Suomalaismies katosi Utahissa – nähty viimeksi 5.3.2025

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
TPWEW
Alokas

Re: Suomalaismies katosi Utahissa – nähty viimeksi 5.3.2025

Viesti Kirjoittaja TPWEW »

siviä kirjoitti: Ke Touko 14, 2025 10:15 pm Tuolla aiemmin linkatussa websleuths-ketjussa oli maininta, että Onni olisi poistanut sometilejään. Siellä viitattiin edelleen Missing People in American Facebook ketjuun, jossa näin oli kommentoitu. Kommentoija ilmoitti tunteneensa Onnin ja keskustelleensa tämän kanssa viimeksi kesällä Instassa. Tuon jälkeen on hävinnyt sekä Insta, että Snapchat tilit tai ainakin kaikki kaverit oli poistettu. Hän ei kuitenkaan osannut sanoa, olivatko tilit hävinneet ennen vai jälkeen katoamisen. Nimestä päätelleen kommentoija on suomalainen.

Muuten on ihmeen vähän tästä tapauksesta ollut missään tietoja tai keskustelua. Jokohan lumet ovat Utahin vuorilta sulaneet?
Kommentoija löytyy täältä. Olen miettinyt jo pitkään että tänne jotain kommentoisin. Minä tosiaan Onnin tunnen, tutustuttiin samassa työpaikassa muistaakseni vuonna 2019. Tultiin heti hyvin toimeen ja meistä tuli hyvät kaverit. Onni lähti kyseisestä työpaikasta entiseen työpaikkaansa hitsaus-/asennushommiin ja näitä hommia teki vielä ainakin 2024 heinäkuussa. Viimeisen kerran tosiaan instagramissa tuolloin juteltiin. Joskus tämän jälkeen on käyttäjän sieltä poistanut. En osaa sanoa tarkalleen milloin. Kovin usein ei loppupeleissä Onnin kanssa nähty mutta oltiin yhteydessä säännöllisesti. Enimmäkseen snapchatin välityksellä. Itse kyseisen sovelluksen olin poistanut paria viikkoa ennen kun luin Onnin katoamisesta. Yritin palauttaa tunnukseni ja onnistuinkin jotta voisin kaivaa keskusteluhistoriaa mutta syystä tai toisesta Onni ei ollut enää kavereissani joten tämä ei onnistunut. Puhelimitse juteltiin viimeksi 2024 elokuun lopussa ja viimeksi nähty 2022 kesällä kun käyty heittelemässä frisbeegolfia. Tarkoitus oli mennä viime kesänäkin mutta sattui molemmilta unohtumaan/ei ollut aikaa lähteä. Alkuvuodesta kun itselläni oli vielä snapchat käytössä niin Onni laittoi minulle muutaman oudon ääniviestin. Kysäisin että mikä homma mutta kuittasi tulleen väärälle henkilölle. Ääniviestejä kuitenkin tuli vielä pari lisää ja seuraavana päivänä kuittasi nämä sillä että oli ollut hieman juhlimassa niin siksi sekoitti vastaanottajat. Poisti nämä kyseiset ääniviestit myös seuraavana päivänä. Kyseessä oli vielä arkipäivä niin hieman ihmettelin. Tässä tosiaan hieman taustatietoa minun ja Onnin välisestä kaveruudesta.
Neo7
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Neo7 »

TPWEW kirjoitti: Pe Touko 23, 2025 10:38 pm Alkuvuodesta kun itselläni oli vielä snapchat käytössä niin Onni laittoi minulle muutaman oudon ääniviestin.
Muistatko mitä niissä oli, jos oli sellaista, että voi täällä kertoa? Tai mistä aiheesta ne olivat? Liittyivätkö mahdollisesti tulevaan reissuun ja/tai siihen aarrejuttuun? Vai olivatko edes ymmärrettävää puhetta vai ihan käsittämätöntä?
TPWEW
Alokas

Muistan kyllä. Ymmärrettävää puhetta oli muttei liittynyt millään tavalla reissuun/aarrejahtiin. Siitä hän ei minulle(kaan) puhunut yhtään mitään. Viestit liittyivät jonkin tuomiseen. About tyyliin että "muistathan sitten tuoda sen mitä sovittiin" "Muista että tasan (kellonaika, joskus illalla ehkä 5 tai 6) en aio jäädä odottelemaan". Kysyin että mihinhän nyt tarkalleen viittaat muttei kertonut. Oikeastaan sivuutti kysymyksen ja vastasi vasta seuraavana päivänä ja sanoi ettei muista mitä tarkoitti.
Neo7 kirjoitti: To Touko 29, 2025 1:30 pm
TPWEW kirjoitti: Pe Touko 23, 2025 10:38 pm Alkuvuodesta kun itselläni oli vielä snapchat käytössä niin Onni laittoi minulle muutaman oudon ääniviestin.
Muistatko mitä niissä oli, jos oli sellaista, että voi täällä kertoa? Tai mistä aiheesta ne olivat? Liittyivätkö mahdollisesti tulevaan reissuun ja/tai siihen aarrejuttuun? Vai olivatko edes ymmärrettävää puhetta vai ihan käsittämätöntä?
Neo7
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Neo7 »

TPWEW kirjoitti: To Touko 29, 2025 2:37 pm Muistan kyllä. Ymmärrettävää puhetta oli muttei liittynyt millään tavalla reissuun/aarrejahtiin. Siitä hän ei minulle(kaan) puhunut yhtään mitään. Viestit liittyivät jonkin tuomiseen. About tyyliin että "muistathan sitten tuoda sen mitä sovittiin" "Muista että tasan (kellonaika, joskus illalla ehkä 5 tai 6) en aio jäädä odottelemaan". Kysyin että mihinhän nyt tarkalleen viittaat muttei kertonut. Oikeastaan sivuutti kysymyksen ja vastasi vasta seuraavana päivänä ja sanoi ettei muista mitä tarkoitti.
Neo7 kirjoitti: To Touko 29, 2025 1:30 pm
Kiitos vastauksesta. Voi olla mitä vain, eikä sinänsä epäilyttävää, eikä oikein voi muuta päätellä, kuin ettei puhunut asiasta asian nimellä ("tuo se mitä sovittiin"), voi olla silti jotakin tavallista. Outoa kyllä, että väärälle henkilölle laittoi, mutta sattuuhan niitäkin.
siviä
Alokas

Viesti Kirjoittaja siviä »

TPWEW kirjoitti: Pe Touko 23, 2025 10:38 pm
Kommentoija löytyy täältä. Olen miettinyt jo pitkään että tänne jotain kommentoisin. Minä tosiaan Onnin tunnen, tutustuttiin samassa työpaikassa muistaakseni vuonna 2019. Tultiin heti hyvin toimeen ja meistä tuli hyvät kaverit.
Kiitos kun kerrot.

Osaatko sanoa, millainen oli Onnin kielitaito, osasiko hän hyvin englantia? Entä tiedätkö oliko hän aiemmin käynyt Yhdysvalloissa tai ylipäänsä matkustanut (paljon) ulkomailla?
TPWEW
Alokas

Mielestäni englanti ei ollut kovin hyvä. Perus alkeet varmasti hallussa mutta.. En tiedä oliko käynyt aiemmin Yhdysvalloissa. Matkustellut kyllä mutta en nyt osaa sanoa kuinka paljon. Urheilullinen ja hyvässä kunnossa ollut kyllä aina joten sen puolesta medioissa mainitut vaellus/patikointi/aarteenetsintä hyvinkin mahdollinen. Vilkas ihminen luonteeltaan. Ihmettelen kyllä että kuka/mikä on saanut niin suuren houkutuksen aikaan että lähtenyt yksin toiseen maahan kenellekään kertomatta.. Eikö viisumi ole myös pakollinen?
siviä kirjoitti: Ma Kesä 02, 2025 10:10 pm
TPWEW kirjoitti: Pe Touko 23, 2025 10:38 pm
Kommentoija löytyy täältä. Olen miettinyt jo pitkään että tänne jotain kommentoisin. Minä tosiaan Onnin tunnen, tutustuttiin samassa työpaikassa muistaakseni vuonna 2019. Tultiin heti hyvin toimeen ja meistä tuli hyvät kaverit.
Kiitos kun kerrot.

Osaatko sanoa, millainen oli Onnin kielitaito, osasiko hän hyvin englantia? Entä tiedätkö oliko hän aiemmin käynyt Yhdysvalloissa tai ylipäänsä matkustanut (paljon) ulkomailla?
siviä
Alokas

Viesti Kirjoittaja siviä »

TPWEW kirjoitti: Pe Kesä 06, 2025 3:52 pm Ihmettelen kyllä että kuka/mikä on saanut niin suuren houkutuksen aikaan että lähtenyt yksin toiseen maahan kenellekään kertomatta.. Eikö viisumi ole myös pakollinen?
Niinpä ja vieläpä lähes ilman matkatavaroita.

Alle 90 päivän matkoihin riittää ESTA-matkustuslupa, joka on lähinnä maksullinen ilmoitus. Maahantulokortissa on kuitenkin pitänyt ilmoittaa majoituspaikan osoite, joten olisi mielenkiintoista tietää, mitä tuohon on kirjoittanut..

Mahdollisessa maahantulohaastattelussa on saattanut joutua kertomaan myös tarkemmin matkan tarkoituksesta mutta en tiedä, miten syvällisesti tenttaavat, mikäli saapujalla on rajallinen kielitaito.
Cadi John
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

Mulle tulee jotenkin mieleen, että olisi liittynyt johonkin lahkoon tuolla. Tuolla on noita outoja kultteja ja on voitu semmoiseen huijata eikä pääse pois. Toki on voinut reissullaan kaatua tms vaikeakulkuisessa maastossa ja jäätynyt sinne.
411_fani
Alokas

Viesti Kirjoittaja 411_fani »

https://www.youtube.com/watch?v=b-mB93cohaA

David Paulides, joka on jo kauan tutkinut selittämättömiä 411-katoamisia, on nyt kiinnittänyt huomionsa myös Onni Raassinan tapaukseen. 411-katoamisilla tarkoitetaan tapauksia, jotka usein tapahtuvat luonnossa, esimerkiksi kansallispuistoissa, ja joissa ei ole mitään viitteitä rikokseen tai itsetuhoisuuteen ja usein ei myöskään mitään jälkiä ole löydettävissä laajoista etsinnöistä huolimatta. Ehkäpä tämä aihepiiri saattaisi kiinnostaa tämän foorumin lukijoille yleisemminkin, vaikkei vielä Suomessa ole juurikaan tunnettu.
aivoriihi
David Starsky

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

^
Portaali toiseen ulottuvuuteen, ufot tai edes itse Bigfoot tuskin ovat Onnin katoamisen takana.

David Paulides on miljonääri, koska ihmisiä kiehtoo "yliluonnoliset mysteerit" :roll: .
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
TPWEW
Alokas

Tämä lahkohomma voi hyvinkin olla mahdollista. Tai sitten että joku juuri houkutellut jonkun perässä lähtemään Utahiin. Mitä nyt Onnia tunnen niin aika suurella varmuudella voin sanoa että kovin pienellä mielenkiinnolla/houkutuksella ei ole tuonne lähtenyt. Ei ole mikään tyhmä ihminen tai helposti huijattavissa. Niin suuri mysteeri tämä kyllä on ja Onnia kovasti kaivataan jo takaisin..
Cadi John kirjoitti: Pe Kesä 06, 2025 9:12 pm Mulle tulee jotenkin mieleen, että olisi liittynyt johonkin lahkoon tuolla. Tuolla on noita outoja kultteja ja on voitu semmoiseen huijata eikä pääse pois. Toki on voinut reissullaan kaatua tms vaikeakulkuisessa maastossa ja jäätynyt sinne.
TPWEW
Alokas

Jep. Onnin tapausta kyllä käsiteltiin tuossa mutta meni myös aikalailla ohi aiheen..
aivoriihi kirjoitti: Su Kesä 08, 2025 7:35 am ^
Portaali toiseen ulottuvuuteen, ufot tai edes itse Bigfoot tuskin ovat Onnin katoamisen takana.

David Paulides on miljonääri, koska ihmisiä kiehtoo "yliluonnoliset mysteerit" :roll: .
TPWEW
Alokas

Nyt ilmeisesti puhelimesta mennyt kokonaan liittymä kiinni kun soittaessa kuuluu "valitsemanne numero ei ole käytössä". Aiemmin tuli vielä ettei "numeroon juuri nyt saada yhteyttä".
Unhola
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Unhola »

Todella epämiellyttävä tilanne, jos kaveri katoaa ja vielä noin kaukana. Siinä ei paljon pysty tekemään asialle. Ei ehkä saa oikein tietoakaan, kun poliisi kertoo kaikesta vain omaisille.
Vaikka tarkemmin ajatellen ei omaisillekaan varmaan kerrota kaikkea. Ei kai katoamista sillä tavalla tutkita, että aikuisen ihmisen yksityisasiat juorutaan esim. hänen äidilleen.
LiamNeeson
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja LiamNeeson »

Operaattori sulkenut liittymän?
Katoamisesta yli 3kk joten ainakin pari laskua erääntynyt. Tämä riittää sulkemiseen.
☆Yksi kerta on sattumaa, toinen kerta on yhteensattumaa, ja kolmas kerta on järjestelmällistä toimintaa♤
Vastaa Viestiin