Henkirikos Mikkelissä 6.7.2025 19-vuotiaan epäillään murhanneen tukiperheensä äidin
Re: Henkirikos Mikkelissä 6.7.2025 19-vuotiaan epäillään murhanneen tukiperheensä äidin
Mun oma poika muutti kans jo 16-vuotiaana omilleen vaikka minä en todellakaan olisi halunnut mutta eniveis kyllä hän sai sosiaalityöntekijän ja vuokrat maksettiin suoraan joten olen lähtenyt oletuksesta että niin toimitaan nuorten kanssa. Olisi todella kiva tietää onko tää uhri ollut vain tukiperhe vaiko sittenkin jotain enemmän. Harmi että poliisikaan tuskin avaa tätä yhtään enempää ennen käräjiä joten siihen asti kaikki on pelkkää spekua ellei tänne ilmaannu joku joka tuntee niklaksen ja sen perheen ja tietää jotain
-
vanhellsing
Re: Henkirikos Mikkelissä 6.7.2025 19-vuotiaan epäillään murhanneen tukiperheensä äidin
19v on aikuinen jo voi vapaasti tehdä päätöksen ottaa Kelan vuokra rahat omalle tilille ja sitten käyttää ne esimerkiksi tupakkiin, viinaan ja villeihin naisiin tai sitten huumeisiin tai uhkapeliin. Niitä elämän valintoja. Suurin osa tuen saajista nyt taitaa omalle tilille ne rahat ottaa koska silloin varmasti tulee vähintään asumistuki Kuun alussa tilille ja jos vaikka muut tuet tulee myöhemmin kun on suunnitellut niin vuokran maksua voi vaikka viikolla lykätä ja asumistukea käyttää vaikka ruokaan.Millavaan kirjoitti: Pe Heinä 18, 2025 12:09 pm Mun oma poika muutti kans jo 16-vuotiaana omilleen vaikka minä en todellakaan olisi halunnut mutta eniveis kyllä hän sai sosiaalityöntekijän ja vuokrat maksettiin suoraan joten olen lähtenyt oletuksesta että niin toimitaan nuorten kanssa. Olisi todella kiva tietää onko tää uhri ollut vain tukiperhe vaiko sittenkin jotain enemmän.
Niin no onhan se totta että sen voi tuossa iässä itse päättää. Tulee mieleen kun mun poika osti iPhonen yms kun täytti 18 ja sen jälkeen itki mulle että hänellä on laskuja mihin tarvis rahaa. Hyvin hänellä kyllä on mennyt mutta toi oli vaan esimerkki siitä mitä se täysi-ikäisyys tuo tullessaanvanhellsing kirjoitti: Pe Heinä 18, 2025 12:20 pm19v on aikuinen jo voi vapaasti tehdä päätöksen ottaa Kelan vuokra rahat omalle tilille ja sitten käyttää ne esimerkiksi tupakkiin, viinaan ja villeihin naisiin tai sitten huumeisiin tai uhkapeliin. Niitä elämän valintoja. Suurin osa tuen saajista nyt taitaa omalle tilille ne rahat ottaa koska silloin varmasti tulee vähintään asumistuki Kuun alussa tilille ja jos vaikka muut tuet tulee myöhemmin kun on suunnitellut niin vuokran maksua voi vaikka viikolla lykätä ja asumistukea käyttää vaikka ruokaan.Millavaan kirjoitti: Pe Heinä 18, 2025 12:09 pm Mun oma poika muutti kans jo 16-vuotiaana omilleen vaikka minä en todellakaan olisi halunnut mutta eniveis kyllä hän sai sosiaalityöntekijän ja vuokrat maksettiin suoraan joten olen lähtenyt oletuksesta että niin toimitaan nuorten kanssa. Olisi todella kiva tietää onko tää uhri ollut vain tukiperhe vaiko sittenkin jotain enemmän.
-
Kuikka Koponen
- Martin Beck
Mitkä ovat sinun faktat väiteesi, että jälkihuolto ei liity mitenkään tapaukseen, vai onko se vaan musta tuntuu siltä.Mactar kirjoitti: Pe Heinä 18, 2025 12:05 pm Poika on käynyt tukiperheessä useita vuosia ja ollut varmaankin loma-aikoina myös pidempiä aikoja siellä. Luonnollisesti on tullut naapurustolle tutuksi. Lopettakaa jo hyvät ihmiset tuosta jälkihuollosta jankkaaminen, kun se ei liity tähän mitenkään.
Minä uskon edelleen että joku taho sössi pojan asioita. Siinä syy ja seuraus.
Ei jälkihuoltoa tosiaan voi myöskään poissulkea ennenkuin tiedetään onko ollut lasun asiakas/sijoitettuna mutta tuskin. Vois poliisi edes vähän valottaa kerta niillä on motiivista käsitys. Vai pitääkö mun marssia kauppakadulle salevan toimistoon ja kysyä siltä.
Ja kun siinä uhrin tyttäreni postauksessa sanottiin tekijästä että paskiainen jota yritit auttaa niin tulee mieleen että ihan viime aikoina olisi auttanut
Uskon että olisi tullut jo tietoon, jos olisi asunut jossain vaiheessa laitoksessa tai sijaisperheessä. Täällä jälkihuollosta monet puhuu aika faktana, niin ihmettelen miksi sotketaan keskustelua sillä.Kuikka Koponen kirjoitti: Pe Heinä 18, 2025 12:30 pm Mitkä ovat sinun faktat väiteesi, että jälkihuolto ei liity mitenkään tapaukseen, vai onko se vaan musta tuntuu siltä.
-
Kuikka Koponen
- Martin Beck
Kerro nyt oma teoriasi uudestaan tähän keissiin, ja sori jos oot jo kertonut, mutta on mennyt ainakin minulta ohi se.Mactar kirjoitti: Pe Heinä 18, 2025 1:16 pmUskon että olisi tullut jo tietoon, jos olisi asunut jossain vaiheessa laitoksessa tai sijaisperheessä. Täällä jälkihuollosta monet puhuu aika faktana, niin ihmettelen miksi sotketaan keskustelua sillä.Kuikka Koponen kirjoitti: Pe Heinä 18, 2025 12:30 pm Mitkä ovat sinun faktat väiteesi, että jälkihuolto ei liity mitenkään tapaukseen, vai onko se vaan musta tuntuu siltä.
En usko että tää huumeita on käyttänyt vaikka Janita niin koitti jankata (missä se muuten on kun ei oo näkynyt) mutta mitä ilmeisemmin muuttanut liian varhain omilleen ja jäänyt ilman tukea ja osaamista miten asiat hoidetaan kun on aikuinen. Myös se että on köyhästä perheestä, vaikuttanee ainakin siihen ettei oo voinut saada kotoa apua mitä taas hyvätuloisten lapset saa.
- ajanpatina
- Javier Pena
- Viesti:
"Hevosmiesten Tietotoimisto" tietää kertoa kaikenlaista, jos mistäkin. Niitä tietoja sanotaan myös "Kannujen valamiseksi", mitä itse kukin meistä täällä pähkäilee ja päättelee, vaikka ei mistään mitään tiedäkään sen enempää, mitä valtamedia julkaisee.Millavaan kirjoitti: Pe Heinä 18, 2025 11:47 am Mistä muuten sellainen tieto että myös sänköt olisi maksamatta? Ja eikö kukaan tiedä enempää tän tekijän ydinperheestä että oliko he lastensuojelun asiakkaita vaiko ei ja missä iässä Niklas on muuttanut omilleen. Se olis sillain oleellista että onko hän jäänyt vaille ohjausta ja tukea miten just esim tukia haetaan. Luulisi että noin nuoren tapauksessa vuokra maksettaisiin suoraan va:lle. Ja tiedän kyllä mitä tarkoittaa tukiperhe kun itsellenikin sitä aikanaan tarjottiin mutta vaikuttaa siltä että tässä tapauksessa uhri on ollut enemmän kuin tukiperhe ja ovat varmaan olleet tekemissä vielä aikuistumisen jälkeen
Kaikella on aikansa.
Niin, tätä palstaa lukee varmasti monta tietäjää jotka voisi näihin avoimiin kysymyksiin vastata. Uhrin ja tekijän suhde on se mikä eniten askarruttaa kun tukiperheessä tosiaan käydään lapsena tyyliin kerran kuussa mutta vaikuttaa siltä että nää on olleet tekemisissä ihan viime aikoina
Vai voiko lapsuudesta olla jäänyt vaivaamaan jokin kauna
- ajanpatina
- Javier Pena
- Viesti:
Näillä tiedoilla, mitä täällä ja mediasta voi lukea, kallistun murhatun naisen oman teon vaikuttaneen pojan aggression spontaaniin syntymiseen.Millavaan kirjoitti: Pe Heinä 18, 2025 1:36 pm Niin, tätä palstaa lukee varmasti monta tietäjää jotka voisi näihin avoimiin kysymyksiin vastata. Uhrin ja tekijän suhde on se mikä eniten askarruttaa kun tukiperheessä tosiaan käydään lapsena tyyliin kerran kuussa mutta vaikuttaa siltä että nää on olleet tekemisissä ihan viime aikoina
Jostain olin lukevinani, että pojalla olisi kenties mielenterveysongelmiakin, mitä epäilen, koska armeijaan kelpasi ja oli sieltä viikonloppulomalla.
Toisekseen se muija oli ollakseen jonkinlainen "kukkahattutäti" ja "maailmanparantaja", joka liihoitti joka puolella oli monessa mukana. Siksi minua epäilyttää hänen "tukiperhe"/"tukihenkilö" toimintansa... Miten on voinut keritä sitäkin tekemään, todennäköisesti kunnan maksusitoumuksella, "suurta laupeuden enkeliä" esittäen. Omega ry:n sivusto antaa kuvaa ja selvyyttä Sini (Sinikan) elämänkatsomuksesta ja toiminnasta. Siihen päälle poliittinen toiminta Vihreissä ja Vihreiden listoilta Ev.Lut. kirkon kirkkovaltuustoon itämaisten uskontojen edustajana. Miten voi Dalai Lama ja Kristus sopia yhteen? Jooga ja meditaatio eivät liioin kuulu kristinuskoon ja silti muija oli kirkkovaltuustossa!? Kenties Sini on sekoittanut pojan nupin jo penskana itämaisilla filosofioillaan ja arvailla vain sopii, mitäpä ajan kanssa on muuta ollut ja tapahtunut, jos mistäkin syystä!?
Kaikella on aikansa.
^ niin no vähän samat ajatukset vaikka toisaalta en haluaisi syyllistää uhria mutta onhan tuo nyt ollut varsin erikoinen ihminen ja ihmetyttää miten voi revetä joka paikkaan.
-
Ramppa X Rämäpää
- Harjunpää
Yksi skenaario voisi olla, mutta se olisi kyllä tullut ilmi, jos niin olisi. Nimittäin jos Niklas asui murhatun omistamassa asunnossa vuokralla. Silloin motiivi voisi liittyä häätöön, mutta kuten sanottua, tämä olisi tullut ilmi kyllä.
Muutoin en usko ihan pelkästään sen perusteella, että uhrilla oli väärä maailmankatsomus, että hän olisi tehnyt mitään provosoidakseen teon.
Muutoin en usko ihan pelkästään sen perusteella, että uhrilla oli väärä maailmankatsomus, että hän olisi tehnyt mitään provosoidakseen teon.
-
vanhellsing
Tähän nyt vielä sen että tekijä pääsi aukkiin ja en tarkemmin ole tutustunut sen intti juttuihin, vissiin vielä perus alikersantti paremmissa asemassa ja olisin huolestunut Suomen tilanteesta jos sellainen tyyppi joka ei omia Kela asioita pysty hoitamaan ilman jotain edunvalvojaa pääsisi tuollaiseen sotilasvirkaan
eiköhän ihan itse ole hoitanut vuokra juttujaan ja myös varmaan saanut ne Kelalta ja tuhlannut muuhun, kaikki muu on mahdollista, mutta minulle olisi yllättävää