Markja vs. naiset

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

markja
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Oho Wallinkin on saanut hieman järkeä päähänsä:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Wall ... 5240933951
Wallin muistuttaa, että suomalaisilla miehillä menee monilla elämänalueilla naisia huonommin. Miehiä on enemmistö muun muassa vangeista, asunnottomista, pitkäaikaistyöttömistä, väkivallan uhreista ja nuorista syrjäytyneistä. Hän huomauttaa, että kysymykset palkkatasa-arvosta koskevat myös monia miehiä, jotka työskentelevät esimerkiksi julkisilla aloilla. Wallin kaipaa tasa-arvoa myös huoltajuuskiistojen käsittelyyn. Hän ei hyväksy ennakkokäsityksiä, joiden mukaan isä olisi lapselle huonompi huoltaja sukupuolensa vuoksi.
Doodiin.
Toisaalta, tämä äijä edelleenkin kannattaa vain miehiä koskevaa asevelvollisuutta, joten... :( No, hyvä että sai sentään puolet oikein.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
ketsku
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Tasa-arvoministeri Stefan Wallin (r) kaipaa isänpäiväpuheessaan miesten huomioimista tasa-arvotyössä. Wallin muistuttaa, että suomalaisilla miehillä menee monilla elämänalueilla naisia huonommin. Miehiä on enemmistö muun muassa vangeista, asunnottomista, pitkäaikaistyöttömistä, väkivallan uhreista ja nuorista syrjäytyneistä.
Niin, tätähän on puitu ennenkin. Tiedä sitten miten siihen tasa-arvokeinoin voisi vaikuttaa? Eihän tuo ole tasa-arvo-ongelma.

Hän huomauttaa, että kysymykset palkkatasa-arvosta koskevat myös monia miehiä, jotka työskentelevät esimerkiksi julkisilla aloilla.
Miten niin? En ole kuullutkaan. Ilmeisesti sitä mieslisää pitäis siis maksaa julkisellakin puolella kun sitä maksetaan monissa yksityisyrityksissäkin?
Wallin kaipaa tasa-arvoa myös huoltajuuskiistojen käsittelyyn. Hän ei hyväksy ennakkokäsityksiä, joiden mukaan isä olisi lapselle huonompi huoltaja sukupuolensa vuoksi.

Wallinin mielestä vanhempainvapaata tulee uudistaa niin, että isät saavat paremmat mahdollisuudet jäädä kotiin lasten ollessa pieniä.
Niin, voisihan sitä uudistaa.
ketsku
Christopher Lorenzo

markja kirjoitti:
ketsku kirjoitti:No mutta. Kyllä mä tietenkin tajuan sen, että vaikka asevelvollisuus miehille ei ole lain mukaan syrjintää niin sun mukaasi se on sitä. Toki sulla on oikeus mielipiteeseesi.
Minun mielipiteeni on loogisesti johdettu, perusteltu väite.
Sinun uskomuksesi siitä, että miesten asevelvollisuus ei täytä syrjinnän kriteereitä on epälooginen, perustelematon hatusta revitty paskaväitteesi.

Tajuatko, kumpi meistä on oikeassa tuonkin perusteella?
Olen perustellut laajasti asiaa toisessa ketjussa, usean kymmenen viestin verran jollei sadan. Kumpikaan ei ole oikeassa koska kyse on mielipiteestä. Jos mä tykkään aurajuustosta ja sä et niin ei se sitä tarkoita, että jompikumpi on oikeassa ja jompikumpi väärässä.
Tuolle laille on olemassa jokin syy
Irrelevanttia. Täysin irrelevanttia. Laki on syrjivä.
No se on sun mielipitees.

- Miksi miehillä ei ole oikeutta vapauteen, vaan heidät pakotetaan asevelvollisuuteen ja vankilaan jos kieltäytyvät, mutta naisia ei?
- Miksi miehiä saadaan pitää orjatyössä armeijassa, mutta naisia ei?
- Miksi velvollisuudet yhteiskuntaa kohtaan ovat eri miehillä ja naisilla, vaikka nimenomaisesti julistuksessa todetaan, että kaikki ovat oikeutettuja yhtäläisesti sukupuoleen katsomatta?

Mieti sitä.
Multa sä saat mun mielipiteen ja lainlaatijoilta sen virallisen.
turakainen
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja turakainen »

markja kirjoitti:Oho Wallinkin on saanut hieman järkeä päähänsä:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Wall ... 5240933951
Wallin muistuttaa, että suomalaisilla miehillä menee monilla elämänalueilla naisia huonommin. Miehiä on enemmistö muun muassa vangeista, asunnottomista, pitkäaikaistyöttömistä, väkivallan uhreista ja nuorista syrjäytyneistä. Hän huomauttaa, että kysymykset palkkatasa-arvosta koskevat myös monia miehiä, jotka työskentelevät esimerkiksi julkisilla aloilla. Wallin kaipaa tasa-arvoa myös huoltajuuskiistojen käsittelyyn. Hän ei hyväksy ennakkokäsityksiä, joiden mukaan isä olisi lapselle huonompi huoltaja sukupuolensa vuoksi.
Doodiin.
Toisaalta, tämä äijä edelleenkin kannattaa vain miehiä koskevaa asevelvollisuutta, joten... :( No, hyvä että sai sentään puolet oikein.

Ninpä niin taas make yrittää saada henkilö kohtaisia Ongelmia tasa arvo kysymyksiksi.Huoltajuuus kiistat on jo täälä käsitelty ja eikös se ole joaisen ongelma jos tekee rikoksej ajoutuu siitä vankilaan kun vaihto ehto on että ei tee mitään rikosta. . Ja syrjäytymisestä olen sitä mieltä että se on oma valinta jos heittää lapaset nurkkaan ja alkaa syrjäytyä
Porin

Viesti Kirjoittaja Porin »

turakainen kirjoitti: Ja syrjäytymisestä olen sitä mieltä että se on oma valinta jos heittää lapaset nurkkaan ja alkaa syrjäytyä
Vähän kuin Pekka-Eric Auvinen vai...
Mitä seuraavaksi? Syöpä on oma vika, mitäs hankki sellaisen?
Spider
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Spider »

Porin kirjoitti:
turakainen kirjoitti: Ja syrjäytymisestä olen sitä mieltä että se on oma valinta jos heittää lapaset nurkkaan ja alkaa syrjäytyä
Vähän epäreilusti lainattu, mielestäni oleellisempi on tuo ensimmäinen lause. Onko miesten syrjäytyminen ja väkivaltaongelmat todella tasa-arvokysymys ja jos niin miksi?
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
markja
Adrian Monk
Viesti:

ketsku kirjoitti:
Tasa-arvoministeri Stefan Wallin (r) kaipaa isänpäiväpuheessaan miesten huomioimista tasa-arvotyössä. Wallin muistuttaa, että suomalaisilla miehillä menee monilla elämänalueilla naisia huonommin. Miehiä on enemmistö muun muassa vangeista, asunnottomista, pitkäaikaistyöttömistä, väkivallan uhreista ja nuorista syrjäytyneistä.
Niin, tätähän on puitu ennenkin. Tiedä sitten miten siihen tasa-arvokeinoin voisi vaikuttaa? Eihän tuo ole tasa-arvo-ongelma.
...mutta se on, että naiset vapaaehtoisesti hakeutuvat paskaduuneihin. Just. Ammu hei ittes pösilö.
markja
Adrian Monk
Viesti:

ketsku kirjoitti:
markja kirjoitti:Minun mielipiteeni on loogisesti johdettu, perusteltu väite. Sinun uskomuksesi siitä, että miesten asevelvollisuus ei täytä syrjinnän kriteereitä on epälooginen, perustelematon hatusta revitty paskaväitteesi.
Tajuatko, kumpi meistä on oikeassa tuonkin perusteella?
Olen perustellut laajasti asiaa toisessa ketjussa, usean kymmenen viestin verran jollei sadan. Kumpikaan ei ole oikeassa koska kyse on mielipiteestä. Jos mä tykkään aurajuustosta ja sä et niin ei se sitä tarkoita, että jompikumpi on oikeassa ja jompikumpi väärässä.
Sinä et tajua, että mielipiteet pitää pystyä PERUSTELEMAAN loogisesti ja järkevästi. Sinä et ole pystynyt. Se, että miesten asevelvollisuus on epälooginen tasa-arvon kannalta, EI OLE MIELIPIDEKYSYMYS, vaan tosiasia.

Mutta kun et tajua niin et tajua. Et vaan tajua. Se on mielipideasia, että onko se oikein vaiko väärin, että miehiä syrjitään tällä tapaa, se ei ole mielipideasia, että kyseessä on syrjintä, koska se täyttää kaikki syrjinnän kriteerit mitä yleisesti käytetään syrjinnän määrittelemiseksi.
Logiikka ei ole mielipidekysymys, dorka.
- Miksi miehillä ei ole oikeutta vapauteen, vaan heidät pakotetaan asevelvollisuuteen ja vankilaan jos kieltäytyvät, mutta naisia ei?
- Miksi miehiä saadaan pitää orjatyössä armeijassa, mutta naisia ei?
- Miksi velvollisuudet yhteiskuntaa kohtaan ovat eri miehillä ja naisilla, vaikka nimenomaisesti julistuksessa todetaan, että kaikki ovat oikeutettuja yhtäläisesti sukupuoleen katsomatta?
Mieti sitä.
En saa kummaltakaan mitään. Sinä selität paskaa ja lainlaatijat toteavat, että laki on laki ja thats it. Mutta itse asiassa, sitähän sinäkin juurikin selität. Perustelut uupuu kokonaan, etenkin tuon logiikan suhteen.
Porin

Viesti Kirjoittaja Porin »

Spider kirjoitti:Vähän epäreilusti lainattu, mielestäni oleellisempi on tuo ensimmäinen lause.
Kunhan kokeilin varsinais-suomessa kehitettyä ns. Jansson-tekniikkaa.
turakainen
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja turakainen »

Porin kirjoitti:

Niin se muuteb onkin oma valinta .Se mitä ihminen tekee tai mitä mitä tahtuu on lopunpäiten ihmisen omassa päätäntävallassa.Se että ihminen alkaa syrjäytyä kertoo minulle ihmisen näköalatttomuudesta kun ei nähdä vaihtoehtoja ympärillä
ketsku
Christopher Lorenzo

markja kirjoitti:
ketsku kirjoitti: Olen perustellut laajasti asiaa toisessa ketjussa, usean kymmenen viestin verran jollei sadan. Kumpikaan ei ole oikeassa koska kyse on mielipiteestä. Jos mä tykkään aurajuustosta ja sä et niin ei se sitä tarkoita, että jompikumpi on oikeassa ja jompikumpi väärässä.
Sinä et tajua, että mielipiteet pitää pystyä PERUSTELEMAAN loogisesti ja järkevästi. Sinä et ole pystynyt. Se, että miesten asevelvollisuus on epälooginen tasa-arvon kannalta, EI OLE MIELIPIDEKYSYMYS, vaan tosiasia.

Mutta kun et tajua niin et tajua. Et vaan tajua. Se on mielipideasia, että onko se oikein vaiko väärin, että miehiä syrjitään tällä tapaa, se ei ole mielipideasia, että kyseessä on syrjintä, koska se täyttää kaikki syrjinnän kriteerit mitä yleisesti käytetään syrjinnän määrittelemiseksi.
Ketjussa nimeltään "naiset armeijaan/sotimaan vaikko ei" olen perustellut hyvin laajasti sitä miksi miesten pakollinen asevelvollisuus on mielestäni täysin oikein ja miksi naisille ei tuota voida laittaa. Lue sieltä. Olet myös lukenut ne perustelut koska olet niihin itse vastannut. Älä siis väitä etten ole perustellut. Ja vaikka sitä miten perustelisin niin se on silti mielipidekysymys.
Logiikka ei ole mielipidekysymys, dorka.
En saa kummaltakaan mitään. Sinä selität paskaa ja lainlaatijat toteavat, että laki on laki ja thats it. Mutta itse asiassa, sitähän sinäkin juurikin selität. Perustelut uupuu kokonaan, etenkin tuon logiikan suhteen.
Oletko ikinä edes selvittänyt mitkä ne viralliset syyt tuohon päätökseen ovat? Ihan varmasti syitä on ja ne eivät ole se, että laki on laki ja that`s it. Kun tuo asia tuntuu olevan sulla sydämellä niin kovasti niin selvitä nyt edes syyt miksi laki on mitä on?
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

ketsku kirjoitti:
Ketjussa nimeltään "naiset armeijaan/sotimaan vaikko ei" olen perustellut hyvin laajasti sitä miksi miesten pakollinen asevelvollisuus on mielestäni täysin oikein ja miksi naisille ei tuota voida laittaa. Lue sieltä. Olet myös lukenut ne perustelut koska olet niihin itse vastannut. Älä siis väitä etten ole perustellut. Ja vaikka sitä miten perustelisin niin se on silti mielipidekysymys.
Nyt alkaa olemaan jo fiksumpaa linjaa. Nimittäin tuo viimeinen lause. Naiset ovat heikompi sukupuoli ja heidän on tärkeää kokata ja hoitaa lapsia. Miehen tulee olla voimakas ja isänmaallinen :roll: Klassinen mielikuva sulla prinssistä, joka ratsastaa naisen luokse ja poimii naisen hellan ääreltä hellään huomaansa.
ketsku
Christopher Lorenzo

Nyt alkaa olemaan jo fiksumpaa linjaa. Nimittäin tuo viimeinen lause. Naiset ovat heikompi sukupuoli ja heidän on tärkeää kokata ja hoitaa lapsia. Miehen tulee olla voimakas ja isänmaallinen :roll: Klassinen mielikuva sulla prinssistä, joka ratsastaa naisen luokse ja poimii naisen hellan ääreltä hellään huomaansa.
Kuulostaa kyllä hyvältä tuo visio prinssistä. En haluaisi sellaista miestä jonka mielestä naisen pitää mennä armeijaan vaan sellaisen joka kokee velvollisuudekseen käydä armeijan ja puolustaa isänmaataan ja perhettään pahimman sattuessa. Sellaisen miehen joka on MIES eikä mikään ärsyttävä tasa-arvosta vinkuja. Onneksi oma mieheni ja myös esim. veljeni ovat kunnon miehiä eivätkä ajattele, että tässä asiassa olisi epätasa-arvoa.
ketsku
Christopher Lorenzo

markja kirjoitti:
ketsku kirjoitti:
...mutta se on, että naiset vapaaehtoisesti hakeutuvat paskaduuneihin. Just. Ammu hei ittes pösilö.
Ei se, että naiset hakeutuvat vapaaehtoisesti paskaduuneihin ole epätasa-arvoa mutta se, että naiselle maksetaan usein samasta työstä samalla koulutuksella eri palkkaa on. Sekä se, että naisten on vaikeampi edetä urallaan korkealle esim. johtotehtäviin.
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

ketsku kirjoitti:
Kuulostaa kyllä hyvältä tuo visio prinssistä. En haluaisi sellaista miestä jonka mielestä naisen pitää mennä armeijaan vaan sellaisen joka kokee velvollisuudekseen käydä armeijan ja puolustaa isänmaataan ja perhettään pahimman sattuessa. Sellaisen miehen joka on MIES eikä mikään ärsyttävä tasa-arvosta vinkuja. Onneksi oma mieheni ja myös esim. veljeni ovat kunnon miehiä eivätkä ajattele, että tässä asiassa olisi epätasa-arvoa.
Ja jos veljesi tai miehesi ei olisi kovin isänmaallinen hylkäisit heidät. Et olisi miehesi kanssa yhdessä ja sukujuhlissa dissaisit veljeä, joka ei ole kiihkeästi isänmaallinen?

Edit. Jos olisit mies niin soittaisitko siskolle, joka ei pidä pyykinpesusta tai on huono tekemään ruokaa? Entä jos hänellä ei olisi lapsia, vaan haluaisi elää ilman, että lisääntyisi?

Entä jos työpaikallesi tulisi rastapäinen mies, jolla on käsivarressa peace-merkki tatuoituna leijonan sijasta huumeista sekaisin, onko hän vähemmän mies ja ja vähemmän arvokas? Määrittääkö ihmisen ajatusmaailma hänen arvonsa? Onko hän häviäjä, koska hän ei ole militaristi? Onko 4 promillen kännit vetänyt kaljupää parempi mies?
Lukittu