Minfossa Mensalaisia?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Kuulutko minkään maan Mensaan?

Kyllä
17
27%
En
45
73%

Ääniä yhteensä: 62

MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Itse saan päivittäin kuulla olevani idioottikusipääjne. ja minulle jopa saatetaan maksaa väitteiden kuuntelemisesta. Miksi siis itse maksaisin siitä, että joku todistaa nämä väitteet oikeiksi...? 8)

Olen vilpittömän onnellinen niiden puolesta ketkä palstalla kyseiseen braniac-seuraan kuuluvat ja olisin utelias kuulemaan keitä he ovat?
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

MotiivitOn kirjoitti: Olen vilpittömän onnellinen niiden puolesta ketkä palstalla kyseiseen braniac-seuraan kuuluvat ja olisin utelias kuulemaan keitä he ovat?
Kahdeksan näyttää tunnustaneen kuuluvansa jos ei oo huvikseen merkannut kyllä vaihtoehtoa.
Lieneen älykästä sitten pysyä piilossa.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Solmu kirjoitti:Olen niin tyhmä, etten viitsisi 30euroa maksaa siitä että todistaisin sillä jotain vain itselleni.
Mutta viisaat niin tehkööt.
Se että ei jaksa miettiä tai ei hahmota tai ei arvaa miten joku älytön kuvio jatkuu tai mikä puuttuu joukosta ei tee ihmisestä tyhmää.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Eppu74
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Eppu74 »

MotiivitOn kirjoitti:Itse saan päivittäin kuulla olevani idioottikusipääjne.
Ei ole helppoa olla yläasteen ruotsinopettaja.
tmk666
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja tmk666 »

^Flashback,sorry Heikura :lol: :lol: :lol: Joo en kuulu mensaan,enkä aio edes yrittää.
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

En ole katsonut tarpeelliseksi liittyä. Minut on kyllä testattu viranomaisten toimesta ja tuo testitulos riittää minulle. Aika ajoin asetan itseni korokkeelle hiljaa mielessäni tuon tuloksen vuoksi, mutta harvoin. ÄO ei todellakaan korreloi sivistyksen tai menestyksen kanssa, tästä olen aiempien kanssa samaa mieltä.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Rizzo
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Rizzo »

Jack the Ripper kirjoitti: - - ÄO ei todellakaan korreloi sivistyksen tai menestyksen kanssa, tästä olen aiempien kanssa samaa mieltä.
Myös itse olen samaa mieltä tästä.
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Joko sitten olen tyhmä tai tietämätön tai jotain, mutta minä en oikein ymmärrä mitä hienoa Mensan tai minkään muun samantapaisen jäsennyydessä on? Jokaisella kuitenkin jonkunlainen järki kulkee, kaikilla eri tavalla ja en koe olevani niitä huonompi, jotka Mensassa ovat. Hienoahan se tietysti heille on, mutta ei sellainen hieno "credit" takaa sitä, että Mensan jäsen (tai jonkun muun) olisi jumala tai erehtymätön, joten minusta moinen hössötys on vähän hassua. Jokainen on omanlaisensa, joillain on helvetin hyvä ÄO ja vetävät vaikka mitä, mutta kyllä ns. tyhmempikin voi loistaa - jos ei muuten niin omalla tavallaan.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

^ Tässä Mensan sivuilta:
Mensan paikallisosastotapahtumia tyypillisesti ovat haasteelliset tai leppoisat keskusteluillat, vierailevien luennoitsijoiden alustukset ja peli-illat, mutta myös muut aktiviteetit kuten yritysvierailut, vierailut kulttuuritapahtumiin (museot/teatteri/elokuvat) ja mahdolliset 'ei-älylliset' tapahtumat kuuluvat monen osaston toimintaan. Tämä on suuresti kiinni paikallisosastosta ja varsinkin siitä, mitä sen jäsenet haluavat tehdä.
Ei Mensan tarkoituksena ole aikaansaada jäsenilleen ylemmyydentunnetta eikä keskusteluilloissa puhuta siitä, kuinka imbesillejä se 98% väestöstä on. Minä näen Mensan jäsenyydessä paljon enemmän järkeä kuin esimerkiksi erinäisissä lemmikki- tai sairausjärjestöissä, Mensan papereista kun saattaa olla hyötyä esimerkiksi työnhaussa.

Lisäksi minun mielestäni ÄO korreloi ehdottomasti sivistyksen kanssa, mutta tosiaan ei välttämättä menestyksen kanssa.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

PaulaDrew kirjoitti:Tosin netissä tehdyistä testeistä olen saanut parempia tuloksia,
Niistä kaikki saa hyviä tuloksia..
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Kaiser
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Kaiser »

Jack the Ripper kirjoitti:ÄO ei todellakaan korreloi sivistyksen tai menestyksen kanssa, tästä olen aiempien kanssa samaa mieltä.
Perustelut? Riippuu tietysti mitä sivistyksellä ja menestyksellä tarkoitetaan, mutta esim. koulumenestys korreloi älykkyyden kanssa. Pisa-testin tulokset tukevat Tatu Vanhasen & co. älykkyystutkimuksia.
sorsake
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja sorsake »

Kaiser kirjoitti:Perustelut? Riippuu tietysti mitä sivistyksellä ja menestyksellä tarkoitetaan, mutta esim. koulumenestys korreloi älykkyyden kanssa.
Niin, taatusti korreloi, mutta ei takaa sivistystä tai menestystä. Käsittääkseni koko älykkyden mittauksen idea on se, että sillä voitaisiin ennustaa oppimista. Selvää tietysti on, että on monia muita tekijöitä, jotka saattavat kompensoida älykkyyden puutetta tai torpedoida menestyksen älykkyydestä huolimatta.

Sinänsä en todellakaan edes näe mitään syytä, miksi pelkkää älykkyyttä pitäisi millään tavalla erityisesti palkita tai ylistää. Se on suurelta osin (en tiedä kuinka suurelta, varmaan tutkijoillakin erimielisyyttä tästä) synnynnäistä, joten ei sen arvostettavampaa kuin synnynnäisesti hyvä lauluääni tai pituus. Se, mikä merkitsee, on se, miten sitä käyttää. Ja on niin paljon monia muita ominaisuuksia, joita voi käyttää hyvin tai huonosti.

Itse näiden matemaattis-analyyttisesti lahjakkaiden seurassa pyöriessäni olen tullut tulokseen, että ainakin ystävien osalta tärkeämpi kriteeri on tunneäly.
Kaiser
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Kaiser »

sorsake kirjoitti:Niin, taatusti korreloi, mutta ei takaa sivistystä tai menestystä.
Tätähän juuri yritin kysyä, että millä perusteella ÄO ei takaa sivistystä ja menestystä. Pitäisi tietysti ensin määritellä tarkemmin mitä tarkoitetaan sivistyksellä ja menestyksellä. Joillekin sivistys on sitä kuinka monta kirjaa on lukenut ja joillekin menestys kuinka paljon rahaa on tiennannut. Joillekin nämä ovat taas kuinka paljon on mielestään saanut jotain hyvää aikaan ja kartuttanut sosiaalista pääomaa tms. Kiinnostava kysymys on, että korreloiko loogisanalyyttinen äly tunneälyn kanssa. En tietenkään pidä itseisarvona sitä, että osaa ratkaista jotain lukujonoarvoituksia. Minunkin mielestä tärkeämpää on yhteistyökyky, altruistisuus jne.
nurich
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja nurich »

Koitin hakea sinne mutta eivät ottaneet. Onks IQ 43 paljo vai vähä?
Sakara
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Sakara »

En ole koskaan jaksanut tehdä kokonaista älykkyystestiä, sillä suoraan sanottuna ei kiinnosta. Oletettavasti voisin saada hyvänkin tuloksen, sillä olen varsin hyvä matemaattisessa päättelyssä, mutta mitäpä sitä suotta tuhlamaan tuntia elämästään moiseen... Tuskinpa nuo testit mitään todellisesta älykkyydestä kertovat. Muutenkaan en ymmärrä, miksi joillain yksilöillä on tarve kohottaa itsensä muiden yläpuolelle tuollaisten Mensan kaltaisten yhdistysten avulla. Kertonee kai heikosta itseluottamuksesta ja jonkin sortin alemmuudentunteesta muihin nähden tai jotain... Ihan oikeasti älykkäät ihmiset, kuten Poincarén konjektuurin ratkaissut Grigori Perelman, ovat kaiken maailman älykköklubien yläpuolella.

Katsoin kerran telkkarista haastattelun, jossa mensalaiset kertoivat yhdistyksensä toiminnasta. Kun toimittaja kysyi, miksi heillä pitää olla oma yhdistys, jonne huolitaan jäseneksi vain testien perusteella ja kokevatko he älykkyysosamääränsä perusteella olevansa jonkinlaista eliittiä, tuli vastauksena vain jotain epämääräistä selittelyä... Itseänikin mietityttää Mensan olemassaolon tarkoitus. Kun jonkin lajin harrastajat tai jostain tietystä asiasta kiinnostuneet ihmiset perustavat yhdistyksen, ymmärrän täysin, miksi he haluavat kokoontua yhteen ja tavata toisiaan. Mensalaisia sen sijaan yhdistää vain korkea äo. Ehkäpä se johtuu siitä, että mitä todennäköisimmin kuulun tuohon tyhmempään 98 prosenttiin ihmisistä, mutta en edelleenkään vain keksi mitään muuta syytä Mensan kaltaisen yhdistyksen olemassaololle kuin siihen kuuluvien ihmisten itsensä korostaminen.
Good wombs hath born bad sons
-Shakespeare
Vastaa Viestiin