Toki suomalaiseen/eurooppalaiseen viittaa se, että isä on yrittänyt pelastaa hukkuva tytär, tämä on tietyissä yhteisöissä aika epätodennäköistä. Tai että isä on ollut 8-vuotiaan tyttären kanssa ylipäätään kahdestaan ulkona.. Kaikki muu viittaa kyllä mamuihin. Joten veikkaan, että kyse on jo pidempään Suomessa asuneesta mamusta, joka on osittain jo omaksunut suomalaisten tapoja, mutta ei sitten kuitenkaan tarpeeksi. Joka tapauksessa turha kuolema, taas kerran. Tästä se alkaa, kesä 2025.pathologist kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 5:47 pm Vittu mitä rasisti idiootteja taas öyhöttämässä. Osalliset ovat 100% suomalaisia. Ettekö todellakaan osaa sen vertaa kyseenalaistaa juorulehtiä, että "syöksyi pelastamaan" on heidän keksintöään. Huutista. Muu tapahtumakuvaus tullut lapselta, jonka uimataito ei TÄSSÄ tilanteessa riittänyt/isä säikähti tilannetta.
Isä syöksyi pelastamaan 8-vuotiasta vedestä, kuoli itse
-
KingEdward
- Nikke Knatterton
Re: Isä syöksyi pelastamaan 8-vuotiasta vedestä, kuoli itse
- Sarjahurmaaja
- Jack Bauer
Hukkuvan pelastaminen on vaikeampaa ja riskialttiimpaa kuin mitä ehkä kuvittelisi. Vaikka pelastaja olisikin uimataitoinen niin voi olla vaikeaa hallita paniikissa olevaa vastaan räpiköivää hukkuvaa ja pysytellä samalla itse pinnalla. Tässä tapauksessa toki kyseessä 8-vuotias lapsi mutta jos isä on itse panikoitunut tilanteessa niin lopputulos voi olla tuo.
Tytär on sen ikäinen, että kykenee kertomaan jo jotain. Poliisin mukaan tapahtumat saivat alkunsa, kun 8-vuotias tyttö päätyi veteen leikkiessään.
40-vuotias isä hukkui mennessään auttamaan. Syitä siihen että taju lähti vedessä, voi olla useita. Hukkuminen on melko nopea ja triviaali tapahtuma. Verenpaine voi heitellä rajusti, kun kuumalta maalta läväytetään kylmään veteen. Pulssi voi olla säikähdyksestä jo korkealla.
Kurkunpään kansi voi sulkeutua refleksinomaisesti estääkseen vieraiden asioiden joutumisen keuhkoihin, jolloin hukkuvan keuhkoihin ei pääse sen kummemmin vettä kuin ilmaakaan. Yleisempää on se, että keuhkoihin joutunut neste estää hapen saannin ja aiheuttaa asfyksian eli hengityshäiriön. Makeaan veteen hukkumisessa osmoosin takia keuhkoista verenkiertoon imeytyvä vesi aiheuttaa vesimyrkytyksen, jonka seurauksena punasolut hajoavat ja niiden sisältö vapautuu vereen. Punasoluista vapautuneet kalium-ionit ja hemoglobiini aiheuttavat sydämen toiminnan häiriöitä.
40-vuotias isä hukkui mennessään auttamaan. Syitä siihen että taju lähti vedessä, voi olla useita. Hukkuminen on melko nopea ja triviaali tapahtuma. Verenpaine voi heitellä rajusti, kun kuumalta maalta läväytetään kylmään veteen. Pulssi voi olla säikähdyksestä jo korkealla.
Kurkunpään kansi voi sulkeutua refleksinomaisesti estääkseen vieraiden asioiden joutumisen keuhkoihin, jolloin hukkuvan keuhkoihin ei pääse sen kummemmin vettä kuin ilmaakaan. Yleisempää on se, että keuhkoihin joutunut neste estää hapen saannin ja aiheuttaa asfyksian eli hengityshäiriön. Makeaan veteen hukkumisessa osmoosin takia keuhkoista verenkiertoon imeytyvä vesi aiheuttaa vesimyrkytyksen, jonka seurauksena punasolut hajoavat ja niiden sisältö vapautuu vereen. Punasoluista vapautuneet kalium-ionit ja hemoglobiini aiheuttavat sydämen toiminnan häiriöitä.
Siinäkin on vähän eroa joudutaanko sinne veden varaan uikkareissa vai kalliolta vaatteet päällä ja kengät jalassa.
-
PaikallaOikeus ennen kaikkea
- James Bond (Daniel Graig)
Potentiaalinen isän kuolinsyy voi myös olla aivan hyvin sydäri tai aivohalvaus. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun keski-ikäisen miehen joutuessa jääkaappilämpöiseen veteen yhtäkkiä hyppäämään, muutenkin jo paniikissa tytön vuoksi, käy näin.
Enkä todellakaan usko näiden olleen mitään matuja.
Teille ei tuo tapahtumapaikka taida olla kovin tuttu. Sehän on keskellä metsää oleva pikku järvi tai lampi. Ihan metsäretkikohde, eikä mikään beetsi. Olen aikoinani liikkunut paljon noissa maisemissa, enkä koskaan ole tavannut siellä yhtään matua. Ne kun eivät jostain syystä näissä suomalaisissa viidakoissa tahdo viihtyä.
Teille ei tuo tapahtumapaikka taida olla kovin tuttu. Sehän on keskellä metsää oleva pikku järvi tai lampi. Ihan metsäretkikohde, eikä mikään beetsi. Olen aikoinani liikkunut paljon noissa maisemissa, enkä koskaan ole tavannut siellä yhtään matua. Ne kun eivät jostain syystä näissä suomalaisissa viidakoissa tahdo viihtyä.
-
JanitaSlim
- Ben Matlock
Kattilajärvi. Kattilaniemen leirikeskus, Espoo (Nuuksio). 16,9 °C ‼︎2 päivää 48 minuuttia sitten. Kuusijärvi. Uimaranta, Vantaa (Kuninkaanmäki). 18,1 °COikeus ennen kaikkea kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 7:08 pm Potentiaalinen isän kuolinsyy voi myös olla aivan hyvin sydäri tai aivohalvaus. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun keski-ikäisen miehen joutuessa jääkaappilämpöiseen veteen yhtäkkiä hyppäämään, muutenkin jo paniikissa tytön vuoksi, käy näin.
Uimahallilämmintä vettä.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.
Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
-
Ramppa X Rämäpää
- Harjunpää
Iltalehden kynttiläkuvassa yhdessä kynttilässä näkyy teksti: "...iika". Kyllähän siitä ihan kanta-Suomalaiselle kuuluvan nimen saisi hahmoteltua.
Lastenaltaissa vesi on yleensä 29-30 astetta, kun taas muissa altaissa, kuten kuntouintialtaissa, se voi olla 26-28 astetta. Koilauta lämpimältä kalliolta 16-18 asteiseen veteen ja kerro, tuntuiko kovinkin lämpimältä 36,5-asteisessa kropassasi.JanitaSlim kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 7:18 pmKattilajärvi. Kattilaniemen leirikeskus, Espoo (Nuuksio). 16,9 °C ‼︎2 päivää 48 minuuttia sitten. Kuusijärvi. Uimaranta, Vantaa (Kuninkaanmäki). 18,1 °COikeus ennen kaikkea kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 7:08 pm Potentiaalinen isän kuolinsyy voi myös olla aivan hyvin sydäri tai aivohalvaus. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun keski-ikäisen miehen joutuessa jääkaappilämpöiseen veteen yhtäkkiä hyppäämään, muutenkin jo paniikissa tytön vuoksi, käy näin.
Uimahallilämmintä vettä.![]()
Ystävällisin terveisin, Calabash
Todisteet tulee vasta kun media alkaa rummuttaa laumoista! 
Valkoinen Suomi
-
JanitaSlim
- Ben Matlock
Säästötoimet on iskeneet niin ei ole enää monessakaan uimahallissa. Toki kylpylät erikseen.Calabash kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 7:50 pm Lastenaltaissa vesi on yleensä 29-30 astetta, kun taas muissa altaissa, kuten kuntouintialtaissa, se voi olla 26-28 astetta. Koilauta lämpimältä kalliolta 16-18 asteiseen veteen ja kerro, tuntuiko kovinkin lämpimältä 36,5-asteisessa kropassasi.
Olen ajatellut käydä järvessä uimassa kesäkuun alussa, ei tuo enää mitenkään erityisen kylmää ole. Luultavimmin joko liukastunut ja lyönyt päänsä, tai sitten tehnyt sankarisukelluksen pää edellä kivikkoon. Olen myös nähnyt joitakin ihmisiä jo uimassa, eivät hukkuneet kai, kun ei ole jälkeäpäin kuulunut.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Olisiko voinut hetken mielijohteesta hypätä veteen pää edellä? Yhdessä uutiskuvassa näyttää siltä, että vedessä olisi aika paljon kiviä. Voisi selittää myös sen, miten lapsi on pysynyt pinnalla.
Onko tuo paikka kenellekään täällä tuttu?
Onko tuo paikka kenellekään täällä tuttu?
Oma skenaarioni olisi tämä: tyttö yh-iskällä, ja sinä päivänä päättivät käydä järvellä leikkimässä. Iskä ottanut kotoa juomavettä raskaampaa nesteytystä ja fiksuna iskänä luonnollisesti nesteyttänyt itseään kotona jo valmiiksi jotta ei tarttis kantaa niin paljon mukaan.
Hypätessään veteen iskällä sitten iski joku lamaannus, ehkä johtuen vääränlaisesta nesteytyksestä ja lopputarinaa sitten suuri yleisö saa lukea mediasta
Hypätessään veteen iskällä sitten iski joku lamaannus, ehkä johtuen vääränlaisesta nesteytyksestä ja lopputarinaa sitten suuri yleisö saa lukea mediasta
-
Mauriainen
- Susikoski
Vai " poika" ? Iltalehdessä ainakin sanottiin yhdessä kynttilässä näin lukevan.Ramppa X Rämäpää kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 7:45 pm Iltalehden kynttiläkuvassa yhdessä kynttilässä näkyy teksti: "...iika". Kyllähän siitä ihan kanta-Suomalaiselle kuuluvan nimen saisi hahmoteltua.
Nauti uimisesta ja pysy pinnalla.JanitaSlim kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 7:59 pmSäästötoimet on iskeneet niin ei ole enää monessakaan uimahallissa. Toki kylpylät erikseen.Calabash kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 7:50 pm Lastenaltaissa vesi on yleensä 29-30 astetta, kun taas muissa altaissa, kuten kuntouintialtaissa, se voi olla 26-28 astetta. Koilauta lämpimältä kalliolta 16-18 asteiseen veteen ja kerro, tuntuiko kovinkin lämpimältä 36,5-asteisessa kropassasi.
Olen ajatellut käydä järvessä uimassa kesäkuun alussa, ei tuo enää mitenkään erityisen kylmää ole. Luultavimmin joko liukastunut ja lyönyt päänsä, tai sitten tehnyt sankarisukelluksen pää edellä kivikkoon. Olen myös nähnyt joitakin ihmisiä jo uimassa, eivät hukkuneet kai, kun ei ole jälkeäpäin kuulunut.
Ei oo nimiä.Ramppa X Rämäpää kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 7:45 pm Iltalehden kynttiläkuvassa yhdessä kynttilässä näkyy teksti: "...iika". Kyllähän siitä ihan kanta-Suomalaiselle kuuluvan nimen saisi hahmoteltua.
Onnettomuuspaikalla Pikku-Parikas-järven rannalla oli perjantai-iltapäivänä hiljaista. Rantakalliolle oli aseteltu neljä muistokynttilää ja kukkakimppu. Yhteen kynttilöistä oli kirjoitettu ”poika”, toiseen ”aviomies ja isä” ja kolmanteen ”pikkuveli ja ystävä”.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011269213.html
Saattais olla joku mamukin, jonka koko suku on joutunut asettumaan Suomeen asumaan.