Sun tarvitsee sanoa niille olostasi ja että lääkitystä on nyt liikaa. Jos katsotaan että sulle olisi tarpeelliset lääkkeet, niin niistäkin määrät voi laittaa pienemmiksi. Aika tuhti homma aloittaa samalla kertaa sellaiset lääkeyhdistelmät, voishan lääkityksen aloittaa varovaisemmin. Sun vointi pitäisi ottaa huomioon. En ole kuullutkaan Leponexista - Huutaja Jaana laittoi siitä äsken jotain infoa ketjuun. Jos se on tarkoitus lisätä vielä tohon bentsot & antipsykoottiset -yhdistelmään, ja sulla olo jo tööt - niin liialta kuulostaa. Tai aikovatko korvata jonkun yhdistelmän lääkkeen Leponexilla. Joka tapauksessa jos se on skitsofreniaan, ja jos sulla ei ole sitä, niin eihän siinä ole tolkkua -- mutta tämä vain maallikon ymmärryksen mukaan..JohannaK kirjoitti: Ma Heinä 28, 2025 8:44 pm
Eivät osaa auttaa, ei saa keskusteluapua, annetaan vaa lääkkeitä, nyt on keskittymiskyky kadonnut enkä jaksa mitään lääkityksen takia. Haluavat tehdä miusta vihanneksen. Olen kokeillut beginners mutta ovat liian vaikeita ja tuovat ikävän olon, en ole koskaan pitänyt lihaskunnosta enkä kävelystä, tein joskus pitkään mutta huomasin että pahensi vain oloa. Miulla menee kaikki ruokaan ja laskuihin ja osaan vuokrasta, ei ole varaa harrastaa. Olen kokenut meditointia eikä se sopinut itelle. En voi tankotanssia harrastaa ku olen liian läski ja huonokuntoinen eikä ole varaa. Ei ole varaa pyörään. En ole mitään jos en ole menestynyt enkä hyvä missään. Mutta työhaastattelussa pitää kertoa miksi on pitkä aukko cv:ssä, en voi valehdella. Toivon et pääsen työkyvyttömyyseläkkeelle. Olen kokeillut farmaseuttina työskentelyä ja saanut aina hyvin negatiivista palautetta kun olen hidas, tiedot puutteelliset, keskittyminen huono ja ei oo vaadittavii sosiaalisii taitoja autismin takia. Ei ole varaa opiskella toista alaa ku aikuiskoulutustuki poistettu ja 20000 opintolainavelkaa. Alussa sanoin asiallisesti ja lääkäri ei kuunnellut, en yritä enää, ovat saaneet miut alistettua. Saattavat pakottaa miulle leponex-lääkityksen.
Youtubessa on vaikka ja mitä treenivideoita eri lajeista, eivät ole kaikki liian vaikeita. Olen sanonut aiemmin, mistä se ikävä olo tulee (mieli reagoi --> tiedosta--> muuta suhtautumista) ja jos on huono kunto tai aloittaa jonkun uuden lajin, niin oikeasti se ei useinkaan ole helppoa - eli sellaista kömpelyyden tai hitauden kokemista tulee mieleen ja keho voi mennä maitohapoille, ei tunnukaan hyvältä -- tämän yli vaan jatketaan seuraavana päivänä, totutellaan ja sitten se on helpompaa.
Sille mukavuusalueelle ei siis pääse välttämättä heti. Halua vaan peliin, tsemppaat itseäsi, niin siitä se lähtee. Mäkin jouduin aloittamaan ihan tosi matalalta tasolta yhden haaverin jälkeen, ja oli todella rankkaa vaikeimpana aikana, niin järjestin kämpilläni ympäristön/olosuhteet sellaisiksi, että oli tsemppaavaa ja tunnelmallista. Tää kuulostaa lievältä eikä vastaa sitä mitä todellisuudessa jne, mutta en mene siihen ehkä enempää - pointti siinä että halua tarvitaan ja joskus uskomatonta tsemppiä kyynelten ja kaiken läpi. Mua on auttanut sellainen ajatus, yksi ajattelija sanoi näin Youtubessa: Miksi sen pitäisi olla helppoa? Miksi odotat että elämä olisi helppoa. Käy läpi vaikeus ja pääset helppoon. Tms.
Jospa kuitenkin pääset joihinkin töihin, en osaa tossa paremmin jelpata, varaisin ajan työkkärin ammatinvalintaohjaajalle, he tietävät kuviot paremmin. Voi löytyä ratkaisuja, jotka ei itsellesi tule nyt mieleen.
Meditointeja on monenlaisia, kirjoitin tästä jo aiemmin. Kokeile erilaisia enkunkielisiä (niitä löytyy joka lähtöön) meditointeja. Kehoa rauhoittavaa liikuntaakin on netissä, muistaakseni yoga nidra. Ja sitten jos tarvitsisit hikijumppaa, niin etsit niitä lajeja. Beginners. Voipi muuten olla että Youtubessa on treeniä myös "for autists", joten sehän olisi käypää. Kokeile sitten kun pääset sieltä kotiin. Ajattele näitä myönteisinä uusina juttuina.
Voit alkaa harrastaa tankotanssia, tämäkin on aiemmin käyty läpi - liittyy ajatteluusi ja suhtautumiseesi, kts aiemmat postaukset, luet ne ajatuksen ja sisäistyksen kanssa. Jos ei nyt onnistu, niin sitten myöhemmin. Jos sulla on nyt aloitettu jokin masennuslääkitys, niin voihan olla että sekin auttaa vähän ajan päästä saamaan mieltä pois kielteisyyden kehästä.