Puhuiko Marjatta totta?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Merivuokko
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

groot kirjoitti:Eikös oikeudenkäynnissä käyty läpi mitä hoitoa Gustafsson sai? Sinullahan on tapana copy pastettaa ETP:tä ja muita virallisia dokumentteja.

Onko sinulla dokumentteja missä näitä hoitotoimenpiteitä on selostettu?

Mitä korvaklinikalla tehtiin?

Mikä on hammaslääkärin rooli tässä asiassa? Mitä hoitoa hän antoi?
Virallinen dokumentti ETP? tai sinnepäinkö?
:oops: Mitenkähän siinä esitettiin lintupojat>?
Ei tainnut olla heitä olemassakaan.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

groot kirjoitti:Eikös oikeudenkäynnissä käyty läpi mitä hoitoa Gustafsson sai? Sinullahan on tapana copy pastettaa ETP:tä ja muita virallisia dokumentteja.

Onko sinulla dokumentteja missä näitä hoitotoimenpiteitä on selostettu?

Mitä korvaklinikalla tehtiin?

Mikä on hammaslääkärin rooli tässä asiassa? Mitä hoitoa hän antoi?
Aika pitkälti jätettiin kertomatta. Nilsillä oli operaatio, ilmeisesti pieni leikkaus korvaklinikalla. Siihen viitataan puolustuksen vastineessa. Käyntejä oli useita, muistaakseni puolen vuoden aikana.

Hammasklinikan tapahtumat yritettiin lähes sumentaa, edes hoitanutta lääkäriä ei kutsuttu todistajaksi, vaikka hän lausunnon kuitenkin antoi. Olen ymmärtänyt niin, että Nilsin leukaan asennettiin jotkin metallituet. Itse hän keroo joutuneensa turvautumaan poliisin heinäkuussa helsingissä tappelutilanteessa, kun "raudat" oli juuri otettu pois leuoista. Lääkäri kertoi myös Nilsin sekvasta tilasta viisi päivää tapahtumien jälkeen, sekä brillen hematoomasta ja nenän kautta vuotavasta liqvorista.

Se, että tietoa on huonosti, johtuu Krp:stä, joka jakeli sitä valikoivasti. Saa olla melkoinen mestari, joka esimerkiksi pystyy kaivamaan Nilsin luunmurtumat ETP:n johdannosta, puolustuksen vastineessa ne sen sijaan ovat selkeästi ilmoitettu, luonnollisesti.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

konsta kirjoitti:Hammasklinikan tapahtumat yritettiin lähes sumentaa, edes hoitanutta lääkäriä ei kutsuttu todistajaksi, vaikka hän lausunnon kuitenkin antoi. Olen ymmärtänyt niin, että Nilsin leukaan asennettiin jotkin metallituet. Itse hän keroo joutuneensa turvautumaan poliisin heinäkuussa helsingissä tappelutilanteessa, kun "raudat" oli juuri otettu pois leuoista. Lääkäri kertoi myös Nilsin sekvasta tilasta viisi päivää tapahtumien jälkeen, sekä brillen hematoomasta ja nenän kautta vuotavasta liqvorista.
Olisihan puolustuksella ollut mahdollisuus kutsua hammasklinikan lääkäri todistajaksi. Yksi mahdollisuus on, ettei hän ikänsä ja/tai terveydentilansa vuoksi voinut oikeuteen tulla. Vai onko jollakulla parempaa tietoa tästä?

En ymmärrä, mitä syytä esim. mahdollista kallonpohjan murtumaa olisi ollut tarpeen pimittää, sillä sekin on itsestään paraneva, usein pahoinpitelyihin liittyvä vamma.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Mariacka kirjoitti:
Olisihan puolustuksella ollut mahdollisuus kutsua hammasklinikan lääkäri todistajaksi. Yksi mahdollisuus on, ettei hän ikänsä ja/tai terveydentilansa vuoksi voinut oikeuteen tulla. Vai onko jollakulla parempaa tietoa tästä?

En ymmärrä, mitä syytä esim. mahdollista kallonpohjan murtumaa olisi ollut tarpeen pimittää, sillä sekin on itsestään paraneva, usein pahoinpitelyihin liittyvä vamma.
No joo, niin olisi. Enpä tiedä, miksi näin ei tapahtunut. Toisaalta, eikös oikeudessa kuitenkin viitattu hammasklinikan tapahtumiin? Eli ilmeisesti ne olivat tiedossa myös puolustuksella, vaikka Ilta-Sanomat jälkeenpäin väittikin, että tiedot salattiin.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Olen lukenut tosta liqvorivuodosta, eli oliko se todistettavasti aivonestettä, vai pelkkää räkää?

Noista Gussen vammoista, sekä niiden versoista kun ei aina oikein voi ottaa uskoakseen, eli oliko MAHDOLLINEN liqvorivuoto, voi todellinen?
Maza
Jane Marple

Re:

Viesti Kirjoittaja Maza »

Marjatan kertoma tarina telttailustaan on koko Bodom-casen avain. On täysin käsittämätöntä, miten törkeästi häntä kohdeltiin Murhainfossa. Kritiikin esittäjät ovat kuitenkin samalla esittäneet mitä mielipuolisimpia omia teoritaan ja spekulaatioitaan.

Tämä on avoin vetoomus Marjatalle. Palaa takaisin palstalle, niin jatketaan asiasi käsittelyä.
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
Hessu52
Watson itse

Re: Puhuiko Marjatta totta?

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kannatan Mazan toivetta Marjatan asiassa, sillä itsekin haluasin tietää noista asioista pikkaisen enemmän, mitä joku kouhka on täällä ketoillut.

Olen kyllä sitä mieltä, että Marjatan kertomus voi pitää kutinsa, sillä en usko aikuisen ihmisen alkavan keksimään tuollaista tarinaa ja eikö hän ollut kertonut asiasta jollekin, (pojalleen kenties) ennen kuin juttu oli edes uudelleen otsikoissa?

Mitä siinä olisi hyödyttänyt alkaa noita tarinoita "soveltaa", sillä kyllä poliisi on varmasti ennen kuulustelua kertonut, mitä seuraamuksia valehtelusta saattaisi olla, eikä oikeudessa kukaan syyttänytkään Marjattaaa valehtelusta.

Oikeus päätyi kuitenkin siihen, ettei tarina ollut tarpeeksi uskottava, jota taasen Gustafssonin tarina silmäkulmassa törröttävästä puukosta, sekä teltasta ulos raahaamisineen ja jonkun helvetin paskarätin perusteella tuntui olevan silkkaa totisinta totta, höh.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Niimpä, kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Pharaoh
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Hessu52 kirjoitti: Olen kyllä sitä mieltä, että Marjatan kertomus voi pitää kutinsa, sillä en usko aikuisen ihmisen alkavan keksimään tuollaista tarinaa ja eikö hän ollut kertonut asiasta jollekin, (pojalleen kenties) ennen kuin juttu oli edes uudelleen otsikoissa?
Jatta oli vaiennut Bodom-retkestään kymmenien vuosien ajan. Sitten kun Bodom nousi taas otsikoihin hän mainitsi siitä työkaverilleen ja juttu vuoti lehtiin.
Jatta ei todellakaan halunnut itse tulla esiin. Hän ei ollut julkisuushakuinen ja hänen kertomuksensa mitätöinti (mm. tällä palstalla) oli oikeusmurha.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Pojan vuonna 2005 kertoman mukaan Jatta olisi kertonut asiasta hänelle paria vuotta aikaisemmin, siis 2003, " kun NG oli lehtien otsikoissa ".
Mutta taitaa tarkoittaa 2004?
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Maza
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Maza »

Esiintyikö Marjatta tällä palstalla jollakin nikillä vai oliko hän mukana vain muinaisella Muuralan palstalla?
The path of the righteous man is beset on all sides by the inequities of the selfish and the tyranny of evil men.
papillon
Perry Mason

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja papillon »

Maza kirjoitti:Marjatan kertoma tarina telttailustaan on koko Bodom-casen avain. On täysin käsittämätöntä, miten törkeästi häntä kohdeltiin Murhainfossa. Kritiikin esittäjät ovat kuitenkin samalla esittäneet mitä mielipuolisimpia omia teoritaan ja spekulaatioitaan.

Tämä on avoin vetoomus Marjatalle. Palaa takaisin palstalle, niin jatketaan asiasi käsittelyä.

No juurihan tässä itse esität että tietäisit olleen npalstalla ja kuinka kurjasti häntä kohdeltiin, olit itse mukana keskustelussa kun kerran haluat jatkaa sitä.

Kerro itse millä nikillä Jatta oli kun tunnut muka tietävän tämänkin asian.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Marjatta puhui sontaa

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Marjatan keksitty kertomus väitetystä seikkailustaan upposi Oittaanrannan rantaliejuun vihaisen sonnin polkemana, hukkui viisimetristä kanaalia ylittäessään tai viimeistään Dahlbyn dobermannit tekivät siitä selvää.

Alunperin jutusteli olleensa Helluntaina 1960 vasta vuonna 1978 rakennetulla leirintäalueella, mutta joutui korjailemaan juttujaan poliisin todetessa alkuhöpinänsäkin tuulesta temmatuiksi.

No, poliisille kelpasi kaikki mikä sopisi näytöksi NG:n syyllisyyden osalta.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Pharaoh
Martin Beck

Re: Marjatta puhui sontaa

Viesti Kirjoittaja Pharaoh »

Wagner kirjoitti:Marjatan keksitty kertomus väitetystä seikkailustaan upposi Oittaanrannan rantaliejuun vihaisen sonnin polkemana, hukkui viisimetristä kanaalia ylittäessään tai viimeistään Dahlbyn dobermannit tekivät siitä selvää.

Alunperin jutusteli olleensa Helluntaina 1960 vasta vuonna 1978 rakennetulla leirintäalueella, mutta joutui korjailemaan juttujaan poliisin todetessa alkuhöpinänsäkin tuulesta temmatuiksi.

No, poliisille kelpasi kaikki mikä sopisi näytöksi NG:n syyllisyyden osalta.

8)
Jatta kertoi asiat varmaankin niin hyvin kuin muisti. Kun olet itse ollut pikkupoika mainittuna aikana niin sinulla tuskin on kompetenssia arvioida sen aikaisia maasto-oloja. Jatalla ei ollut asiassa ns omaa lehmää ojassa kuten esimerkiksi sinulla. Siksi hänellä ei ole mitään syytä keksiä tarinoita.

Tuollainen torjunta vain vähentää Jatan halua tulla tänne keskusteluun kertomaan meille arvokkaita lisätietoja.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Re:

Viesti Kirjoittaja Loka »

Hessu52 kirjoitti:Olen lukenut tosta liqvorivuodosta, eli oliko se todistettavasti aivonestettä, vai pelkkää räkää?

Noista Gussen vammoista, sekä niiden versoista kun ei aina oikein voi ottaa uskoakseen, eli oliko MAHDOLLINEN liqvorivuoto, voi todellinen?
Mahdollinen ja tästä on turha kenenkään avautua muuhun suuntaan.

edit, sori tää olikin ikivanha Hessun kirjoitus..
Vastaa Viestiin