Miss Holmes #1 kirjoitti:Minä olen sitä mieltä, että Jukan ja Annelin riita alkoi jo puolen yön jälkeen, pian Jukan tultua kotiin. Lopulta riita kärjistyi siihen pisteeseen, että Jukka voimakkaampana työnsi Annelin ulos jäähylle. Koska Jukka ei heti avannut ovea, Anneli raivostui ja heitti jotain ikkunaan, joka hajosi. Tässä vaiheessa käy lapsi 1. kerran.
Minusta on hienoa, että joku edes
yrittää tehdä kunnollisen tapahtumakuvauksen Annelin syyllisyydestä. Näin päästään otsikon mukaiseen aiheeseen ja toivottavasti eroon jostain introvertti/impulssikontrolli -höpinästä. Saahan niistäkin toki keskustella, mutta aiheena on tapahtumakuvaus.
Miss Holmesilla on hyvä alku, joskin tuo "heitti jotain ikkunaan" ei likimainkaan riitä kolmikerroksisen ikkunan rikkomiseen säpäleiksi. Minä yritän tarkentaa ja jatkaa sitä muutamilla kohdilla.
1. Jukalle ja Annelille tuli niin kova riita keittiössä, että olivat aivan toistenssa kurkuissa kiinni. Anneli hamuili jopa vanhan veitsen käteensä, joka riidan tuoksinassa osui hänen rintaansa. Jukan onnistui heittää Anneli kuistille, sulki oven, eikä pyynnöistä huolimatta avannut sitä.
2. Tästä suuttuneena Anneli rikkoi ikkunaa lukon kohdalta saadakseen lukituksen käännettyä pois päältä. Verhossahan oli selviä jälkiä iskuista juuri lukon kohdalla.
3. Tässä vaiheessa vanhin tyttö tuli, näki verhon raosta tippuneet sirpaleet lattialla, mutta Jukka käski hänen mennä nukkumaan. Tämä selittäisi täysin Jukan kumman rauhallisen käytöksen. (Vanhin tyttö muisti nähneensä äidin sängyssä, mutta unenpöpperössä ehkä erehtyi.)
4. Ulkona Anneli raivostui, hakkasi ikkunaa tuusan nuuskaksi, repi verhon alas ja rikkoi sitä lisää. Sirpaleita lensi sisään ja ulos ja niinpä Jukan jalassakin on selviä jälkiä sirpaleiden päälle astumisesta.
5. Raivoissaan Anneli hyökkäsi Jukan kimppuun, joka yritti puolustautua parhaansa mukaan (halolla?), mutta ei mahtanut mitään raivoavalle vaimolleen. Anneli tikkasi ja tikkasi veitsellä miestään selkään, josta todisteena ovat kymmenet veitsen pienet tökkäykset.
Saa vapaasti jatkaa, mutta tästä eteenpäin tämä täysin kuviteltu tapahtumakuvaus muuttuu paljon vaikeammaksi. Onko tässä "alkuteoriassa" virheitä?