Juuri näinTukulti-Ninurta I kirjoitti: To Touko 22, 2025 10:10 pmEn ole itse mikään alan venkula, niin en pysty faktaksi sanomaan, muttaLeifhackman kirjoitti: To Touko 22, 2025 10:57 am Mitä eroa muuten on vasikoimisella ja rottailulla?
olettamuksella "Vasikointi" tarkoittais, että kertoo muiden osallisten nimiä poliisille tai vaikkapa rikollisille, jotta itse välttyisi tuomiolta/rangaistukselta tai saisi "alennusta" edellämainituista.
"Rottailu" kuulostaisi siltä, että esim. varastaa kaverinsa huumeet tms. nitkuissa tai järjestää kaverin kuseen esim. velkojille siinä toivossa, että itse hyötyisi tavalla tai toisella siitä tai saisi omat velat anteeksi tai voihan se olla ettei hyödy mitenkään, vaan tekee sen rottamaisesti.
Mutta uskoisin että täältä löytyy alan asiantuntijoita kertomaan tarkemmin mitä nämä tarkoittaa?
Soita heti poliisille, jos tunnistat tämän miehen (Oulussa tapahtunut törkeä ryöstö)
-
VasikkaSeOn
- Hercule Poirotin viikset
Re: Soita heti poliisille, jos tunnistat tämän miehen (Oulussa tapahtunut törkeä ryöstö)
En oo elämänkoulunoppilas vaan se vittumainen maikka
Re: Soita heti poliisille, jos tunnistat tämän miehen (Oulussa tapahtunut törkeä ryöstö)
No mutta onpas nyt pikkulutkalla jääny testot ottamatta, ämmämäisyys puskee pahasti naamakarvojen takaa. Ei kovin ammattilaiselta näytä tää reppana.
Kohta pääsee taas panettamaan itseään sedille