Hei pitkästä aikaa "AlsSie", tuossa asiassa olen kanssasi aivan samaa mieltä, ylläpito kyllä joitain vasikoituja viestejä poistelee niihin tai niiden taustaan sen tarkemmin tutustumatta, ilmeisesti paljolti sen perusteella kuka viestin on vasikoinut eli millainen ylläpidon mielipide viestin vasikoijasta on, mutta linjan pitäisi tosiaan olla huomattavasti tiukempi ja tasapuolisempi.AlsSie kirjoitti: Pe Heinä 11, 2025 1:59 am Olen nyt lukenut vähän aikaa nykyisen Minfon ketjuja rikosfoorumin puolelta. Tarvisi oikeasti tapahtua linjanmuutos: solvaustyyli pois, turha törky pois ja samoin solvaustyyli kohdistuen muihin kirjoittajiin. Moderointi jos ottaisi törkylinjan täyden sallimisen sijaan vähän fiksumman linjan käyttöön, niin se vaikuttaisi koko paikkaan.Se on normaali netin etikettiä, joka puuttuu tästä paikasta, harmillisesti!
Muuta kuin kovaa huutajat ja solvaajat eivät uskalla taikka halua osallistua moniinkaan ketjuihin, joissa meno on hirveää, vaikka asia olisi tärkeää. Esimerkiksi uhreja haukutaan siiderivalaiksi, hoorittelu on myös ok, erivärisiä kutsutaan mutak....ksi ja apinoiksi, muita kirjoittajia haukutaan saman tien n'*****lussuttajiksi tms, femakkolesbohinttarihomoiksi, vajukeiksi, ja miksi vain. Aggressiivinen ja täysin asiaton hyökkiminen/väkivaltatyyli sallitaan, se ei ole ok.
Mielipidepoliisihan ylläpidon ei tietenkään tarvitse eikä pidä olla, mutta nimenomaan tuohon keskustelun tyyliin ja turhiin solvauksiin ylläpidon olisi hyvä puuttua, kohdistuu solvaukset sitten keneen tahansa, myöskin selkeän trollauksen ja provosoinnin voisi karsia pois sen sijaan että poistetaan pelkästään niistä huomauttelevat viestit.
Itse en kovin usein vasikointia harrasta, vaikka solvaus kohdistuisi itseeni, useimmiten vasikoin silloin jos oma vastaukseni johonkin solvaukseen on selkeästi vasikoitu, mutta kannustan kyllä sen asiallisen keskustelun perään haikailevia vasikoimaan matalalla kynnyksellä kaiken asiattoman keskustelun niin ei jää ainakaan siitä kiinni että ylläpito ei olisi huomannut asiaa.
Ylläpito voisi vastavuoroisesti ottaa käytäntöön säännön jonka perusteella täysin turhasta vasikoinnista tulisi vaikkapa muutaman päivän bannit, ettei ylläpito kuormittuisi siitä että jotkut vasikoivat viestejä pelkästään siksi että eivät pidä viestin kirjoittajasta tai hänen mielipiteistään.