Vaikea sanoa, en tiedä millainen oli heidän elämisen budjetti. Olisko omat vanhemmat silloin rahoittaneet, ja voisivatko rahoittaa edelleen. Vaikea silti nähdä että tätä isolla rahalla hoidettaisiin, enempikin motivaatio ja tahtotila täytyy löytyä auttajalta. Ja jos joku silloin sponsasi ja edelleen niin tekee, niin eipä siihen tarvita kuin joku pienin kuluin vaatimattomasti elävä poppoo tai henkilö joilla on halua tällaiseen. Ruokaa voi hakea itselleen ja luonaan asuville vaikka jostain mistä viikoittain ruokaa ilmaiseksi jaetaan ja pakkohan paikan on olla joku syrjäinen ranchi? Tosi vaikea kuvitella että joku normi talo taajamassa tulisi kyseeseen, puhumattakaan kerrostalo. On myös hyvin loogista että perhettä jo ennen pakomatkaa auttaneista löytyy nekin jotka nyt auttaa? Tai joku heistä oltava välittäjänä asiassa jos johonkin Karfiejs ennestään tuntemattomille mutta saman henkisille olisi asutettu. Hyvin on oltava rajallinen ja pieni ryhmä kyseessä jos useampi ihminen tietää. Ei voi olla isomman porukan tiedossa kyllä mitenkäänEmmaSofia kirjoitti: Pe Elo 01, 2025 7:41 pmSivusta huutelen. Raha. Millä rahalla perhe on ennen katoamista elänyt, jos heillä ei ole ollut vakituista osoitetta väestörekisterissä? Tuskinpa tukia silloin saaneet, max lapsilisät. Autokin ollut. Yksityislääkärilläkin käyty. Ei se ruoka ilmaista ole, varsinkaan 9 hengelle. Eli mistä raha saatu tuona matkalaukkuelämän aikana?Kåppis kirjoitti: Pe Elo 01, 2025 7:20 pm Nimimerkki Birdille;
Jos itsekkin hetken vaivaudut miettimään loogisesti, ja jos lisäksi omaat elämänkokemusta ja ymmärrät miten ihmiset toimii ja ei toimi sekä pystyt muodostamaan syy-seuraus pohjalta päätelmiä niin päädyt about samaan lopputulokseen. Eli siinä nyt myös tuli perustelut samalla että mihin pohjaa näkemykseni. Olen pahoillani jos täydellisessä mielikuvitusmaailmassa eläviä ihmisiä loukkaa se että uskallan olla eri mieltä ja hiukan herätellä unesta.
Voitte minun puolesta jatkaa loputtomia taruja ja epämääräisiä sepustuksia. Oletteko muistaneet että itse Sipilällä on ilmeisesti iso talo pohjoisessa, sehän tuli esiin median kautta ja olisi ollut pakolaisille tyhjillään. Karfin perhe täytyy olla siellä!!! Bingo! Siinä se on! Tai jos ei, niin Snellmanin tuotantotilat on valtavat!! Siellähän olisi mainio piilotella karkureita! Äkkiäkös moiset hallit imaisee suojiinsa yhden perheen!! Ruokaa riittää ja niin edespäin, sieltähän ne sitten löytyy jos ei Sipilän talostaja ne rekat joilla lihajslosteita kuljetellaan, aijai miettikääs oikein..niillähän perhettä on siirrelty sujuvasti
Lue vielä uudestaan mun edellinen kommentti jos oikeasti kiinnostaa miksi olen tuota mieltä. Siellä se on perusteltuna. Sitten jos sun vaaka painuu jonkun Seurakunnan ja ihmisjoukon puolelle, niin suuntaa lihatalolle tai Sipilän huudeille vakoilemaan josko ne siellä olisi...
Todennäköisyyksiä pelaamalla osuu yleensä oikeaan. Jos Karfit on ns kaninkoloon sukeltaneita hörhöjä niin ovatko heidän auttajansa ennemmin samanlaisia vai jotain tavallisia työssäkäyviä veronmaksajia?
Meinaatko todella että on todennäköisempää että perheen piilottelijat on kaksi rokotetta ottaneita yhteiskunnan instansseihin luottavia kuuliaisia kansalaisia, kuin rokotteet ottamatta jättäneitä epäluulostelevia hörhöjä?
Mietitkö todella että näin kauan joku isompi suht tavallisista ihmisistä koostuva joukko pitäisi tollasen salaisuuden täydellisesti sisällään? Perheiden lapsetkaan ei juttelisi asioita eteenpäin ja juttu ei leviäisi? Kun kyseessä siis heihin itseensä liittymätön salaisuus? Varsinkin kun media oli aluksi ihan hiljaa jne..niin juttu ei olisi levinnyt?
Jne jne. Mutta kukin jatkaa tyylillään.
Katoamisen jälkeen ovat voineet jonnekin omavaraishippikommuuniin löytää tiensä, jossa elatuksensa tienaavat perunaa nostaen. Mutta ennen katoamista joku/jotkut heidät elätti. Ketkä? Ja miksei nämä elättävät sinun mielestä voi olla katoamisen rahoittajia?
Poliisi etsii Karfin perhettä
Re: Poliisi etsii Karfin perhettä
Olisiko sinulla Kåppis esittää uskottava operatiivinen malli, jolla tämä rumba pyörii esim. eläkeläisten, työttömien ja kodin ulkopuolella toimettomien hopeavesimammojen vetämänä? Voitko kertoa miten tämä on julkisten tietojen mukaan suunniteltu, rahoitettu ja toteutettu?Kåppis kirjoitti: Pe Elo 01, 2025 7:20 pm Nimimerkki Birdille;
Jos itsekkin hetken vaivaudut miettimään loogisesti, ja jos lisäksi omaat elämänkokemusta ja ymmärrät miten ihmiset toimii ja ei toimi sekä pystyt muodostamaan syy-seuraus pohjalta päätelmiä niin päädyt about samaan lopputulokseen. Eli siinä nyt myös tuli perustelut samalla että mihin pohjaa näkemykseni. Olen pahoillani jos täydellisessä mielikuvitusmaailmassa eläviä ihmisiä loukkaa se että uskallan olla eri mieltä ja hiukan herätellä unesta.
Voitte minun puolesta jatkaa loputtomia taruja ja epämääräisiä sepustuksia. Oletteko muistaneet että itse Sipilällä on ilmeisesti iso talo pohjoisessa, sehän tuli esiin median kautta ja olisi ollut pakolaisille tyhjillään. Karfin perhe täytyy olla siellä!!! Bingo! Siinä se on! Tai jos ei, niin Snellmanin tuotantotilat on valtavat!! Siellähän olisi mainio piilotella karkureita! Äkkiäkös moiset hallit imaisee suojiinsa yhden perheen!! Ruokaa riittää ja niin edespäin, sieltähän ne sitten löytyy jos ei Sipilän talostaja ne rekat joilla lihajslosteita kuljetellaan, aijai miettikääs oikein..niillähän perhettä on siirrelty sujuvasti
Lue vielä uudestaan mun edellinen kommentti jos oikeasti kiinnostaa miksi olen tuota mieltä. Siellä se on perusteltuna. Sitten jos sun vaaka painuu jonkun Seurakunnan ja ihmisjoukon puolelle, niin suuntaa lihatalolle tai Sipilän huudeille vakoilemaan josko ne siellä olisi...
Todennäköisyyksiä pelaamalla osuu yleensä oikeaan. Jos Karfit on ns kaninkoloon sukeltaneita hörhöjä niin ovatko heidän auttajansa ennemmin samanlaisia vai jotain tavallisia työssäkäyviä veronmaksajia?
Meinaatko todella että on todennäköisempää että perheen piilottelijat on kaksi rokotetta ottaneita yhteiskunnan instansseihin luottavia kuuliaisia kansalaisia, kuin rokotteet ottamatta jättäneitä epäluulostelevia hörhöjä?
Mietitkö todella että näin kauan joku isompi suht tavallisista ihmisistä koostuva joukko pitäisi tollasen salaisuuden täydellisesti sisällään? Perheiden lapsetkaan ei juttelisi asioita eteenpäin ja juttu ei leviäisi? Kun kyseessä siis heihin itseensä liittymätön salaisuus? Varsinkin kun media oli aluksi ihan hiljaa jne..niin juttu ei olisi levinnyt?
Tutkivaa journalismia harjoittavalle lehdistölle on ollut alusta asti selvää, että tapaukseen liittyy järjestäytyneitä uskonnollisia yhdyskuntia. Niitä on tälläkin sivun 70 tienoilla perattu. Myös näitä uskonnollisia yhdyskuntia ja nokkamiehiä (koska lähes aina miehiä) googlaamalla löytyy aika nopeasti yhteyksiä tahoihin, joihin sinun mukaasi ei mitään tekemistä asian kanssa voi olla. Löytyy lukuisia alueen kunnallispolitiikassa ja muussa järjestötoiminnassa vaikuttavia henkilöitä. Yksikään meistä Rauhan Sana -yhteyksiä täällä tutkineista ei ole mielestäni sulkenut näitä muita yhteyksiä pois. Jopa ksm001 kertoo kolehtia kerättäneen tiettävästi muissa seurakunnissa.
Merkillepantavaa on, että vain Rauhan Sanan mainitseminen on herättänyt vastareaktion, jossa sen osuus kielletään kuuluvasti tai yritetään ohjata keskustelu toiseen suuntaan. Milloin lastensuojeluun, milloin yhden miehen kotikouluyhdistykseen... Ja tämä on muuten tätä kirjautumisen vaativaa foorumia näkyvämpää vauva.fi:llä. Siellä anonyymit sumuttajat ovat olleet vauhdissa siitä lähtien, kun joku paljasti Karoliina Karfin tyttönimen ja suvun taustan liikkeessä. Näin, vaikka edelleenkään kukaan ei varmasti usko kaikkien Suomen tuhansien rauhansanalaisten olevan mukana piilottelussa, tai edes tietävän, mihin "kotimaan työhön" kerätyt kolehtirahat tarkalleen menevät.
"The truth is, these are not very bright guys, and things got out of hand."
No luulis että tieto leviää jos se noin julkista on mitä väität. Itse en ole ikinä elämässä sellasta nähnyt että toisten ihmisten asiat jäisi juoruilematta. Oletko sinä oppinut luottamaan siihen etteikö ihmisten erilaiset asiat leviä ja ole herkullista pohdittavaa? Eikö perhe ennenkin elänyt jossain tosi vaatimattomassa talossa? Täällä sanotaan että jo silloin heitä tuettiin? Mun logiikkaan se vaan ei istu että elokuva tyyliin nämä olisi jonkun ison joukkion suojissa ja että rahaa virtaisi jne? Kyllä ikävästi jää enempikin vaikutelma että olosuhteet ja ympäristö voi olla hyvinkin vaatimaton ja meno erillään yhteiskunnasta. Eiköhän se selviä aikanaan. Omaan korvaan taasen kuulostaa että nää Sipilä ja Snellman kohtaukset ja muu vastaava on just sitä hämäystä jolla halutaan pitää keskustelu väärillä urilla. Toivottavasti kuitenkin nämä syrjässä asuvat salaliittohörhöt ja muut epäsosiaaliset "yksinäiset sudet" kartoitetaan. Minä en jaksa uskoa että tolla auktoriteettivastaisella uhmakkuushäiriöiseltä vaikuttavalla perheen isällä olisi joku syvä yhteys RauhanSanan kaltaiseen porukkaan joka ei vaikuta mitenkään yhteiskuntavastaiselta vaan päinvastoin, ministeriä löytyy ja elinkeinoelämässä menestyvää sakkia. Kertokaa nyt ihmeessä jos olenkin väärässä ja perhe on lessuja?dead_calm kirjoitti: Pe Elo 01, 2025 8:07 pmOlisiko sinulla Kåppis esittää uskottava operatiivinen malli, jolla tämä rumba pyörii esim. eläkeläisten, työttömien ja kodin ulkopuolella toimettomien hopeavesimammojen vetämänä? Voitko kertoa miten tämä on julkisten tietojen mukaan suunniteltu, rahoitettu ja toteutettu?Kåppis kirjoitti: Pe Elo 01, 2025 7:20 pm Nimimerkki Birdille;
Tutkivaa journalismia harjoittavalle lehdistölle on ollut alusta asti selvää, että tapaukseen liittyy järjestäytyneitä uskonnollisia yhdyskuntia. Niitä on tälläkin sivun 70 tienoilla perattu. Myös näitä uskonnollisia yhdyskuntia ja nokkamiehiä (koska lähes aina miehiä) googlaamalla löytyy aika nopeasti yhteyksiä tahoihin, joihin sinun mukaasi ei mitään asiaan ole. Löytyy lukuisia alueen kunnallispolitiikassa ja muussa järjestötoiminnassa vaikuttavia henkilöitä. Yksikään meistä Rauhan Sana -yhteyksiä täällä tutkineista ei ole mielestäni sulkenut näitä pois. Jopa ksm001 kertoo kolehtia kerättäneen tiettävästi muissa seurakunnissa.
Merkillepantavaa on, että vain Rauhan Sanan mainitseminen on herättänyt vastareaktion, jossa sen osuus kielletään kuuluvasti tai yritetään ohjata keskustelu toiseen suuntaan. Milloin lastensuojeluun, milloin yhden miehen kotikouluyhdistykseen... Ja tämä on muuten tätä kirjautumisen vaativaa foorumia näkyvämpää vauva.fi:llä. Siellä anonyymit sumuttajat ovat olleet vauhdissa siitä lähtien, kun joku paljasti Karoliina Karfin tyttönimen ja suvun taustan liikkeessä. Näin, vaikka edelleenkään kukaan ei varmasti usko kaikkien Suomen tuhansien rauhansanalaisten olevan mukana piilottelussa, tai edes tietävän, mihin "kotimaan työhön" kerätyt kolehtirahat tarkalleen menevät.
Jyri ja Yrjö Engström, myös mainittuja Suomen Kotiopettajat ry:n sivuilla, kannattavat myös lasten kotiopetusta.
Luin uudestaan edellisen kommenttisi ja olen edelleen samaa mieltä. Varsinkin nyt, kun et itse vastannut mielestäni kunnolla kysymyksiini, vaan sen sijaan heitit uusia minulle. Se on yleinen tapa esimerkiksi valehtelijoilla.Kåppis kirjoitti: Pe Elo 01, 2025 7:20 pm Nimimerkki Birdille;
Lue vielä uudestaan mun edellinen kommentti jos oikeasti kiinnostaa miksi olen tuota mieltä.
Yksityisyyteni suojelemiseksi en halua kertoa tarkkaa ammattiani, mutta olen xxxterapeutti ja olen opiskellut sekä psykologiaa että psykiatriaa että seksuaalineuvontaa vuosia. Minulla on myös vuosikausien työkokemus lastensuojelusta, lastenpsykiatrialta, aikuispsykiatrialta sekä päihdehuollosta. Veikkaan, että ymmärrän ihmismieltä ja mainitsemiasi syy-seuraussuhteita sinuakin paremmin. Riippuen toki siitä, mitä koulutuksia sinulla on, kertoisitko? Täällä Minfossa kirjoitan kuitenkin yksityishenkilönä, mutta ammattitaustaa on mahdotonta sulkea pois.
Tämän kaiken lisäksi minulla on rutkasti elämänkokemusta, olenhan jo päälle nelikymppinen enkä ole elänyt pumpulissa.
Mielestäni aliarvioit uskonnollisten yhteisöjen koheesion. Et tosiaan myöskään vastannut kysymyksiini, että mistä lähteestä tiedät ja miten tarkalleen ottaen perustelet kaikki väittämäsi asiat? Sen sijaan esität vastakysymyksiä - haluatko vain hämmentää soppaa vai vain olla oikeassa?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
No netissä voi kuka vaan väittää olevansa vaikka millainen koulutukseltaan. Asioiden ymmärrys ja ihmistuntemus on jotain mitä ei opiskelemalla hankita ja valitettavan usein aiheita opiskelee ihmiset joilta luontainen kyky uupuu. Ymmärrys jää pintapuoliseksi. Jos olisit ymmärtänyt lukemaasi niin viesteistäni varsin hyvin selviää että loogisen päättelyn ja yleisen ymmärryksen pohjalta näen asiat tolleen kuin kirjoitin. Voit ihan rauhassa pitää omat näkemyksesi. Se on ihan okei. Kaikilla oikeus siihen. Pitää kuitenkin kestää se, että kaikki ei huuda hurraata vaan osa näkee asiat toisin. Hyvää viikonloppua sinulle. Eiköhän tuosta saada aikanaan mustaa valkoiselle. Jos nämä Sipilät ja Snellmanit onkin mukana jutussa niin toki myönnän olleeni väärässä.Bird kirjoitti: Pe Elo 01, 2025 9:24 pmLuin uudestaan edellisen kommenttisi ja olen edelleen samaa mieltä. Varsinkin nyt, kun et itse vastannut mielestäni kunnolla kysymyksiini, vaan sen sijaan heitit uusia minulle. Se on yleinen tapa esimerkiksi valehtelijoilla.Kåppis kirjoitti: Pe Elo 01, 2025 7:20 pm Nimimerkki Birdille;
Lue vielä uudestaan mun edellinen kommentti jos oikeasti kiinnostaa miksi olen tuota mieltä.
Yksityisyyteni suojelemiseksi en halua kertoa tarkkaa ammattiani, mutta olen xxxterapeutti ja olen opiskellut sekä psykologiaa että psykiatriaa että seksuaalineuvontaa vuosia. Minulla on myös vuosikausien työkokemus lastensuojelusta, lastenpsykiatrialta, aikuispsykiatrialta sekä päihdehuollosta. Veikkaan, että ymmärrän ihmismieltä ja mainitsemiasi syy-seuraussuhteita sinuakin paremmin. Riippuen toki siitä, mitä koulutuksia sinulla on, kertoisitko? Täällä Minfossa kirjoitan kuitenkin yksityishenkilönä, mutta ammattitaustaa on mahdotonta sulkea pois.
Tämän kaiken lisäksi minulla on rutkasti elämänkokemusta, olenhan jo päälle nelikymppinen enkä ole elänyt pumpulissa.
Mielestäni aliarvioit uskonnollisten yhteisöjen koheesion. Et tosiaan myöskään vastannut kysymyksiini, että mistä lähteestä tiedät ja miten tarkalleen ottaen perustelet kaikki väittämäsi asiat? Sen sijaan esität vastakysymyksiä - haluatko vain hämmentää soppaa vai vain olla oikeassa?
Oivoi. Tuo väittämäsi on sellainen, joka satavarnasti pelastaa sinut pulasta. Pääset toki helpommalla ajattelemalla vaikka minua Pelle Hermannina. Ymmärrän spekuloinnin, mutta et kertaakaan maininnut, että siitä on kyse. Ymmärrän kuulopuheen, mutta et kertaakaan maininnut, että on siitäkään kyse. Oma periaatteeni on se, että en usko suorilta käsin yhtäkään "totuuden julistajaa", joka Minfon ketjuihin ilmaantuu ja esittää läjän väitöksiä, joille ei ole esim.lähdettä tai muuta validia perustelua. Ymmärrän toki senkin, että minuakin saatetaan pitää epäluotettavana ja se on mulle ok. Voin vain osaamisellani ja maininnalla esim. spekulaatiosta osoittaa, että muusta on kyse.Kåppis kirjoitti: Pe Elo 01, 2025 9:39 pmNo netissä voi kuka vaan väittää olevansa vaikka millainen koulutukseltaan. Asioiden ymmärrys ja ihmistuntemus on jotain mitä ei opiskelemalla hankita ja valitettavan usein aiheita opiskelee ihmiset joilta luontainen kyky uupuu. Ymmärrys jää pintapuoliseksi. Jos olisit ymmärtänyt lukemaasi niin viesteistäni varsin hyvin selviää että loogisen päättelyn ja yleisen ymmärryksen pohjalta näen asiat tolleen kuin kirjoitin. Voit ihan rauhassa pitää omat näkemyksesi. Se on ihan okei. Kaikilla oikeus siihen. Pitää kuitenkin kestää se, että kaikki ei huuda hurraata vaan osa näkee asiat toisin. Hyvää viikonloppua sinulle. Eiköhän tuosta saada aikanaan mustaa valkoiselle. Jos nämä Sipilät ja Snellmanit onkin mukana jutussa niin toki myönnän olleeni väärässä.Bird kirjoitti: Pe Elo 01, 2025 9:24 pmLuin uudestaan edellisen kommenttisi ja olen edelleen samaa mieltä. Varsinkin nyt, kun et itse vastannut mielestäni kunnolla kysymyksiini, vaan sen sijaan heitit uusia minulle. Se on yleinen tapa esimerkiksi valehtelijoilla.Kåppis kirjoitti: Pe Elo 01, 2025 7:20 pm Nimimerkki Birdille;
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Nyt on parempi että jatkat mielikuvitusmaaiilmassasi loputonta spekulointia johon kuuluu näköjään sekin että eri mieltä kanssasi olevat ovat pulassa. Tuon tasoinen keskustelu riittää minulle. Palataan asiaan sitten kun tuo perhe on löytynyt, ja käydään tilanne läpi. Me emme jatka tätä keskustelua nyt tämän enempää.Bird kirjoitti: Pe Elo 01, 2025 10:01 pmOivoi. Tuo väittämäsi on sellainen, joka satavarnasti pelastaa sinut pulasta. Pääset toki helpommalla ajattelemalla vaikka minua Pelle Hermannina. Ymmärrän spekuloinnin, mutta et kertaakaan maininnut, että siitä on kyse. Ymmärrän kuulopuheen, mutta et kertaakaan maininnut, että on siitäkään kyse. Oma periaatteeni on se, että en usko suorilta käsin yhtäkään "totuuden julistajaa", joka Minfon ketjuihin ilmaantuu ja esittää läjän väitöksiä, joille ei ole esim.lähdettä tai muuta validia perustelua. Ymmärrän toki senkin, että minuakin saatetaan pitää epäluotettavana ja se on mulle ok. Voin vain osaamisellani ja maininnalla esim. spekulaatiosta osoittaa, että muusta on kyse.Kåppis kirjoitti: Pe Elo 01, 2025 9:39 pmNo netissä voi kuka vaan väittää olevansa vaikka millainen koulutukseltaan. Asioiden ymmärrys ja ihmistuntemus on jotain mitä ei opiskelemalla hankita ja valitettavan usein aiheita opiskelee ihmiset joilta luontainen kyky uupuu. Ymmärrys jää pintapuoliseksi. Jos olisit ymmärtänyt lukemaasi niin viesteistäni varsin hyvin selviää että loogisen päättelyn ja yleisen ymmärryksen pohjalta näen asiat tolleen kuin kirjoitin. Voit ihan rauhassa pitää omat näkemyksesi. Se on ihan okei. Kaikilla oikeus siihen. Pitää kuitenkin kestää se, että kaikki ei huuda hurraata vaan osa näkee asiat toisin. Hyvää viikonloppua sinulle. Eiköhän tuosta saada aikanaan mustaa valkoiselle. Jos nämä Sipilät ja Snellmanit onkin mukana jutussa niin toki myönnän olleeni väärässä.Bird kirjoitti: Pe Elo 01, 2025 9:24 pm
Luin uudestaan edellisen kommenttisi ja olen edelleen samaa mieltä. Varsinkin nyt, kun et itse vastannut mielestäni kunnolla kysymyksiini, vaan sen sijaan heitit uusia minulle. Se on yleinen tapa esimerkiksi valehtelijoilla.
Voit toki tulkita kirjoitukseni miten sinulle sopii. Ja niinhän sinä teetkin. Kiinnostaisi myös tietää, että miksikähän luulet, että sinulla vain on valta päättää koko keskustelusta? Vaikka myönnettäköön, että ei minullakaan ole mitään intressejä jatkaa sitä. Kerta kiellon päälle: Kyse ei kuitenkaan ole "mielikuvitusmaailmastani" - oletko huomannut, että minä täällä heittelisin erilaisia teorioita perheestä? Et varmasti ole, koska en ole tehnyt niin. En ole edes kertonut mitä mieltä perheen tilanteesta lopulta olen, joten hold your horses.Kåppis kirjoitti: Pe Elo 01, 2025 10:19 pmNyt on parempi että jatkat mielikuvitusmaaiilmassasi loputonta spekulointia johon kuuluu näköjään sekin että eri mieltä kanssasi olevat ovat pulassa. Tuon tasoinen keskustelu riittää minulle. Palataan asiaan sitten kun tuo perhe on löytynyt, ja käydään tilanne läpi. Me emme jatka tätä keskustelua nyt tämän enempää.Bird kirjoitti: Pe Elo 01, 2025 10:01 pmOivoi. Tuo väittämäsi on sellainen, joka satavarnasti pelastaa sinut pulasta. Pääset toki helpommalla ajattelemalla vaikka minua Pelle Hermannina. Ymmärrän spekuloinnin, mutta et kertaakaan maininnut, että siitä on kyse. Ymmärrän kuulopuheen, mutta et kertaakaan maininnut, että on siitäkään kyse. Oma periaatteeni on se, että en usko suorilta käsin yhtäkään "totuuden julistajaa", joka Minfon ketjuihin ilmaantuu ja esittää läjän väitöksiä, joille ei ole esim.lähdettä tai muuta validia perustelua. Ymmärrän toki senkin, että minuakin saatetaan pitää epäluotettavana ja se on mulle ok. Voin vain osaamisellani ja maininnalla esim. spekulaatiosta osoittaa, että muusta on kyse.Kåppis kirjoitti: Pe Elo 01, 2025 9:39 pm
No netissä voi kuka vaan väittää olevansa vaikka millainen koulutukseltaan. Asioiden ymmärrys ja ihmistuntemus on jotain mitä ei opiskelemalla hankita ja valitettavan usein aiheita opiskelee ihmiset joilta luontainen kyky uupuu. Ymmärrys jää pintapuoliseksi. Jos olisit ymmärtänyt lukemaasi niin viesteistäni varsin hyvin selviää että loogisen päättelyn ja yleisen ymmärryksen pohjalta näen asiat tolleen kuin kirjoitin. Voit ihan rauhassa pitää omat näkemyksesi. Se on ihan okei. Kaikilla oikeus siihen. Pitää kuitenkin kestää se, että kaikki ei huuda hurraata vaan osa näkee asiat toisin. Hyvää viikonloppua sinulle. Eiköhän tuosta saada aikanaan mustaa valkoiselle. Jos nämä Sipilät ja Snellmanit onkin mukana jutussa niin toki myönnän olleeni väärässä.
Ehkä ne on kumminkin Bird Mountain Farmilla, saa terapiaakin siinä samalla kaiken kukkuraksi.
Bird Mountain Farm (BMF) on hevos- ja lammastila Etelä-Pohjanmaalla Karijoen ja Kristiinankaupungin rajalla paikassa nimeltään Lintuvuori.
https://www.birdmountainfarm.fi/fi/
Bird Mountain Farm (BMF) on hevos- ja lammastila Etelä-Pohjanmaalla Karijoen ja Kristiinankaupungin rajalla paikassa nimeltään Lintuvuori.
https://www.birdmountainfarm.fi/fi/
-
JohanPomppas
- Javier Pena
Loogisinta ja helpointa tosiaan olisi ajatella ja uskoa, että karfit ovat kuin ovatkin jonkun navetassa tai ulkohyyskässä piilottelemassa, kuten olen aiemmin ehdottanut - tai jonkun vitun elämäntapaintiaanien kanssa keskellä metsää asustelemassa. Joku ryssä-ämmä pentuineen taisi hiljattain löytyä intiasta luolasta asumasta - että onhan näitä tämmöisiä mitä ihmeellisimmissä paikoissa pentuineen kruunuaan kirkastamassa ja taivaspaikkaa hakemassa... Sitä vastaan tosin puhuu kaikenmaailman ameriikan jeesukset ja muut puhemiehet, jotka näiden puolesta ovat lausuntoja antaneet. Lisäksi jokuhan nuo asianajajat yms. kustantaa... Olikos karoliinalla jopa joku vähän isompaakin hintaa palveluksistaan ottava? Sehän se tässä koko jutussa on kummallista, että jotain perseaukisia nobodyja hyysätään tässä määrin. Niinku - miksi vitussa?
Olen sillä kannalla että tähän liittyy joku lahko, joko uskonnollinen tai muu hippikerho. Ihan jo siksi, että en tiedä miten yksittäinen henkilö pitäisi kymmenen hengen katrasta hengissä herättämättä huomiota vaikka kaupassa käydessään (esim. asuu yksin mutta yhtäkkiä ostaa ruokaa kymmenelle hengelle kuukausitolkulla)
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
Köppiksen ajatelmiin viitaten, myös ajattelen poliisin pyytävän apua juuri sen vuoksi, että ei tunnista lahkoa, koska ei mikään tunnettu uskonnollinen yhdistys. Tommy Karf, Joakim Förars ym. muutama muu henkilö lisäksi ja yhteistä viranomaisvastaisuus ja ruotsinkielisyys. Heillä kaikilla on laajoja verkostoja. Myös Förarsin äiti on kiinnostava. Ruotsinkielistä rannikkoa, saaristoa.
Luin jostakin poliisin etsintäkeinoja henkilöhakuun, lämpökameroita, seurantaa. Maakellari ei myöskään paljasta lämpökameraan kuin pitkän seurannan jälkeen, että henkilöitä siellä ulkoisten merkkien johdosta. Saari on esim hyvä piilopaikka, josta helposti huomaa, jos saarta seurataan ja voi mennä jemmaan maan alle.
Edelleen Kotiopettajien suunta myös kiinnostava muiden sen jäsenten osalta.
Luin jostakin poliisin etsintäkeinoja henkilöhakuun, lämpökameroita, seurantaa. Maakellari ei myöskään paljasta lämpökameraan kuin pitkän seurannan jälkeen, että henkilöitä siellä ulkoisten merkkien johdosta. Saari on esim hyvä piilopaikka, josta helposti huomaa, jos saarta seurataan ja voi mennä jemmaan maan alle.
Edelleen Kotiopettajien suunta myös kiinnostava muiden sen jäsenten osalta.
Bird valottikin täällä jo ansiokkaasti ammattillisesta näkökulmasta (uskonnollisten) yhteisöjen koheesiota syynä sille, että Karfeja ei ole ainakaan virallisesti löydetty.Kåppis kirjoitti: Pe Elo 01, 2025 8:30 pm Minä en jaksa uskoa että tolla auktoriteettivastaisella uhmakkuushäiriöiseltä vaikuttavalla perheen isällä olisi joku syvä yhteys RauhanSanan kaltaiseen porukkaan joka ei vaikuta mitenkään yhteiskuntavastaiselta vaan päinvastoin, ministeriä löytyy ja elinkeinoelämässä menestyvää sakkia. Kertokaa nyt ihmeessä jos olenkin väärässä ja perhe on lessuja?
Omasta puolestani totean, täysin maallikkona, että jos osa rauhansanalaisista "suojelee" Karfeja, he tekevät sen ensisijaisesti Karoliinan, eivät Tommyn, takia. Tapani Vähäkangas on antanut kolme haastattelua "perheen isoisänä' ja vihdoin omalla nimellään, ja mahdollisesti kommentoinut asiaa "perheen läheisenä". Kaikissa kommenteissa on korostettu Karoliinan poikkeuksellista äidinrakkautta. Tämä muualla yhteiskunnassa jo kolhuja saanut 1800-lukulainen äidinrakkausmyytti on pysynyt vahvana lestadioilaisissa liikkeissä aivan viime aikoihin asti. Oma spekulaationi on, että moni taho on lähtenyt auttamaan perhettä, koska ajattelee, että äidinrakkaus on kaikista tärkeintä lapselle, ja ajautunut todella syviin vesiin ennenkuin on tajunnut tehneensä vähän lievää vakavamman rikoksen.
"The truth is, these are not very bright guys, and things got out of hand."
- Vasikkahattu
- Frank Drebin
Ilmaisisin asian vähän toisin, mutta sama kyllä itseänikin kummastuttaa.JohanPomppas kirjoitti: Pe Elo 01, 2025 10:57 pm Sehän se tässä koko jutussa on kummallista, että jotain perseaukisia nobodyja hyysätään tässä määrin. Niinku - miksi vitussa?
Voihan tietysti olla, että Vähäkankailla on sen verran massia päällä, että pystyy rahoittamaan Karfien piileskelyn ja elämisen. Ulkopuolisella rahalla ne on kuitenkin vuosia elänyt.
Mutta jos(kun) takana on isompi porukka joka niitä hyysää, niin miksi? Sitä ei kyllä selitä mikään pelkkä uskovaisten solidaarisuus enään. Pitää olla taustalla jotain muutakin.