JannuHuoletoon kirjoitti: Ma Kesä 09, 2025 8:15 pm
Kovin täälä varovaisia ollaan. Mustalaisen golffi myynnissä Ylöjärvellä, myyjän nimi tekaistu, Mikko Hämäläinen, myyjän puhelinnumeron omistaa Jani Rikhard Hagert.
En epäile etteikö tässä tapauksessa asia olisi juurikin näin, mutta minua ihmetyttää noin yleisesti voiko näin tosiaankin tehdä, kun Suomessa on kuitenkin tiukat lait ja säännökset, jotka koskevat ajoneuvojen omistamista, rekisteröintiä ja vakuutuksia. Siinähän tulee pää vetäjän käteen melko pian ~ 7vrk, kun auton uusi omistaja ottaa siihen vakuutuksen ja rekisteröi sen omiin nimiinsä? Onko se petos-nimikkeen alla vai asiakirjaväärennös?
☹️
Ihmettelinkin miksei Trafin tiedoissa ollut mitään mainintaa tuosta Hagertista, vain useita vuosia vaihdeltu omistajaa ja haltijaa saman sukunimen omaavien henkilöiden, (ei siis Hagertien), tai heidän firmojensa kesken, sekä Rekisterimerkinnän viimeinen omistaja on ilmoittanut myyneensä ajoneuvon, sekä 3 viikkoa sitten luovari tälle Hämäläiselle?
Myös maininta
Rajoituksissa ja huomautuksissa:
-Vakuutus/rekisteröinti laiminlyöty
-Ajoneuvolla luovutusilmoitus.
Täytyy kyllä sanoa, etten itse ainakaan sattuisi tähän autoon edes pitkällä kepillä.
Onko muuten se varma tieto, että tuo Jalasjärvisen pakettiauton omistaja itse olisi ollut tuolla autolla matkassa ja menehtynyt, vai joku muu?