Piia Ristikankare 15v katosi pe 7.10.1988 Piikkiössä (ketju 2)

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
kyr-12
Martin Beck

Re: Piia Ristikankare, katosi kotoaan - Piikkiö 1988 (ketju 2)

Viesti Kirjoittaja kyr-12 »

^
En kuulu foliohattuporukkaan, mutta näin kun lukee noi sinun tutkielmat niin joko tekijä jos semmoinen on, on lesta, poliisi, lestapoliisi tai joku lestapoliisin läheltä.
Paperit on jossain kadonneena, tuskin silppurissa ellei hävittäjä niitä sinne laittanut.
Ei poliisista häviteta asiakirjoja tarkistamatta mitä hävitetään.
Ghost hunting
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Vanhakansalle hyvää jatkoa, kaikenlaista kuitenkin saatiin aikaan.
Ainoaksi keinoksi taitaa jäädä niin kuin monessa muussakin katoamisessa, pitää vaan asiasta puhua.
Onneksi porukkaa tekee kandonneista juutuuppiin videoita ettei asia kylillä unohdu, eikä tekijät pääsis liian helpolla.

Mutta siitä voidaan olla aina varmoja, että keillä on uhri, uhreja kontollaan niin se ei ole henkisesti mitään helppoa vaikka kuinka kovis olisi, se näkyy vuosia, vuosikymmeniä kylillä, mikään pätäkkä, kamu/ jakkarapiiri ei helpota asiaa.
kyr-12
Martin Beck

^
Näyttöä mistään tekijästä ei ole, yhtä hyvin menny ite järveen kuin joku vienyt.
vanhavakanssi
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja vanhavakanssi »

Kiitos Vanhakansa ja myös muut tutkimuksissa mukana olleet. Mielenkiintoisa vihjeitä ja tosiasioita olette saaneet esille ja esimerkillisesti myös ketjuun on niitä olette jakaneet.

Tekijästä vinkkejä antanut tai antaneet saattavat tietää vielä merkittävämpiä asioita mitä ovat poliisille ja tiedotusvälineille lähettäneet. Ehkä jossain vaiheessa tulee se lopullinen ja ratkaiseva johtolanka. Se loppuuko aika ennen sitä on asia erikseen ja voidaanko johtolankaa osoittaa todeksi on toinen juttu.

Kiitos!
Cornelia
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Cornelia »

Kiitos vanhakansa kattavasta ja perusteellisesta työstäsi! Piian nimi on niin syvälle juurtunut suomalaisten kadonneiden historiaan, ettei se varmaan koskaan kokonaan unohdu. Minäkin toivon, että juttua jatkettaisiin, josko vielä joskus jokin selvyys löytyisi... Tiedän, epätodennäköistä se on.
Mukava valkku
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Mukava valkku »

kyr-12 kirjoitti: Ti Maalis 25, 2025 9:29 am ^
Näyttöä mistään tekijästä ei ole, yhtä hyvin menny ite järveen kuin joku vienyt.
Tapahtumapaikkakunta on yksi Suomen vähäjärvisimmistä. Sen ainoa järvi sijaitsee syrjäisellä paikalla eikä sen läheltä kulje ajoteitä.
– Minä olen ihminen ja kaipaan joskus iloa, valoa ja hauskuutta
kyr-12
Martin Beck

Mukava valkku kirjoitti: Ti Huhti 01, 2025 10:06 pm
kyr-12 kirjoitti: Ti Maalis 25, 2025 9:29 am ^
Tapahtumapaikkakunta on yksi Suomen vähäjärvisimmistä. Sen ainoa järvi sijaitsee syrjäisellä paikalla eikä sen läheltä kulje ajoteitä.

Nojoo, pahoittelut minun virhe, pyrin olemaan huolellisempi ensi kerralla.
Olisi pitänyt olla muotoa veteen, vieressä oleva joki laskee alas päin ja tämä vesi on osin makeaa ei ehkä täysin suolaista joten ei järvivettä.

Parin sadan metrin päässä on joki jossa on vettä joka oletettävasti kuvien mukaan laskee suhteellisen isoon vesistöön ~kilsan päässä, säkylässä on sitten järvi sinnehän ihminen ei kykenisi menemään omin avuin mitenkään.
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

Lukekaapa -tai kuullelkaa Book Beatissa- Helinä Häkkisen kirja PROFILOIJA.
M.m Tilastotietoa paljastuneista ruumiskätköistä.
- Uhrin ruumis kätketään tai tuhotaan 15% henkirikoksissa,
_ Ruumis kätketään keskimäärin 15 metrin päähän autotiestä.
- Useimmin kätkentään osallistuu kaksi tai useampi henkilö.
- Kätköseutu on kätkijälle, nykyiistä tai entistä kotiseutua, tai muuten tuttua.
- Metsään tai santakuoppaan kätkentä on veteen pudottamista yleisempää.
Nämä tilastot on muodostettu paljastuneista tapauksista.
Ghost hunting
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting »

Toivottavasti Tom on Borås herää taas kirjoittelemaan kirjeitä.

Kuten monessa muussakin tosiaan niin varmasti tässäkin on useampi ketkä tietää, tai on osallistunut autonkuljettajana, kätkemiseen todisteiden siivoamiseen.
Tietäjiä myöhemmin sitten alkaa painamaan mieltä, peitetään ylimielisyyteen.
Kylillä on näemmä asioita mistä ei saa puhua lähipiirien kanssa, varmaan hauskaa elämää sellanen?
Roseq

Viesti Kirjoittaja Roseq »

Mediassa on lukenut Krp:lle tulleista vihjeistä ainakin 2018, jotka jollakin tasolla olleet samansuuntaisia jos oikein muistan. Toki sen jälkeenkin asiaa on puitu yhdessä jos toisessa mediassa ja muissa kanavissa.
Vihjeiden sisällöstä on kuitenkin annettu melko vähän tietoa. Olen lukenut myös ,että on yritetty antaa vihjeitä,mutta niihin ei ole aina reagoitu. Syy saattaa olla,että tekijä tiedetään, mutta todisteet puuttuvat.
Itse annoin vihjeen 2018, oletan tämänsuuntaisia olleen muitakin(?) Minuun otettiin yhteyttä ja tulin kuulluksi jo melko pian sen jälkeen.
Olen aiemmin kirjoittanut tänne asiasta,josta myös vihjeen olen antanut. En varsinaisesti koe olevani mikään neiti etsivä ,joten en tässä raportoi aivan kaikkea tapahtunutta ja miten päädyin miettimään mahdollista tekijää.
Tom on Boråsin kirjeitä tuskin enää tulee kukaan kirjoittamaan,uskoisin näin.
Piian kohtalo on koskettanut aikoinaan,koska itse selvisin kuin ihmeen kaupalla jatkoajalle,liftatessa väärään kyytiin samalla suunnalla ja yli 30v sitten.
Mutta ehkä joku päivä vielä nähdään,tuleeko ratkaisua tähän kohtaloon.
Raindog
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Raindog »

Roseq kirjoitti: Su Kesä 08, 2025 5:49 pm Olen aiemmin kirjoittanut tänne asiasta,josta myös vihjeen olen antanut. En varsinaisesti koe olevani mikään neiti etsivä ,joten en tässä raportoi aivan kaikkea tapahtunutta ja miten päädyin miettimään mahdollista tekijää.
Tom on Boråsin kirjeitä tuskin enää tulee kukaan kirjoittamaan,uskoisin näin.
Piian kohtalo on koskettanut aikoinaan,koska itse selvisin kuin ihmeen kaupalla jatkoajalle,liftatessa väärään kyytiin samalla suunnalla ja yli 30v sitten.
Mutta ehkä joku päivä vielä nähdään,tuleeko ratkaisua tähän kohtaloon.
Vihjailetko, että Heikki Ristikankare olisi kirjoittanut vihjekirjeet?
Kiinnostaisi kuulla lisää liftauskokemuksestasi.
tutkijax
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja tutkijax »

Vanhabkansan turhautumisen ymmärtää kyllä hyvin, yhteistähän näillä tunnetuilla katoamistapauksilla (piia, raisa, antti jne) on se että tutkinnanjohtaja on umpisurkea ja laiska poliisi, tai sitten heillä on jokin muu syy jättää asioita tutkimatta.
Darling it's me
Alokas

Viesti Kirjoittaja Darling it's me »

Marko Niemen podcastissä viimeinen johtolanka kerrottiin Piian veljen romaanien kanssa tehdystä veriveljeydestä.Teijolla oli ollut käsi veressä ja opettaja oli kohdannut Teijon,jolla veressä ollut käsi ja oli vastannut opettajan kysymykseen näin.Hällä on nyt veriveljeys heidän kanssaan.
Jäin miettimään miksi kolme nuorta romaani naista oli ajaneet Piia takaa ja kun saaneet kiinni niin potkineet,sulkeneet ja haukkuneet tätä.
Teijolla ja Piialla ilm.huonot välit jossain vaiheessa.
Miksi Piian piti pelätä näitä romaaneja, mitä oli tapahtunut heidän välillään?
:( :shock:
Zessie
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Zessie »

Darling it's me kirjoitti: To Kesä 26, 2025 9:47 pm Marko Niemen podcastissä viimeinen johtolanka kerrottiin Piian veljen romaanien kanssa tehdystä veriveljeydestä.Teijolla oli ollut käsi veressä ja opettaja oli kohdannut Teijon,jolla veressä ollut käsi ja oli vastannut opettajan kysymykseen näin.Hällä on nyt veriveljeys heidän kanssaan.
Jäin miettimään miksi kolme nuorta romaani naista oli ajaneet Piia takaa ja kun saaneet kiinni niin potkineet,sulkeneet ja haukkuneet tätä.
Tässä tapauksessa on kyllä useita outoja "hiljaisia" kohtia. Piian käsi oli kipsissä mutta miksi hän ei kertoillut siitä enempää kavereilleen, joiden olisi kyllä luullut olevan kiinnostuneita asiasta. Jos hän halusi salata asian, niin oliko syy jossakin läheisessä, joka minun käsitykseni mukaan ei ollut kuitenkaan Heikki, koska eihän hänestä vaikean vaimonsakaan kanssa ollessaan ollut tietoa aggressiivisuudesta. Mielenkiintoinen uusi tieto minulle oli tuon äidin isän yöpyminen asuntovaunussa. Silloin on olemassa se vaihtoehto että, jos Piia oli jossakin juotettu humalaan ja tuli kotiin humalaisena, hän olisi voinut pihalla saada sellaisen käsittelyn ukilta, että henki olisi lähtenyt. Siinä mielessä myöskin se poliisin Sauvon mökin tutkimuskäynti olisi ollut todella järkevä. Siis oliko ukki aggressiivinen? Koska hän oli vaikuttava tekijä uskonnollisessa piirissään, niin asiasta olisi hyvinkin voitu vaieta. Mutta nämä ovat siis täysin spekulaatiota todellisten tietojen puuttuessa.
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

Zessie kirjoitti: Ma Kesä 30, 2025 10:03 am
Darling it's me kirjoitti: To Kesä 26, 2025 9:47 pm Marko Niemen podcastissä viimeinen johtolanka kerrottiin Piian veljen romaanien kanssa tehdystä veriveljeydestä.Teijolla oli ollut käsi veressä ja opettaja oli kohdannut Teijon,jolla veressä ollut käsi ja oli vastannut opettajan kysymykseen näin.Hällä on nyt veriveljeys heidän kanssaan.
Tässä tapauksessa on kyllä useita outoja "hiljaisia" kohtia. Piian käsi oli kipsissä mutta miksi hän ei kertoillut siitä enempää kavereilleen, joiden olisi kyllä luullut olevan kiinnostuneita asiasta. Jos hän halusi salata asian, niin oliko syy jossakin läheisessä, joka minun käsitykseni mukaan ei ollut kuitenkaan Heikki, koska eihän hänestä vaikean vaimonsakaan kanssa ollessaan ollut tietoa aggressiivisuudesta. Mielenkiintoinen uusi tieto minulle oli tuon äidin isän yöpyminen asuntovaunussa. Silloin on olemassa se vaihtoehto että, jos Piia oli jossakin juotettu humalaan ja tuli kotiin humalaisena, hän olisi voinut pihalla saada sellaisen käsittelyn ukilta, että henki olisi lähtenyt. Siinä mielessä myöskin se poliisin Sauvon mökin tutkimuskäynti olisi ollut todella järkevä. Siis oliko ukki aggressiivinen? Koska hän oli vaikuttava tekijä uskonnollisessa piirissään, niin asiasta olisi hyvinkin voitu vaieta. Mutta nämä ovat siis täysin spekulaatiota todellisten tietojen puuttuessa.
"Piian käsi oli kipsissä mutta miksi hän ei kertoillut siitä enempää kavereilleen, joiden olisi kyllä luullut olevan kiinnostuneita asiasta." Hyvä huomio!

Edelleen olen itse siinä arvauksessa, että väkivalta tapahtui Piian kotona/välittömästi lähialueella, ja tekijänä joku siitä perhepiiristä. Piian kuolema olisi ollut tuottamuksellinen seuraus ilman tahallista hengen riistämistä.
Mitä te dorkat dorkailette?
Vastaa Viestiin