Toni Mattila - Katosi autoineen kotoaan Valkealasta 2010

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Pk_etsijä
Sofia Karppi
Viesti:

Re: Toni Mattila - Katosi autoineen kotoaan Valkealasta 2010

Viesti Kirjoittaja Pk_etsijä »

Vanhempi Mersu oli. Toni Mattilan auto oli Mercedez-Benz 230E automatic, vm -92. Auton väri on tummanharmaa. Hyvin tarttuu vanhoihin autoihin. Tosiaan näihin nykyautoihin ei välttämättä joka kohtaan tartu, kun on alumiinia ym muuta korirakenteissa. Magneettia heitelty tuolla Kouvolan suunnilla siltojen ja ramppien kohdilla.
Helmie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Onko Saara sinulla ja Pk_etsijällä tietoja onko Tonia etsitty tuolta mökin läheisyydestä vesistöistä, Sorsakoski/Leppävirta alueelta? Jos tuon mökin tarkemman sijainnin saisit Saara selville, voisit mahdollisesti Pk_etsijälle jne. sen kertoa; ehkä etsinnät mökin läheisyydessä järjestyisivät?
SaaraMattila
Alokas

Viesti Kirjoittaja SaaraMattila »

Olin jo yhteydessä pk etsijöihin, tai he olivat yhteydessä minuun. En osaa paremmin sanoa sijainnista, en sitä itse enää muista, mutta Äitini oli sanonut, että kyllä mökin alueelta oli jossain vaiheessa etsitty, mutta ei hirveän paljon, joten en itse asiaan ole hirveämmin puuttunut enempää. Luulisin myös, että Tonin suku, joita asia enemmin kiinnosti, olisivat itse myös asiaan puuttuneet, varsinkin kun mökki on nyt heidän omistuksessaan kokonaan.
Touhupuntti
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Touhupuntti »

SaaraMattila kirjoitti: Ke Heinä 23, 2025 5:21 pm Olin jo yhteydessä pk etsijöihin, tai he olivat yhteydessä minuun. En osaa paremmin sanoa sijainnista, en sitä itse enää muista, mutta Äitini oli sanonut, että kyllä mökin alueelta oli jossain vaiheessa etsitty, mutta ei hirveän paljon, joten en itse asiaan ole hirveämmin puuttunut enempää. Luulisin myös, että Tonin suku, joita asia enemmin kiinnosti, olisivat itse myös asiaan puuttuneet, varsinkin kun mökki on nyt heidän omistuksessaan kokonaan.
Osaatko kertoa onko Tonilla mitään lapsuudenaikaista paikkaa, jossa olisi kokenut omassa lapsuudessaan tai nuoruudessaan jonkinlaisia merkittäviä muistoja? Viettikö lapsuuden kesiä jossain päin Suomea esimerkiksi sen aikaisella mökillä tai jollain tietyllä alueella?
Kiitos kaikesta mitä olet rohkeasti jakanut. Kaikkea hyvää sinulle nyt ja tulevaisuudessa ❤️
SaaraMattila
Alokas

En oikeastaan. Toni lähti joskus ajelemaan yksin, mutta en itse koskaan saanut tietää minne, tuskin kukaan muukaan. Ei Toni koskaan kertonut mulle paljon mitään ja en hänen lapsuudesta tiedä pätkääkään, joten en tähän osaa sanoa mitään
Mizse
Alokas

Viesti Kirjoittaja Mizse »

https://maps.app.goo.gl/VRWAuVUGWeHCqiB1A tuossa majasaaren ympärillä joku noista pienistä saarista on mökin sijainti. En tarkkaan muista. Ainiin olen siis Teemu, Pirjon keskimmäinen lapsi aikaisemmasta suhteesta. Muutin isovanhemmille asumaan 12 vuotiaana koska en oikein tullut toimeen Tonin kanssa mutta kun olin 18v niin toni oli kun paras ystäväni(kyllä tiesin tapahtuman ennalta koska toni suunnitteli sen kaiken todella tarkasti ja kertoi mulle aikeistaan) podin kymmenen vuotta huonoa omaatuntoa tapahtuneen johdosta koska toni kävi mun ovella ennen katoamistaan mutta käännytin hänet pois koska podin krapulaa. Mä ymmärrän tonin teon täysin koska se puhui mulle paljon ennen lähtöään ja koen että hänen henki on pelastanut mun hengen monia kertoja vuosien varrella.
Ja tuohon saaran kirjoitukseen pakko muistuttaa että noihin aikoihin tuo sukupuolen vaihdos homma oli vielä aika tabu ja paine oman suvun suunnalta tonille oli aika rajua. Kyllä itse vien yleishaudalla vuosittain kynttilän tonin muistolle! (Koska äitini ei ole kertonut minne toni edes on haudattu)

Terveisin, Teemu
Pk_etsijä
Sofia Karppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pk_etsijä »

Mielenkiintoista infoa. Itsekin tapauksesta käynyt keskustelua Saaran kanssa. Ainakaan julkisuuteen ei ole tuotu sitä tietoa että Toni olisi löytynyt. Eli hänellä on ilmeisesti jokin muistopaikka sitten jossain? Kyllä nuo ajelut hyvin saattavat viitata siihen että omaehtoista katoamista tai enemminkin itsemurhaa on pohdittu ja saatettu käydä sopivia paikkoja läpi.
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Mä suhtautuisin "Teemun" kommenttiin varauksella viimeisen lauseen takia. Kyllä kadonneen poikapuoli muistaisi, että kadonnut on kadonnut, ei haudattu. Vai onko äiti haudannut isäpuolen jonnekin, ja tämä on siksi kateissa 🤔
Mizse
Alokas

Viesti Kirjoittaja Mizse »

No eikös kadonneetki jotka on julistettu kuolleeksi "haudata" johonki. Tai ainaki johonki se nimikyltti laittaa. Joo vähän väärin olen asian ilmaissut mitä tarkotin.

Teemu
Touhupuntti
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Touhupuntti »

Kiitos sinullekin Teemu asioista mistä kerroit. Mua kiinnostaa jotenkin yhä tietää onko Tonilla ollut joku merkityksellinen paikka, jonne hakeutui yksin esim istumaan autoon ja kokoamaan ajatuksia? Joku sellainen kauemmasta historiasta oleva, ehkä nuoruus, lapsuus jne. Joku sellainen missä kokenut turvaa, merkittäviä kokemuksia (esim tapaillut nuorena tyttöystäviä) tai muuten vaan paikka joka voi olla toisille suht random, mutta hänelle jostain syystä merkityksellinen?
SaaraMattila
Alokas

Pakko lisätä tähän, että toi sukupuolen vaihdos "homma" ei ollut edes kovin relevantti lapsuuden kannalta, että en siitä itsekkään tiennyt, Toni oli ollut mun elämässä siihen n. 10 vuotiaaksi saakka, en itekkää tiennyt siitä silloin. Olin vain tosi feminiininen, ja varmasti ajatus Tonin mielessä että olisin ollut homo tai jotai siihen suuntaa. Avaudin koko sukupuoli hommasta vasta 15-16 vuotiaana. Ymmärrän, että oli tabu asia, mut ajankohtaan nähden, ei kukaan silloin asiasta tiennyt.
Vastaa Viestiin