BODOM: Poikien moottoripyörät

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Baretta kirjoitti:
papillon kirjoitti:
Baretta kirjoitti:Epäilen vahvasti että ase on ollut piilotettuna pyörään... Ovela temppu joka onnistui.
Kerro ihmeessä lisää epäilyksistäsi. Mihin se ase olisi kätketty - ja mitä tarkoitat aseella?
Aseella tarkoitan kadonneita tappotyövälineitä...
Jokainen jolla on vaikkapa vanha moottoripyörä löytää siitä useitakin paikkoja joihin esim puukon voi helposti piilottaa. Uskon ettei kukaan sen aikaisista tutkijoista ole aavistanut kuinka lähellä vastaus on ollutkaan.
Miksi arvelet senaikaisia tutkijoita niin höhliksi etteivät tulleet ajatelleeksi - vaikapa nyt puukon - kätkemistä pyörään?

Ajatus ei sinänsä ole uusi, tankkiin on tungettu vaikka mitä, hurjimmillaan Waltsulla Huru taisi olla varma että murha-ase onkin Nilsin fillarin äänenvaimennin.

Mihin arvelet muut kadonneet tavarat menneen? Ei kai sentään ne pyörään? Jollei ne pyörään, niin miksi vain puukko?
Baretta
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Baretta »

Pyörään.
papillon
Perry Mason

Baretta kirjoitti:Pyörään.
Siis kaikki tavarat oli kätketty pyörään? Kassi, nahkarotsi....kaikki? Eikä tyhmä poliisi honaa mitään?

No nyt kaivataan jo perusteluja. :shock: :shock:
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tätähän mieltä minäkin alussa olin että moottoripyörät ovat olleet niin itsestään selvä asia kaikille, ettei niitä ole koskaan edes tutkittu, vaan luovutettu jo seuraavana päivänä pois.

Itse asiassa olin sitä mieltä, että kaikki se kadonnut pikkukama olisi ollut Gussen motukan sivulokerossa lukon takana.

Rekisteriotteet kuitenkin huomattiin kadonneiksi, mutta niitä prätkäjätkät pitivätkin siihen aikaan sitsin alla jemmassa "kyttiä" varten, joten niiden katoamisessa ei olisi ollut mitään ihmeellistä.

Avattiinko sivulokeroita, esimerkiksi, etsittäessä kadonneita lompakoita ynnä muuta pikkusälää, jotka jäivät kateisiin.

Ei varmaan etsitty, koska niistä ei ole mainintaa.

Itse asiassa prätkistä ei ole muutenkaan mitään mainintaa, tai en ole niistä lukenut, vai onko joku muu?

Aika erikoisen lavastuksen on tämä ulkopuolinen tehnyt, kun ei ole ottanut edes toista prätkää alleen ja sillä paennut mutkaista tietä pitkin näkymättömiin.

Sen sijaan kiilusilmä on lavastellut paikkoja, että poliisi on heti alkanut epäillä jonkun puliukon, tai vastaavan surmat tehneen, kun lavastajalle olisi riittänyt ainoastaan puukon asettaminen Gustafssonin kätöseen ja se olisi ollut siinä!
papillon
Perry Mason

Hessu52 kirjoitti:
Avattiinko sivulokeroita, esimerkiksi, etsittäessä kadonneita lompakoita ynnä muuta pikkusälää, jotka jäivät kateisiin.

Ei varmaan etsitty, koska niistä ei ole mainintaa.

Itse asiassa prätkistä ei ole muutenkaan mitään mainintaa, tai en ole niistä lukenut, vai onko joku muu?
Heh ihan niinkuin poliisi olisi julkaissut jokaisen tutkintakäänteen jossain, sitten Hessu vetää johtopäätöksen:

" Ei etsitty kun ei ole mainintaa" Huoks. :lol:
Baretta
Hetty Wainthropp

papillon kirjoitti:
Baretta kirjoitti:Pyörään.
Siis kaikki tavarat oli kätketty pyörään? Kassi, nahkarotsi....kaikki? Eikä tyhmä poliisi honaa mitään?

No nyt kaivataan jo perusteluja. :shock: :shock:
Oleelliset ja suoraan rikokseen viittaavat ja yhdistävät asiat on mielestäni kätketty pyörään. Muita tavaroita on voitu mahdollisesti kaivaa/upottaa/kuljettaa eri paikkoihin kuten kengille oli tehty.
Baretta
Hetty Wainthropp

Pyörät luovutettiin melko pian, oliko jo seuraavana päivänä omaisille, ilman sen kummempia rituaaleja, joten siinä kadotettiin taas yksi johtolanka savuna ilmaan.

Aika huonosti on tutkittu... Vai?
Pyörään voi helposti kätkeä tavaraa vaikeasti löydettäväksi. Kun pyörät kuuluvat "uhreille" niihin ei kiinnitetä MITÄÄN huomiota, valitettavasti näin epäilen käyneen. "Lähempänä kuin kukaan uskoi".
papillon
Perry Mason

Baretta kirjoitti:
Pyörät luovutettiin melko pian, oliko jo seuraavana päivänä omaisille, ilman sen kummempia rituaaleja, joten siinä kadotettiin taas yksi johtolanka savuna ilmaan.

Aika huonosti on tutkittu... Vai?
Pyörään voi helposti kätkeä tavaraa vaikeasti löydettäväksi. Kun pyörät kuuluvat "uhreille" niihin ei kiinnitetä MITÄÄN huomiota, valitettavasti näin epäilen käyneen. "Lähempänä kuin kukaan uskoi".

No eppäillä aina soppii, ei siinä mitään. So? :lol:
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Samaa mieltä Barretta, eikä minusta mitenkään epätodennäköistä, ennemminkin todennäköinen asia.
Baretta
Hetty Wainthropp

"Soppii, soppii, aina eppäillä soppii mutta tankki se on"
:lol: :lol: :lol:
papillon
Perry Mason

^ No joo, uskokaa ihan rauhassa, olen sitä mieltä että ei sen ajan poliisi nyt aivan tyhmä ollut.

Jos se tankki teille on tullut mieleen, niin miksei 60 luvun poliiseille? :lol:
Baretta
Hetty Wainthropp

papillon kirjoitti:^ No joo, uskokaa ihan rauhassa, olen sitä mieltä että ei sen ajan poliisi nyt aivan tyhmä ollut.

Se tankki johon tuossa viittasin tuli mieleen Tuntemattoman sotilaan Everstillä. Anteeksi kun toin tuon lainaukseni huonosti esille.

Hyvä kysymys on tietysti sinulta tuo poliisin välinpitämättömyys pyöriä kohtaan. Nykypäivänä tuo tuntuu tietysti mahdottomalta, mutta 60- luvulla rikostutkintaa suoritettiin sen ajan metodien mukaisesti. Epäilen kovasti että poliisi olisi tarkkaan tutkinut "uhrien" mp:t ilman minkäänlaista mainintaa missään dokumentissa. Tarkka tutkinta vaatisi osiin purkamista enkä missään nimessä usko näin tapahtuneen. Valitettavasti.
papillon
Perry Mason

Baretta kirjoitti:
papillon kirjoitti:^ No joo, uskokaa ihan rauhassa, olen sitä mieltä että ei sen ajan poliisi nyt aivan tyhmä ollut.

Se tankki johon tuossa viittasin tuli mieleen Tuntemattoman sotilaan Everstillä. Anteeksi kun toin tuon lainaukseni huonosti esille.
Ei se ollut mikään Eversti vaan kapteeni Kaarna.

Ja kyllä pyörät pystyttiin tutkimaan ilman niiden purkamista osiin, kuten esität. :lol:
Baretta
Hetty Wainthropp

No toivottavasti elokuvan nimi sattui oikein :lol: Ylennettiin kuolemansa jälkeen kuulemma suoraan Everstiksi :lol: Häneen siis viittasin.
Varmasti jollain lailla pystyttiinkin??? Mutta tutkittiinko ollenkaan???

Eivätkä nämä nykyisetkään "poliisit" oikein fiksuja ole... Nostivat esiin rikos syytteen jonka sitten hävisivät. 8)
papillon
Perry Mason

Baretta kirjoitti:

No toivottavasti elokuvan nimi sattui oikein :lol: Ylennettiin kuolemansa jälkeen kuulemma suoraan Everstiksi :lol: Häneen siis viittasin.
Varmasti jollain lailla pystyttiinkin??? Mutta tutkittiinko ollenkaan???

Eivätkä nämä nykyisetkään "poliisit" oikein fiksuja ole... Nostivat esiin rikos syytteen jonka sitten hävisivät. 8)
Olet varmaankin lukenut sitten eri Tuntematonta kuin minä, jos kertomasi pitää paikansa.
Tai sitten olemme saaneet joukkoomme Hessuakin lujemman lööperistin :lol: se ei ole mitätön titteli se. Ikäänkuin pohjat.

Joo, no tuosta pyörästä kätköpaikkana: Kaukaa läheltä haettu, arvelisin että myös tutkittu.
Lukittu