BODOM: Poikien moottoripyörät

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Baretta
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Baretta »

papillon kirjoitti:
Baretta kirjoitti:

No toivottavasti elokuvan nimi sattui oikein :lol: Ylennettiin kuolemansa jälkeen kuulemma suoraan Everstiksi :lol: Häneen siis viittasin.
Varmasti jollain lailla pystyttiinkin??? Mutta tutkittiinko ollenkaan???

Eivätkä nämä nykyisetkään "poliisit" oikein fiksuja ole... Nostivat esiin rikos syytteen jonka sitten hävisivät. 8)
Olet varmaankin lukenut sitten eri Tuntematonta kuin minä, jos kertomasi pitää paikansa.
Tai sitten olemme saaneet joukkoomme Hessuakin lujemman lööperistin :lol: se ei ole mitätön titteli se. Ikäänkuin pohjat.

Joo, no tuosta pyörästä kätköpaikkana: Kaukaa läheltä haettu, arvelisin että myös tutkittu.
Minä en ole lukenut Tuntematonta lainkaan, ainoastaan katsonut elokuvan josta tuo tankkijuttu on jäänyt mieleeni. Tuo Everstiksi ylennys oli siis vain vitsiksi tarkoitettu kevennys, kun muistin Upseerin arvon väärin. Voit siis huoletta lopettaa asian tutkimisen :lol:
Pahoittelen siis lööperiä joka kirjoitukseeni tahattomasti ja asiaankuulumattomasti eksyi. Tittelit voit kyllä pitää vaikka itse.

Niistä pyöristä kätköpaikkana. Huomaathan, sinäkin vain arvelet.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

^ Älä pienistä hermostu, ei minulla ole Tuntemattomassa mitään tutkimista, sen verran monta kertaa sen olen lukenut että ei se tutkimalla parane, mutta aina voi aloittaa taas lukemisen uudelleen.

Kevennyksenä mukaellen Kaarnan ja Mielosen keskustelu ulkomuistista, Bodomille sovitettuna:

- Herra kapteen, se kassi on puijen suunnassa...

- Ei, se on tankissa.

- Lieneekö tuo...

- Onpa niinkin, tankki pömpöttää vahvasti.

- Tuollaisesta aukosta sitä kassia tuskin....

- Kyllä, ei se ole mahdotonta.

- Eppäillä tuota soppii.

- Soppii soppii, aina eppäillä soppii.Tankki se on silti.....Kas kas kun tulee marjoja, niin kukkasta että...

:lol:

Niin, en minä ole pyöriä tutkinut joten kaikki on arvelua.
Baretta
Hetty Wainthropp

En minäkään toki keskustelusta hermostu, sitä ei sovi edes eppäillä. :lol:
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kun et papillon ole pyöriä tutkinut, niin olisiko voinut käydä niin, etteivät poliisitkaan niitä tutkineet liian ilmiselvinä asioina?

Koska pyörät olivat siinä paikoillaan, niin ei niissä silloin ole varmaan mitään "hämärääkään", sillä kait surmaaja olisi muuten vienyt pyörän mennessään?

Noinhan olisi kuka tahansa voinut ajatella, miksi siis ei myös sen aikainen tutkija lauma.

Tuohon tutkimattomuuteen viittaa myös sekin, että pyörät luovutettiin jo seuraavana päivänä pois omaisille.

Olisikin mukava tietää, miten pyörät niemeltä vietiin Leppävaaran poliisiasemalle?

Sepin pyörän etulokasuoja puuttuu ainakin eräässä kuvassa, joten oliko se lainkaan paikoillaan, vai onko se irronnut kenties motukkaa lastattaessa kuorma-auton lavalle?

Mielestäni moottoripyörille on edelleenkin annettu liian vähän "palstatilaa", sillä niissä saattaa piillä paljonkin huomionarvoisia asioita, joita tietyt tahot eivät ole halunneet tunnustaa, tai jostain syystä eivät halua asioitten oikean laidan tulevan ilmi.
papillon
Perry Mason

Hessu52 kirjoitti:Kun et papillon ole pyöriä tutkinut, niin olisiko voinut käydä niin, etteivät poliisitkaan niitä tutkineet liian ilmiselvinä asioina?
Tässä esimerkki ajattelukyvystäsi, on hieman eri juttu mitä tutkimismahdollisuuksiin tulee, rikospaikkatutkijoilla, ammattimiehillä ja sitten polvenkorkuisella pikkukundilla tuolloin -60.

Kummallista vääntöä jälleen kerran, omiin ns. ajatuksiin on pakko sovittaa se päätelmä, että poliisi ei tutkinut pyöriä, tuosta vaan.

Seuraavaksi Hessu tapasi mukan varmaan kiellät kaiken muun ajattelun kuin sen että pyöriä ei tutkittu, kehoitat kaikkia lähtemään tästä ajatuksesta? :lol:
Baretta
Hetty Wainthropp

Hessu52 kirjoitti:Kun et papillon ole pyöriä tutkinut, niin olisiko voinut käydä niin, etteivät poliisitkaan niitä tutkineet liian ilmiselvinä asioina?

Koska pyörät olivat siinä paikoillaan, niin ei niissä silloin ole varmaan mitään "hämärääkään", sillä kait surmaaja olisi muuten vienyt pyörän mennessään?

Noinhan olisi kuka tahansa voinut ajatella, miksi siis ei myös sen aikainen tutkija lauma.

Tuohon tutkimattomuuteen viittaa myös sekin, että pyörät luovutettiin jo seuraavana päivänä pois omaisille.

Olisikin mukava tietää, miten pyörät niemeltä vietiin Leppävaaran poliisiasemalle?

Sepin pyörän etulokasuoja puuttuu ainakin eräässä kuvassa, joten oliko se lainkaan paikoillaan, vai onko se irronnut kenties motukkaa lastattaessa kuorma-auton lavalle?

Mielestäni moottoripyörille on edelleenkin annettu liian vähän "palstatilaa", sillä niissä saattaa piillä paljonkin huomionarvoisia asioita, joita tietyt tahot eivät ole halunneet tunnustaa, tai jostain syystä eivät halua asioitten oikean laidan tulevan ilmi.
Ihmetyttää muutoinkin tuo sen aikainen kiire palautella uhrien omaisuutta... Toivon mukaan eivät sentään jakaneet rikospaikalta matkamuistoja...
:?
Esim. Huopa joka palautettiin omaisille sisälsi ko. omaisen mukaan hiustuppoja...
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Baretta kirjoitti:Ihmetyttää muutoinkin tuo sen aikainen kiire palautella uhrien omaisuutta... Toivon mukaan eivät sentään jakaneet rikospaikalta matkamuistoja...
:?
Esim. Huopa joka palautettiin omaisille sisälsi ko. omaisen mukaan hiustuppoja...
Mitäs sä kuvittelet että viranomaiset olisi tehneet verestä läpimärillä vaatteilla ja huovalla, joka oli niin märkä verestä ettei edes palanut?
Baretta
Hetty Wainthropp

:) :) :)

Tuo oli hyvä!!!

Niin, ei ne siitä kirpparilla olis paljoa saaneet.
:lol: :lol: :lol:
Loka
Alibin Kestotilaaja

^Ei, vaan vakavissaan kirjoitettu lause. Jos on vastaus olemassa, niin vastaa; "Mitäs sä kuvittelet että viranomaiset olisi tehneet verestä läpimärillä vaatteilla ja huovalla, joka oli niin märkä verestä ettei edes palanut?"
Hessu52
Watson itse

No Loka, eihän nyt riidellä ja vaikka asia ei minulle kuulukaan, niin olisi kait ollut poliisilta sopivampaa pitää todisteaineistoa jonkin aikaa tallessa ainakin niin kauan, että ne olisi jotenkin laboratoriossa tutkittu.

Kyllä ne Irmelin puseron puukonreiät olisivat saattaneet jotain paljastaa, vai mitä?

Samaten, verestä läpimärän huovan luovutus omaisille, ei ole ollut oikein korrekti asia, sillä kysymällä asiaa, poliisi olisi voinut senkin ensin antaa laboratorion tutkia ja sen jälkeen, jos olisivat sen katsoneet parhaaksi tuhota itse polttamalla.

Kyllä Baretta on aivan oikeassa noiden tavaroiden liian hätäisen luovuttamisen kanssa, sillä eihän jäljelle jäänyt kuin reikäinen kenkäpari, sekä risa teltta, muutama puupalikka ja naruja.

Papillon saattaa kertoa ne loput, kun en itse muista, mutta se limupullo, jossa sormenjälki on, sitä en pidä todisteena, kuten en sitä "kuukautisliinaakan"!

Eli todella vähän konkreettista todistusaineistoa.
papillon
Perry Mason

Hessu52 kirjoitti:
Papillon saattaa kertoa ne loput, kun en itse muista, mutta se limupullo, jossa sormenjälki on, sitä en pidä todisteena, kuten en sitä "kuukautisliinaakan"!

Eli todella vähän konkreettista todistusaineistoa.

Mikä limupullo, Hessu?

Tarkennus: Onko se sentään vielä tallessa?
Loka
Alibin Kestotilaaja

Tiedän luovutettujen tekstiileiden tämän hetkisen todistusarvon, mutta mitenkään en keksi mitä niistä olisi saatu irti vuonna 60? Sitä ajoin takaa ja se lienee selitys miksi kamat luovutettiin omaisille.
Hessu52
Watson itse

En tiedä siitä, tehtiinko sellaista lavastusta, jossa Irmelillä on ollut tuo pusero päällä, eli sellainen olisi kertonut Irmelin asennosta, kun häntä on puukotettu selän ja niskan alueelle, sen pusero olisi jo silloin kertonut.

Tuokin olisi antanut mahdollisuuden spekuloinnille henkilöiden "järjestyksestä" teltassa hyökkäyksen aikana, mutta nyt ei sitten vatteista saatu mitään tietoa.

Varmaan paljon muutakin, olisi saatu laboratoriossa selville, kenties jopa surmaajan veriryhmä, jos tuo ketale olisi vuotanut verta Irmelin päälle tätä riisuessaan.

Kyllä niissä vaatteissa ja täkissä olisi ollut silloinkin paljon enemmän annettavaa, kuin miltä näytti.
Baretta
Hetty Wainthropp

Loka kirjoitti:^Ei, vaan vakavissaan kirjoitettu lause. Jos on vastaus olemassa, niin vastaa; "Mitäs sä kuvittelet että viranomaiset olisi tehneet verestä läpimärillä vaatteilla ja huovalla, joka oli niin märkä verestä ettei edes palanut?"
No minäpä sitten yritän pukea aatoksiani sinulle sanoina jotka toivottavasti ymmärrät.
Jos poliisi löytäisi kirjeen jossa on tekstiä, niin mielestäni teksti tulisi lukea ja mahdollisesti tämänkaltaisessa jutussa jopa arkistoida...
Jos poliisi löytää verisen huovan jossa, sen hävittäneen omaisen mukaan, on verta ja hiustupsuja, niin mielestäni niitä hiuksia ja verijälkiä tulisi tutkia ja mahdollisesti...
Omaisuuden palauttaminen on tutkinnallisesti tapahtunut hyvin pikaisesti, mielestäni aivan liian pikaisesti.
Tutkinta on myös mielestäni ollut aivan liian pinnallista palautetun omaisuuden suhteen... Kas siinähän on poikien moottoripyörät, palautetaanpas huomenissa että pääsevät omaiset niillä huristelemaan, kun niin hyviä kelejäkin pitelee... Niin on kukkasia että.

No jälkiviisauttahan tämä on, eikä mitenkään auta asiaa. Moni asia kuitenkin siinä alun tutkinnassa minua valitettavasti mättää.

ps. Jos joku istuisi päälläsi puukotellen sinua niin eikö sinullakin tulisi pieni vihan tunne ja mikäli toimintakykysi olisi tallella saattaisitpa suutuksissasi tarttua tuota pistelijää tukasta kiinni? Minä ainakin antaisin moiselle kunnon tukkapöllyn jos siihen vain kykenisin...
Hiustupsuja olisi ehkä kannattanut tsekata tarkemmin eikä jättää niitä siihen luovutettavaan huopaan...
Loka
Alibin Kestotilaaja

^Sä et nyt ymmärrä perusasiaa joka on se, että vuonna 60 hiuksilla saati verellä ei ollut hevon mitään hyötyä. Hessun kirjoitus sen sijaan on asiaa, kuten aina ja allekirjoitan sen täysin. Toki kamat palautettiin minunkin mielestäni hätiköiden, mutta sen ajan taidoilla verisestä huovasta tai vaatteista ei katsottu olevan mitään hyötyä. Onko tajunnassa nyt?
Lukittu