Poliisi käytti asetta tehtävällä Helsingissä 12.7.2025 - Kohdehenkilö kuoli

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Pureva puheenjohtaja
Martin Riggs

Re: Poliisi käytti asetta tehtävällä Helsingissä 12.7.2025 - Kohdehenkilö kuoli

Viesti Kirjoittaja Pureva puheenjohtaja »

Jeebutnoubat kirjoitti: La Heinä 12, 2025 8:47 pm
Pureva puheenjohtaja kirjoitti: La Heinä 12, 2025 8:38 pm
Nesky kirjoitti: La Heinä 12, 2025 8:30 pm

Ei se liivi kyllä kauheasti auta, ei kukaan ala tökkimään varusteita täynnä olevaa keskivartaloa sillä puukolla, etenkin kun on yleistä tietoa, että poliisilla on suojaliivit. Tyhmempikin tajuaa tähdätä kaulaan/päähän.
Sä puhut nyt jostain peukkunarkkarista. Varustevyö on vyötäröllä, en oo toistaiseksi nähnyt että koko keskivartalo on peitettynä varusteilla :D Alkaa huvittaan tää narkkarin puolustelu kuinka se on kykenevä iskemään poliisia suoraan silmään :D

hups meni taas paskanjauhannaksi ohi asian siitä käytettävästä liivistä.
Leipäveitsellä sohiessa voi kyvyttömämpikin osua arkaan paikkaan.
Itse en lähtisi kokeilemaan vaikka olisi liivit päällä, jos kerran on mahdollisuus eliminoida uhka ilman painia.
Mä en nyt tiiä miksi mä tässä kohtaa vastaan näihin, kun menee rautalangasta vääntämiseksi. Vielä kerran: mikä on poliisin käyttämä suojaliivi ja miten se kestää sen jos tilanne menee siihen että siihen tökitään.
Jeebutnoubat
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Jeebutnoubat »

Pureva puheenjohtaja kirjoitti: La Heinä 12, 2025 8:53 pm

Sä puhut nyt jostain peukkunarkkarista. Varustevyö on vyötäröllä, en oo toistaiseksi nähnyt että koko keskivartalo on peitettynä varusteilla :D Alkaa huvittaan tää narkkarin puolustelu kuinka se on kykenevä iskemään poliisia suoraan silmään :D

Itse en lähtisi kokeilemaan vaikka olisi liivit päällä, jos kerran on mahdollisuus eliminoida uhka ilman painia.
Mä en nyt tiiä miksi mä tässä kohtaa vastaan näihin, kun menee rautalangasta vääntämiseksi. Vielä kerran: mikä on poliisin käyttämä suojaliivi ja miten se kestää sen jos tilanne menee siihen että siihen tökitään.
Eipä tuo sun edellinenkään vastaus enää siihen liittynyt, vaan vänkäämiseen siitä onko puukon kanssa heiluva narkki vaarallinen vai ei.
Niimpanii
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Niimpanii »

Missä Pekon lausunto? Miks kukaan ei ole haastatellut Vaasanpuistikon Kummisetää asian tiimoilta, kuitenkin hänen terratoriossaan rikos on tapahtunut perkele
Se onkin hyvä että te saitte mut kiinni ny! Että mä olen täsä ny!
Pureva puheenjohtaja
Martin Riggs

Jeebutnoubat kirjoitti: La Heinä 12, 2025 8:54 pm

Eipä tuo sun edellinenkään vastaus enää siihen liittynyt, vaan vänkäämiseen siitä onko puukon kanssa heiluva narkki vaarallinen vai ei.
Pahoittelut teidän paskanjauhantaan vastaamisesta, niinkuin edellä jo mainitsin, ootan edelleen että joku terävämpi lähtee keskustelemaan aiheesta
Kuikka Koponen
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Kuikka Koponen »

AI-yhteenveto

+2
Poliisin käyttämät suojaliivit ovat monipuolisia ja niiden tyyppi riippuu tehtävästä. Yleisin näkyvä liivi on heijastinliivi, jota käytetään liikenteenvalvonnassa. Tunnisteliivi on myös yleinen, ja sen avulla tunnistetaan poliisit ja siihen voidaan lisätä asematietoja. Lisäksi poliiseilla on käytössään taktisia suojaliivejä, jotka suojaavat ampuma- tai teräaseiden uhalta, sekä luotiliivejä.
Poliisin käyttämät suojaliivit voidaan jakaa karkeasti kolmeen päätyyppiin:
1. Heijastinliivit:
Nämä ovat näkyvin liivimalli, ja niitä käytetään pääasiassa liikenteenvalvonnassa ja onnettomuuspaikoilla.
2. Tunnisteliivit:
Näiden liivien avulla tunnistetaan poliisit, ja niihin voidaan lisätä nimilaatta ja muita tunnistetietoja.
3. Taktiset suojaliivit:
Nämä ovat kevyitä, mutta suojaavat ampuma- ja teräaseiden iskuilta. Niitä käytetään tehtävissä, joissa on riski joutua hyökkäyksen kohteeksi.
4. Luotiliivit:
Nämä liivit suojaavat luodeilta ja ovat usein osa taktista varustusta.
Suojaliivien suojaavuus riippuu liivin materiaalista ja siitä, minkälaiselta aseelta se suojaa. Elokuvien ohut suojaliivi ei välttämättä anna samaa suojaa kuin oikeat luotiliivit.
Poliisin varustus ja liivien käyttö perustuvat tehtävän luonteeseen ja riskinarviointiin.
Jeebutnoubat
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Jeebutnoubat »

Pureva puheenjohtaja kirjoitti: La Heinä 12, 2025 8:58 pm

Pahoittelut teidän paskanjauhantaan vastaamisesta, niinkuin edellä jo mainitsin, ootan edelleen että joku terävämpi lähtee keskustelemaan aiheesta
Ei varmaan sitten terävämpänä kannata alkaa vänkäämään itse vaan pysyä aiheessa ja olla vastaamatta viesteihin jotka eivät omasta mielestä kysymykseen vastaa.
Oulun_Kungas
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Oulun_Kungas »

Pureva puheenjohtaja kirjoitti: La Heinä 12, 2025 8:53 pm Mä en nyt tiiä miksi mä tässä kohtaa vastaan näihin, kun menee rautalangasta vääntämiseksi. Vielä kerran: mikä on poliisin käyttämä suojaliivi ja miten se kestää sen jos tilanne menee siihen että siihen tökitään.
mitähän väliä sillä suojaliivillä on, jos isku puukosta tulee pään alueelle? :roll:
Pureva puheenjohtaja
Martin Riggs

Jeebutnoubat kirjoitti: La Heinä 12, 2025 9:09 pm
Pureva puheenjohtaja kirjoitti: La Heinä 12, 2025 8:58 pm
Ei varmaan sitten terävämpänä kannata alkaa vänkäämään itse vaan pysyä aiheessa ja olla vastaamatta viesteihin jotka eivät omasta mielestä kysymykseen vastaa.
Mun omasta mielestä :D Eli sun mielestä sä vastasit siihen että mitä suojaliiviä poliisi käyttää :D Tää keskustelun taso, nyt meni minfo loppuillaksi kiinni
Pureva puheenjohtaja
Martin Riggs

Oulun_Kungas kirjoitti: La Heinä 12, 2025 9:11 pm
Pureva puheenjohtaja kirjoitti: La Heinä 12, 2025 8:53 pm Mä en nyt tiiä miksi mä tässä kohtaa vastaan näihin, kun menee rautalangasta vääntämiseksi. Vielä kerran: mikä on poliisin käyttämä suojaliivi ja miten se kestää sen jos tilanne menee siihen että siihen tökitään.
mitähän väliä sillä suojaliivillä on, jos isku puukosta tulee pään alueelle? :roll:
Ei jeesuksen helvetti :D :D :D
Joosua
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Joosua »

Ei kenenkään tarvitse päästää jotain hullua iskemään puukolla, oli suojaliivi tai ei.

Ihan toinen asia on sitten se että suojaliivi jättää paljon kehosta ilman suojaa.

Ja kannattaa ymmärtää sellainenkin juttu kuin hätävarjelu. Se koskee myös poliisia.
Viimeksi muokannut Joosua, La Heinä 12, 2025 9:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nesky
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Nesky »

Nesky kirjoitti: La Heinä 12, 2025 8:30 pm
Pureva puheenjohtaja kirjoitti: La Heinä 12, 2025 7:43 pm Kun tuolla meni turhanpäiväiseksi paskanjauhannaksi, niin laitan uudestaan.

Mitä suojaliiviä poliisi käyttää? Auttaa paljon jos toinen tökkii liiviä ja tulee vielä aikaa että joko itse tai toinen losauttaa vaikka aivot pihalle. Edellyttäen että se liivi kestää.

Samaan tyyliin kuin tässä: "Poliisi joutui käyttämään asetta, kun niin sanottu kirvessurmaaja hyökkäsi poliisia kohti kirveellä. Poliisi selvisi lievin vammoin suojakypärän ansioista. Epäilty kuoli kiinniottotilanteessa saamiinsa vammoihin."

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1b89 ... 541f0c9d91
Ei se liivi kyllä kauheasti auta, ei kukaan ala tökkimään varusteita täynnä olevaa keskivartaloa sillä puukolla, etenkin kun on yleistä tietoa, että poliisilla on suojaliivit. Tyhmempikin tajuaa tähdätä kaulaan/päähän.

Poliisilla on nykyään paljon varusteita liivissäkin. Ja mitä sitten, että kyseessä on peukkunarkkari? On ihan luontaista tähdätä paljaaseen ihoon, eikä varusteita täynnä olevaan keskivartaloon.
rafaello
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja rafaello »

Ihme mussutusta, että miksi yhteiskunnan pohjasakkaa olevan sekopäätä ei saa pysäyttää asella, sähköä oli jo käytetty. Sit toiset piipertäjät sanoo että puhumalla pitää hoitaa ja onhan ne suojaliivit!
Tästä ryhmästä/puolustaja kommentoijista ei löydy ainuttakaan henkilöä joka tulisi suojaliivillä minua vastaan, vaikka minulla olisi vain 5cm linkkuveitsi. Saatais sulle vatipää uusi jakaus keskelle naamaa ja toiseen silmään, tai vaikka molempiin, lasisilmä.
Poliisi toimi täysin oikein, mitallin paikka ja pieni palkallinen loma. Yhteiskunta tässä voitti joka tapauksessa. :mrgreen:
dexteri
Susikoski

Viesti Kirjoittaja dexteri »

Keplotteleva konna kirjoitti: La Heinä 12, 2025 1:52 pm On erittäin harmillista, että yhteiskuntamme on ajettu siihen tilaan, että poliisin kynnys käyttää virka-asetta on, muuttuneiden olosuhteiden vuoksi, laskenut merkittävästi. Tähänkin voisi todeta, että sitä saa mitä tilaa ja mehän ollaan tilattu sitä ulkomaita myöten.
Oppipahan olemaan kun tietää, että tulee sähkön ja hapetuksen sijasta kuulaa.
Keplotteleva konna
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Keplotteleva konna »

dexteri kirjoitti: La Heinä 12, 2025 10:18 pm
Keplotteleva konna kirjoitti: La Heinä 12, 2025 1:52 pm On erittäin harmillista, että yhteiskuntamme on ajettu siihen tilaan, että poliisin kynnys käyttää virka-asetta on, muuttuneiden olosuhteiden vuoksi, laskenut merkittävästi. Tähänkin voisi todeta, että sitä saa mitä tilaa ja mehän ollaan tilattu sitä ulkomaita myöten.
Oppipahan olemaan kun tietää, että tulee sähkön ja hapetuksen sijasta kuulaa.
Samaa mieltä ja tuskinpa sitä itse tulee poliisin toimesta ammutuksi.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Muumilaakso

Viesti Kirjoittaja Muumilaakso »

Ei tuo poliisillekkaan henkisesti varmaan kiva paikka ole nyt. Ihmishenki meni. Totta kai tuossa tapauksessa aseenkäyttö on hyväksyttävää.
Vastaa Viestiin