Kuikka Koponen kirjoitti: To Heinä 10, 2025 4:22 pm
Tämän sain kaverilta kun ruikutin, hän ei oikeen luota minuun, että en paljasta tässä vaiheessa kohdetta ja kenenkään nimiä.
On näitä lippusia ja lappusia useita kymmeniä tässä päiväkoti keississä. Tästähän voitte sanoa että olen itse keksinyt koko jutun ja kirjoittanut sen, totuus on kuitenkin, että luvaton päiväkoti on toiminut luvatta yli 20 vuotta.
Hei,
viitaten viime viikolla käymäämme puhelinkeskusteluun ja aluehallintovirastossa aiemmin käsiteltyyn XXXXXXX kuntaa koskevaan kanteluun. Puhelinkeskustelumme mukaan ette ole tyytyväinen siihen, miten asia on kunnassa edennyt ja tiedustelitte mahdollisen uuden kantelun tekemisestä.
Aluehallintovirasto voi kantelun perusteella tutkia, onko kantelun kohde toiminut lainvastaisesti tai jättänyt noudattamatta hyvän hallinnon periaatteita ja käytäntöjä. Kantelussa tulee kertoa, miten lainvastainen tai hyvän hallinnon vastainen toiminta on ilmennyt, ja miltä osin kantelija katsoo menettelyn olevan lain tai hyvän hallinnon vastaista.
Aluehallintovirasto ei vakiintuneen käytännön mukaisesti käsittele uudelleen sellaista asiaa, josta on jo aiemmin kanneltu aluehallintovirastoon. Aluehallintovirasto voi kuitenkin tutkia asiaa siltä osin, kun asiassa on tapahtunut edellisen kantelun ja päätöksen jälkeen jotain lainvastaista tai hyvän hallinnon vastaista. Aluehallintovirasto voi arvioida asian käsittelyä kuitenkin vasta siinä vaiheessa, kun kanteluasia on tullut vireille aluehallintovirastoon.
Mikäli haluatte tehdä kantelun aluehallintovirastolle, aluehallintoviraston internetsivuilta löytyy ohjeita ja tietoa kantelun tekemisestä sekä aluehallintoviraston kirjaamon yhteystiedot.
https://avi.fi/asioi/henkiloasiakas/val ... a-kantelut
Ystävällisin terveisin
Xxxx Xxxxxxxxxxxx
Ylitarkastaja, oikeusturvayksikkö
puh. 029 501 6000 (vaihde)
Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Hämeenlinnan päätoimipaikka
PL 1, 13035 AVI
www.avi.fi
Olen tehnyt tästä uuden kantelun oikeuskanslerille tai jatkoa aikaisempiin ja annan sitä mukaa lisä tietoa kun niitä saan tai löydän.
Rikoskomisario Xx xxxxxx Xxxxx on tehnyt tutkinnan ja antanut päätöksen tutkinnan lopettamisesta. Päätös xxxxxxxxx
Päätös on tehty virheellisesti, yhtenä syynä on että minä en ole ilmoittanut ketään todistajaa asiassa.
Olen ilmoittanut montakin todistajaa, jotka voivat asiasta antaa lisätietoa ja todistaa rakennuspiirrokset vääriksi, sekä useita lausuntoja eri viranomaisilta tai luottamus toimissa olevilta henkilöiltä, jotka valehtelevat tai vetoavat noihin väärennettyihin tietoihin mitä Xxxxxxxx kunnan päiväkodinjohtaja on antanut ja kunnan rakennusviranomaiset.
Poliisi ei ole kuullut ketään tässä asiassa, esim. olen ilmoittanut Xxxxxx Xxxxxxx todistajaksi näissä asioissa, sillä hän asui ennen minua tässä asunnossa lähes 30 vuotta.
Tutkinnan päätös on tehty virheellisesti, sitä ei ole viety syyttäjälle harkittavaksi, ketään ei ole kuultu eikä mitään selvityksiä tehty asian suhteen.
Poliisien omia lapsia on myös päiväkodissa, ja myös Xxxxxxxx puolelta siellä on lapsia päivähoidossa.
Lupia ei ole tiloihin koskaan haettu, tai vasta sen jälkeen kun niitä aloin vaatimaan.
En tiedä mikä on AVI päätös noihin lupiin mitä ovat hakeneet useita vuosia myöhässä, ja vasta sitten kun aloin niitä kysymään.
Tilat eivät saa koskaan minkäänlaista lupaa jos siellä suoritetaan puolueeton rakennustarkistus, olen tätä tarkastusta tai tarkastuksesta saatuja tietoja pyytänyt yli neljä vuotta (4 v.) saamatta niitä.
Minulta evätään kaikki mahdollisuudet saada asiaa vietyä eteenpäin ja todistaa viranomaisten räikeitä rikoksia ja virheitä.
Tämä rikkoo oikeusturvaani, ja häiritsevää meteliä voi välillä pitää jopa kidutuksena pitkäkestoisuuden vuoksi, nyt tätä törkeätä kotirauhan häiritsemistä on jatkunut yli kuusi vuotta (6 v.)
Liitteenä laitan rikosilmoituksen minkä tein uudestaan kun sain tiedon yli kolme vuotta sitten tekemääni rikosilmoitukseen, siinä on selvästi merkitty yksi todistaja, ja olen maininnut, että niitä löytyy kymmeniä lisää.
On käsittämätöntä kuinka eri viranomaiset voivat antaa vääriä tietoja toisille viranomaisille, ja vaikka ne pystytään todistamaan vääriksi, niin estetään asian viemistä oikeuteen.
Tämä on rakenteellista korruptiota eri viranomaisten välillä, ja mikään taho ei maassamme puutu näihin.
Liitteenä laitan rikosilmoituksen, missä käy ilmi, että olen nimennyt todistajan väitteelleni, ja löydän niitä kymmeniä lisää tarvittaessa.
Siinä nyt lisää, vaikka menee OT, mutta jos Karfien tapausta hoidetaan samaan tapaan, niin kyllä kesttä, ja suurinosa lapsista täysi ikäisiä ennenkuin asiassa päästään edes alkuun, ja ketään viranomaista ei tuomita mistään, sillä rakentellinen korruptio on todella voimakas maassamme.
Jep jep, ja kukaan ei ole syyllistynyt mihinkään, kelatkaa kuinka kauan kaveri on taistellut viranomaisia vastaan, vääristä lausunnoista, kirjauksista ym.
Enempää en nyt paljasta tästä keissistä, mutta tulen saamaan kyllä kaikki pöytäkirjat ja lausunnot tähän keissiin, niin huomaate kuinka vaikeata on taistella, kun rikoksentekijä saa itse tutkia tekemiään rikoksia, siis kunta tutki ja totesi että kaikki kunnossa, mutta ei sitten ollutkaan kun alettiin tarkemmin asioita selvittämään. Edelleen on kaveri lähtöpisteessä, kun kukaan ei halua tutkia. Pääasia on näissä tämä viranomaisten rakeenteellinen korruptio, olen nyt seurannut tätä juttua ihan mielenkiinnosta, ja huomannut kuinka kaveri on ihan masentunut tästä pelleilystä, mitä viranomaiset harrastaa.