Isä syöksyi pelastamaan 8-vuotiasta vedestä, kuoli itse

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Re: Isä syöksyi pelastamaan 8-vuotiasta vedestä, kuoli itse

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

pathologist kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 5:47 pm
...Ettekö todellakaan osaa sen vertaa kyseenalaistaa juorulehtiä, että "syöksyi pelastamaan" on heidän keksintöään.[?]
Eli siis, normi lukijan tulee jatkuvasti ja koko ajan pitää jokaista Iltalehden otsikkoa valheellisena? Vai miksi vitussa nyt aloit öyhöttämään?
X X X X X
Calabash
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Calabash »

URSA kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 8:46 pm Saattais olla joku mamukin, jonka koko suku on joutunut asettumaan Suomeen asumaan.
Olisiko jotain niissä siinä tapauksessa eri kielellä? Kynttilä tuo minulle mieleeni enemmän kristittyjen maiden perinteen, ja tekstit ovat suomeksi.
Calabash
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Calabash »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 8:50 pm Eli siis, normi lukijan tulee jatkuvasti ja koko ajan pitää jokaista Iltalehden otsikkoa valheellisena?
Ei ehkä ole hyvä tapa puuttua toisten keskusteluun enkä todellakaan lähde öyhöilemään, mutta tuosta asiasta sinänsä sanoisin, että Iltalehden otsikohin pitää suhtautua hyvin varoen. Samoin Iltalehden juttujen alkuun, keskikohtaan ja loppuun. Kyllä niistä selvän saa mutta otsikoissa on usein lapinlisää.
Karvainenkaveri

Viesti Kirjoittaja Karvainenkaveri »

Mactar kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 8:29 pm Olisiko voinut hetken mielijohteesta hypätä veteen pää edellä? Yhdessä uutiskuvassa näyttää siltä, että vedessä olisi aika paljon kiviä. Voisi selittää myös sen, miten lapsi on pysynyt pinnalla.

Onko tuo paikka kenellekään täällä tuttu?
Itselleni varsin tuttu paikka. Vettä tossa ei ole juurikaan, eli saattanut tosiaan lyödä päänsä kiveen, tai johonkin. Tuossa suoraan takana on grillikatos, niin oisko iskä ollut grillaamassa, lapsi livennyt veteen ja sitten iskä kohtalokkaasti pelastamaan perässä? (Aivan oma ajatukseni, ilman faktoja)
Viimeksi muokannut Karvainenkaveri, Pe Touko 30, 2025 9:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oppenheimer
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Oppenheimer »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 5:25 pm
AnitaBlake kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 5:03 pm
Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 4:24 pm .
Mitä aktuaalista vittua nyt taas..?

- "Onnettomuudella ei ole tämänhetkisen tiedon mukaan silminnäkijöitä."

Siitäkin huolimatta, ettei ole silminnäkijöitä, tiedetään tässä kuitenkin isän SYÖKSYNEEN PELASTAMAAN.

Kyllä taas otsikko haisee niin vahvasti, niin vahvasti, että lukijan silmiä suorastaan kirvelee. :o
Ehkä se 8v tyttö on osannut asian kertoa?
Niin... ehkä(!!) Vaan jostain syystä se, että tyttö kertoi niin, ei ole poliisin ja median julkaiseman tiedon mukaan mainitsemisen arvoinen seikka, saatika, että kelpaisi silminnäkijän lausuntona.

Ehkä, ehkä, ja vielä kerran ehkä. :o
Ehkäpä tytölle ei ole annettu silminnäkijän statusta, koska hän on asianosainen surullisessa tapahtumassa. Otsikko voisi tosiaan olla neutraalimpi. "Isä meni auttamaan" ei sekään tunnu hyvältä, koska tytön näkökulmasta isä tuli auttamaan. Mutta näillä mennään. Otsikot ovat mitä ovat. Niiden mukaan potilaatkin kiidätetään aina ambulanssilla sairaalaan, vaikka ei-kiireellisissä tapauksissa lanssi ajelee nopeusrajoitusten mukaan.
Tubbs
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Tubbs »

pathologist kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 5:47 pm Vittu mitä rasisti idiootteja taas öyhöttämässä. Osalliset ovat 100% suomalaisia. Ettekö todellakaan osaa sen vertaa kyseenalaistaa juorulehtiä, että "syöksyi pelastamaan" on heidän keksintöään. Huutista. Muu tapahtumakuvaus tullut lapselta, jonka uimataito ei TÄSSÄ tilanteessa riittänyt/isä säikähti tilannetta.
Joku voisi piirrellä veteen viivoja onko kyseessä tilastotiede vai rasismi, mutta jos väittää että ovat 100% suomalaisia niin voidaan olettaa kirjoittavan tietävän tapauksen taustoja. Tämä muodostuu mielenkiintoiseksi siinä vaiheessa kun tuo järkevin vaihtoehto eli vaiston varainen pelastamaan syöksyminen ammutaan alas. Eli kyseessä on joku muu kuin se penaalin terävin kynä?
Arjalainen 88
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Arjalainen 88 »

Uskoisin kyseessä olevan suomalaisen. Niitä hukkuu laumoittain kesät talvet. Etenkin juhannuksena niitä naaraillaan vesistöistä. Talvella homma onnistuu moottorikelkan avulla.
ViidakonCasanova

Viesti Kirjoittaja ViidakonCasanova »

Kynttilöitä vie onnettomuuspaikoille tuntemattomat ihmiset, tässähän nimenomaan kerrottu, ettei ole edes tiedossa näiden lähiomaisia. Veikkaan neekeriä, tosin 50/60.
Unhola
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Unhola »

Hukkuvan pelastaminen on kuulemani mukaan aika vaikeaa, jos ei ole saanut mitään koulutusta tai ohjeita sellaiseen hommaan. Siinä käy helposti niin että molemmat hukkuvat.
Vihaliemi
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Vihaliemi »

En itse ole isä enkä psykologi, mutta onkohan tässä voinut käydä niin että isä ei ole tyttöä vedestä löytänyt käsiinsä, on siinä tuloksettomien sukellusten aikana iskenyt hätääntymisen lisäksi epätoivo, ja panikoivassa mielessä siintää ainoastaan että olisi liian musertavaa lähteä tyhjin käsin jättäen tyttönsä kadoksiin. Viimeisellä sukelluksellaan sitten antanut vain mennä loppuun asti, kaikkensa ja enemmänkin antaneena.
pathologist
Alokas

Viesti Kirjoittaja pathologist »

KingEdward kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 6:08 pm
pathologist kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 5:47 pm Vittu mitä rasisti idiootteja taas öyhöttämässä. Osalliset ovat 100% suomalaisia. Ettekö todellakaan osaa sen vertaa kyseenalaistaa juorulehtiä, että "syöksyi pelastamaan" on heidän keksintöään. Huutista. Muu tapahtumakuvaus tullut lapselta, jonka uimataito ei TÄSSÄ tilanteessa riittänyt/isä säikähti tilannetta.
Toki suomalaiseen/eurooppalaiseen viittaa se, että isä on yrittänyt pelastaa hukkuva tytär, tämä on tietyissä yhteisöissä aika epätodennäköistä. Tai että isä on ollut 8-vuotiaan tyttären kanssa ylipäätään kahdestaan ulkona.. Kaikki muu viittaa kyllä mamuihin. Joten veikkaan, että kyse on jo pidempään Suomessa asuneesta mamusta, joka on osittain jo omaksunut suomalaisten tapoja, mutta ei sitten kuitenkaan tarpeeksi. Joka tapauksessa turha kuolema, taas kerran. Tästä se alkaa, kesä 2025.
"Viittaa"
Minulla on faktoja, ei öyhötystä.
pathologist
Alokas

Viesti Kirjoittaja pathologist »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 8:50 pm
pathologist kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 5:47 pm
...Ettekö todellakaan osaa sen vertaa kyseenalaistaa juorulehtiä, että "syöksyi pelastamaan" on heidän keksintöään.[?]
Eli siis, normi lukijan tulee jatkuvasti ja koko ajan pitää jokaista Iltalehden otsikkoa valheellisena? Vai miksi vitussa nyt aloit öyhöttämään?
Jos pitää Iltalehteä jonain asiapohjaisena, neutraalina tiedontuottajana, voin vain ottaa osaa.
TosiJees
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja TosiJees »

KingEdward kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 3:07 pm Vähän on kyllä mamu-vibat tässä uutisessa... 8-vuotias uimataidoton lapsi, leikkimässä laiturilla ilmeisesti ilman välitöntä valvontaa ja ilmeisesti aika uimataidoton isä hyppää perään ja hukkuu itse... Eipä näitä pysty mitenkään estämäänkään, darwinismi.
Mamu tai pottunokka fatta-juoppo. Samanlaista vitun sekoilua.
knot
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja knot »

e18 kirjoitti: Pe Touko 30, 2025 7:00 pm Siinäkin on vähän eroa joudutaanko sinne veden varaan uikkareissa vai kalliolta vaatteet päällä ja kengät jalassa.

Jep. Itse ainakin uin nykyään kengät jalassa, on huomattavasti miellyttävämpää jos esimerkiksi kivinen pohja.
Kuumaperuna123
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kuumaperuna123 »

Olen paikallinen ja arvasin heti kun uutinen tuli, että kyse Pikku-Parikas nimiseltä retkipaikaita/ lammelta. Käytiin tuolla paljon kun lapset oli pieniä. Siinä on pari laavua ja jyrkkä kallio, josta mahdollisuus pyöriä suoraa veteen. Vedessä on myös pohjassa tukkeja, koska on sellainen tumma, syvä lampi. Pohjassa tosiaan mutaa, tukkeja, kasvustoa. Tuolla käy ihan kanta-suomalaisia pyöräilijöitä, retkeilijöitä, vaeltajia. Ei ole lähellä mitään parkkipaikkaa eli täytyy ihan tietää minne menee. Todella ihana uintipaikka kesällä ja kanta-suomalaisten lisäksi turisteihin olen tuolla törmännyt. Epäilen, että lapsi pyörähtänyt siitä kalliolta veteen. Isä hypännyt viileään veteen. Lyönyt päänsä tai osunut tukkiin tmv. Tai sitten paniikki, kylmä vesi -> sydänkohtaus. Kauhea tapaturma. Omaisille kovasti voimia!
Vastaa Viestiin