Tuusulan pulkkamurha - 34-vuotias mies epäiltynä naisen raa´asta surmasta

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Kinkajou
Scooby-Doo

Re: Tuusulan pulkkamurha - 34-vuotias mies epäiltynä naisen raa´asta surmasta

Viesti Kirjoittaja Kinkajou »

En oo vielä ehtinyt esitutkintapöytäkirjaa lukea loppuun, eikä varmaan siksi pitäisi vielä kirjoittaakaan mitään, mutta ihmettelen, miksei uhri pitänyt mekkalaa tekijän poissa ollessa. Huutanut ääntään käheäksi tms. Olisihan naapurit ehkä voineet kuulla. Ja asunnossa oli myös tekijän isä. Jos joku huutaa samassa asunnossa apua, eikö hän olisi joko auttanut tätä tai vaimentanut hänet? Jos isä oli liikuntakyvytön, luulisi hänellä olleen edes puhelin käytössään. Kas, kun uhri ei tehnyt isästään osasyyllistä.

Ja kaikki noi selkärangattomat, jotka kävi asunnolla teon aikana! Tyyliin: "Kyl mä sen näin, mut en mä sit viittiny ilmoittaa viranomaisille, ku aattelin, ett jos se tekee sit jotai pahempaa sille, tai mulle!" Ääliöt. Ei kai se nyt tee pahempaa kellekään, jos virkavalta menee paikalle ja ottaa tyypin kiinni. Ihan pahaa tekee, miten addikteilla ei oo mikään muu tärkeää kuin oma napa ja omat aineet, ihmissuhteilla tai niiden kestoilla ei ole mitään merkitystä! Ihan oksettavaa touhua.

Täysin turhan viestin laitoin taas, mutta ei vaan pysty käsittää, "mitä mä taas luin". Miten nämä ihmiset kestää olla elossa?! Ei varmaan kestäkään, ja siks vetää aineita. Hirveää. Ja surullista.
Pirunaiseksi_69

Viesti Kirjoittaja Pirunaiseksi_69 »

Kinkajou kirjoitti: Ma Touko 26, 2025 3:30 pm En oo vielä ehtinyt esitutkintapöytäkirjaa lukea loppuun, eikä varmaan siksi pitäisi vielä kirjoittaakaan mitään, mutta ihmettelen, miksei uhri pitänyt mekkalaa tekijän poissa ollessa. Huutanut ääntään käheäksi tms. Olisihan naapurit ehkä voineet kuulla. Ja asunnossa oli myös tekijän isä. Jos joku huutaa samassa asunnossa apua, eikö hän olisi joko auttanut tätä tai vaimentanut hänet? Jos isä oli liikuntakyvytön, luulisi hänellä olleen edes puhelin käytössään. Kas, kun uhri ei tehnyt isästään osasyyllistä.

Ja kaikki noi selkärangattomat, jotka kävi asunnolla teon aikana! Tyyliin: "Kyl mä sen näin, mut en mä sit viittiny ilmoittaa viranomaisille, ku aattelin, ett jos se tekee sit jotai pahempaa sille, tai mulle!" Ääliöt. Ei kai se nyt tee pahempaa kellekään, jos virkavalta menee paikalle ja ottaa tyypin kiinni. Ihan pahaa tekee, miten addikteilla ei oo mikään muu tärkeää kuin oma napa ja omat aineet, ihmissuhteilla tai niiden kestoilla ei ole mitään merkitystä! Ihan oksettavaa touhua.

Täysin turhan viestin laitoin taas, mutta ei vaan pysty käsittää, "mitä mä taas luin". Miten nämä ihmiset kestää olla elossa?! Ei varmaan kestäkään, ja siks vetää aineita. Hirveää. Ja surullista.
Mä oon suurimman osan lukenut ja voi vittu mä voin pahoin, kun luin sitä tekstiä😡🤮 Siis todellakin ääliöitä nää kämpässä olleet/käyneet ei vittu oikeesti. Se uhri ois varmaan vielä elossa, jos siihen olisi joku puuttunut. Taisi noissa kuulustelupöytäkirjoissa näkyä tekijän naamakin. No nistit on nistejä ja eihän ne vasikoi. 😡
liukaslahna
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja liukaslahna »

K: Kerroit aiemmin, että Juuso ja Tero Lehtosen asunnosta näki, että siellä on harrastettu päihteidenkäyttöä. Kerro asunnosta ja sen kunnosta tarkemmin.
V: Se oli aika sekanen. Keittiössä ainakin on Juuson "likaset ruiskut tänne" -laatikko. Semmonen pikku kaaos. Olihan se aika sekava se asunnon kunto. En nyt osaa tarkemmin lähtee erittelee, että mitä oli missäkin, mut sitä Juuson "likaset ruiskut tänne" -laatikkoa osasin ainakin varoa.

Täytyy vielä lukea uudestaan paremmin läpi. Älkää käyttäkö huumeita lapset.
Pirunaiseksi_69

liukaslahna kirjoitti: Ma Touko 26, 2025 5:31 pm K: Kerroit aiemmin, että Juuso ja Tero Lehtosen asunnosta näki, että siellä on harrastettu päihteidenkäyttöä. Kerro asunnosta ja sen kunnosta tarkemmin.
V: Se oli aika sekanen. Keittiössä ainakin on Juuson "likaset ruiskut tänne" -laatikko. Semmonen pikku kaaos. Olihan se aika sekava se asunnon kunto. En nyt osaa tarkemmin lähtee erittelee, että mitä oli missäkin, mut sitä Juuson "likaset ruiskut tänne" -laatikkoa osasin ainakin varoa.

Täytyy vielä lukea uudestaan paremmin läpi. Älkää käyttäkö huumeita lapset.
On siinä jo muutama sivu luettavaa, mä luovutin jo ja jatkan huomenna lukemista. En voi muuta tuumata, kuin sairasta touhua ollut ja toivottavasti toi tekijä joutuu mielentilatutkimuksiin.
oh my
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja oh my »

EI helvetti. Pakko sanoa, että tuosta jengistä pitäisi kaikki pistää vaan kylmäksi.Ihan sairasta!Eniten säälittää, että ne tekee lapsia.
Uhrilla on ollut tosi ikävät oltavat mutta toisaalta kun tuohon kelkkaan lähtee niin henkikin lähtee välillä pienestä.Todellista saastaa kaikki.
Blondie
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Blondie »

oh my kirjoitti: Ma Touko 26, 2025 8:22 pm EI helvetti. Pakko sanoa, että tuosta jengistä pitäisi kaikki pistää vaan kylmäksi.Ihan sairasta!Eniten säälittää, että ne tekee lapsia.
Uhrilla on ollut tosi ikävät oltavat mutta toisaalta kun tuohon kelkkaan lähtee niin henkikin lähtee välillä pienestä.Todellista saastaa kaikki.
No tää sakki tuntuu olevan siinä kuosissa, että kylmenevät ihan itsekseen jo. Tän puolen vuoden aikana on uhrin lisäksi kuollut tekijän isä ja 2 todistajaa (Kristian J. ja Marko T). Tätä tahtia ei parin vuoden päästä ole enää montakaan hengissä jos ei elintavat radikaalisti muutu...Tekijän henki taitaa säästyä kun pääsi linnaan ja saa siellä hoitoa märkiviin jalkoihinsa, eikä ainakaan sepsikseen kuole...toki tällainen oman elämänsä supergansta saattaa saada osumaa oikeilta rosvoilta jos ei opi nöyryyttä.
Pirunaiseksi_69

Blondie kirjoitti: Ti Touko 27, 2025 11:50 am
oh my kirjoitti: Ma Touko 26, 2025 8:22 pm EI helvetti. Pakko sanoa, että tuosta jengistä pitäisi kaikki pistää vaan kylmäksi.Ihan sairasta!Eniten säälittää, että ne tekee lapsia.
No tää sakki tuntuu olevan siinä kuosissa, että kylmenevät ihan itsekseen jo. Tän puolen vuoden aikana on uhrin lisäksi kuollut tekijän isä ja 2 todistajaa (Kristian J. ja Marko T). Tätä tahtia ei parin vuoden päästä ole enää montakaan hengissä jos ei elintavat radikaalisti muutu...Tekijän henki taitaa säästyä kun pääsi linnaan ja saa siellä hoitoa märkiviin jalkoihinsa, eikä ainakaan sepsikseen kuole...toki tällainen oman elämänsä supergansta saattaa saada osumaa oikeilta rosvoilta jos ei opi nöyryyttä.
Vai on jo 2 todistajaa kuollut. Liekö oman käden kautta vaiko johonkin muuhun🤔 Mä luulen, että linnassa ei tuollasta kusipäätä suopein silmin katota. Ja eiköhän tuolle ois aiheellista tehdä mielentilatutkimus. No katotaan mikä tässä jutussa on lopputulema😎
tititityy
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja tititityy »

Semmonen neronleimaus tältä Marko-punkkarilta. Tätäkin daamia jututettu etpk:ssa.
Liitteet
IMG_0720.png
IMG_0720.png (73.21 KiB) Katsottu 3728 kertaa
Pirunaiseksi_69

tititityy kirjoitti: Ti Touko 27, 2025 3:48 pm Semmonen neronleimaus tältä Marko-punkkarilta. Tätäkin daamia jututettu etpk:ssa.
Ei jumalauta😳
Murhainfossa
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Murhainfossa »

Tää tapaus kertoo kyl siitä miten vähän suomalaiset puuttuu toisten asioihin. Vaatii hyvin aktiivisen asukkaan, joka puuttuu naapuruston asioihin tekemällä niille OIKEASTI muutakin kuin juoruilemalla muiden naapureiden kanssa selän takana. Myös ehkä asukkaalla tulis olla pelisilmää erottaa huumeiden käyttäjä, huumeiden käyttö ja niiden myynti ns. tavan asukkaista.

Tällainen aktiivinen asukas olisi voinut pelastaa tän naisen hengen soittamalla poliisille esim meluhaitasta, huumeiden käytöstä, häiriöistä tai asunnosta tulevista äänistä (niitä aivan varmasti on ollut).

Olkaa siis oikeasti yhteydessä aina poliisiin, kun näette jotain naapurustossa ja joku asia huolestuttaa tai vois poliisia kiinnostaa. Turhia ilmoituksia ei ole.
Murhainfossa
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Murhainfossa »

On se nainen voinu siel apua huutaa, se Juuson isä ei ole kertomassa enää eikä uhri. Ei kaikki piittaa vaik naapurissa ois mikä tappelu tahansa menos ja eivät puutu.
Näin se vain on
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Näin se vain on »

Huumeporukoissa on aivan eri säännöt kuin tavallisten ihmisten keskuudessa. Aivan oma valinta niissä pyöriä. Sitä saa mitä tilaa, niin makaa kuin petaa.
Tie-jaska
Alokas

Viesti Kirjoittaja Tie-jaska »

Kuulustelupöytäkirja (Juuso):
"Kysyin vielä ennen sitä viiltoa faijalta, että mistä, niin faija näytti, että kaulan sivuilta, että veri pitää saada sieltä ulos"

"Siitä kun heräsin, niin faija tokaisi vain, että olikohan minulla joku homma kesken. Faija näki, että tarvitsen apua ja sanoikin, että pyydä vaan. Kysyin häneltä, että voisiko hän näyttää mitä minun tulisi tehdä. Toin faijalle siihen rumpujakkaran, minkä päälle hän istui ja hän sitten XXXXXXXXXXXXXX".

"Kiitin faijaa ja halasin häntä. Ja tietenkin pahoittelin hänelle tätä, vaikkei tämä ollut hänelle ensimmäinen kerta, kun näkee vastaavaa. Hän oli kuitenkin pesunkestävä konna. "

Eli esitutkintapöytäkirjaa luettu ja tämmösenä true crime-uteliaana tänään kuuntelin sattumalta myös Murhakertomuksia-podcastin uutta jaksoa, jossa käsitellään Hausjärven hiekkakuoppasurmia (1990-luvun alussa tapahtunut rikoskokonaisuus, johon liittyy useita naisten katoamisia ja murhia Hausjärven ja Järvenpään alueilla) ja "järvenpään sarjamurhaajaa".

"Yksi poliisin antama arvio on mieleenpainuvan karmiva: sen mukaan tekijä tuntee erityisen hyvin ihmisen tai suuren eläimen anatomian. Tämä on päätelty tavasta, jolla Tuula Lukkarinen surmattiin."

Nuo Juuson kertomukset isänsä toiminnasta ja menneisyydestä herättivät siis ajatuksia.
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Blondie kirjoitti: Ti Touko 27, 2025 11:50 am No tää sakki tuntuu olevan siinä kuosissa, että kylmenevät ihan itsekseen jo. Tän puolen vuoden aikana on uhrin lisäksi kuollut tekijän isä ja 2 todistajaa (Kristian J. ja Marko T). Tätä tahtia ei parin vuoden päästä ole enää montakaan hengissä jos ei elintavat radikaalisti muutu...Tekijän henki taitaa säästyä kun pääsi linnaan ja saa siellä hoitoa märkiviin jalkoihinsa, eikä ainakaan sepsikseen kuole...toki tällainen oman elämänsä supergansta saattaa saada osumaa oikeilta rosvoilta jos ei opi nöyryyttä.
Nuo narkkarithan pelkää omaa varjoaankin sen jälkeen, kun kama loppuu. Ja ilman rahaa sitä ei varmaan vankilassa voi vetää. :)
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Vastaa Viestiin