlyfansia, tiktokkien huonoja yhden ihmisen ajatushautomo-esityksiä, nyt luulee olevansa kamppailija ja juuri tutustunut kuulemma myös uskoon. Managerin kanssa hiihtely takki auki jatkuu, samat vaatteet päällä ja tiera päässä? Tuollaisia on varmaan hyvin helppo hyväksikäyttää, esim. nyrkkeilysäkkinä sirkuksissa.
”puhaltelevat, huutavat ja ympäriinsä huitovat ihmiset aiheuttavat meille pörriäisille valtavasti imago-ongelmia"
Carl Adenauer
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Carl Adenauer »

Immu tunnusti reilusti häviönsä??? Vittu kaikki mahdolliset tekosyyt, : Kramppeja, pyörrytti, olin ihan pihalla - kuka vaan olisi tyrmännyt, jne...
Ennen matsia ei ollut mitään ongelmia, sitten alkoi selittely, kun pitäisi painua sinne Kurdistaniin. Kroppa, nopeus ja kaatuminen kuin 70-vuotiaalla 😂, ei auttanut vaikka oli Kentsu kannustamassa.
Olisi Törrön seurassa ollut toinen turvamies kerran kiskaissut, niin ei olisi sika-mika noussut.
Vittu ellei tuossa ole ristiriitaa mitä puhuu ylimielisenä lehdistötilaisuudessa, niin kertoo vaan miten kaikki paskajutut edelleen uppoaa kansaan (tai tiettyihin ihmisiin).
Voisiko joku sika-mikan fani kertoa, miksi sillä edelleen Cannonball tatuoinnit, ja hyvinkin näkyvällä paikalla?? Sehän on saanut kenkää, kuuluuko imagoon, että ei ole voinut peittää niitä, kun todellisuudessa mieli tekisi kuulua johonkin porukkaan, ja kiskoa viinaa ja stimulantteja.
Tietysti nyt on sika-mika, kale ja kentsu, sekä yksi rusto lisää aivoissa.
En todellakaan ole koskaan arvostanut miestä, joka ei pidä vittu puheitaan!! Sehän on aivan perusasioita, älä saatana lupaa mitään mitä et pysty pitämään, äläkä louskuta turpaa, kun ei ole yhtään vastaamaan huutoonsa!!
En ole noin surkeaa esitystä nähnyt kehässä ennen. Ikään voidaan vedota, mutta sika-mikan ei olisi pakko ollut ottaa koko matsia!!!
Ottelun jälkeen Stagala kiitti sikaa mahdollisuudesta, kertoi kunnioittavansa (eli yritti ainakin olla kohtelias). Mitä teki tämä kuivaliha firman myynnin alasajaja? Haukkui Stagalan, "kuka vaan olisi voittanut mut, en tuntenut poikaani" jne, Ukkolan kanssa kaksi feministiä löysi yhteisen sävelen.
Ellei vuorokaudessa ehdi vittu läski tankkaamaan, niin mitä oli tehnyt? Todennäköisesti vetänyt kamaa, sehän sika-mikalle tuttua, selittäisi miksi heikotti, jos kehässä ihan övereissä.
En kyllä ole lahjattomampaa miestä nähnyt hanskat kädessä, olisi nyt vittu passannut koko ottelun, nyt kaikille selvisi että tuon tiputtamiseen ei tarvita mitään taikatemppuja, voi tulla nöpönenään vielä kaupungilla iskua, mutta sitähän tämä on jutuillaan kerjännyt.
Ennen oli minä ja Jartsa, Jartsa ja minä, nykyään minä ja Kentsu, Kentsu ja minä!! Niin mitä? Alhainen häviäjä vielä kehtasi lässyttää, että toivottavasti joku muu hoitaa Stagalan, todellista urheiluhenkeä, kertoo riittävästi tuosta potilaasta!!
No, ei olisi ihme vaikka menisi narkkaamaan ja juomaan johonkin Prahaan, tulisi sieltä kk päästä ja rutiinilla valehtelisi olleensa Kurdistanissa 😂!! Tässä näkee että kovat oli puheet ennen matsia, mutta vielä kovemmat olivat tekosyyt, sekä kaikki Kurdistan jutut olivat pelkkää jatkoa tuolle paskanjauhannalle, kun rutiinilla tottunut valehtelemaan, että vain hölmöimmät uskoo!! En edes käsitä miten hyväuskoisia jotkut ihmiset voivat olla!!!
ylälauteiden mies
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja ylälauteiden mies »

Kuivalihakundi on kertonut jotta heidän markkinointiyhteistyönsä Immun kanssa oli kuitenkin hyvin onnistunut, vaikka suunnitelmat kyllä oli jotta immun selässä ollut yrityksen nimi olisi näkynyt niin itse matsissa, kuin sen jälkeisissä kuvissa ja videoilla.

Heidän yrityksensä verkkokaupan myynnit ovat moninkertaistuneet sekä sivuston kävijämäärät kasvaneet hurjasti. Eli näkyvyyttä toki saivat, vaikkei aivan siten kun alunperin oli aiottu.

Toki pientä kuittailuakin on havaittavissa.
Kuva

Sen enemmälti ottamatta kantaa katastrofimaiseen otteluun ja sitä edeltävään Immulta vaadittuun suureen painonpudotukseen, niin kyllähän tuo noinkin lyhyessä ajassa toteutettuna yhdessä edeltävän harjoittelun ja muun valmistautumisen kanssa oli aika lailla tuhoontuomittua, vielä etenkin huomioiden ottelijoiden suuren ikäeron.

Mutta toki on itse tiennyt mihin on lähtenyt allekirjoittessaan ottelusopimuksen.
Ja taatusti on jo alun alkaen aliarvioinut nuoren vastustajansa pahemman kerran.
Luulisi että nyrkkeilyn perusasiat olisivat olleet hallussa, onhan Immu toiminut aiemminkin nyrkkeilijöiden kanssa sparrauskaverina. (mm. Mielosen kanssa)

Ainahan on helppoa olla jälkiviisas, mutta Immun olisi kaiken varalta pitänyt sopia yhteistyösopimus myös UNIKULMAn kanssa, se olisi saanut rintaan tekstattuna huomiota, kun nyt kävi kuten kävi.

Mutta kun kyseessä oli kahden somepersoonan ottelu, niin sen yhteydessä käyty "battle", värikkäiden ja ronskien lausuntojen myötä kuuluu osana asiaan

Ei tuo sen vakavempaa suinkaan ole, eikä "suuret sanat suuta halkaise", joten puheet kurdishtaniin muutosta on nähtävä pelkkänä suunsoittona, jotka tosin nyt tyrmäystappion jälkeen nousevat noloon asemaan, (josta hän saa kuulla pitkään) etenkin kun Immusta ei muutoinkaan ollut lunastamaan suuria ennakkopuheitaan kehässä.

Mutta hänhän onkin "sisällöntuottaja", jonka tarinoissa tietysti on lisänä hieman "värikynää". Ja on luonut siitä itselleen ammatin sekä tulonlähteen.
- Itsemurhalentäjää ei ruusuin palkita -
URSULÅ
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja URSULÅ »

Poliisinpoika kirjoitti: To Touko 08, 2025 7:53 am https://www.iltalehti.fi/kamppailulajit ... d200ca424d

"Viime viikonloppuna valtavan huomion nyrkkeilyottelullaan keränneet Mika Ilmén ja Joni Takala puhuvat suunsa puhtaaksi Iltalehden Sanna Ukkolan haastattelussa.
Tuoreessa Ukkola-ohjelman jaksossa ”Immu” kertoo, missä kunnossa hän on rajun tyrmäyksen jälkeen ja miksi hän lähti haastamaan 30 vuotta nuoremman ”Stagalan”.
Kokeeko Immu tulleensa nöyryytetyksi?
Sitten Ukkolan piinapenkkiin istahtaa Stagala, joka nostatti kohun somevideolla, jossa hän syyllisti naisia ”heidän tekemistään valinnoista, joiden takia he ovat tulleet raiskatuksi”.
Miksi mies puhuu näin? Haastattelun tunnelma muuttuu nopeasti, kun Stagala avaa ajatusmaailmaansa.
– Stagala, miksi haluat provosoida tällaisella aiheella?
– Älä keskeytä mua, Stagala sanoo.
– Anteeksi, mä keskeytän nyt, koska tää on mun ohjelma! Ukkola vastaa.

Linkin takaa video molempien haastattelusta.
Tuo että ottelun alku venähtää melkein puolitoistatuntia niin meni varmasti Stagalan eduksi. Toki kun nestevajaus Immulla huomattu jo hyvissä ajoin lähes heti hallille saavuttaessa niin olishan asialle varmaan jotain ehtinyt tehdä, kun ottelun alkukin venyi.
Mutta niinhän haastattelussa sanoikin, ettei pidä itseään kovana miehenä ja aiemmin sanonut, ettei liivijengiin kuuluminen ja linnassa istuminenkaan mitään kovan miehen meriittejä häneltä ole. Tottakai ennen matsia ja kirjoissakin kovan miehen mainetta täytyy pitää yllä, että ihmisten mielenkiinto pysyy, kun uhotaan toisille. Varmasti Immu on jengiin kuuluessa pitänytkin itseään kovana miehenä ja tietysti siltä on tuntunutkin, kun on porukkaa mielinmäärin takana auttamassa ja kirjoissakin puhuu ymmärrettävästi sen ajan tuntemuksilla.
Niin se vaan on, että toisiaan kunnioittavat oikeat kamppailijat jotka vetää asiallisia pressejä ei vaan vedä jäähallia Suomessa täyteen vaikka niin toivoisikin. Voi toki olla, että siihenkin saadaan muutosta, kun tällaisten tapahtumien myötä näkyvyys lisääntyy.

Stagala ei valitettavasti vieläkään luopunut kuningas leikeistään eli edelleen pelletouhut jatkuu.. Lisäksi tuntuu tuo selkeä ulosanti tosi vaikealta, kun ei saa pointtiaan tuon selkeämmin avattua. Toki vika on myös kuuntelijassa, koska kyllä itselle tuo pointti on avautunut jo heti, kun on sen ensimmäisen kerran avannut. Ja sinällään olen asiasta samaa mieltä, että kyllä ihminen voi todella paljon toiminnallaan vaikuttaa riskeihin ajautua tilanteeseen missä lopputuloksen näkee tosi selvästi. Varautumisesta huolimatta voi toki käydä huonosti eikä lopputulos ikinä ole uhrin vika mutta terve järki kannattaa matkassa pitää mukana niin riskit pieneneee ja sehän se pointti käsittääkseni Stagalalla on.
Olisipa luopunut Stagala roolistaan voiton myötä ja aloittanut matkan kohti oikeaa nyrkkeilyuraa niin pääsisi näyttämään onko niitä lahjoja lajiin oikeasti. Taitaa kuitenkin lähteä ottamaan vain näitä show-otteluita somehenkilöitä vastaan. Toki niistä kaiketi saa enemmän rahaa ja näkyvyyttä, kuin oikeista otteluista Suomessa niin eihän se ole ihme.
Kovaa on monenlaista, jotkut on kovia kehässä kun on säännöt, jotkut on kovia katutappelua aa, jotkut on kovia vaikkapa jengi toiminnassa, että on munaa tehdä kaikenlaista jekkua. Koska jos et ole kova niin silloin ei sitten ole mitään asiaa jengiin. Tai ei ainakaan ennen ollut. Monissa kerhoissa hakataan heti kaveri ja sen jälkeen olet ns. Saanut hyväksynnän. Kovuutta on erilaista siis...
Aina kun kuulen Aivastuksen, poistan varmistimen.
Ross Sullivan

URSULÅ kirjoitti: Pe Touko 09, 2025 2:55 pm
Poliisinpoika kirjoitti: To Touko 08, 2025 7:53 am https://www.iltalehti.fi/kamppailulajit ... d200ca424d

"Viime viikonloppuna valtavan huomion nyrkkeilyottelullaan keränneet Mika Ilmén ja Joni Takala puhuvat suunsa puhtaaksi Iltalehden Sanna Ukkolan haastattelussa.
Tuoreessa Ukkola-ohjelman jaksossa ”Immu” kertoo, missä kunnossa hän on rajun tyrmäyksen jälkeen ja miksi hän lähti haastamaan 30 vuotta nuoremman ”Stagalan”.
Kokeeko Immu tulleensa nöyryytetyksi?
Sitten Ukkolan piinapenkkiin istahtaa Stagala, joka nostatti kohun somevideolla, jossa hän syyllisti naisia ”heidän tekemistään valinnoista, joiden takia he ovat tulleet raiskatuksi”.
Miksi mies puhuu näin? Haastattelun tunnelma muuttuu nopeasti, kun Stagala avaa ajatusmaailmaansa.
– Stagala, miksi haluat provosoida tällaisella aiheella?
– Älä keskeytä mua, Stagala sanoo.
– Anteeksi, mä keskeytän nyt, koska tää on mun ohjelma! Ukkola vastaa.

Linkin takaa video molempien haastattelusta.
Tuo että ottelun alku venähtää melkein puolitoistatuntia niin meni varmasti Stagalan eduksi. Toki kun nestevajaus Immulla huomattu jo hyvissä ajoin lähes heti hallille saavuttaessa niin olishan asialle varmaan jotain ehtinyt tehdä, kun ottelun alkukin venyi.
Mutta niinhän haastattelussa sanoikin, ettei pidä itseään kovana miehenä ja aiemmin sanonut, ettei liivijengiin kuuluminen ja linnassa istuminenkaan mitään kovan miehen meriittejä häneltä ole. Tottakai ennen matsia ja kirjoissakin kovan miehen mainetta täytyy pitää yllä, että ihmisten mielenkiinto pysyy, kun uhotaan toisille. Varmasti Immu on jengiin kuuluessa pitänytkin itseään kovana miehenä ja tietysti siltä on tuntunutkin, kun on porukkaa mielinmäärin takana auttamassa ja kirjoissakin puhuu ymmärrettävästi sen ajan tuntemuksilla.
Niin se vaan on, että toisiaan kunnioittavat oikeat kamppailijat jotka vetää asiallisia pressejä ei vaan vedä jäähallia Suomessa täyteen vaikka niin toivoisikin. Voi toki olla, että siihenkin saadaan muutosta, kun tällaisten tapahtumien myötä näkyvyys lisääntyy.

Stagala ei valitettavasti vieläkään luopunut kuningas leikeistään eli edelleen pelletouhut jatkuu.. Lisäksi tuntuu tuo selkeä ulosanti tosi vaikealta, kun ei saa pointtiaan tuon selkeämmin avattua. Toki vika on myös kuuntelijassa, koska kyllä itselle tuo pointti on avautunut jo heti, kun on sen ensimmäisen kerran avannut. Ja sinällään olen asiasta samaa mieltä, että kyllä ihminen voi todella paljon toiminnallaan vaikuttaa riskeihin ajautua tilanteeseen missä lopputuloksen näkee tosi selvästi. Varautumisesta huolimatta voi toki käydä huonosti eikä lopputulos ikinä ole uhrin vika mutta terve järki kannattaa matkassa pitää mukana niin riskit pieneneee ja sehän se pointti käsittääkseni Stagalalla on.
Olisipa luopunut Stagala roolistaan voiton myötä ja aloittanut matkan kohti oikeaa nyrkkeilyuraa niin pääsisi näyttämään onko niitä lahjoja lajiin oikeasti. Taitaa kuitenkin lähteä ottamaan vain näitä show-otteluita somehenkilöitä vastaan. Toki niistä kaiketi saa enemmän rahaa ja näkyvyyttä, kuin oikeista otteluista Suomessa niin eihän se ole ihme.
Kovaa on monenlaista, jotkut on kovia kehässä kun on säännöt, jotkut on kovia katutappelua aa, jotkut on kovia vaikkapa jengi toiminnassa, että on munaa tehdä kaikenlaista jekkua. Koska jos et ole kova niin silloin ei sitten ole mitään asiaa jengiin. Tai ei ainakaan ennen ollut. Monissa kerhoissa hakataan heti kaveri ja sen jälkeen olet ns. Saanut hyväksynnän. Kovuutta on erilaista siis...
"Monissa kerhoissa hakataan heti kaveri ja sen jälkeen olet ns. Saanut hyväksynnän." Missä jengeissä hakataan hyväksynnän saanut?
Ross Sullivan

ylälauteiden mies kirjoitti: Pe Touko 09, 2025 2:27 pm Kuivalihakundi on kertonut jotta heidän markkinointiyhteistyönsä Immun kanssa oli kuitenkin hyvin onnistunut, vaikka suunnitelmat kyllä oli jotta immun selässä ollut yrityksen nimi olisi näkynyt niin itse matsissa, kuin sen jälkeisissä kuvissa ja videoilla.

Heidän yrityksensä verkkokaupan myynnit ovat moninkertaistuneet sekä sivuston kävijämäärät kasvaneet hurjasti. Eli näkyvyyttä toki saivat, vaikkei aivan siten kun alunperin oli aiottu.

Toki pientä kuittailuakin on havaittavissa.
Kuva

Sen enemmälti ottamatta kantaa katastrofimaiseen otteluun ja sitä edeltävään Immulta vaadittuun suureen painonpudotukseen, niin kyllähän tuo noinkin lyhyessä ajassa toteutettuna yhdessä edeltävän harjoittelun ja muun valmistautumisen kanssa oli aika lailla tuhoontuomittua, vielä etenkin huomioiden ottelijoiden suuren ikäeron.

Mutta toki on itse tiennyt mihin on lähtenyt allekirjoittessaan ottelusopimuksen.
Ja taatusti on jo alun alkaen aliarvioinut nuoren vastustajansa pahemman kerran.
Luulisi että nyrkkeilyn perusasiat olisivat olleet hallussa, onhan Immu toiminut aiemminkin nyrkkeilijöiden kanssa sparrauskaverina. (mm. Mielosen kanssa)

Ainahan on helppoa olla jälkiviisas, mutta Immun olisi kaiken varalta pitänyt sopia yhteistyösopimus myös UNIKULMAn kanssa, se olisi saanut rintaan tekstattuna huomiota, kun nyt kävi kuten kävi.

Mutta kun kyseessä oli kahden somepersoonan ottelu, niin sen yhteydessä käyty "battle", värikkäiden ja ronskien lausuntojen myötä kuuluu osana asiaan

Ei tuo sen vakavempaa suinkaan ole, eikä "suuret sanat suuta halkaise", joten puheet kurdishtaniin muutosta on nähtävä pelkkänä suunsoittona, jotka tosin nyt tyrmäystappion jälkeen nousevat noloon asemaan, (josta hän saa kuulla pitkään) etenkin kun Immusta ei muutoinkaan ollut lunastamaan suuria ennakkopuheitaan kehässä.

Mutta hänhän onkin "sisällöntuottaja", jonka tarinoissa tietysti on lisänä hieman "värikynää". Ja on luonut siitä itselleen ammatin sekä tulonlähteen.
Ottelun julkistamisen jäkeen kerroin Stagalalle oli 8 (vai oliko jopa enemmän?)
Otteluhetkellä Immu oli noin 15kg painavampi kuin Staga, ja lisäksi stagalla kokemusta kamppailulajeista vähän vaille 4 kk.
ylälauteiden mies
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja ylälauteiden mies »

Lopputulokseksi jäi, että matsi meni immun kannalta kirjaimellisesti aivan perseelleen, sillä pikaisesti äijäkin kipattiin perseelleen.
Ei ollut immun suorituskyky vaadittavaa luokkaa, vaikka toisaalta olemus toi hieman mieleen erään kovan, nyrkkeilykehistäkin tunnetuksi tulleen karpaasin takavuosilta, Butterbean'in. 😎
- Itsemurhalentäjää ei ruusuin palkita -
Vastaa Viestiin