Kohtuu laajan empiirisen tutkimuksen perusteella sanoisin, ettei tuo onnistu kaikilta sekasyöjä naisiltakaan...vanhellsing kirjoitti: Su Kesä 15, 2025 12:50 pmAloin miettimään että saako vegaani niellä spermaa? Eläinperäistähän se on jos ihminen lasketaan eläimeksi
No eipä mulle niin tärkeä tieto kun olen lihaa syövä heteromies, kuhan pohdiskelin
Vegaanikahvila alkaa myydä eläinpitoista ruokaa - vegaanit syyttävät petoksesta
-
Keplotteleva konna
- Perry Mason
Re: Vegaanikahvila alkaa myydä eläinpitoista ruokaa - vegaanit syyttävät petoksesta
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
-
vanhellsing
Re: Vegaanikahvila alkaa myydä eläinpitoista ruokaa - vegaanit syyttävät petoksesta
En edes tiedä että mikä on ÄIJÄvitsiem kaatopaikka, ihan ite aloin pohdiskelemaan asiaa kun jutut meni sperman juontiin vegaanikahvilassa tai siis entisessä selllaisessa. En varmasti ole ensimmäinen joka sitä pohdiskeli enkä ota kunniaa siitä. Mitään vitsiä tämä ei ollut vaan olen kiinnostunut erilaisista uskonnoista ja elämänkatsomuksista ja kiinnostaisi tietää että miten asia on. Riippuu varmaan vähän vegaanin muista elämänkatsomuksista esimerkiksi siitä että pitääkö ihmistä eläimenä vai jonain muuna tai voihan se olla että omaa lajia saa hyödyntää "ravinnoksi" mutta ei kai sentään sitten kannibalismi olisi oikein?Blank? kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 3:34 pm Et sitten kysynyt siellä ÄIJÄvitsiem kaatopaikalta, mistä tuon sutkauksen kävit noukkimassa.
-
vanhellsing
Samoja havaintoja olen tehnyt, vegaaneista ei ole kokemuksia tässä asiassa ja osittain siksikin kiinnostaa että onko se kaikilla vegaaninaisilla ehdoton nounou? No tuskin koskaan saan vegaaninaista, mutta eihän sitä koskaan tiedä.Keplotteleva konna kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 5:56 pm Kohtuu laajan empiirisen tutkimuksen perusteella sanoisin, ettei tuo onnistu kaikilta sekasyöjä naisiltakaan...
-
canis lupus
- Jessica Fletcher
Menee tietty vähän ooteeksi, mutta ainoa narttu joka multa on oikeesti niellyt kaiken oli ainoa vegaani jonka kanssa olen ollut sillai suhteessa.vanhellsing kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 7:03 pmSamoja havaintoja olen tehnyt, vegaaneista ei ole kokemuksia tässä asiassa ja osittain siksikin kiinnostaa että onko se kaikilla vegaaninaisilla ehdoton nounou? No tuskin koskaan saan vegaaninaista, mutta eihän sitä koskaan tiedä.Keplotteleva konna kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 5:56 pm Kohtuu laajan empiirisen tutkimuksen perusteella sanoisin, ettei tuo onnistu kaikilta sekasyöjä naisiltakaan...
Söihän se yksi kasvisruokailijakin telkkarissa (ihmisen?) istukkaa, ja kun kysyttiin että onko tämä ensimmäinen kerta kun sulla on ihmisen lihaa suussasi, punastui. Niin kaunista.
Mens malus in corpore sano
Itse maidolle yliherkkänä olen päätynyt siihen että valmisruoista valitsen vain vegaanisia vaihtoehtoja, koska lähes kaikkeen muuhun ängetään vähintään maitoproteiinia, sokeria, rasvaa tai niitä kaikkia. Helpointa valita kokonaan vegaaninen ja sillion kyllä odotan että vegaaniseksi julistautuva ravintola pitäytyy siinä 100% vegaaniudessaan, ettei joudu vahtimaan mitä ottaa.
Muuten soisin että ravintoloissa olisi enemmän vegaanisia vaihtoehtoja, ilman että ravintolan tarvitsisi muuta kuin ilmioittaa tarjoilevansa myös vegaaneille - vegetuotteet ovat kuitenkin usein helposti ja halvalla hankittavia aineksia joilla "korvata" lihan kaltainen suolainen maustettu proteiiniosuus ruoasta sellaisille jotka sitä kaipaavat (useimmat kaipaavat kai). Eikä olisi tämä tilanne että tarjolla 20 erilaista lihapizzaa ja ikuinen 1 "kasvispizza" jossa ehkä vehnägluteenista tehtyjä seitansuikaleita lihan korvikkeena, ja se ainoa vaihtoehto. Se tilanne on sentään nykysin parantunut, ja gluteenittomanakin saa. Kannattaa tosin luottaa paikkaan josta tilaa, noissa "kuulemma" oiotaan mutkia ja säästetään ja jopa lihaa on käytetty vegetuotteen korvikkeena salaa, tai siis yritetty.
Tää otsikko oli täyttä klikbaitripulia.
Muuten soisin että ravintoloissa olisi enemmän vegaanisia vaihtoehtoja, ilman että ravintolan tarvitsisi muuta kuin ilmioittaa tarjoilevansa myös vegaaneille - vegetuotteet ovat kuitenkin usein helposti ja halvalla hankittavia aineksia joilla "korvata" lihan kaltainen suolainen maustettu proteiiniosuus ruoasta sellaisille jotka sitä kaipaavat (useimmat kaipaavat kai). Eikä olisi tämä tilanne että tarjolla 20 erilaista lihapizzaa ja ikuinen 1 "kasvispizza" jossa ehkä vehnägluteenista tehtyjä seitansuikaleita lihan korvikkeena, ja se ainoa vaihtoehto. Se tilanne on sentään nykysin parantunut, ja gluteenittomanakin saa. Kannattaa tosin luottaa paikkaan josta tilaa, noissa "kuulemma" oiotaan mutkia ja säästetään ja jopa lihaa on käytetty vegetuotteen korvikkeena salaa, tai siis yritetty.
Tää otsikko oli täyttä klikbaitripulia.
Homie I'm the one with the shotgun in the closet
Next to the glad bags full of chronic
-
vanhellsing
Itelle vegaaninen ateria maistuu hyvin välillä enkä ole sellainen Sebu joka järkyttyy jos yksittäisellä aterialla ei ole lihaa, mutta en halua silloin välttämättä syödä sellaista ultraprosessoitua kasvistuotetta joka pyrkii jäljittelemään lihaa, kasvikset ovat ihan hyviä omana itsenään kun pyritään korostamaan niitä kasvien makuja ja tällöin terveellisempääkin. Falafel vaikka voi olla ihan hyvää vaikkei siinä pyritä lihapullan makua tavoitella vaikka ulkonäöltä vähän muistuttaakin lihapullaa.
Menee vähän offtopic, mutta eivät ne mitenkään erityisen "ultraprosessoituja" ole, esimerkiksi herneproteiinista valmistetaan monenlaista lihan "korviketta" vaikka tyhmä sana tuo. Prosessi on teollinen mutta se on hyvin eri sorttista ultraprosessointia mitä esimerkiksi sian anukset käyvät läpi päätyäkseen makkaroihin. Minulla on kaapissa iso kassillinen kuivattua herneproteiiinia. Siitä voi tehdä pihvejä, pullia, nakkeja, mitä vain. Ja onha noita muitakin. Kaurasta ovat innnostuneet kun se joku suomalaine keksintö oli hypeä vähän aikaa.vanhellsing kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 7:58 pm Itelle vegaaninen ateria maistuu hyvin välillä enkä ole sellainen Sebu joka järkyttyy jos yksittäisellä aterialla ei ole lihaa, mutta en halua silloin välttämättä syödä sellaista ultraprosessoitua kasvistuotetta joka pyrkii jäljittelemään lihaa, kasvikset ovat ihan hyviä omana itsenään kun pyritään korostamaan niitä kasvien makuja ja tällöin terveellisempääkin. Falafel vaikka voi olla ihan hyvää vaikkei siinä pyritä lihapullan makua tavoitella vaikka ulkonäöltä vähän muistuttaakin lihapullaa.
Itse kaipaan lautaselle sellasen suolaisen rasvaisen mielellään proteiinipitoisen jutun ja totta tietysti että niitä löytyy ihan suoraan luonnollisina kasvin kappaleinakin tai esim sienistä. Vaikkapa marinoitu munakoison siivu. Onhan noita vaikka mitä. Minäkin tykkään tehdä "paljaista" aineksista omat ruokani.
-
vanhellsing
Munakoisosta opin tykkäämään kun Fafa's pikaruokapaikassa kävin. Ainakin Fafa's Meze salaatti on tosi hyvää, siinä sitä sopivaa tuntumaa tuo munakoison lisäksi Falafellit, ei tosin täysin vegaaninen ollut, mutta lähes, ainakin siinä on Tzatzikia missä on jugurttia. Ja maha tulee kyllä täyteen eikä jää kaipaamaan mitään lisää. Suolaa ja rasvaa pitää kyllä olla ainakin lounaalla tai päivällisellä ja mielellään myös proteiinia jonkun verran.Kurpa kirjoitti: Ke Kesä 18, 2025 6:12 am Itse kaipaan lautaselle sellasen suolaisen rasvaisen mielellään proteiinipitoisen jutun ja totta tietysti että niitä löytyy ihan suoraan luonnollisina kasvin kappaleinakin tai esim sienistä. Vaikkapa marinoitu munakoison siivu. Onhan noita vaikka mitä. Minäkin tykkään tehdä "paljaista" aineksista omat ruokani.
-
Keplotteleva konna
- Perry Mason
Yllä oleva keskustelu on loistava esimerkki siitä, että liharuoan hyvää makua ei tarvitse juuri koskaan perustella. 
Aivan. On niin huvittavaa! Mutta eihän veget tajua kommenttiensa naurettavuutta.Keplotteleva konna kirjoitti: Ke Kesä 18, 2025 7:20 am Yllä oleva keskustelu on loistava esimerkki siitä, että liharuoan hyvää makua ei tarvitse juuri koskaan perustella.![]()
Toinen asia, mistä aina sulkevat silmänsä, on se, että vegeruoka on ultraprosessoitua ja sisältää kymmeniä E-koodeja
MuTtA kUn PeLaStAn mAaiLmAn
JanitaSlim kirjoitti: ↑
Tähän rikokseen ei nyt millään tapaa liity kommunismi, sateenkaarismi, tai vasemmisto. Koitetaan pitää keskustelu asiallisena
Tähän rikokseen ei nyt millään tapaa liity kommunismi, sateenkaarismi, tai vasemmisto. Koitetaan pitää keskustelu asiallisena
- Private dick
- Javier Pena
Mikäs se semmoinen vegeruoka on? Minä kun olen kuvitellut että vegeruokaa tehdään kasviksista, juureksista, palkokasveista, vihaneksista.Salmari kirjoitti: Ke Kesä 18, 2025 8:49 am Toinen asia, mistä aina sulkevat silmänsä, on se, että vegeruoka on ultraprosessoitua ja sisältää kymmeniä E-koodeja
Ja muuten, mitä vikaa on E-koodeissa? Esim E300= C-vitamiini, erittäin terveellinen. Jne.
-
Paikallaviivahattu
- Watson itse
Lähinnä nämä lihaa jäljittelemään pyrkivät kasvisproteiinivalmisteet, kun jostain kumman syystä kasvissyöjät ja vegaanitkin "lihapullia" haluavat mussuttaa, vaikka esimerkiksi härkäpapupyöryköissä ei ainakaan minun mielestäni ole yhtään mitään vikaa, näin valkoisena lihaa syövänä heteromiehenä. Itse asiassa ne ovat oikein tehtynä aivan helvetin maukkaita, ja maistuvat nimenomaan kasvisruualta eikä miltään vähän niinkuin lihalta jos yrittää aktiivisesti unohtaa, miltä liha maistuu. Kun teen kotona itse härkäpapupyöryköitä, raaka-aineet ovat härkäpapu, kananmuna, korppujauho ja mausteet. En laita metyyliselluloosaa tai maltodekstriiniä.Private dick kirjoitti: Ke Kesä 18, 2025 10:25 amMikäs se semmoinen vegeruoka on? Minä kun olen kuvitellut että vegeruokaa tehdään kasviksista, juureksista, palkokasveista, vihaneksista.Salmari kirjoitti: Ke Kesä 18, 2025 8:49 am Toinen asia, mistä aina sulkevat silmänsä, on se, että vegeruoka on ultraprosessoitua ja sisältää kymmeniä E-koodeja
Ja muuten, mitä vikaa on E-koodeissa? Esim E300= C-vitamiini, erittäin terveellinen. Jne.
Haha, nämä ovat huvittavia nämä Kärnän nakkikohtaukset. Nakki ei ole mikään lihanpala merkitykseltään. Se on alunperinkin ollut suoleen tehtyä makkaraa johon on ängetty sisään about kaikki syötävä mitä elukasta irtoaa, ja myös usein taikinaa tai tai muita aineksia (katsokaa arvon lihaanit itse niitä pakkausselosteita joskus). Joten miksi ei saisi tehdä sellasta kätevästi paistettavaa ja kätevästi syötäväksi pätkittävää juttua kasviksista ja kun se kerran on yleisnimeltään nakki, niin sitä sanotaan nakiksi. Tuo ajatus että jotenkin ihmetellään miksi "jäljitellään" lihansyöntiä on yksinkertaisen naurettava. Paistettavia muotoja on rajallinen määrä. Jos pihvi, leikkele, makkara, pulla kaikki ovat jo varattuja lihalle, eihän pelkistä kasviksista voi tehdä oikein mitään paistettavaa
Pitäisi vaan heittää kasaksi pannnulle ja varoa ettei tule pihvin muotoista, ettei Kärnän hengenheimolaiset saa hermoromahdusta.
Puhuttiinko tuossa makuasioista lainkaan? Liha on minusta hirveän tylsä ruokaaines, kaikki eri lihat maistuvat tietyllä tapaa samalla tavalla tylsältä, todella monimuotoinen makujen maailma löytyy kun osaa käyttää kasviksia ja mausteita. Muutenkin outo heitto, en minä ainakaan lihan syöntiä maun takia jätä tekemättä tai tee. Ja olen kyllä maistellut vaikka ja mitä eksoottistakin riistaa ja kaikkea mitä on vakuutettu toisten toimesta niin erinomaiseksi. Mutta ei se vaikuta minulla, en halua oman nautintoni vuoksi tarpeettomasti osallistua eläinten massakidutukseen teollisella tasolla, kun voin yhtä hyvin syödä yhtä hyviä (ja nykyään huokeitakin) vegaanisia vaihtoehtoja. Ei ole sellaista makua joka voisi ylittää tuon halun olla syömättä kavereitani. Lopppuun vielä lisäys että en ole 100% vegaani edes koska en aina jaksa pyydellä erikseen aterioita, vaan syön muiden mukana. Siinähän se raato kumminkin jo on kylmänä (tai no lämpimänä). Pystyn syömään ajattelematta mitä teen mutta ei se hyvältä tunnu. Metsästetty liha hieman parempi, mutta ei se minusta ole kivaa sekään että mennään toisten kotiin (metsään) hiippaileen kiväärin kanssa ja ammutaan reijille ylväs eläin joka on elänyt oman arvokkaan elämänsä siihen asti onnistuen välttämään ihmisten ruoka- ja tappohaluja. Koska niistähän on kyse. Lihaa ei tarvitse ravitsemuksellisesti mihinkään.Keplotteleva konna kirjoitti: Ke Kesä 18, 2025 7:20 am Yllä oleva keskustelu on loistava esimerkki siitä, että liharuoan hyvää makua ei tarvitse juuri koskaan perustella.![]()
-
Keplotteleva konna
- Perry Mason
Lainaamani kirjoitus on loistava esimerkki siitä, miksi sekasyöjillä on niin paljon vaivattomampaa ja syöminen herkullisen monipuolista. Voi aina valita kaikesta.Kurpa kirjoitti: Ke Kesä 18, 2025 12:06 pm Haha, nämä ovat huvittavia nämä Kärnän nakkikohtaukset. Nakki ei ole mikään lihanpala merkitykseltään. Se on alunperinkin ollut suoleen tehtyä makkaraa johon on ängetty sisään about kaikki syötävä mitä elukasta irtoaa, ja myös usein taikinaa tai tai muita aineksia (katsokaa arvon lihaanit itse niitä pakkausselosteita joskus). Joten miksi ei saisi tehdä sellasta kätevästi paistettavaa ja kätevästi syötäväksi pätkittävää juttua kasviksista ja kun se kerran on yleisnimeltään nakki, niin sitä sanotaan nakiksi. Tuo ajatus että jotenkin ihmetellään miksi "jäljitellään" lihansyöntiä on yksinkertaisen naurettava. Paistettavia muotoja on rajallinen määrä. Jos pihvi, leikkele, makkara, pulla kaikki ovat jo varattuja lihalle, eihän pelkistä kasviksista voi tehdä oikein mitään paistettavaaPitäisi vaan heittää kasaksi pannnulle ja varoa ettei tule pihvin muotoista, ettei Kärnän hengenheimolaiset saa hermoromahdusta.
Puhuttiinko tuossa makuasioista lainkaan? Liha on minusta hirveän tylsä ruokaaines, kaikki eri lihat maistuvat tietyllä tapaa samalla tavalla tylsältä, todella monimuotoinen makujen maailma löytyy kun osaa käyttää kasviksia ja mausteita. Muutenkin outo heitto, en minä ainakaan lihan syöntiä maun takia jätä tekemättä tai tee. Ja olen kyllä maistellut vaikka ja mitä eksoottistakin riistaa ja kaikkea mitä on vakuutettu toisten toimesta niin erinomaiseksi. Mutta ei se vaikuta minulla, en halua oman nautintoni vuoksi tarpeettomasti osallistua eläinten massakidutukseen teollisella tasolla, kun voin yhtä hyvin syödä yhtä hyviä (ja nykyään huokeitakin) vegaanisia vaihtoehtoja. Ei ole sellaista makua joka voisi ylittää tuon halun olla syömättä kavereitani. Lopppuun vielä lisäys että en ole 100% vegaani edes koska en aina jaksa pyydellä erikseen aterioita, vaan syön muiden mukana. Siinähän se raato kumminkin jo on kylmänä (tai no lämpimänä). Pystyn syömään ajattelematta mitä teen mutta ei se hyvältä tunnu. Metsästetty liha hieman parempi, mutta ei se minusta ole kivaa sekään että mennään toisten kotiin (metsään) hiippaileen kiväärin kanssa ja ammutaan reijille ylväs eläin joka on elänyt oman arvokkaan elämänsä siihen asti onnistuen välttämään ihmisten ruoka- ja tappohaluja. Koska niistähän on kyse. Lihaa ei tarvitse ravitsemuksellisesti mihinkään.Keplotteleva konna kirjoitti: Ke Kesä 18, 2025 7:20 am Yllä oleva keskustelu on loistava esimerkki siitä, että liharuoan hyvää makua ei tarvitse juuri koskaan perustella.![]()
-
vanhellsing
Ihan huvittavaa joo näitä ravintokeskusteluja on lukea kun porukka ei näytä tuntevan yksinkertaisia termejä. Vegeruoka ei tarkoita ultraprosessoitua ruokaa, esimerkiksi jos metsästä poimit mustikan niin se on vegeruokaa ja se sun kädenojennus ei tee siitä ultraprosessoitua. Tulee mieleen kun yläasteen poikia haastateltiin kouluruuan mausta niin ensin haukkuivat vegeruuat ja seuraavassa lauseessa vastasivat siihen että mitkä ovat parhaita ruokia niin mainitsivat pinaattiletut, jotka siis on vegeä. Samaa tasoa on usein aikuistenkin kommentit. Pinaattilettuja voisin ite tehdä mutta en söisi Atrian lettu jonka ainesosat ovat: VEHNÄJAUHO, vesi, pinaatti 16 % (Suomi), KANANMUNA, margariini (rapsiöljy, suola), VEHNÄ- ja riisitärkkelys, dekstroosi, sokeri, jodioitu suola, auringonkukkaöljy, VEHNÄ- ja MAITOPROTEIINIVALMISTE, nostatusaineet (E 450, E 500), aromit.Salmari kirjoitti: Ke Kesä 18, 2025 8:49 amAivan. On niin huvittavaa! Mutta eihän veget tajua kommenttiensa naurettavuutta.Keplotteleva konna kirjoitti: Ke Kesä 18, 2025 7:20 am Yllä oleva keskustelu on loistava esimerkki siitä, että liharuoan hyvää makua ei tarvitse juuri koskaan perustella.![]()
Toinen asia, mistä aina sulkevat silmänsä, on se, että vegeruoka on ultraprosessoitua ja sisältää kymmeniä E-koodeja
MuTtA kUn PeLaStAn mAaiLmAn
Vegaaniruoka on sellaista missä ei ole mitään eläinperäista ja vegeruoka voi sisältää eläinkunnan tuotteita joiden takia eläintä ei tarvitse tappaa, kuten maitoa ja kananmunia ja vaikka siankusta. Jos vaikka maitotuotteita käyttää niin on kyllä ristiriitaista kokea olevansa parempi ihminen kuin se joka syö sitä samaa tuotantolehmää josta elämänsä ajan on lypsetty maitoa ja sitten laitetaan lihoiksi kun ei riittävästi tuota maitoa, ihan eettistähän se on ne lihat lopuksi syödä mielummin kun että heitetään pois, jos sitä maitoa siis joka tapauksessa tuotettaisiin.
Onhan se kiva someen postaa kuva jossa on syömässä vegeruokaa ja vierelllä on romanialainen rescuekoira, voi sitä iloa kun kokee olevansa hyvä ihminen, turha sitä ressukoilta ottaa pois. Ite olen sekasyöjä, taisi jotkut luulla jo vegaaniksi kun mainitsin että mulla ei tarvitse jokaisella aterialla olla lihaa, aamupuurokin on yleensä vegaaninen.