Henkirikos Taivalkoskella 22.3.2025

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Kummisetä
Michael Knight

Re: Henkirikos Taivalkoskella 22.3.2025

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Eiköhän tämä ole aika selvää kauraa murhatuomion osalta, pitkään jatkunutta vakaata harkintaa ja lähietäisyydeltä haulikolla selkään tiedosten että henki lähtee :
K:kuulustelija
V: murhaaja
K: Olitteko miettineet Esan ampumista tai vahingoittamista aikaisemmin?
V: Olen sitä miettinyt.
On se unettomina öinä ollut paljon mielessä. Kaikenlaisia painajai-
sia olen nähnyt, jossa Esa on irvistellyt

K: Kuinka vakavasti sinun on ollut tarkoitus haavoittaa Esa Polojärveä?
V: Ajattelin, että ammun Esan
, kun huomasin, että hän oli siellä paikalla. Enhän minä sille
muuten mitään mahtaisi. Esa on iso mies ja minä tällainen vanhus.

K: Oletko voinut olettaa, että ampumalla haulikolla lähietäisyydeltä Esa Polojärveä
keskivartaloon, se voisi aiheuttaa kuoleman?
V: Kyllä tiedostin sen
.

K: Onko Esan ampumisesta tai vahingoittamisesta ollut puhetta emännän kuullen?
V: Ei ole. Se on vain omassa mielessä hautunut asia.
Oulun_Kungas kirjoitti: To Elo 28, 2025 8:35 pm täh? elää kerrostalossa. varmaan yli puolet suomalasista elää. tekeekö se heistä huonoissa oloissa eläviä? itekeki asun vittu
Arska Pieriäinen
Alokas

Viesti Kirjoittaja Arska Pieriäinen »

Iltasanomien kuvien mukaan surma- ase oli haulikkorihla eikä haulikko. eli toinen piippu on haulikko ja toinen kiväärikaliiperi.
Hurjimus
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Kummisetä kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 5:51 pm Eiköhän tämä ole aika selvää kauraa murhatuomion osalta, pitkään jatkunutta vakaata harkintaa ja lähietäisyydeltä haulikolla selkään tiedosten että henki lähtee :

K: Kuinka vakavasti sinun on ollut tarkoitus haavoittaa Esa Polojärveä?
V: Ajattelin, että ammun Esan
, kun huomasin, että hän oli siellä paikalla. Enhän minä sille
muuten mitään mahtaisi. Esa on iso mies ja minä tällainen vanhus.

K: Oletko voinut olettaa, että ampumalla haulikolla lähietäisyydeltä Esa Polojärveä
keskivartaloon, se voisi aiheuttaa kuoleman?
V: Kyllä tiedostin sen
.

K: Onko Esan ampumisesta tai vahingoittamisesta ollut puhetta emännän kuullen?
V: Ei ole. Se on vain omassa mielessä hautunut asia.
Varmaankin noin, ellei mielentilasta löydy vikaa. Eihän nuo jutut kyllä oikein terveiltä vaikuta, mutta niiden perusteella ei kyllä helpotusta tuomioon löydy.
Vähän samanlainen tapaus, kuin se Savonlinnan pariskunnan ampuminen vuosikymmeniä vaivanneen asian vuoksi.
Siellä oli kaiketi jonkunlainen todellinen syykin, mutta tässä oli vaan vääristynyt ja sairaskin ajattelumalli.
Oikeus ennen kaikkea
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Arska Pieriäinen kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 6:37 pm Iltasanomien kuvien mukaan surma- ase oli haulikkorihla eikä haulikko. eli toinen piippu on haulikko ja toinen kiväärikaliiperi.
Tikka 12 70 ja 222 REM.jpg
Tikka 12 70 ja 222 REM.jpg (119.39 KiB) Katsottu 2910 kertaa
Rottweil 12 70 haulikoko 3,5 mm ja Sako .222 REM.jpg
Rottweil 12 70 haulikoko 3,5 mm ja Sako .222 REM.jpg (109.57 KiB) Katsottu 2892 kertaa
Pureva puheenjohtaja
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Pureva puheenjohtaja »

Miksi yhden asianomistajan nimi on laitettu salassa pidettäväksi?
canis lupus
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja canis lupus »

Pureva puheenjohtaja kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 7:21 pm Miksi yhden asianomistajan nimi on laitettu salassa pidettäväksi?
Oliko uhrilla alaikäisiä lapsia? Jos, niin siksi.
Mens malus in corpore sano
Satyrium
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Satyrium »

Puukauppa on paisunut vaarin päässä kuin pullataikina. Tapaus jäytänyt ukkoa monta vuotta ja kun vielä "se piru uniinkin tulee irvistelemään". Todistajan mukaan uhkaillut uhria ilmeisesti juurikin tappamisella. Uhri: "Saa nähä miten mulle käy."

Joku kuulusteltava sanonut, että jos asiat ei menneet hänen mielensä mukaisesti niin eläessään ei sitä anteeksi antanut. Toinen kuulusteltava sanoi myös, että iän tuomaa höperyyttä on tuossa asiaan juuttumisessa.

Päätalon sanoja käyttäen on ukonkalhulla alakanu hummeeti sassaroimaan, kun neljä vuotta viettänyt nukkumatta ja olematonta vääryyttä päättymättömänä levynä soittaen.
Pureva puheenjohtaja
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Pureva puheenjohtaja »

canis lupus kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 7:24 pm
Pureva puheenjohtaja kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 7:21 pm Miksi yhden asianomistajan nimi on laitettu salassa pidettäväksi?
Oliko uhrilla alaikäisiä lapsia? Jos, niin siksi.
Mutta esimerkiksi tässä https://gofile.io/d/WbLlvU alaikäinen lapsi on mainittu nimellä.
Hurjimus
Perry Mason

Satyrium kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 9:54 pm Puukauppa on paisunut vaarin päässä kuin pullataikina. Tapaus jäytänyt ukkoa monta vuotta ja kun vielä "se piru uniinkin tulee irvistelemään". Todistajan mukaan uhkaillut uhria ilmeisesti juurikin tappamisella. Uhri: "Saa nähä miten mulle käy."

Joku kuulusteltava sanonut, että jos asiat ei menneet hänen mielensä mukaisesti niin eläessään ei sitä anteeksi antanut. Toinen kuulusteltava sanoi myös, että iän tuomaa höperyyttä on tuossa asiaan juuttumisessa.

Päätalon sanoja käyttäen on ukonkalhulla alakanu hummeeti sassaroimaan, kun neljä vuotta viettänyt nukkumatta ja olematonta vääryyttä päättymättömänä levynä soittaen.
Isä Herkon ja Hiltu Jakin suusta tuli tuollaista juttua, jotka Kalle sitten ansiokkaasti laittoi kirjalliseen muotoon. Sassarointi ja levyn soitto kyllä oli tuttua Herkolle ja Kallellekin 🤔🤔
Eriksson
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Eriksson »

Tuommoiset vanhat äijät ovat tottuneet siihen että sitä metsää ei hakata, ei perkele hakata vaikka mikä olisi. Ainoastaan jonkun pystyyn kuivaneen tai tuulenkaadon saa ottaa ja senkin omaan pesään poltettavaksi. Sen takia moni uuden sukupolven isäntä odottaakin että isä tai isoisä kuolee pois ennen kuin alkaa pistämään perämettää sileäksi niin säästyy riidoilta vanhan tai vielä vanhemman isännän kanssa.

Luulen että tässä Taivalkosken tapauksessakin ne myrskytuhot ovat jo olleet tarpeeksi kova isku vanhalle miehelle, että nyt sitä metsää on myytävä ja sitten vielä hän ei ole sitä asiaa ymmärtänyt että moton on pakko ottaa sieltä metsästä terveitäkin puita pois päästäkseen ylipäätänsä palstalle työhön. Ihmettelen kyllä ettei ole ymmärtänyt, kun tuon nyt ymmärtää meikäläinenkin joka ei ole edes metsänomistaja.
Pyssyntie
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Pyssyntie »

Tekijän ikä tietysti on normaalia korkeampi, mutta varsinainen tausta tapahtuneelle on tavallisin mahdollinen: mieshenkilön puutteelliset tunnetaidot. Kulttuurista riippumatta tragedia, joka täyttää maailman kaikkien maiden vankilat.
Hurjimus
Perry Mason

Eriksson kirjoitti: Ke Kesä 18, 2025 5:13 pm Tuommoiset vanhat äijät ovat tottuneet siihen että sitä metsää ei hakata, ei perkele hakata vaikka mikä olisi. Ainoastaan jonkun pystyyn kuivaneen tai tuulenkaadon saa ottaa ja senkin omaan pesään poltettavaksi. Sen takia moni uuden sukupolven isäntä odottaakin että isä tai isoisä kuolee pois ennen kuin alkaa pistämään perämettää sileäksi niin säästyy riidoilta vanhan tai vielä vanhemman isännän kanssa.

Luulen että tässä Taivalkosken tapauksessakin ne myrskytuhot ovat jo olleet tarpeeksi kova isku vanhalle miehelle, että nyt sitä metsää on myytävä ja sitten vielä hän ei ole sitä asiaa ymmärtänyt että moton on pakko ottaa sieltä metsästä terveitäkin puita pois päästäkseen ylipäätänsä palstalle työhön. Ihmettelen kyllä ettei ole ymmärtänyt, kun tuon nyt ymmärtää meikäläinenkin joka ei ole edes metsänomistaja.
Hyvin tavallinen kuvio kyllä, noille ukoille oli suorastaan häpeällistä myydä metsää, sehän voi olla merkki naapureille, että hänellä on rahan puute.
Tämä kuvio toistui oman isänikin kohdalla, kun metsät rupesi lahoamaan pystyyn, meni pakolla myytäväksi.
Taivasteli, että miten 140 v kuusikko nyt näin käyttäytyy 😀
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Vanhan kansan miehenä ei lähtenyt tekoaan lieventelemään. Olisihan voinut vaikkapa selitellä että IS:n feedissä oli pelkkää Rolf Nordmota ja haulikkojuttuja niin päässä naksahti.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
nisse55
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja nisse55 »

Kuvakaappaus - 2025-06-18 19-36-17.png
Kuvakaappaus - 2025-06-18 19-36-17.png (52.47 KiB) Katsottu 1234 kertaa
Miksikähän pelastushelikopteri OHHNC ei suunnannut suoraan rikospaikalle, vaan teki tuollaisen monen minuutin ylimääräisen ketunlenkin?

22 Mar 2025 Oulu (OUL) Oulu (OUL) (OHHNC) 0:06 13:38 13:27 14:33 Landed 14:33
Viimeksi muokannut nisse55, Ke Kesä 18, 2025 8:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
------------------------------------------------------
Enpä vihjaile mutta sanonpa suoraan
nisse55
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja nisse55 »

Olisi mielenkiintoista tietää, joko painajaiset lakkasivat vaivaamasta ja Esa irvistelemästä...
------------------------------------------------------
Enpä vihjaile mutta sanonpa suoraan
Vastaa Viestiin