19v. Tuomas Salminen raiskasi ja murhasi 15v. tytön Valkeakoski 25.5.2024

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Schimanski
Adrian Monk

Re: Valkeakoskelta löytyi 15-vuotiaan tytön ruumis - 19-vuotiaalle elinkautinen murhasta

Viesti Kirjoittaja Schimanski »

HKV kirjoitti: Ti Kesä 10, 2025 10:03 pm
Jersey__y kirjoitti: Ma Kesä 09, 2025 11:55 pm En vieläkään ymmärrä että miten tämä Tuomas on saanut tytön sinne metsään. Hän kertoo että on kaapelintien ja naakantien risteyksessä kohdannut tytön ja siitä he ovat muka yhtä matkaa lähteny kulkemaan naakantietä pitkin ja siten saapunut surmapaikalle. En tiedä missä uhrin perhe asuu (enkä halua tarkkaa tietoa siihen) mutta olen ollu siinä käsityksessä että jossain raikkaan alueella mikä tarkoittaa että tyttö olisi kulkenut kaapelintietä pitkin eikä olisi kääntynyt naakantielle. Ja naakantien risteyksestä on aikapaljon kuitenkin matkaa siihen tapahtumapaikalle että en todellakaan usko että on sinne vaan kävellyt ja si todettu että mennään tonne metsään..
No oisko sillä puukolla uhkaamalla ja tyttö ei ole sen takia uskaltanut huutaa tai laittaa hanttiin?

Ei varmaan ajatellut että henki lähtee😩
En tiedä oliko se teräase tuossa vaiheessa esillä, mutta tämä murhaaja on itsekin oikeudessa todennut että tyttö lähti metsään ihan silkasta pelosta. Jonkinlaista suukopua oli ensin kohtaamispaikassa ollut, mutta murhaaja käskytti tulevan uhrinsa sinne metsän tuntumaan. 15-vuotias tyttö pimeällä öisellä kadulla on helppo uhri tuollaiselle hirviölle.
viivahattu
Watson itse

Re: Valkeakoskelta löytyi 15-vuotiaan tytön ruumis - 19-vuotiaalle elinkautinen murhasta

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Jersey__y kirjoitti: Ma Kesä 09, 2025 11:55 pm En vieläkään ymmärrä että miten tämä Tuomas on saanut tytön sinne metsään. Hän kertoo että on kaapelintien ja naakantien risteyksessä kohdannut tytön ja siitä he ovat muka yhtä matkaa lähteny kulkemaan naakantietä pitkin ja siten saapunut surmapaikalle. En tiedä missä uhrin perhe asuu (enkä halua tarkkaa tietoa siihen) mutta olen ollu siinä käsityksessä että jossain raikkaan alueella mikä tarkoittaa että tyttö olisi kulkenut kaapelintietä pitkin eikä olisi kääntynyt naakantielle. Ja naakantien risteyksestä on aikapaljon kuitenkin matkaa siihen tapahtumapaikalle että en todellakaan usko että on sinne vaan kävellyt ja si todettu että mennään tonne metsään..
Salmisen oma selonteko tapahtumien kulusta on käytännössä varmasti aivan täyttä valhetta. Varmuuttahan siihen ei koskaan tulla saamaan, koska Salminen itse on ainoa, joka tietää miten tilanne tarkalleen meni. Minä pidän kuitenkin lähes varmana, että hän on norkoillut uhrin perässä hieman pidemmän välimatkan päässä, kunnes metsikköön tultaessa on nopeasti kuronut välin kiinni ja sitten yksinkertaisesti väkivaltaa käyttäen tai sillä uhkaamalla on raahannut uhrin metsään, raiskannut ja murhannut. 15-vuotiaalla, aseistamattomalla ja mahdollisesti vielä täysin yllätetyksi joutuneella, hentoisella tytöllä ei ole ollut minkäänlaista mahdollisuutta kamppailla vastaan.
Schimanski
Adrian Monk

viivahattu kirjoitti: Ke Kesä 11, 2025 1:33 pm
Salmisen oma selonteko tapahtumien kulusta on käytännössä varmasti aivan täyttä valhetta. Varmuuttahan siihen ei koskaan tulla saamaan, koska Salminen itse on ainoa, joka tietää miten tilanne tarkalleen meni. Minä pidän kuitenkin lähes varmana, että hän on norkoillut uhrin perässä hieman pidemmän välimatkan päässä, kunnes metsikköön tultaessa on nopeasti kuronut välin kiinni ja sitten yksinkertaisesti väkivaltaa käyttäen tai sillä uhkaamalla on raahannut uhrin metsään, raiskannut ja murhannut. 15-vuotiaalla, aseistamattomalla ja mahdollisesti vielä täysin yllätetyksi joutuneella, hentoisella tytöllä ei ole ollut minkäänlaista mahdollisuutta kamppailla vastaan.
Tottahan se on että kun ei ollut silminnäkijöitä missään vaiheessa, niin todellista tietoa tapahtumista on vain murhaajalla ja eihän sellaiseen "tietoon" voi luottaa paskan vertaa.

Minähän en ole asunut tuossa kaupungissa vuosikymmeniin ja edellisestä vierailustakin on jo useita vuosia, mutta tunnen edelleenkin kaupungin jokaisen kolkan kuin omat taskuni kun eihän tuon kokoinen kaupunki kovin paljon muutu edes vuosikymmenissä. Tuo kyseinen alue ei ole muuttunut ollenkaan. Uskon ihan helposti että se kohtaaminen on tapahtunut juurikin siellä Naakan kerrostalojen tuntumassa missä murhaaja on pakottanut uhrin sinne metsän tuntumaan ihan kuten murhaaja on ihan itse kertonut sillä tarina on siltä osin erittäin uskottava.

Sitä en kyllä ihan helposti niele että murhaaja olisi ollut menossa Sassiin kavereita tapaamaan ja suuttunut siitä kun tuleva uhri oli ihan syyttä suotta syyttänyt Salmista seuraajaksi ja ahdistelijaksi. Siitä seuraamisesta on jopa kuvamateriaalia jo noin kaksi kilometriä ennen tapahtumapaikkaa.
EiOleOikein
Susikoski

Viesti Kirjoittaja EiOleOikein »

Siitä olen 100% samaa mieltä että Salmisen puheilla voi pyyhkiä sen erään paikan, siihen miten tämä meni ei koskaan varmuutta saada. Sen verran sanon, että tuota Kaapelintien reittiä kävellessä ei "tulla metsikköön" koska sillä reitillä ei metsikköä ole. Salmisen on täytynyt jollain konstilla saada tyttö kävelemään Naakantie sinne metsikölle. Ja sitä minäkin edelleen ihmettelen miten se on onnistunut. Toki varmaan tyttöparka on ollut niin peloissaan ettei ole uskaltanut edes huutaa, niin sillähän se pitkälti selittyy. Naakantien molemmin puolin omakotitaloja aivan tien vieressä.
viivahattu
Watson itse

EiOleOikein kirjoitti: To Kesä 12, 2025 6:49 pm
Siitä olen 100% samaa mieltä että Salmisen puheilla voi pyyhkiä sen erään paikan, siihen miten tämä meni ei koskaan varmuutta saada. Sen verran sanon, että tuota Kaapelintien reittiä kävellessä ei "tulla metsikköön" koska sillä reitillä ei metsikköä ole. Salmisen on täytynyt jollain konstilla saada tyttö kävelemään Naakantie sinne metsikölle. Ja sitä minäkin edelleen ihmettelen miten se on onnistunut. Toki varmaan tyttöparka on ollut niin peloissaan ettei ole uskaltanut edes huutaa, niin sillähän se pitkälti selittyy. Naakantien molemmin puolin omakotitaloja aivan tien vieressä.
Minulla ei ole paikallistuntemusta, joten kiitos selvennyksestä. Ei ollut ennestään ihan selvillä minulle, että varmennetulta reitiltä on ollut vielä jonkinlainen siirtymä varsinaiselle tekopaikalle. Kummasti sitä itse kukin menee minne käsketään, jos on puukko kylkeä vasten, ja eiköhän Salminen ole sillä tavalla saanut Vendin pakotettua mukaansa ja tekemään mitä haluaa. Nämä satuilut jostain suukovusta, jonka jälkeen sitten vahingossa tuli raiskattua ja tapettua, kun tuli paha mieli, ovat joka tapauksessa valheita, joiden tarkoitus on saada harkittu ja suunniteltu teko näyttämään pikaistuksissaan tehdyltä.
Schimanski
Adrian Monk

EiOleOikein kirjoitti: To Kesä 12, 2025 6:49 pm
Tuota minäkin olen noissa omissa kirjoituksissani yrittänyt kertoa.

Täällähän liikkui jossain vaiheessa sellaisia huhuja että uhri olisi kävellyt kotiinpäin juurikin sen metsän kautta. Se voisi olla päivällä ihan järkeväkin reitti, mutta ei todellakaan tuohon aikaan yöstä varsinkaan nuorelle tytölle. Myöhemmin tekijäkin on myöntänyt että kohtaamispaikka oli juurikin siinä Naakan kerrostalojen tuntumassa.

Salminen on itse kertonut että pakotti tytön sinne metsän tuntumaan. Se tapahtui suullisella uhkauksella ja sillä että Salminen otti tytöltä puhelimen pois ja kertoi antavansa sen myöhemmin takaisin siellä metsän tuntumassa. Tässä vaiheessa Salminen ei tietenkään kertonut tytölle mitä tulee tapahtumaan. Uskon helposti että tarina pitää hyvinkin tarkkaan paikkansa tuolta osin. Kaikki muu onkin sitten teon vähättelyä kun Salminen myöntää vain tapon ja raiskauksen mutta ei harkittua murhaa.

En ihmettele ollenkaan että tuo pakottaminen sinne metsään on kaikesta päätellen onnistunut melko helposti. Kiltteydestä tunnettu tyttö, pimeä katu ja pelosta syntynyt paniikki riittää kyllä siihen jos murhaaja on riittävän aggressiivinen ja määrätietoinen. Jos siinä on vielä teräasettakin heiluteltu, niin tuo on luultavasti ollut tälle hirviölle se kaikkein helpoin osa tässä rikoksessa.
TerribleBoy
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja TerribleBoy »

Tuo uhrin mahdollinen liikkuminen Naakantien ja tuon metsikön ohi menevän kevyen liikenteen väylän suuntaan on nuutenkin täysin epälooginen reitti verrattuna sihen reittiin, mikä olisi ollut suorin kodin suuntaan. Suorin reitti olisi ollut suoraan Kaapelintietä pitkin Naakan koulutalon ohi. Ja tuohon aikaan hän oli varmasti menossa kotia kohti.
Schimanski
Adrian Monk

TerribleBoy kirjoitti: Pe Kesä 13, 2025 11:04 am Tuo uhrin mahdollinen liikkuminen Naakantien ja tuon metsikön ohi menevän kevyen liikenteen väylän suuntaan on nuutenkin täysin epälooginen reitti verrattuna sihen reittiin, mikä olisi ollut suorin kodin suuntaan. Suorin reitti olisi ollut suoraan Kaapelintietä pitkin Naakan koulutalon ohi. Ja tuohon aikaan hän oli varmasti menossa kotia kohti.
Ihan hyvä tarkennus.

Reitti voisi olla jossakin tilanteessa ihan looginen kun täällähän huhuiltiin silloin aikoinaan että uhri olisi poikennut jossain kotimatkallaan, mutta näinhän ei nykytiedon valossa ollut.
oliivipuu
Alokas

Viesti Kirjoittaja oliivipuu »

kiillotan kirjoitti: To Kesä 05, 2025 3:30 pm
Millavaan kirjoitti: To Kesä 05, 2025 3:15 pm Odotan innolla mitä isäpuoli sanoo mutta ainakaan vielä ei ole kuultu.
Yrittää kääntää niin, että se vyön reikä on tehty vuosia sitten, kun Tuomas oli lähempänä tuota 9 vuoden ikää, mihin viitattiin vyön koosta puhuttaessa. Olisi kiva tietää onko kyseistä vyötä myyty vuonna 2019 tai aiemmin.
Mistä tämän oikeudenkäynnin kulun voi lukea?
Tarkastaja Levisi
James Bond (David Niven)

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja Levisi »

Iltalehti julkaisi ääninauhoituksia oikeudenkäynnistä videollaan.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3325 ... 0c7a0f0e72

Video: 15-vuotiaan tytön murhanneelta Tuomas Salmiselta tyly vastaus: ”Mulla ei ole mitään lisättävää”
Ääninauha paljastaa, miten 15-vuotiaan tytön raiskannut ja murhannut Tuomas Salminen suhtautui hänelle esitettyihin kysymyksiin hovioikeudessa.
– Touhumme eteni yhä pitemmälle, ja kun aloimme suoraan sanoen nussia lauteilla sylikkäin, Kari Tapio räjähti, Frederik muistelee kirjassa.
Pureva puheenjohtaja
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Pureva puheenjohtaja »

Salmisen tekemiä internet hakuja tapahtuman jälkeen:

"18-vuotias puukotti"
"18-vuotias puukotti koripallo"
"18-vuotias puukotti kori"

Liittyykö koripallo tähän yhtään mitenkään vai mikähän logiikka näissä on?
viivahattu
Watson itse

Pureva puheenjohtaja kirjoitti: Ma Kesä 30, 2025 9:58 am Salmisen tekemiä internet hakuja tapahtuman jälkeen:

"18-vuotias puukotti"

Viitannee siihen Keravalla (?) varmaan jo yli 10 vuotta sitten tapahtuneeseen murhaan, jossa joku latvakakkonen puukotti koripallokentällä satunnaisen tytön päästäkseen hoitoon.
Pureva puheenjohtaja
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Pureva puheenjohtaja »

viivahattu kirjoitti: Ma Kesä 30, 2025 10:10 am
Pureva puheenjohtaja kirjoitti: Ma Kesä 30, 2025 9:58 am Salmisen tekemiä internet hakuja tapahtuman jälkeen:

"18-vuotias puukotti"

Viitannee siihen Keravalla (?) varmaan jo yli 10 vuotta sitten tapahtuneeseen murhaan, jossa joku latvakakkonen puukotti koripallokentällä satunnaisen tytön päästäkseen hoitoon.
Ok, varmaan todennäköisintä joo. Tuli jo ajatus että liittyisi tähän jotenkin, kun haut muuten liittyivät tekemänsä murhan uutisointiin
TerribleBoy
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja TerribleBoy »

Hovioikeus antaa päätöksensä tähän asiaan viimeistään ylihuomenna perjantaina 4.7. Olettaisin aika vahvasti, että murhatuomio pysyy, vaikka varmaa se tietenkään ei ole.
henkisestikuollut
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja henkisestikuollut »

Olisi kiva tietää tästä Salmisesta enemmänkin, rikoshistorian tiedämme jo. Olisi mielenkiintoista kuulla perhe- ja koulutaustoista. mm. Oliko perhe "normaali" vai jotain muuta. Entä miten koulussa sujui kavereiden kanssa, jos niitä siellä oli :roll:
Someday i might disappear or not...
Vastaa Viestiin