SatuSetä kirjoitti: Pe Heinä 25, 2025 8:24 pm
Tiinas kirjoitti: Pe Heinä 25, 2025 7:18 pm
Ei muuta kuin passit sisäänpyrkiviltä kuten Sveitsissä ja Saksassa. Meno rauhottuu huomattavasti.
Ja grillipaikoille 30 min aikarajoitus, vartijat vahtimaan. Ja ei muuta kuin possua grillin.
Meillä on jo kompostitarkastajia... Haluatko sä ihan oikeasti vielä grillitarkastajia?
Mielenkiintoista että Hesari tekee kesällä -25 kuvareportaasin Kehä III:n sisäpuolen rantagrillipaikoista.
Mulle kävi semmoinen rikastuttava tapaus kun heinäkuussa 2017 (muistaakseni tuo vuosi, tai siinä paikkeilla)
Olin koiran kera retkeilemässä L-Uudenmaan Kirkkonummella eräällä luonnonsuojelualueella, grillasin ribsejä lammen kotakatoksella. Iltahämärässä (kello oli jo n. 23) näin outoja kaapuhahmoja nousemassa rinnepolkua kohti grillipaikkaa, jäävät seisoskelemaan etäälle. Huudan että terve, oletteko tulossa grillaamaan? Oletteko somaleita? Nuori nainen vastaa "Olemme irakilaisia". Heitä oli kaksi naista ja kaksi miestä, parikymppisiä.
Sanoin että olen juuri tullut ja että menee varmaan tunti ennen kuin olen valmis, joten ei ehkä kannata jäädä odottelemaan.
Toinen pojista yht'äkkiä juoksee halko kädessä kohti (polku kulkee puuliiterin ohitsi) "Mä tapa sinut. Mä tapa sinut" ja jää siihen hyppimään eestaas...
Naiset eivät mitenkään koettaneet rauhoitella hullua.
Ei tappanut minua kuitenkaan, ehkä kiitos koirani pelotevaikutuksen.
Rikosilmoituksen tein K:nummen poliisille, sieltä tuli talvella soitto että tutkinta lopetetaan koska syyllisistä ei mitään hajua (kyseisessä paikassa ei kameroita edes parkkiksella).
Mietin silloin, 7-9 vuotta sitten, jotta pitäisi saada lehteen juttu "Miten kulttuurit kohtaavat nuotiolla" C: