Kadonnut Ismo Kumpulainen (ent. Immonen), 32 v. Riihimäki 2/2000
Re: Ismo Kumpulainen, kadonnut v. 2000 Riihimäellä
^ Lisäys ylle. Jos Ismo olisi ollut rallissa, niin olisi varmaan katsonut myös kärkiautojen lisäksi harrastesarjat. Jolloin havainnot kahdelta peräkkäiseltä pätkältä epätodennäköistä. Koko havainnot joka tapauksessa epätodennäköisiä.
-
BLOFELD007
- Harjunpää
Vuonna 2000 suomen mm-rallissa ei ole ollut mitään harrastesarjan autoja, historic luokkia tms. Olin muuten itsekkin tuonakin vuonna katsomassa silloista Neste Rally Finlandia, jopa samalla erikoiskokeella missä Ismo oli ehkä nähty..J1L5 kirjoitti: Ma Touko 05, 2025 8:34 am Kirjoitin aiemmin, että rallihavainnot tehtiin (lähes) peräkkäisiltä pätkiltä. Onko mahdollista siirtyä kahdelle peräkkäiselle pätkälle (ruuhkat, aikataulu, siirtymämatkat).
Joku kirjoitti, että siirtyä voi metsien läpi. Useimmat seuraa vain kärkiautot, ja jatkaa siitä eteenpäin.
-Ismo on ajanut itse harrasterallia. Uskon, että silloin kiinnostaa nähdä myös kärjen takana tulevat harrastesarjat (vetomiehet, Historic, N-ryhmä). Sen on kiinnostus on kuskille aivan eri tasolla kuin maallikolle.
-Uskon siis, että Ismo on seurannut pätkillä myös harrastesarjan autot, eikä ole vaihtanut seuraavalle pätkälle heti kärjen mentyä.
![]()
Rehelliseksi ja luotettavaksi tunnettu
Tuotahan pitää toivoa.neyciri kirjoitti: La Touko 03, 2025 12:11 am Kunpa tämäkin pikkuhiljaa selviäisi. Toivottavasti virkavallan into ei hiivu, kun epäiltyä ei saatu kiinni. Joku asiasta tietävä voisi avata sanaisen arkkunsa…
Monissa katomis tapauksissa, esim Karpov, Juha Laitinen jutuissa on levitetty väärää tietoa ja poliisi joutunut tekemään turhaa työtä.
Onko tässäkin näin, ei ole mitään kuulunut, vaikka aikaa on mennyt, no kyllähän nämä voivat viedä aikaa paljon kauemminkin.
Voi olla mahdollista. Tuossahan oli ilmeisesti joku asiasta tietänyt henkilö "vastikään" menehtynyt, kuten taisi ehkä tässä ketjussa olla aiemmin spekulointia niin olen miettinyt samaa: Ehkä joku on uskaltanut alkaa puhumaan tämän henkilön menehtymisen jälkeen, jonka ansiosta tutkintaa saatiin edistettyä. Ehkä virkavalta on taas umpikujassa, jos kukaan ei puhu enempää/on tullut väärää tietoa ja todisteet eivät tältä erää riittäneet?Hurjimus kirjoitti: Su Touko 25, 2025 4:43 pmTuotahan pitää toivoa.neyciri kirjoitti: La Touko 03, 2025 12:11 am Kunpa tämäkin pikkuhiljaa selviäisi. Toivottavasti virkavallan into ei hiivu, kun epäiltyä ei saatu kiinni. Joku asiasta tietävä voisi avata sanaisen arkkunsa…
Monissa katomis tapauksissa, esim Karpov, Juha Laitinen jutuissa on levitetty väärää tietoa ja poliisi joutunut tekemään turhaa työtä.
Onko tässäkin näin, ei ole mitään kuulunut, vaikka aikaa on mennyt, no kyllähän nämä voivat viedä aikaa paljon kauemminkin.![]()
Ettei tämä kuolemantapaus juurikin ole saanut ne huhut liikkeelle, joita poliisi nyt joutuu turhaan selvittelemään.
Kyllä minulla prosentit on tasan 50-50.
Esa joko puhuu totta, tai sitten on helvetin hyvä näyttelijä.
Nyt sä puhut asiasta mistä et tiedä mitään.J1L5 kirjoitti: Ti Marras 26, 2024 8:54 pm ^
Hmm... Kuka vie auton isompaan kone- tai vaihteistoremppaan "pimeälle hemmolle"? Ei kukaan... Moottorirempat vaatii erikoistyökaluja, nosturia, tietokoneohjelmia, alihankintaa muiden korjaamojen kanssa. Koneistusta, moottorihiontaa. Kiinni jämähtäneitä osia pitää sulattaa irti. Ei onnistu tallin nurkassa jakoavaimella ja rälläkällä. Valtuuteillu ammatifirmoillekkin vaativia.
Ruotissa oleskelu vaatii viisumin tai passin (?).
Mitä osia pitää sulattaa irti?
Kyllä moottoriremontti onnistuu ihan perustyökaluilla, kun vaihdetaan männät, laakerit, jne. Ei tarvi erikoisia työkaluja
^ Miten "kadonnut mies" sitten tilailee varaosia, ja hoitaa tukkukäyntejä jne? Vai laitetaanko lasku "talonmiehen nimelle"? Onkohan Esalla kuvia rallireissulta? Silloin oli vissiin digikameroita, mutta itse ainakin käytin vielä filmikameraa. Kun filmikameralla teetetään kuvia tuli negatiivit, kollaasi ja sitten yksittäiskuvat. Näistä olisi helppo selvittää, täsmääkö kaikki, vai puuttuuko pakasta joitain kuvia. Jotkut ei toki välitä kuvaamisesta mitään. Toiset taas ei hae postiakaan ilman, että on kamera mukana.
-
viivahattu
- Watson itse
Sitä paitsi tämä oli vuonna 2000. Ihan uusimmissa autoissa saattoi jotain tietotekniikkaa olla, mutta kyllä autonrassaajat olivat silloin ihan puhdasverisiä mekaanikkoja ja suurimman osan liikenteessä olevista autoista pystyi korjaamaan täysin ihan itse, kunhan vaan osasi.Pistolero kirjoitti: To Kesä 26, 2025 7:37 pmNyt sä puhut asiasta mistä et tiedä mitään.J1L5 kirjoitti: Ti Marras 26, 2024 8:54 pm ^
Hmm... Kuka vie auton isompaan kone- tai vaihteistoremppaan "pimeälle hemmolle"? Ei kukaan... Moottorirempat vaatii erikoistyökaluja, nosturia, tietokoneohjelmia, alihankintaa muiden korjaamojen kanssa. Koneistusta, moottorihiontaa. Kiinni jämähtäneitä osia pitää sulattaa irti. Ei onnistu tallin nurkassa jakoavaimella ja rälläkällä. Valtuuteillu ammatifirmoillekkin vaativia.
Ruotissa oleskelu vaatii viisumin tai passin (?).
Mitä osia pitää sulattaa irti?
Kyllä moottoriremontti onnistuu ihan perustyökaluilla, kun vaihdetaan männät, laakerit, jne. Ei tarvi erikoisia työkaluja
^ Siitä huolimatta "kadonnut mies" ei pidä helposti autokorjaamoa. Tai siis ei ollenkaan. Hankala asioida kymmenien ihmisten kanssa päivässä, jos on Poliisi TV:ssä pyydetty kaikki havainnot poliisille ja tehty oma jaksokin telkkariin.
- Ross Sullivan
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
Kun homma hoidetaan pimeänä, niin eihän siinä ole mitään takuutakaan. Saa olla aika hemmetin dorka, jos mitään isompaa laitattaa pimeästi.J1L5 kirjoitti: Ma Kesä 30, 2025 9:35 am ^ Siitä huolimatta "kadonnut mies" ei pidä helposti autokorjaamoa. Tai siis ei ollenkaan. Hankala asioida kymmenien ihmisten kanssa päivässä, jos on Poliisi TV:ssä pyydetty kaikki havainnot poliisille ja tehty oma jaksokin telkkariin.
Mitä te dorkat dorkailette?
Onkohan Hannulalla ollut Kumpulaisen katoamisen aikoihin ampuma-asetta ?
Kumpulainen oli kyllä sen verran paljon Hannulaa isompi kaveri, että mikäli Hannula hänet olisi syystä tai toisesta johonkin yksin saanut mukaansa ja surmannut, ei tämä ole ihan helposti (ilman aseella terästettyä uhkausta) onnistunut.
Kumpulainen oli kyllä sen verran paljon Hannulaa isompi kaveri, että mikäli Hannula hänet olisi syystä tai toisesta johonkin yksin saanut mukaansa ja surmannut, ei tämä ole ihan helposti (ilman aseella terästettyä uhkausta) onnistunut.
Kuten aikanaan näyttelijä Tenho Saurènin esittämä Reinikainen osuvasti totesikin; ei ihmisestä koskaan voi tietää, milloin se valehtelee. Paitsi jos se on poliitikko. Tähän konstaapeli Jänkälää esittänyt näyttelijä Seppo Maijala "mistäs sen sitten tietää ?" Reinikainen vastasi "kattoo vaan, jos sen huulet liikkuu".Hurjimus kirjoitti: Ke Kesä 18, 2025 1:32 pm Ettei tämä kuolemantapaus juurikin ole saanut ne huhut liikkeelle, joita poliisi nyt joutuu turhaan selvittelemään.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Jos oli pojat sekaantunut jollain tavalla johonkin vakavampaan niin tuskin sillon olis mahdollinen Esan rooli muuta kuin olla Juudas joka johdattaa pakon edessä kaverin ansaan, ja ihan eri miehet hoitaa homman sekä jälkipyykin. Silloin myös on poikettu ennen tonne saunalle menoa johonkin ihan eri paikkaan jossa on se ansa ollut. Sitten vaan Esa saunomaan ja kaverin saunakassi völjyyn. Sitten vaan tarina josta pidetään kiinni ja poliisi haluaa vieläpä tutkia vaan luonnollista katoamista. Siinä kun sitten on aikaa saatu pelattua niin myöhemmin huono selvitellä minne kohtii asti oli Ismo mukana. Mun korvaan kuulostelee ihan paskapuheelle ja keksitylle ansalle toi saunareissu. Ja tuskin se viimeinen kerrottu ja myönnetty katoamispaikka voi mitenkään olla rikospaikka, "poiketaan ennen saunomaan menoa tossa sen ja sen hallilla" on todennäköisempi asioiden kulku ja hupsista yks mies jäi sinne. Tarpeeksi kun ihminen pelkää ja nähnyt tollasen kylmänviileän tempun niin osaa kyllä henkensä pitimiksi valehdella sujuvasti ja vakuuttavastimatlockb kirjoitti: Ke Heinä 16, 2025 4:06 pm Onkohan Hannulalla ollut Kumpulaisen katoamisen aikoihin ampuma-asetta ?
Kuten aikanaan näyttelijä Tenho Saurènin esittämä Reinikainen osuvasti totesikin; ei ihmisestä koskaan voi tietää, milloin se valehtelee. Paitsi jos se on poliitikko. Tähän konstaapeli Jänkälää esittänyt näyttelijä Seppo Maijala "mistäs sen sitten tietää ?" Reinikainen vastasi "kattoo vaan, jos sen huulet liikkuu".Hurjimus kirjoitti: Ke Kesä 18, 2025 1:32 pm Ettei tämä kuolemantapaus juurikin ole saanut ne huhut liikkeelle, joita poliisi nyt joutuu turhaan selvittelemään.
-
viivahattu
- Watson itse
Edelleen, vuosi oli 2000. Suomen autokanta oli suurimmaksi osaksi 1980-luvulta ja kyllä niistä romuista olivat kaikki mahdolliset takuut menneet muutenkin umpeen aikoja sitten. Autonrassauspajat olivat täynnä tosielämän Härski Hartikaisia ja itse asiassa iso prosentti ihmisistä teki isojakin korjauksia omiin autoihinsa ihan itse. Saiko niihin jotain "takuuta"? Ei tietenkään saanut. Oleellista oli, että tuliko katsastusmieheltä leima.Ross Sullivan kirjoitti: Ma Kesä 30, 2025 6:00 pmKun homma hoidetaan pimeänä, niin eihän siinä ole mitään takuutakaan. Saa olla aika hemmetin dorka, jos mitään isompaa laitattaa pimeästi.J1L5 kirjoitti: Ma Kesä 30, 2025 9:35 am ^ Siitä huolimatta "kadonnut mies" ei pidä helposti autokorjaamoa. Tai siis ei ollenkaan. Hankala asioida kymmenien ihmisten kanssa päivässä, jos on Poliisi TV:ssä pyydetty kaikki havainnot poliisille ja tehty oma jaksokin telkkariin.
- Ross Sullivan
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
Saa olla aika hemmetin dorka, jos mitään isompaa laitattaa pimeästi. Olen tätä mieltä edelleen. En siis väitä, että joku ei laitattaisi tai olisi laitattanut.viivahattu kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 12:31 amEdelleen, vuosi oli 2000. Suomen autokanta oli suurimmaksi osaksi 1980-luvulta ja kyllä niistä romuista olivat kaikki mahdolliset takuut menneet muutenkin umpeen aikoja sitten. Autonrassauspajat olivat täynnä tosielämän Härski Hartikaisia ja itse asiassa iso prosentti ihmisistä teki isojakin korjauksia omiin autoihinsa ihan itse. Saiko niihin jotain "takuuta"? Ei tietenkään saanut. Oleellista oli, että tuliko katsastusmieheltä leima.Ross Sullivan kirjoitti: Ma Kesä 30, 2025 6:00 pmKun homma hoidetaan pimeänä, niin eihän siinä ole mitään takuutakaan. Saa olla aika hemmetin dorka, jos mitään isompaa laitattaa pimeästi.J1L5 kirjoitti: Ma Kesä 30, 2025 9:35 am ^ Siitä huolimatta "kadonnut mies" ei pidä helposti autokorjaamoa. Tai siis ei ollenkaan. Hankala asioida kymmenien ihmisten kanssa päivässä, jos on Poliisi TV:ssä pyydetty kaikki havainnot poliisille ja tehty oma jaksokin telkkariin.
Mitä te dorkat dorkailette?
-
viivahattu
- Watson itse
Kuinka vanha sinä olet, 18? Melkein kaikkihan niitä 1980-luvun ja jopa 1970-luvun romukasoja laitattivat jollain fiksarilla vielä tuohon aikaan, elleivät korjanneet itse. Ei johonkin tuhannen markan loppuun ajettuun paskaan menty teettämään "virallista" remonttia kalliilla merkkikorjaamolla. Nykyään tilanne on totta kai eri, mutta Ismon katoamisesta on neljännesvuosisata ja silloin niin aika kuin autot olivat vähän erilaisia kuin nykyään.Ross Sullivan kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 1:07 amSaa olla aika hemmetin dorka, jos mitään isompaa laitattaa pimeästi. Olen tätä mieltä edelleen. En siis väitä, että joku ei laitattaisi tai olisi laitattanut.viivahattu kirjoitti: Su Heinä 20, 2025 12:31 amEdelleen, vuosi oli 2000. Suomen autokanta oli suurimmaksi osaksi 1980-luvulta ja kyllä niistä romuista olivat kaikki mahdolliset takuut menneet muutenkin umpeen aikoja sitten. Autonrassauspajat olivat täynnä tosielämän Härski Hartikaisia ja itse asiassa iso prosentti ihmisistä teki isojakin korjauksia omiin autoihinsa ihan itse. Saiko niihin jotain "takuuta"? Ei tietenkään saanut. Oleellista oli, että tuliko katsastusmieheltä leima.Ross Sullivan kirjoitti: Ma Kesä 30, 2025 6:00 pm
Kun homma hoidetaan pimeänä, niin eihän siinä ole mitään takuutakaan. Saa olla aika hemmetin dorka, jos mitään isompaa laitattaa pimeästi.