Tiina Forsby:

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Tcentcen
Aloitteleva Besserwisser

Re: Tiina Forsby: Suomalaisen true crimen tuorein huomioh****

Viesti Kirjoittaja Tcentcen »

Knobster kirjoitti: Su Huhti 27, 2025 10:36 am
Tcentcen kirjoitti: La Huhti 26, 2025 10:15 pm Pantavuuden takia sitä puollat.. jos olis joku rumempi huora ei sua kiinnostais paskaakaan jos olis sellasta vainottu.. pitää ottaa joku ruma uhri seuraavaksi
Miksi vainoat yhtään ketään? Hanki apua.
Tapa sä vaan ittes .. saatanan forsbyn nussija
Knobster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Knobster »

^
Ihme hullu. Hanki tosiaan apua.
Tcentcen
Aloitteleva Besserwisser

En ikinä. Minä en nyt mitään vittujen valheita mee kuuntelemaan.. eiköhän toi ämmä kuole pian pois
Knobster
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Knobster »

Tcentcen kirjoitti: Su Huhti 27, 2025 5:00 pm En ikinä. Minä en nyt mitään vittujen valheita mee kuuntelemaan.. eiköhän toi ämmä kuole pian pois
Ok. Onnea jatkoon.

Kerrotko tähän vastauksen: "Mikä 34-vuotiaan naisen motiivi oli piinata Forsbyta?"

Ei kiinnosta koko henkilö niin en tuota aloituksen pätkää katso.
Unhola
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Unhola »

Ennustan, että tämä keskustelu siirtyy Kaatopaikalle lähitulevaisuudessa.

Oikein arvasit. Ketjun anti jäi olemattomaksi ja toisia kirjoittajia jopa moitittiin.
-NILS-
Kaivelija
Nikke Knatterton

Tiina Forsbyn nettikiusaaja ja tappouhkaukset

Viesti Kirjoittaja Kaivelija »

En löytänyt täältä asiallista keskustelua Tiina Forsbyyn kohdistuneista rikoksista jotka ovat jälleen ajankohtaisia, sillä tekijä on jatkanut tekojaan ja uusi rikosilmoitus on tehty.

Mielestäni aihe on kiinnostava myös siksi, että voi keskustella yleisesti ottaen siitä, mitä oletetaan että julkkisten " pitää vain sietää " .

Voi myös keskustella yleisesti ottaen siitä miten yksityishenkilöilläkin voi olla vainoajia, joita ei oikeusjärjestelmä saa lopettamaan. Pitäisikö tällaisista rikoksista koventaa rangaistuksia?

Itseäni tässä nimenomaisessa Forsbyyn liittyvässä tapauksessa ihmetyttää, miksi tuomio on tullut vain kunnianloukkauksesta eikä myös laittomasta uhkauksesta.

Tässähän on kuitenkin tappouhkauksia esitetty, ja Tiina on ollut peloissaan. Laiton uhkaushan tulee kyseeseen, kun sen kohde voi olettaa henkensä oikeasti olevan vaarassa.

Valkeakosken murhaajahan kirjoitti Ylilaudan keskustelupalstalle väkivaltafantasioistaan nimeämättä ketään tiettyä kohteekseen. Hän joutui jo siitä kuulusteluun, koska Ylilaudalla nuo kirjoitukset ilmiannettiin. Hän toteutti nämä fantasiansa myöhemmin, josta täällä on jo oma keskustelunsa.

Forsbyä taas on uhattu suoraan, mutta hänen oli itse tehtävä rikosilmoitus ja käsitänkö oikein, että esitettyjä tappouhkauksia ei ole otettu niin vakavasti että niistä tosiaan ei ole syytetty laittomana uhkauksena?

Tästä siis kyse:

" Syytetty, 34-vuotias nainen, aloitti alatyylisten ja jopa uhkaavien viestien lähettämisen alkuvuodesta 2023, kun Tiinan yhtye Portion Boys osallistui Uuden Musiikin Kilpailuun. Hän kirjoitti niitä sekä sosiaalisessa mediassa että keskustelupalstoilla omalla nimellään ja kasvokuvallaan.

– Rankinta oli kuunnella, kun naisen lähettämiä viestejä luettiin ääneen. Niissä hän muun muassa kuvaili yksityiskohtaisesti, millä tavalla hän toivoi minun kuolevan.

Monet julkisuudessa olevat kollegat neuvoivat olemaan välittämättä. Törkyyn puuttuminen olisi vain bensaa liekkeihin. Olisi parempi pysytellä hiljaa ja hyväksyä, että vihan sietäminen kuului ammatinvalintaan.

– Olin lopulta niin hajalla, etten halunnut poistua kodistani saati nousta lavalle. En voinut ymmärtää, miten joku saattoi uhkailla väkivaltaisella kuolemalla ilman, että joutuu siitä vastuuseen. "

Lähde: https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-s ... 24971.html

" Osasta kirjoituksia on jo nostettu syyte. Yhtä henkilöä syytetään kunnianloukkauksesta. Forsby kertoo keränneensä poliisia varten tuhansien viestien verran todistusaineistoa. Samalla hän on joutunut kohtaamaan ne.

Pari lainausta Hesarista:

”Olen lukenut asioita, kuten että minua pitäisi ampua alavatsaan, jotta en kuolisi nopeasti. Ja miten joku haluaisi nähdä minut pakastimessaan.” "

Ja:

" Kyllä Forsby pelkää myös turvallisuutensa puolesta. Hän on kuitenkin päättänyt uskaltaa puhua. Muidenkin puolesta.

Hän sanoo, että moni kollega ei jaksa viedä asioita eteenpäin, koska virallinen prosessi on tuskastuttavan pitkä. On poliiseja, asianajajia, todistusaineiston keruuta ja epävarmuutta siitä, miten lopulta käy. Kirjoituksia pitää kohdata aina uudelleen. Tuntuu, että laitkin laahaavat jäljessä.

Forsby toivoo pääsevänsä näyttämään, että teoista voisi tulla seurauksia ja rangaistuksia.

Forsby sanoo selvinneensä pahimmasta: siitä, kun tuntui ettei voi ikinä enää astua kodin ulkopuolelle. "

Lähde: ( Vain tilaajille )
Henkilö | ”Tiina pilasi koko illan, toivon hänen kuolemaansa” – Bilebändin ainoa naisjäsen saa jatkuvasti tappouhkauksia
https://www.hs.fi/elama/art-2000010807585.html

Tämä henkilö on uhonnut, ettei koskaan lopeta tätä vaan aikoo jatkaa Tiinan " suolistamista " ja tuoreimman ( 28.5.2025 julkaistu ) tiedon mukaan tämä jatkuukin:

" Maaliskuussa Tiina Forsby voitti oikeustaiston nettisolvaajaansa vastaan. Päijät-Hämeen käräjäoikeus tuomitsi vuonna 1990 syntyneen naisen Forsbyn kunnianloukkauksesta sakkorangaistukseen. "

" Tämä ei kuitenkaan riittänyt vaientamaan kommentoijaa. Forsby kertoo, että pari kuukautta oikeudenkäynnin jälkeen nainen lähestyi häntä jälleen yksityisviesteillä. "

Ja:

" Maaliskuun oikeudenkäynnissä käsiteltiin viestejä elokuulle 2024 saakka. Toinen oikeuskäsittely saattaa olla tiedossa, sillä Forsby kertoo tehneensä uuden rikosilmoituksen tuon jälkeen saamistaan viesteistä. "

" Maaliskuussa naiselle määrättiin 80 päiväsakon sakkorangaistus, josta hänelle tuli maksettavaksi 560 euroa. Lisäksi hän joutuu korvaamaan Forsbylle loukkauksen aiheuttamasta kärsimyksestä 6 000 euroa ja asianomistajan oikeudenkäyntikulut, yhteensä liki 5 000 euroa. "

Lähde: https://www.is.fi/viihde/art-2000011248925.html

Joku ainakin väittää olevansa tuo tuomittu kirjoittelija tässä keskustelussa, mutta sitähän ei voi varmaksi tietää onko. Joku siellä kuitenkin uhoaa, ettei aio lopettaa:

https://www.vauva.fi/keskustelu/5860015 ... ta?page=12

Mielestäni tuo rangaistus on aika mitätön, kun ajattelee mitä pitkäkestoisiakin psyykkisiä seurauksia tällaisesta voi uhrille seurata. Jos ei uskalla kodistaan lähteä, elämästä tulee rajoittunutta. Luin myös jostain ( koetan etsiä erikseen vielä kaiken lähdemateriaalin tänne erilliseen viestiin ) että tämä kiusaaja olisi lähettänyt viestin, että on polttanut kaksi taloa. Tiina on sen takia pelännyt myös, että ei ole kotonakaan turvassa.

Tuollaisesta voi seurata PTSD. Aina, kun yksilölle aiheutuu syystä tai toisesta mielenterveysoireita se maksaa yhteiskunnalle. Samoin tämä kiusaaja kuormittaa rikoksillaan oikeusjärjestelmäämme. Hän lienee joku luottotietonsa menettänyt joka ei tule koskaan korvauksia maksamaan?
-KKK-
Neuvoja-Jack

Re: Tiina Forsbyn nettikiusaaja ja tappouhkaukset

Viesti Kirjoittaja -KKK- »

Tommoisilta ihmisiltä pitää ottaa kaikki nettiyhteydet pois. Ei se ole perusoikeus. Käyttäköön puhelinta vain perinteiseen soittamiseen.
Kaivelija
Nikke Knatterton

" Omalla nimellään ja kuvallaan törkykommentteja Forsbysta kirjoittanut nainen toivoi Forsbyn kuolemaa ja nimitteli häntä halventavilla, naisvihamielisillä tavoilla. "

Ja:

" Omalla nimellään vihakommentteja eri somekanaviin kirjoittanut 34-vuotias nainen oli ainoa kirjoittaja, jonka poliisi kykeni yksilöimään. Forsbyn mukaan kyseisen naisen kommentit olivat kuitenkin kaikista pahimpien joukossa. "

"Kun Forsby lähestyi naista suoraan yksityisviestillä, tämä kertoi nauttivansa Forsbyn ahdistuksesta ja toivoi hänen kuolemaansa. Nainen uhkasi jatkaa Forsbyn piinaamista niin kauan, kuin häntä huvittaa. Forsby kuvaili naista katkeraksi. "

" Syytteen mukaan teko jatkui elokuuhun 2024 asti. Forsbyn mukaan naisen herjaava toiminta jatkuu edelleen.

– Hän kirjoitti minulle myös, että hän on polttanut kaksi taloa. Silloin oikeasti mietin, pitääkö minun pelätä oman henkeni puolesta. Koen, että hän on vaarallinen ja minua pelottaa, Forsby kertoi salissa. "

Lähde:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... e53073c637

Onkohan tämä sama kiusaaja, josta Tiina puhuu tässä, vai joku eri?

Kiusaamisen keskellä Tiinalle on ollut tärkeintä voida olla oma itsensä sekä se, ettei hänen tarvitse pienentää itseään. Hän kertoi jopa kohdanneensa yhden kiusaajansa.

" – Naamani triggeröi häntä, koska olin paljon esillä ja iloinen ihminen. Hän kertoi myös, että hänellä oli paha olla.

Kiusaaja koki, että Tiina on ulkonäkönsä takia päässyt asemaan, jossa häntä kuunnellaan.

– Hänen mielestään se ei ollut reilua, koska hän koki, että hänellä olisi paljon sanottavaa. Hän kertoi kirjoittavansa runoja. Sanoin, että pura pahaa oloasi runoihin, älä yritä siirtää pahaa oloa muihin ihmisiin. "

Lähde: https://anna.fi/ihmiset/portion-boysin- ... eroi-hanta
Kaivelija
Nikke Knatterton

-KKK- kirjoitti: To Touko 29, 2025 5:02 pm Tommoisilta ihmisiltä pitää ottaa kaikki nettiyhteydet pois. Ei se ole perusoikeus. Käyttäköön puhelinta vain perinteiseen soittamiseen.
Se voisi olla hyvä jos rikostentekovälineet tällaisissakin tapauksissa menetettäisiin valtiolle.

Vaikka hän ei ikinä maksaisi korvauksia, hänen pitäisi hankkia uusi läppäri ja puhelin. Jos ei ole luottotietoja viimeistään kun ei maksa korvauksia niin ei saisi uusia osamaksullakaan.

Hidastaisi tai haittaisi edes vähän tällaista toimintaa kun pitäisi mennä kirjastoon koneelle.

Pitäisi myös olla niin että aina kun uhkailee toisen tappamisella, joutuu olemaan läsnä oikeudessa. Jos on pokkaa uhkailla toista, pitää olla myös pokkaa tulla vastaamaan asiasta oikeuteen.
McCall
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja McCall »

Kaivelija kirjoitti: To Touko 29, 2025 4:52 pm En löytänyt täältä asiallista keskustelua Tiina Forsbyyn kohdistuneista rikoksista jotka ovat jälleen ajankohtaisia, sillä tekijä on jatkanut tekojaan ja uusi rikosilmoitus on tehty.
...
Tuollahan se. Asiallista? Ei välttämättä.
viewtopic.php?t=45545
Yxkaksvaan
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Yxkaksvaan »

Onhan tuo niin saatanan hyvännäköinen että rumien on ruvettava nimittelee ja uhkailee superkauneutta.
Hän kun on saanut jotain lahjaksi mitä rumat ei.
Alkaahan se vähemmästäkin waatuttamaan.
Keplotteleva konna
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Keplotteleva konna »

Ymmärrän hyvin, jos pettyneenä paluulennolla Gambiasta joillain alkaa mieleen hiipiä synkkiä ajatuksia.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Kaivelija
Nikke Knatterton

McCall kirjoitti: To Touko 29, 2025 5:40 pm
Kaivelija kirjoitti: To Touko 29, 2025 4:52 pm En löytänyt täältä asiallista keskustelua Tiina Forsbyyn kohdistuneista rikoksista jotka ovat jälleen ajankohtaisia, sillä tekijä on jatkanut tekojaan ja uusi rikosilmoitus on tehty.
...
Tuollahan se. Asiallista? Ei välttämättä.
viewtopic.php?t=45545
Joo löysin tuon " keskustelun " mutta mua ei kiinnosta miettiä niinkään Tiina Forsbyä ihmisenä, vaan tätä ilmiötä ylipäätään ja tapahtumia. Tämähän on rikosasia ja kyseessä on rikosfoorumi.

Kukaan ei tiedä mihin tämä tapaus vielä johtaa. Toivottavasti ei mihinkään fyysisiin tekoihin.

Täällähän on tapana analysoida rikoksista epäiltyjen, syytettyjen ja tuomittujen persoonaa ja tekemisiä.

Mietin että millainen ihminen tämä kiusaaja on. Hän on vihainen, koska Forsby saa huomiota. Silti hän itse hankkii sitä Forsbylle lisää kiusaamalla ja kommentoimalla tätä.

Hän on ilmeisen huomionhakuinen itse, josta syyttää Forsbyä.

Jos tuo tuomittu kiusaaja on sama kiusaaja, kun se joka kirjoittaa runoja, niin hei laita ne sun runot tai linkki niihin tänne niin katsotaan niitä? Täällä käy paljon ihmisiä lukemassa niin tulisi niille runoille sitä kaivattua huomiotakin siinä samalla. Auttaisko se...?

Siinä saisi itse kokea kestääkö kritiikkiä kun omia tuotoksia arvioitais.

Ainakin se kiusaaja oli sitä mieltä, että Forsby saa ulkonäkönsä takia huomiota mikä hänestä tuntuu epäreilulta. Kuitenkin jos haluaa menestyä runoilijana niin ei tarvitse olla kaunis saadakseen menestystä tai huomiota.

Riittää, että kirjoittaa tarpeeksi hyvin ja lähettää ne runonsa jonnekin. Esim. Levy-yhtiöille voi lähettää sanoituksia.
Tämän maan menestyneimmät biisien sanoittajat eivät ole välttämättä ollenkaan esillä. Eivätkä välttämättä kovin kauniitakaan.

Forsby ei tietääkseni ole sanoittaja ( ? ) joten en ihan täysin ymmärrä tämän kiusaajan logiikkaa.

Kun kiusaaja on kerran kommentoinut omalla nimellään, joku varmaan tuntee hänet ja ymmärtää kenties mitä siellä päässä liikkuu?

Vaikuttaa omaa paskaa elämäänsä muille kostavalta jonka kehitys on jäänyt uhmaikäisen taaperon tasolle.
Kräki
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Kräki »

Ainakin petollisissa tiina sai sekunninvälein tekoitkulla kaikki vakuuttuneeksi kaikkeen. Mahtanu olla rasittavat kuullustelut.
Tcentcen
Aloitteleva Besserwisser

Re: Tiina Forsby:

En minä ole mitään runoja muistaakseni tälle palstalle laittanut..

Yhtä asiaa en ymmärrä miksi mun paikkakunta oli ilmoitettu aina väärin. Minä asun Vaasassa enkä missään Orimattilassa. Kuulusteluni hoidettiin silloin aikanaan puhelimessa.
minulla ei ole läppäriä. Ymmärrän halvennuksunnan mua kohtaan mutta jotenkin sillä että mun nimi haluttais esille niin mietin motiivia ..
Ja tuo tuhopoltto juttu on totta. Asuin niissä Kämpissä itse silloin. En silti ymmärrä millä ihmeellä Tiina luuli että tulisin monen sadan kilsan päähän hänelle tekemään pahaa ...
Vastaa Viestiin