Poliisi etsii Karfin perhettä
Re: Poliisi etsii Karfin perhettä
https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... hp?t=25387
Tuossa myös yksi esimerkki vanhempien pahoinpitelemästä ja eristämästä lapsesta. Lapsi kotikoulussa, vanhemmat eivät saapuneet seurantatapaamisiin.
Tuossa myös yksi esimerkki vanhempien pahoinpitelemästä ja eristämästä lapsesta. Lapsi kotikoulussa, vanhemmat eivät saapuneet seurantatapaamisiin.
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
- Pieni liekki
- James Bond (George Lazenby)
Onko niin, että mikään taho ei tällä hetkellä saa käyttöönsä Karfien perheen lapsilisiä?
Jos perheen lapset ovat huostaanotettuina, niin peritäänkö vanhemmilta heistä elatusmaksuja tai joitain muita maksuja takautuvasti, vai hoitaako valtio instanssiensa kautta lapsista aiheutuvat kustannukset kokonaan?
Jos perheen lapset ovat huostaanotettuina, niin peritäänkö vanhemmilta heistä elatusmaksuja tai joitain muita maksuja takautuvasti, vai hoitaako valtio instanssiensa kautta lapsista aiheutuvat kustannukset kokonaan?
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
-
Punahilkka
- Alibin satunnaislukija
Minulla on kokemuspohjaa ja historiaa "lestamafian" hallinnoimalla alueella elämisestä, lestadiolaisenemmistöisen väestön luomasta paineesta ja kontrollista myös yhteisöön kuulumattomille ja olen saanut seurata pientä ja suurempaakin vilunkia ja rikkeitä, joita "oikeamieliset" saavat tehdä "yhteisen hyvän" eteen. Terveisiä vain kotiseudulle Perä-Pohjolaan.Vasikkahattu kirjoitti: La Heinä 19, 2025 6:24 pmPaitsi jos kyseessä on sama henkilö.Punahilkka kirjoitti: La Heinä 19, 2025 6:19 pm Ksj001:n antamien tietojen uskottavuus sen sijaan kasvoi.
Aika varauksella kannattaa molempien sanomisiin suhtautua. Kumpikin on aika yleistä jorinaa jonka voisi kuka tahansa kirjoittaa.
Olen myös seurannut tiettyjen uskonnollisten piirien kipuilua alati liberaalimpiin arvoihin siirtyvässä yhteiskunnassa ja varsinkin liberalisoituvassa luterilaisessa kirkossa.
Ksj001:n tekoälylläkin muuntelemat asiat istuvat todella hyvin siihen, mitä olen aiemmin nähnyt, oppinut ja havainnut näissä piireissä tapahtuvaksi. Uskonto, lahkolaisuudet ja niissä käynnissä oleva myllerrys liittyy tähän tapahtumasarjaan varsin oleellisesti.
Tutuksi on tullut myös tapa uhkailla yhteisön vaikutuspiirissä olevia kuten nimimerkki Puolukan asiallisesti ilmaistu, näennäisen neutraali kysymys. Ehkä tämän tunnistaa vain siihen kasvanut, ehkä sen voi oppia. Jollette ole siihen kasvaneet, niin uskokaa kun sanotaan.
Olen aprikoinut, että ksj001:lla on muitakin motiiveja kertoa tietojaan kuin lasten hyvinvointi (joka lie hänelle kuitenkin prioriteetti). Oletan tämän tapauksen olevan yksi taistelu valtakamppailussa sellaisem uskonnollisen yhteisön sisällä, jossa johtajia ei saa, voi tai uskalleta muuten kyseenalaistaa. Tai muuten tulevat Puolukat kyselemään, firmasi menettää asiakkaansa, lapsesi jätetään ulkopuolelle ja olet pelkkää paariaa.
Itse uskon ainakin siihen, että ksj001 tuntee Rauhan Sanan liikkeenä hyvin, mikään, mitä on kertonut täällä siitä, mukaanlukien tietoja sukulaissuhteista, ei ole osoittautunut vääräksi tiedoksi.Vasikkahattu kirjoitti: La Heinä 19, 2025 6:24 pmPaitsi jos kyseessä on sama henkilö.Punahilkka kirjoitti: La Heinä 19, 2025 6:19 pm Ksj001:n antamien tietojen uskottavuus sen sijaan kasvoi.
Aika varauksella kannattaa molempien sanomisiin suhtautua. Kumpikin on aika yleistä jorinaa jonka voisi kuka tahansa kirjoittaa.
Joten kyllä tällainen uuden myös tapauksesta oman väitteensä mukaan enemmän tietävän kirjoittajan ensimmäinen viesti, jossa kärkeen rikotaan palstan ehkä tarkimmin (ja hyvä näin) valvottua sääntöä on hieman epäilyttävä.
Edit nimimerkki Punahilkan viestin lukemisen jälkeen: Itselläni ei ole ollut oikeastaan minkäänlaista kosketuspintaa Rauhan Sanaan ennen tätä keissiä. Tiesin, että Juha Sipilä kuuluu liikkeeseen. Vanhoollislestadiolaisuutta tunnen paremmin, vaikka ydinalueella olen asunut vain muutaman vuoden varhaislapsuudestani, koska lähisukulainen on naimisissa aika epätyypillisestä lestadiolaisperheestä tulevan henkilön kanssa. Olen siis tarkastanut näitä ksj001:n viestejä faktapohjaisesti, ja peilannut siihen, mitä yleisesti tiedän uskonnollisista yhteisöistä ja esim. niissä esiintyvästä vallankäytöstä.
Viimeksi muokannut dead_calm, La Heinä 19, 2025 7:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"The truth is, these are not very bright guys, and things got out of hand."
- Yrjö Yrjönpoika
- Alibin Kestotilaaja
Niinpä...!!Pesukarhu kirjoitti: La Heinä 19, 2025 6:32 pm https://www.murha.info/rikosfoorumi/vie ... hp?t=25387
Todella erittäin järkyttävä ja tuomittava tapaus, mutta onneksi ei mitään yhteistä rajapintaa Karf'ien lasten kanssa.
X X X X X
Tässä Karfien tapauksessa on nähtävissä julkisuuden koordinoimiskyvyn hallintaa aiemmin kuin alussa. Äiti on saanut omalla äidinkielellään edustavan asiamiehen. Hän hoitaa valtakirjallaan asiaa. Enää ei kukaan anna sivusta haastatteluja (Slotte, ystävät, Boden)Pureva puheenjohtaja kirjoitti: La Heinä 19, 2025 5:33 pmTäähän ois hyvä asia, mutta tuun täältä heittämään samantien sen vastakohdan, jos asiat menevät tämän "holhoajan" myötä yhä enemmän päin vittua. Meinaan siis jos Karffit hyväuskoisina ovat löytäneet jonkun hyväntekijän joka tarjonnut hyvältä kuulostavan piilopaikan, mutta klassisesti viikkojen ja kuukausien kuluessa tämä osoittautuu kunnon sekopääksi ja siinä kohtaa ovat tämän armoilla ja pois lähteminen ei ole niin yksinkertaista. Saattavat myös hyväksyä sekopäisyyden, koska "pienempi paha" kuin viranomaisetUlrica kirjoitti: La Heinä 19, 2025 5:24 pm Perheen oleminen jonkun tahon tiivissä holhouksessa voisi olle jopa suunnitelma. Ehkä siihen jotenkin voisi liittyä myös perheen ns kuntouttaminen normielämään, jotta astuessaan esiin perhe täyttäisi tietynlaiset "hyvinvointikriteerit".
Kriisihallintaviestintään on omat konsulttinsa olemassa. Jos Karfeja auttavalla pumpulla on rahaa, niin perheen olosuhteita voidaan pyrkiä manipuloimaan ulospäin paremmiksi. Julkisuudesta muistetaan Talvivaaran ja Kulumnin kriisiviestinnät.
Mä olen pitänyt Tommyn veljen ja isän ulostuloja aitoina ja rohkeina, vaikken heitä tunnekkaan. Tämä antaa mulle uskottavimman lausunnon välirikon olosuhteista ja siitä, että Karfeja suojeleva taho ei ole terve lasten edun nimissä kaiken muun uutisoidun ja esiintuleen lisäksi.
Kiitos siitä, että kerroit Karfien lapsista positiivisen asian.Puolukka kirjoitti: La Heinä 19, 2025 2:54 pm Olen seurannut tätä keskustelua jo jonkin aikaa. Tunnen Karfien perheen. Heidän lapset olivat aika paljon meidän lasten kanssa silloin kun he asuivat Ytteressessä. Lapset olivat iloisia ja vapaan oloisia. He leikkivät usean eri perheen lasten kanssa päivittäin. Minun käsitykseni mukaan heillä oli asiat ihan hyvin silloin. Lapset kävivät myös silloin tällöin vierailulla senkin jälkeen, kun he olivat muuttaneet Ytteressestä, välillä keskenään ja välillä vanhempien kanssa.
Jäin miettimään tuota ksj001 kommenttia jokin aika sitten, että lasten sanomiset olisi uhka vanhemmille. Mitä tarkoitat? Mitä sellaista on mitä lapset eivät saisi kertoa? Ymmärrän, että lapset osaavat kertoa nimet kuka heitä on auttanut ja mielestäni lasten pitää antaa puhua vapaasti. Mutta mitä huonoa kerrottavaa vanhemmista on?
Muuten, ksj001, oletko Markus?
Mutta tosiaan palstan säännöt, jotka löytyvät kaivamalla jostain palstan alusta, sanovat, ettei nimimerkkien takana olevaa ihmistä saa arvuutella.
- Yrjö Yrjönpoika
- Alibin Kestotilaaja
Tottahan toki mielikuvituksesta hyötyä on, myös rankempia rikoksia selvitettäessä, mutta kyllä se keinoälykin on vain sille kulloinkin parametreinä syötettävien mielikuvien varassa.T Pasanen kirjoitti: La Heinä 19, 2025 11:46 am
Itse koen että mielikuvituksesta on todella paljon hyötyä, pystyy lähestymään asioita aivan erilaisesta tulokulmasta, näkemään asioita toisella lailla, sieltä tulee monesti kaikista parhaat oivallukset.
Eli keinoälyllähän ei ole ihmisen kaltaista tietoisuutta olemassaolostaan, vaan se toimii ainoastaan matemaattisten algoritmiensa pohjalla, mutta päihittää mielikuvituksen siinä, että se ei edes huomioi mitään "ufojuttuja".
X X X X X
-
Ad_Absurdum
- Nikke Knatterton
Ei yhteiskunta voi sanella miten lapset kasvatetaan. Jos niitä pitää lyödä, niin pitää lyödä. Ei nämäkään korpit toisia korppeja noki niinku se yksi hörhö vouhkaa.Vasikkahattu kirjoitti: La Heinä 19, 2025 3:23 pm Minua kiinnostaisi tietää, mihin Karfeja hurmoksessa puolustavat ihmiset perustaa kantansa.
Pahoittelen, en tiennyt, että palstan säännöt kieltävät nimimerkkien arvuuttelun. Ajattelin heittää vitsillä jonkun nimen, kun ksj001 kertoili, ettei hänen henkilöllisyys ole vielä paljastunut. Ylläpito saa poistaa edellisen viestini.
Minulla ei ole mitään halua hiljentää ketään. Päinvastoin, uskon rehellisyyteen ja avoimuuteen. Jos ksj001llä on tiedossa väärinkäytöksiä niin pidän hyvänä, että kertoo poliisille.
Kysymykselläni ksj001 lle tarkoitin, että jos jollakin on tietoa vanhempien tekemistä rikoksista, niin olisi hyvä, kun kertoisi konkreettisemmin mitä on tapahtunut. Nyt mediassa pyörii poliisin epäilyjä, jotka ovat laajoja rikosnimikkeitä kuten törkeä pahoinpitely, vapaudenriisto, ihmiskauppa, mutta mitä tarkalleen epäillään tapahtuneen? Sitä halusin kysyä ksjltä, onko sinulla konkreettista tietoa jostain vanhempien tekemistä rikoksista tai lasten kaltoinkohtelusta?
Minulla ei ole mitään halua hiljentää ketään. Päinvastoin, uskon rehellisyyteen ja avoimuuteen. Jos ksj001llä on tiedossa väärinkäytöksiä niin pidän hyvänä, että kertoo poliisille.
Kysymykselläni ksj001 lle tarkoitin, että jos jollakin on tietoa vanhempien tekemistä rikoksista, niin olisi hyvä, kun kertoisi konkreettisemmin mitä on tapahtunut. Nyt mediassa pyörii poliisin epäilyjä, jotka ovat laajoja rikosnimikkeitä kuten törkeä pahoinpitely, vapaudenriisto, ihmiskauppa, mutta mitä tarkalleen epäillään tapahtuneen? Sitä halusin kysyä ksjltä, onko sinulla konkreettista tietoa jostain vanhempien tekemistä rikoksista tai lasten kaltoinkohtelusta?
- Vasikkahattu
- Frank Drebin
Joo, ei mulla ole mitään harhakäsitystä millaista noissa suljetuissa piireissä on. Eikä ollut tarkoitus sun kokemuspohjaa kyseenalaistaa.Punahilkka kirjoitti: La Heinä 19, 2025 6:46 pm Minulla on kokemuspohjaa ja historiaa "lestamafian" hallinnoi.........nettää asiakkaansa, lapsesi jätetään ulkopuolelle ja olet pelkkää paariaa.
Kummankaan kirjoittajan motiiveja kirjoittaa tänne on vain hieman vaikea ymmärtää. Nimimerkki Puolukan motiiveja mahdollisesti perheen tunteneena voisi muuten ymmärtää, mutta jälkeenpäin vitsiksi verhoiltu henkilöllisyyden arvuuttelu kyllä vesitti asian. Ksj001 nimimerkin syväkurkku toiminta näyttäytyy mieluummin vain halulta päästä valokeilaan. Tai ainakin minun on vaikea ymmärtää hänen motivaatiota paljastella täällä asioita jotka saattaisivat hänet vaaraan. Omien sanojensa mukaan on poliisille tietonsa välittänyt, miksi saattaa itsensä vaaraan kirjoittelemalla tänne?
Vitsillä? Erikoinen huumorintaju sinulla.Puolukka kirjoitti: La Heinä 19, 2025 8:23 pm Pahoittelen, en tiennyt, että palstan säännöt kieltävät nimimerkkien arvuuttelun. Ajattelin heittää vitsillä jonkun nimen, kun ksj001 kertoili, ettei hänen henkilöllisyys ole vielä paljastunut. Ylläpito saa poistaa edellisen viestini.
Ei ole kovin vakuuttavaa, että ilmoittaudut sisäpiiritietäjäksi, et vastaa yhteenkään kysymykseen ja uteletkin vain itse.
- Vasikkahattu
- Frank Drebin
En varsinaisesti epäile, etteikö hänellä voisi olla tietoa asioista. Enemmän epäilen motivaatiota paljastella asioita täällä ja sitä myötä sitä kokonaiskuvaa minkä hän haluaa antaa. Jos/kun sisäpiirin asioita paljastellee, joutuu henkilöllisyyden selvitessä epäilemättä ikävään tilanteeseen. Miksi siis ottaa se riski, kun mitään sillä ei saavuta täällä. Ja poliisillekin on tietoja annettu.dead_calm kirjoitti: La Heinä 19, 2025 7:09 pm Itse uskon ainakin siihen, että ksj001 tuntee Rauhan Sanan liikkeenä hyvin, mikään, mitä on kertonut täällä siitä, mukaanlukien tietoja sukulaissuhteista, ei ole osoittautunut vääräksi tiedoksi.
Sitä olen minäkin miettinyt. Mutta saattaa purkaa turhautumistaan liikkeen johtoon tällä tavalla. Ja käytti sanoja, että tämä juttu "meni yli". Johonkin pitää purkaa.Vasikkahattu kirjoitti: La Heinä 19, 2025 9:05 pmEn varsinaisesti epäile, etteikö hänellä voisi olla tietoa asioista. Enemmän epäilen motivaatiota paljastella asioita täällä ja sitä myötä sitä kokonaiskuvaa minkä hän haluaa antaa. Jos/kun sisäpiirin asioita paljastellee, joutuu henkilöllisyyden selvitessä epäilemättä ikävään tilanteeseen. Miksi siis ottaa se riski, kun mitään sillä ei saavuta täällä. Ja poliisillekin on tietoja annettu.dead_calm kirjoitti: La Heinä 19, 2025 7:09 pm Itse uskon ainakin siihen, että ksj001 tuntee Rauhan Sanan liikkeenä hyvin, mikään, mitä on kertonut täällä siitä, mukaanlukien tietoja sukulaissuhteista, ei ole osoittautunut vääräksi tiedoksi.
Puolukan juttuja en usko kyllä yhtään. Tosi noloa alkaa heittää " ootko Markus " settiä ja sitten todeta että se oli vitsi.
Joku mietti että kauankohan menee kunnes perhe Karf löydetään. Itse uskon että siihen menee max kuukauden verran.
Joku mietti että kauankohan menee kunnes perhe Karf löydetään. Itse uskon että siihen menee max kuukauden verran.