Poliisi löi raudoitettua teinipoikaa kasvoihin Nokialla - "Lopeta se v***n apinointi"

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
TieD
Neuvoja-Jack

Re: Poliisi löi raudoitettua teinipoikaa kasvoihin Nokialla - "Lopeta se v***n apinointi"

Viesti Kirjoittaja TieD »

Valintoja valintoja sanoisin, minuakaan ei kyllä ikinä ole poliisi kaltoinkohdellut. Toki ymmärrän käyttäytyä heidänkin kanssaan asiallisesti, kuten pyrin käyttäytymään yleensä muidenkin kanssa. Tuntuu että jotenkin elämä on näin mielestäni helpompaa. Toki tämähän on vain minun mielipiteeni ja olen vain vähäpätöinen veronmaksaja.
Millavaan
Perry Mason

Re: Poliisi löi raudoitettua teinipoikaa kasvoihin Nokialla - "Lopeta se v***n apinointi"

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

Hän oli lapsi joka oli lastensuojelulaitoksessa. Varmaan tarpeeksi rankkaa muutenkin eikä olisi halunnut ilmeisesti lähteä. Ei poliisi saa lyödä ketään
Joosua
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Joosua »

TieD kirjoitti: To Heinä 10, 2025 2:12 pm Valintoja valintoja sanoisin, minuakaan ei kyllä ikinä ole poliisi kaltoinkohdellut. Toki ymmärrän käyttäytyä heidänkin kanssaan asiallisesti, kuten pyrin käyttäytymään yleensä muidenkin kanssa. Tuntuu että jotenkin elämä on näin mielestäni helpompaa. Toki tämähän on vain minun mielipiteeni ja olen vain vähäpätöinen veronmaksaja.
Itse olen valinnut samanlaisen toimintamallin, ja jostain kumman syystä ei sitten ole ollut minkäänlaisia kahnauksia poliisin kanssa. Ja saamani kokemuksen perusteella aion toimia jatkossakin samoin.

Mutta en toki väitä että tällainen malli välttämättä toimisi kaikilla muilla.
Kumisilmä
Rico Tubbs
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kumisilmä »

Karvainenkaveri kirjoitti: To Heinä 10, 2025 12:02 pm
Kumisilmä kirjoitti: To Heinä 10, 2025 8:52 am
Kuikka Koponen kirjoitti: To Heinä 10, 2025 8:40 am

Avatkaa liite, niin näette kuinka paljon noita tapahtuu, ja näin viranomaisten sanonnan mukaan tässä näkyy vain jäävuoren huippu.
Suurin osa jää pimentoon maamme poliisin rikoksista.
Näin se vaan menee maassamme, tosin löytyy kyllä taas ihmisiä, jotka ovat sitä mieltä, että poliisi on ystävä, eikä tee koskaan mitään väärin.
Taisi vielä olla niin, että ketään ei laiteta viralta pois, vaikka alaikäisiä pahoinpitelee, mutta jos äiti lyö lastaan kevyesti avokäm enellä, niin johan lapsi otetaan kiirellisesti huostaan.

No olen tässä tuonut jo useammin ilmi tämän rakeentellisen korruption, mikä maamme viranomaisten pahin ammattitauti, ja sitä ei saada kitkettyä, jos ei sanktioita kiristetä heidän rikoksista!
hakkasivat mut ku olin 16 vuotias tajuttomaks jättivät koirapuistoon josta sivulliset hoiti mut kirralle jossa sit heräilin pää liimattuna kasaan.
sillon syy oli homofobia mikä edelleen iso ongelma poliisin keskuudessa ovat asenteiltaan lähempänä äärioikeistoa ku keskustaa.
Laitahan jotain linkkiä tähän tapaukseen. Kai teit asiasta ilmoituksen? Miksi poliisit sut hakkasi? Teitköhän kuitenkin itse jotain? Mistä ne tiesi sun olevan "miehenä" kullin perään? Monta kysymystä. Mistä myös tiedät ketä nämä poliisit on äänestänyt? Miksi myös olit 16 vuotiaana yksin koirapuistossa? Sinnekkö ne poliisit tuli aivan puun takaa sut hakkaamaan ja haukkumaan homoksi? Ihanko oikeasti? 🤣
tunsivat mut tietysti ennalta olin reilu 200 kertaa kisahallissa alle 18 vuotiaana.kysyin vittuilun vuoksi et lähtiskö yks kytistä jota sanoin söpöksi kahville mun kanssa ku pääsen pudusta.käänsivät maijan ja ajoivat kisiksen sijaan merikadulle sinne hukkuneiden merimiesten patsaan lähelle pieneen koirapuistoon koska oli arki ja keskellä päivää tää tapahtu ni tarvitsivat näkösuojaa tekemisilleen.kolme niitä sikoja alkulimoja oli ja tajuttomaksi pieksivät.en tietenkään tehny rikosilmoitusta se ei olis edenny senttiäkään ei ollu kännyköitä jne..sana sanaa vastaan.
Antifa Free Palestina
Kuikka Koponen
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Kuikka Koponen »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Heinä 10, 2025 1:50 pm .
Olipa taas kömpelöä toimintaa. Oliko virkaa toimittava poliisimies juuri päässyt opistosta, kun yhden (no, ehkä isokoisenkin) teinipojan pitelemiseen tarvittiin noin kovasti hermoja?
On tainnut jäädä liitteet aukaisematta. Lisätään nyt loppu txt, kun ei tuomarit näköjään jaksa lukea koko juttua.
Mielenkiintoisia nämä kannanotot, pitäs viellä jaksaa katsoa kuka puolsi myymälävarasta joka joutui kansalaisen kiinniottamaksi ja oli pahoillaan varkaan kohtelusta, nyt sitten poliisi saa hakata käsi ja jalkaraudoissa olevaa henkilöä ja hurraa, hän ansaitsi sen. Vai miten sitä lakia luetaan, onko virkaihmisillä jotain lieventäviä seikkoja toiminnalleen, mitä ei normi kansalaisella on.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pol ... ti/9186714

Lastensuojelu todisti vieressä
Kaksi lastensuojelun työntekijää todisti tilannetta. He todistivat tapahtumista myöhemmin myös oikeudessa.

Todistajien mukaan poliisimies puhui tilanteessa pojalle "vakavista seuraamuksista" ja puhui putkareissusta.

Poliisi itse kiisti painaneensa pojan kasvoja maata vasten tai lyöneensä tätä. Hän väitti laittaneensa kätensä pojan suun eteen, jotta tämä ei sylje poliisia kohti.

Pirkanmaan käräjäoikeus totesi, että pojan pahoinpitelystä syytetyn vanhemman konstaapelin oma kertomus tapahtumista oli ristiriidassa uhrin ja todistajien kertomusten kanssa.

Lue myös: Alaistaan kähminyt poliisi tuomittiin nyt pahoinpitelystä – hakkasi maassa makaavaa nyrkillä
Tuomio tuli
Käräjäoikeus katsoi 59-vuotiaan vanhemman konstaapelin syylliseksi pahoinpitelyyn ja virkavelvollisuuden rikkomiseen.

Käräjäoikeuden mukaan poliisin kielenkäyttö loukkasi poikaa ja oli epäasiallista. Tällainen käytös poliisilta on omiaan heikentämään luottamusta viranomaistoimintaan ja tehtävien asianmukaiseen hoitamiseen

– Todettakoon, että viranomaiselta voidaan työtehtävässään edellyttää, ettei hän käytä kirosanoja tai kehon intiimiosaa kuin välimerkkiä, oikeus totesi ratkaisussaan.

Oikeus piti poliisin lapseen kohdistamaa väkivaltaa tarpeettomana. Oikeus totesi, että kokeneena poliisina mies ymmärsi, että raudoitetun ja rauhoittuneen pojan kasvojen painaminen maata vasten oli tarpeettoman voimakasta.

– Ja sitä on eritoten ollut kasvoihin kohdistettu lyönti, oikeus totesi tuomiossaan.

– Teon moitittavuutta lisää, että asianomistaja on hyvin nuori ja alkuperäisen kiinnioton olosuhteista ilmenevin tavoin hankalassa tilanteessa.

Käräjäoikeus määräsi poliisimiehelle rangaistukseksi 40 päiväsakkoa, joista tälle kertyy 1 360 euroa maksettavaa. Lisäksi mies joutuu maksamaan pojalle 500 euroa kärsimyskorvauksia.

Lue myös: Poliisille tuomio rikoksista: Piti huumeita ja patruunoita kotonaan
Millavaan
Perry Mason

Joosua kirjoitti: To Heinä 10, 2025 2:38 pm
TieD kirjoitti: To Heinä 10, 2025 2:12 pm Valintoja valintoja sanoisin, minuakaan ei kyllä ikinä ole poliisi kaltoinkohdellut. Toki ymmärrän käyttäytyä heidänkin kanssaan asiallisesti, kuten pyrin käyttäytymään yleensä muidenkin kanssa. Tuntuu että jotenkin elämä on näin mielestäni helpompaa. Toki tämähän on vain minun mielipiteeni ja olen vain vähäpätöinen veronmaksaja.
Itse olen valinnut samanlaisen toimintamallin, ja jostain kumman syystä ei sitten ole ollut minkäänlaisia kahnauksia poliisin kanssa. Ja saamani kokemuksen perusteella aion toimia jatkossakin samoin.

Vähän eri asia jos ette oo itse olleet alaikäisenä laitoksessa
Jaakkima_Leso
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Jaakkima_Leso »

Kummisetä kirjoitti: To Heinä 10, 2025 12:06 pm Juuri sitä mitä nämä elvistelevät räkänokat tarvitsevatkin. 10 pistettä poliisille.
Jep, niin kauan turpaan, että oppivat olemaan vittuilematta. Kun on saanut koko ikänsä haistatella ja sossuäämät ovat vaan paaponeet, niin lopputulos on sitten tämä.
Joosua
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Millavaan kirjoitti: To Heinä 10, 2025 2:52 pm

No voi kai se laitostaustainenkin ihminen tehdä valintoja? Ei kai se järki sinne laitokseen jää?
Hoplaaa

Viesti Kirjoittaja Hoplaaa »

Yllättävän paljon täällä on porukkaa, jotka hyväksyvät ja hekumoivat lapsen pahoinpitelyllä (mt-ongelmat?). Kyse on ilmiselvästi porukasta joka itse ei ole päässyt lisääntymään (toivottavasti).
Keplotteleva konna
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Keplotteleva konna »

Joosua kirjoitti: To Heinä 10, 2025 3:19 pm
Millavaan kirjoitti: To Heinä 10, 2025 2:52 pm

No voi kai se laitostaustainenkin ihminen tehdä valintoja? Ei kai se järki sinne laitokseen jää?
Monesti tuntuu jäävän. Sillä on sitten helppo oikeuttaa hölmöilynsä ja elämänsä kurjuus.

Erityisesti kiinnitti huomiota tämä kohta. Olipa niin hankala tilanne, että piti käyttäytymisellään saada poliisitkin paikalle.
Kuikka Koponen kirjoitti: To Heinä 10, 2025 8:07 am poikaa oltiin siirtämässä toiseen lastensuojeluyksikköön. Tilanne oli pojalle hankala ja hän meni niin suunniltaan, että paikalle kutsuttiin poliisit.
PS. Ja tämä ei sitten tarkoittanut, että hyväksyisin poliisinkaan toiminnan.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
MrEhtivä

Viesti Kirjoittaja MrEhtivä »

Hyvin usein tällaiset nuoret ovat pienestä pitäen olleet aikuisten alistamana ja käskytettävänä, saamatta omaa ääntä kuuluviin.

Tällaiselle nuorelle kasvaa erittäin suuri kynnys kuunnella vanhempia ihmisiä ja varsinkin auktoriteetteja.
Yksikin "vääräsana" ja he menevät lukkoon ja kapinointi alkaa. Tämmöisissä tapauksissa olisi hyvä jos paikalle olisi tullut Poliisi jolla koulutusta ongelma-nuorten kanssa. Ilmiselvästi kyseinen Poliisi ei osannut lähestyä tällaista nuorta vaan kohtele häntä alunalkaenkin "rikollisena"

Oli tilanne mikä tahansa, Poliisi käyttäytyi ja teki tilanteessa virkavirheen... toivottavasti saa siitä tarpeeksi kovan rangaistuksen.
Poliisi joka näin käyttäytyy, ei häntä pidä ainakaan hyssytellä tai kehua!
ed_gein
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ed_gein »

Kumisilmä kirjoitti: To Heinä 10, 2025 8:29 am hyi vittu mikä ihmiskuona päätynyt poliisiksi taas kerran.
haista sika vittu ja kuole pois kiitos.
Päinvastoin. Tuollaisia poliiseja tarvitaan lisää.
ed_gein
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ed_gein »

Millavaan kirjoitti: To Heinä 10, 2025 2:23 pm Hän oli lapsi joka oli lastensuojelulaitoksessa. Varmaan tarpeeksi rankkaa muutenkin eikä olisi halunnut ilmeisesti lähteä. Ei poliisi saa lyödä ketään
Itse on sinne oman käytöksensä vuoksi joutunut. Ihmiskuonaa.
MrEhtivä

Viesti Kirjoittaja MrEhtivä »

ed_gein kirjoitti: To Heinä 10, 2025 5:44 pm
Millavaan kirjoitti: To Heinä 10, 2025 2:23 pm Hän oli lapsi joka oli lastensuojelulaitoksessa. Varmaan tarpeeksi rankkaa muutenkin eikä olisi halunnut ilmeisesti lähteä. Ei poliisi saa lyödä ketään
Et taida tietää lastensuojelusta mitään? Suurin-osa siellä olevista lapsista ei ole siellä omasta tahdosta tai omien tekemisien takia, varsinkaan alunalkaen.
Millavaan
Perry Mason

MrEhtivä kirjoitti: To Heinä 10, 2025 5:46 pm
ed_gein kirjoitti: To Heinä 10, 2025 5:44 pm
Et taida tietää lastensuojelusta mitään? Suurin-osa siellä olevista lapsista ei ole siellä omasta tahdosta tai omien tekemisien takia, varsinkaan alunalkaen.
Kiitos olisin just vastannut samaa. Yleensä sinne joutuu jos vanhemmat eivät kykene huolehtimaan ja se taas ei ole lapsen itsensä vika
Vastaa Viestiin