Isä syöksyi pelastamaan 8-vuotiasta vedestä, kuoli itse

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Unhola
Martin Beck

Re: Isä syöksyi pelastamaan 8-vuotiasta vedestä, kuoli itse

Viesti Kirjoittaja Unhola »

JanitaSlim kirjoitti: Ti Kesä 03, 2025 3:27 pm
Unhola kirjoitti: Ti Kesä 03, 2025 2:38 pm Kyllä se minusta liittyy. Ei edes päässyt luokse ja hukkui silti.
En viitsi kuitenkaan lausua tästä aiheesta enempää, kun en itse ole paljon hukkuvia pelastellut.
No millä tapaa se hukkuvan pelastukseen liittyy, jos ei ole tavoittanut edes hukkuvaa?

Joko hypännyt kiville ja taju lähtenyt, tai sitten ollut 100%:n uimataidoton.
Kyllä se minusta jollakin tavoin liittyy hukkuvan pelastamiseen, jos "syöksyy pelastamaan" hukkuvaa. Kai asian sitten voi nähdä niinkin, ettei se liity mitenkään.
Rousku
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Rousku »

JanitaSlim kirjoitti: La Touko 31, 2025 12:03 pm
Unhola kirjoitti: La Touko 31, 2025 1:38 am Hukkuvan pelastaminen on kuulemani mukaan aika vaikeaa, jos ei ole saanut mitään koulutusta tai ohjeita sellaiseen hommaan. Siinä käy helposti niin että molemmat hukkuvat.
Ei se nyt lapsen kanssa niin vaikeaa ole, mutta räpiköivän aikuisen kanssa varmasti, kun yrittää vetää pohjaan 100kg painollaan. Eikä sinällään liity tähän tapaukseen, kun ei ole edes päässyt hukkuvan luokse asti.
Huomautan sellaisesta epäolennaisesta seikasta, että satakiloisessa aikuisessa todennäköisimmin on läskiä monta kymmentä kiloa, mikä helpottaa pelastajan tehtävää. Rasva kun kelluu eikä suinkaan uppoa päin pohjaa. Siinä harvinaisessa tapauksessa, että on kyseessä bodari jolla kroppa pelkkää lihasta, on toisin.

Mitä puheena olleeseen syöksymiseen tulee niin pidän todennäköisimpänä että se on toimittajan mielikuvituksen tuotetta, kuten monet muutkin lehtijuttujen voimakkaat ilmaukset.

Todetaan vielä, että olen vasta 8-vuotiaana uimaan oppinut kantasuomalainen (ja se oli jo 70-luvulla, eli en edes ollut plösö nykynuori). Uimataito on ollut niin yleisesti heikkenemään päin, ettei kaikki voi olla edes mamujen syytä: linkki1, linkki2. Tämän tapauksen henkilöiden etniseen alkuperään en kuitenkaan ota mitään kantaa.
Viimeksi muokannut Rousku, Ke Kesä 04, 2025 3:17 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Unhola kirjoitti: Ti Kesä 03, 2025 10:29 pm Kyllä se minusta jollakin tavoin liittyy hukkuvan pelastamiseen, jos "syöksyy pelastamaan" hukkuvaa. Kai asian sitten voi nähdä niinkin, ettei se liity mitenkään.
No se liittyy aivan yhtä paljon hukkuvan pelastamiseen kuin se, että syöksyy uimaan ja hukkuu.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Rousku
Vic Mackey

TosiJees kirjoitti: La Touko 31, 2025 1:58 pm
Kuumaperuna123 kirjoitti: La Touko 31, 2025 9:53 am Valitettavasti nykyään yhä harvempi osaa uida. Omassa lapsuudessa 80- luvulla uimataidottomuus oli erittäin harvinaista. Meidät laitettiin uimakouluun jo alle kouluikäisinä ja piti suorittaa uimaopetusmerkkejä uimamaisteriksi asti….
Juuri näin, koulun uimatunneilla oli varmaan 2-3 jotka ei osannut uida ja puhutaan siis 8-9 vuotiaista. Nykyään varmaan uintiopetus on korvattu suvaitsevaisuus ja kurkkua anaalin oppitunneilla.
Kyllä uimaopetusta yritetään edelleen antaa, ja itse asiassa uinti on ainoa pakollinen laji liikunnanopetuksessa. Se vain on eri juttu miten siinä onnistutaan, kun ryhmäkoot on mitä on. Jossakin landella sitten ei välttämättä ole rahaa edes uimahallireissuihin. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jar ... os/8412306
Kattivaara
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Kattivaara »

Aiempi tunnettu tapaus liki 21 vuoden takaa: Petteri Jussila.
KingEdward
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja KingEdward »

Se, että 8-vuotias ei nykypäivänä välttämättä osaa uida on täysin irrelevantti asia. Tärkeä yksityiskohta tässä on se, että suomalaiset uimataidottomat lapset harvoin leikkivät ilman pelastusvermeitä vesistöjen lähellä. Vanhemmat eivät vie uimataidottomia lapsia ilman valvontaa veden lähelle.

Se, että aikuinen mies ei osaa pelastaa toista ihmistä vedestä, ei ole mikään erikoinen asia. Tämä voi olla vaatteet päällä luonnonvesissä haastavaa kenelle tahansa. Outoa tässä on se, että isä hukkui, mutta tytär ei. Miten tytär ei ole hukkunut, jos ollut uimataidoton ja pelastajat tulleet vasta kauempaa. Eivät kuitenkaan ole onnistuneet isää pelastamaan, eli ilmeisesti uponnut kuin kivi.

Kolmas erikoisuus on se, ettei uutisissa ole mainintaa isän supisuomalaisuudesta. Sehän on yleensä jo otsikoissa, jos suomalainen jotain tekee tai jättää tekemättä. Jos ei suomalaisuutta maininta, niin 99% kyseessä on ollut mamu.

Btw, minkälainen habitus on virolaisella ryssäneekerillä? Ihan vaan mielenkiinnosta, jos näitä tuollapäin liikkuu enemmänkin... :D
JanitaSlim
Ben Matlock

Kattivaara kirjoitti: To Kesä 05, 2025 5:16 pm Aiempi tunnettu tapaus liki 21 vuoden takaa: Petteri Jussila.
Hän sai sydänkohtauksen uidessaan ja oli doupattu lihapää. Ei millään tapaa verrannollinen.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
bandit
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja bandit »

Tunsin uhrin, normaali kanta Suomalainen työtätekevä perheenisä,oli telttaretkellä siellä, luultavasti liukastunut rantakalliolla lyönyt päänsä kun oli menossa auttamaan tytärtään maihin.Osan otot omaisille.
Siirimaria
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Siirimaria »

Älä ole yhtään huolissasi. Ei niissä viihdy edes suomalaiset juopot saatikka lapsiperheet. Kyllä matut ovat vallanneet ne jo aikoja sitten. Näille kansanryhmille esimerkiksi omien roskien kerääminen on aivan tuntematon käsite.
[/quote]

Tämä niin totta. Ja käyttäytyvät lisäksi uhkaavasti, että ei ainakaan lasten kanssa viitsi lähestyä näitä julkisen ja yhteisen omineita ryhmiä.
Rousku
Vic Mackey

JanitaSlim kirjoitti: To Kesä 05, 2025 5:57 pm
Kattivaara kirjoitti: To Kesä 05, 2025 5:16 pm Aiempi tunnettu tapaus liki 21 vuoden takaa: Petteri Jussila.
Hän sai sydänkohtauksen uidessaan ja oli doupattu lihapää. Ei millään tapaa verrannollinen.
Lihavartalo. Lihas painaa enemmän kuin vesi. Liika lihaksikkuus ei ole uimisen kannata eduksi. Läski kyllä pitää pinnalla, joskin haittaa siinä vaiheessa, jos pitää hukkuvaa sukeltaa pohjasta.
Rousku
Vic Mackey

KingEdward kirjoitti: To Kesä 05, 2025 5:33 pm Se, että 8-vuotias ei nykypäivänä välttämättä osaa uida on täysin irrelevantti asia. Tärkeä yksityiskohta tässä on se, että suomalaiset uimataidottomat lapset harvoin leikkivät ilman pelastusvermeitä vesistöjen lähellä. Vanhemmat eivät vie uimataidottomia lapsia ilman valvontaa veden lähelle.
Vanhemman valvonta = istutaan itse siellä rantsulla naama kiinni puhelimessa.
JanitaSlim
Ben Matlock

Rousku kirjoitti: To Kesä 05, 2025 8:40 pm
Lihavartalo. Lihas painaa enemmän kuin vesi. Liika lihaksikkuus ei ole uimisen kannata eduksi. Läski kyllä pitää pinnalla, joskin haittaa siinä vaiheessa, jos pitää hukkuvaa sukeltaa pohjasta.
Kuva Se douppaaminen aiheutti sydänkohtauksen ja sydänkohtaus uppoamisen. Ilman douppaamista myisi edelleen mustikanvarpuja, puolukanlehtiä ja ternimaitokapsuloita vanhuksille.

Täytekakku Koskinen
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Täytekakku Koskinen »

JanitaSlim kirjoitti: To Kesä 05, 2025 9:46 pm
Rousku kirjoitti: To Kesä 05, 2025 8:40 pm

Kuva Se douppaaminen aiheutti sydänkohtauksen ja sydänkohtaus uppoamisen. Ilman douppaamista myisi edelleen mustikanvarpuja, puolukanlehtiä ja ternimaitokapsuloita vanhuksille.
Myös SIGin Matti Inkinen löytyi myös hukkuneena vuonna 2009. Miten se liittyy tähän ketjuun. Ihan yhtä vähän kuin Petteri Jussila. Olisi jollain mielessä jotain muita hukkuneita henkilöitä?
Ainut kakku mikä maistuu, on täytekakku. :D
JanitaSlim
Ben Matlock

Täytekakku Koskinen kirjoitti: To Kesä 05, 2025 9:59 pm Myös SIGin Matti Inkinen löytyi myös hukkuneena vuonna 2009. Miten se liittyy tähän ketjuun. Ihan yhtä vähän kuin Petteri Jussila. Olisi jollain mielessä jotain muita hukkuneita henkilöitä?
Justhan tossa kerroin, ettei voi verrata lihapäätä, joka kuoli douppaamisen aiheuttamaan sydäriin perheenisään, joka hyppäsi kiville, tai kaatui kiville mennessään veteen 8) :roll:

Private dick
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Private dick »

Matti Inkinen tappoi itsensä eli tahallaan hukkui.
Vastaa Viestiin