Helena hankki 6-vuotiaalle lapselleen puhelimen, ja huijausten tulva alkoi heti

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Eräs1
Axel Foley

Helena hankki 6-vuotiaalle lapselleen puhelimen, ja huijausten tulva alkoi heti

Viesti Kirjoittaja Eräs1 »

Huijausyritysten tulva alkoi heti.

Helena oli hankkinut pian koulunsa aloittavalle 6-vuotiaalle lapselleen puhelimen, ja puheluita ja viestejä tuli jatkuvasti.

Helena kertoo MTV Uutisille, että hänen lapsensa on ollut huijausyritysten kohteena nyt jo useamman kuukauden ajan. Helenan nimi on muutettu juttua varten, mutta hänen henkilöllisyytensä on toimituksen tiedossa.

Lapsi on saanut esimerkiksi erilaisista lainatarjouksista viestejä, jotka sisältävät epämääräisiä linkkejä.

Helena kertoo vanhempien yrittäneen estää puheluita, mutta uusia numeroita tulee jatkuvasti lisää.

Helenan mukaan tilanne on ollut lapselle pelottava. Hän on jopa kysellyt, että tulevatko viestittelijät heidän kotiinsa.

– Hänelle on yritetty selittää, että kyse on huijauksista, Helena kertoo.

Tällä hetkellä puheluita ja viestejä tulee muutaman kerran viikossa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hel ... ti/9173486
Keplotteleva konna
Perry Mason

Re: Helena hankki 6-vuotiaalle lapselleen puhelimen, ja huijausten tulva alkoi heti

Viesti Kirjoittaja Keplotteleva konna »

Helenan olisi hyvä ymmärtää, että vaikka hankkii lapselleen puhelimen, niin liittymä on kuitenkin Helenan itsensä. Lasta, varsinkaan tuon ikäistä, ei voi vastuuttaa laitteen käyttämisestä vaan on pystyttävä itse valvomaan sen käyttöä. Jos lapsi ei ole vielä kykenevä toimimaan asian suhteen, niin kannattaa käyttää laitetta vain yhdessä, kunnes oppii käyttämään tai olla kokonaan vielä hankkimatta.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
PyykkiLautamies
Alokas

Re: Helena hankki 6-vuotiaalle lapselleen puhelimen, ja huijausten tulva alkoi heti

Viesti Kirjoittaja PyykkiLautamies »

Kannattaisi varmaan vaihtaa numeroa. Tuo numero lienee ollut aiemmin jollakin pikavippailijalla tms.
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Helena vois kasvattaa itse lapsensa eikä ulkoistaa sitä kännykän tarjoamalle viihteelle. Vittu nyt Helena oikeesti, valot päälle! :)
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

.
Eikö "Soita minulle Helena" ole ymmärtänyt antaa lapselle sellaista puhelinta, jonka asetuksista löytyy optio: [vain sallitut yhteysnumerot] / [anna sallitut yhteysnumerot], kuten äidin-numero etc.
X X X X X
jukkatm
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja jukkatm »

PyykkiLautamies kirjoitti: To Kesä 12, 2025 1:14 pm Kannattaisi varmaan vaihtaa numeroa. Tuo numero lienee ollut aiemmin jollakin pikavippailijalla tms.
Minulla oli sama ongelma yli kymmenen vuotta sitten. Otin lapselleni liittymän Telialta. Melkein heti alkoi tulla kaikenmailman markkinointiviestintä ja sitten joku känninen akka alkoi soitella ja kyseli jotain likkaa joka oli hänen tyttärensä. Ämmä alkoi huutaa minulle et olen varastanut hänen tyttären liittymän. Menin teliakauppaan ja sanoin et haluan vaihtaa liittymään sellaisen numeron, joka ei ole ollut käytössä aiemmin. Semmoinen numero löytyi ja tytär sai olla rauhassa.
-
Poistettu runsaasti OT:tä.
Minfolainen Kumisilmä ottaa nyt viikon minfolevon, ja tutustuu sinä aikana palstan sääntöihin.

Säännöt löytyvät täältä:
https://murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?t=273
Vastaa Viestiin