Ihmiset voivat suuttua ihan käsittämättömistä syistä, kaikki ei onneksi ole murhaan taipuvaisia.
Mun työkaveri suuttui minulle asiasta, joka koski enemmänkin häntä ja toista ihmistä. Hän oli omassa pienessä päässään miettinyt, et minun täytyy hoitaa asia hänen puolestaan. Kun näin ei ollut tapahtunut, josta ei oltu edes sovittu, hän suuttui minulle niin paljon ettei puhunut mulle sanaakaan vuoteen. Se hankaloitti joitain työasioita. Tämän jälkeen hänellä on ollut monen muun kanssa riitaa käsittämättömistä asioista.
Kaksi tuntemaani naapurusta maalla olivat tulleet hyvin toimeen yli 10-vuoden ajan, kunnes toinen naapuriperheestä alkoi käyttäytyä omituisesti. He haukkuivat naapureitaan päin naama, hihittelivät aidan takana, näyttivät keskisormea ja lopulta uhkailivat suullisesti. He myös väittivät näiden naapureiden kyttäävän heitä, vaikka asia oli päinvastoin. Kiusatut naapurit kertoivat tapahtumista ystävilleen ja sukulaisilleen, mutta ei vielä poliisille. Vasta kun he alkoivat saada kirjallisia uhkauksia ja loukkauksia, he ottivat yhteyttä poliisiin. Poliisi puhutteli naapuria ja uhakailut loppuivat, mutta välillä tulee vielä kiusaamista. Perheen mies ei ottanut uhkailuja niin vakavasti, kuin nainen. Siksikö lahtikaan ei ottanut yhteyttä poliisiin, koska ei ottanut niin tosissaan tai olisi halunnut konkreettisia todisteita? Tai ei ymmärtänyt miksi häntä uhkaillaan?
Sitten tämä lasin rikkoontumine, niin ettei naapurit reagoinnut. Olen kaksi kertaa yöllä kuullut lasin hajoavan. Kuuden vanhana baarin ikkunan. Oltiin tultu juuri reissusta kotiin ja menin käymään parvekkeella ennen nukkumaan menoa. Näin oudon kulkijan baarin edessä, pian lasi helähti (ei ollut edes kova ääni), huusin äidille, että baariin meni varas. Äiti tarkasti tilanteen ja soitti poliisit. Poliisit löysi baarista nälkäisen kulkijan ja äitini sai kiitokset poliisilta ja baarinpitäjältä sekä pienen kiitos lahjan. Minä mökötin, kun mua ei poliisi kiitellyt (mököttää edelleen
Lavastus teoriaan en usko lainkaan. Emännän olisi kuudessa minuutissa pitänyt lavastaa veriset kengän jäljet, rikkoa ikkuna ulkopuolelta ja laittaa tuoli eteen rauhoitella yhdeksän vuotiasta lasta, ripotella vierasta verta.. Kaikki tämä ilmarinnan kanssa, niin ja hätäpuhelu vielä
Jep joku siellä kirjoitti tästä kengänjäljestä jo hyvin, että tuskin ensiapua antamaan tulleet miehet lähtisi kulkemaan rikotusta ikkunasta ulos. Eiköhän poliisitkin ole niin monella rikospaikalla käyneet, että osaavat olla kävelemättä suoraan verilammikkoon.
Mietin tässä, että onkohan kaikilta ensiapujoukoilta dna rekisterissä, siksi että heidän vahingossa ruumiin päälle tippunut hius voidaan sulkea pois? Olisi ainakin fiksu käytäntö.
Itse en usko tuohon mustasukkaisuus draamaan, vaan tässä on mielestäni jostain häiriintyneestä, mutta ei tyhmästä tekijästä kyse. Kuten kertomuksistani huomaa, ihmiset voivat suuttua asioista, joita toinen ei voi käsittää eikä välttämättä edes huomaa.