No tämähän nyt on selvä. Kaikilla on tuoreessa muistissa viimekesän tapaus, jossa kaksi somppulasta oli hukkua, toinen jäi ilmeisesti vihannekseksi. Kun tätä sattuu, vanhemmat pakenevat paikalta, ettei suomalainen paha viranomaiskoneisto vie heidän lapsiaan, evää turvapaikkaa tai tee muitakaan väkivaltaisia ja rasistisia toimia.Kuumaperuna123 kirjoitti: Ke Heinä 16, 2025 2:45 pm Millainen vanhempi lähtee paikalta kun lapsi on elvytetty? Kaikkea sitä lukee kun vanhaksi elää. Tuskin on lasta viety edes tarkastettavaksi terveyskeskukseen/ sairaalaan. Meni tämä uutinen kyllä nyt ihan ihon alle.
Vituttaa kun tämä oli pääuutinen. Ihan tosissaan, miksei näille ihmislle saada järkeä päähän? Lapset eivätjulkisuutta kaipaa,ja uutinen on ihan lasu-kamaa kokonaisuudessaan.
Odotellaan, kun Vantaan kaupunki saa ensin sen satojen tuhansien apurahansa hassattua mamujen polkupyöräilykouluun, josko joku rahoittaisi sitten "espoolaisvanhemmille" uimaopetusta. Tai ei, ensin on se taksikurssi, jossa kerrotaan että naisia ei saa nussia väkisin asiakaspalvelutilanteessa eikä mielellään muutenkaan. Hienoja nämä kotoutumistoimet.
Miksei asioista puhuta niiden oikeilla nimillä?
Ei käy järkeen tämä piittaamattomuus ja yksinkertainen typeryys. Ei tulisi itselleni mieleenkään mennä johonkin Afrikkaan tai Lähi-itään ja ajatella, että kyllä minä saatana aavikolla pärjään, kyllä minä vittu tiedän miten kamelia ajetaan, hellehattua en tarvitse ja minulle kuuluu kaikki.
Ja korostan: seuraava EI ole rasismia, vaan realismia. Miksei näille mamuille voida oikeasti kaupunkin toimesta järjestää ihan omia uimarantoja? Sinne sitten kaikille pelastsusliivit, henkilökohtainen sosiaaliohjaaja ja ambulanssi valmiiksi. Lippusiimalla tai verkkoaidalla rajatut uima-alueet,joissa on vettä polveen saakka. Suomalaiseen mielenlaatuun kuuluu se, että jokainen osaa jonkin verran vedessä toimia ja ennen kaikkea katsoa toistensa perään. Vituttaa itseäni mennä rannalle "rentoutumaan", kun näen 50 mamulasta,jotka ovat taukoamatta porentiaalisessa hukkumisvaarassa. Tässä tullan siihen, että ei ole minun murheeni, mutta en ikinä antaisi kenenkään hukkua jos voisin asiaan puuttua. Olen niin ehdollistunut huolehtimaan kanssaihmisistäni, etten voi itselleni mitään. MInä olen se vittupää,joka estää ukkoja lähtemästä kalaan ilman pelastusliivejä ja jonka mielestä kaksivuotiaan kanssa ei ole ok mennä laiturille pitämättä kädestä kiinni. Baari-illan jälkeen olen ainase, joka katsoo että kaikki pääsevät kotiin. Joten en käy suosituilla rannoila täällä Tampereella, koska minä kuulun siihen yhteisvastuulliseen porukkaan, ja mamut luottavat siihen. että joku muu aina hoitaa. Kun lapsista on kyse, en halua. Siksi käyn koiran kanssa öisin uimassa tutussa kivenkolossa, jossa ei ole yhtäkään vastuutonta vanhempaa.