Nimimerkki Millavaan

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

McCall
Michael Knight

Re: Nimimerkki Millavaan

Viesti Kirjoittaja McCall »

LiamNeeson kirjoitti: Pe Touko 23, 2025 8:37 am Millan lempparivideo hyppäsi taas Yliksellä vastaan;

https://ylilauta.org/file/ef9664d591560a61

Siinähän Laukaan Roope ajelee Mesellä pullot kolisten metsään ja käsittääkseni menehtyy ulosajossa.
Promillet, musa ja yksinpuhelu sopii tunnelmaan.
Kyllä siinä taisi kylmät käydä:
PT-Media 8.6.2022 / https://pt-media.org/2022/06/08/mies-li ... -ja-kuoli/

Tiistaina 7.6.2022 iltatuimaan mies ajoi humalassa autonsa ulos tieltä ja kuoli. Onnettomuus tapahtui Laukaassa Saviontiellä.

Poliisin mukaan mies ajoi suurta ylinopeutta kapealla tiellä, jolla on 80 km/h nopeusrajoitus. Kuljettaja oli yksin liikkeellä Mercedes Benz henkilöautolla.

Jostain käsittämättömästä syystä mies live-kuvasi ajoaan. Siis vaikka oli ilmiselvästi kännissä. Filmiltä näkyy, miten mies kiihdyttää autonsa kovaan vauhtiin. Taustalta kuuluu iskelmämusiikkia ja pullojen kilinää. Sitten tapahtuu jotain, luultavasti auto karkaa käsistä ja lähtee pyörimään katon kautta ympäri tai jotain. Filmi jatkuu tämän jälkeen vielä puolisen tuntia, mutta kuvassa näkyy vain musta ruutu.

Live-tilassa oli paljon katsojia, jotka näkivät autolla ajon ja kolarin sekä ajoa edeltäneen rankan ryyppäämisen.

Poliisi tutkii asiaa liikenneturvallisuuden vaarantamisena ja kuolemansyyntutkintana.

HUOM! Olen poistanut artikkelin liitteenä olleen filmin ulosajosta omaisten pyynnöstä.
YLE 8.6.2022 / https://yle.fi/a/3-12482226

Henkilöauton kuljettaja kuoli ulosajossa Laukaan Saviontiellä

Sisä-Suomen poliisi kertoo, että alustavien tietojen mukaan henkilöauto ajautui tiistai-iltana suurella nopeudella tieltä ulos. Onnettomuudessa menehtyi henkilöauton kuljettaja.

Henkilöauton kuljettaja menehtyi tiistai-iltana ulosajossa Laukaassa, kertoo Sisä-Suomen poliisi.

7. kesäkuuta kello 18 aikaan henkilön kuolemaan johtanut ulosajo tapahtui Laukaassa Saviontiellä.

Poliisi kertoo, että alustavien tietojen mukaan henkilöauto ajautui suurella nopeudella tieltä ulos. Onnettomuudessa menehtyi henkilöauton kuljettaja. Kuljettaja oli autossa yksin.

Onnettomuuspaikalla on 80 kilometrin nopeusrajoitus. Asiaa tutkitaan törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena ja kuolemansyyntutkintana.

Poliisi jatkaa ulosajoon liittyvien olosuhteiden selvittämistä, eikä toistaiseksi tiedota onnettomuudesta enempää.
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Maruna kirjoitti: Pe Touko 23, 2025 3:58 pm Valitettavasti vaikutat epärehelliseltä ja toisten henkilöiden kirjoittamisia vääristelevältä kirjoittajalta. Nytkin lainasit vain osan vastauksestani kommentoitavaksesi. Kun puhutaan tai kirjoitetaan kokemusasiantuntijoista, EI tarkoiteta pelkästään päihde- tai mielenterveysongelmista kärsiviä tai heidän omaisiaan. Myös kaikki somaattisista eli kehollisista eli fyysisistä sairauksista kärsivät ja heidän omaisensa voivat toimia ja toimivat kokemusasiantuntijoina.
Kuka vaan voi toimia kokemusasiantuntijana oli asia mikä tahansa. Esim. sijoittaja voi toimia sijoittamisen kokemusasiantuntijana.

Sen sijaan tämä termi kokemusasiantuntija on tullut tutuksi nimenomaan näistä toivottomista tapauksista, joista ei ikinä elämässään tullut mitään ja heitä yhteiskunta sitten yrittää auttaa palkkaamalla heitä "johonkin". Sinulle hyvän esimerkin jo heitinkin videon muodossa tälläisesta toivottomasta tapauksesta.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Tuo mustilais-kokemusasiantuntijan menehtyminen oli yhteiskunnalle lottovoitto. Ei mennyt mitään tärkeää.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Millavaan
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

Osaako joku sanoa kun musta on kaksi kertaa tehty rikosilmoitus kun mielelläni lörpöttelek tunnistettava tietoa tänne, niin jos sen kiistää niin niin voiko tulla tuomio? Minä siis myönsin ja sain sakot mutta olisko kannatakut kiistää? Mut on ohjelmoitu pelkäämään poliisia ja puhumaan niillle totta mutta joskus ehkä kannattaisi. En silti kadu mun tyyliä vaan aion jatkossakin kertoa jos tiedän jostakin tyypistä jotain. Ehkä kuitenkaan en lähtisi kertomaan vertaistukiryhmissä kuulemani asioita sillä niitäkin on osunut kohdalle kun oma lapsi on kuollut niin henkirikoksen uhrina kuolleiden vanhemmat käy samoissa ryhmissä. Jännitykseölä odotan että tuleeko rikosilmoja lisää kun kerroin Mikon terveystieto ja. En kadu sitäkään sillä oli ketjun kannalta oleellista että hänellä on skitsofrenia ja alkpongelna
ylämummeli
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja ylämummeli »

Millavaan kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 11:53 am En silti kadu mun tyyliä vaan aion jatkossakin kertoa jos tiedän jostakin tyypistä jotain. Ehkä kuitenkaan en lähtisi kertomaan vertaistukiryhmissä kuulemani asioita sillä niitäkin on osunut kohdalle kun oma lapsi on kuollut niin henkirikoksen uhrina kuolleiden vanhemmat käy samoissa ryhmissä. Jännitykseölä odotan että tuleeko rikosilmoja lisää kun kerroin Mikon terveystieto ja. En kadu sitäkään sillä oli ketjun kannalta oleellista että hänellä on skitsofrenia ja alkpongelna
Sinulla vaikuttaa olevan kova tarve hakea kunnioitusta muilta minfolaisilta olemalla ketjuissa se ensimmäinen, joka tietää tapauksesta jotain. Siinä kiireessä olet toistuvasti eri ketjuissa kertonut mm. sellaisten henkilöiden nimiä, jotka eivät liity tapaukseen mitenkään. Ainakin yhdessä tapauksessa kerroit tänne Facebookin vertaistukiryhmästä bongaamasi omaisen ja hänen juuri kuolleen lapsensa nimet ennen kuin tapauksesta oli edes tiedossa liittyykö siihen rikosta (ei liittynyt).

Jonakin päivänä käy niin, että lörpötellessäsi tulet kertoneeksi jonkun sellaisen tietoja joka ei tyydy pelkästään rikosilmoituksen tekemiseen vaan ottaa oikeuden omiin käsiinsä. En olisi pahoillani, jos karman laki kolahtaisi noin vastenmieliseen juoruämmään.
Collie
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Collie »

Millavaan kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 11:53 am Osaako joku sanoa kun musta on kaksi kertaa tehty rikosilmoitus kun mielelläni lörpöttelek tunnistettava tietoa tänne, niin jos sen kiistää niin niin voiko tulla tuomio? Minä siis myönsin ja sain sakot mutta olisko kannatakut kiistää? Mut on ohjelmoitu pelkäämään poliisia ja puhumaan niillle totta mutta joskus ehkä kannattaisi. En silti kadu mun tyyliä vaan aion jatkossakin kertoa jos tiedän jostakin tyypistä jotain. Ehkä kuitenkaan en lähtisi kertomaan vertaistukiryhmissä kuulemani asioita sillä niitäkin on osunut kohdalle kun oma lapsi on kuollut niin henkirikoksen uhrina kuolleiden vanhemmat käy samoissa ryhmissä. Jännitykseölä odotan että tuleeko rikosilmoja lisää kun kerroin Mikon terveystieto ja. En kadu sitäkään sillä oli ketjun kannalta oleellista että hänellä on skitsofrenia ja alkpongelna
Totta kai olisi kannattanut kiistää. Poliisille ei kannata puhua (siis kuulustelutilanteessa) eikä myöntää yhtään mitään, vaan vaatia paikalle asianajajaa, niin kuin jenkkisarjoissa. Nuorempana sitä ei moni tiedä, mutta ei niille tarvitse kertoa mitään, aikoinaan laittoivat tuppisuista porukkaa betonisängyllä varustettuun tutkimusselliin "pehmenemään", mutta joutuivat kuitenkin max ajan jälkeen vapauttamaan. En tiedä mikä nykyisin on käytäntö, mutta olettaisin että on lieventynyt. Tässä siis tarkoitan tällaisia lievempiä ns. pikkurikoksia, en mitään henkirikoksia tai vastaavia, joissa poliisi hakee oikeudelta vangitsemista. Kuka ihme sinusta on täällä tehnyt rikosilmoituksia ja miksi?

PS. ja niin, sinuna vaihtaisin nimimerkkiä ja kuoppaisin tuon nykyisen, jos olet myöntänyt poliisille sen olevan sinun nimimerkki jolla kirjoittelet täällä.
Kurpa kirjoitti: La Marras 23, 2024 8:41 pm On taas niin viisaita kommentteja. Ketä vittua kiinnostaa onko se joku demari, kun puhutaan valtuustotason poliitikoista eikä mistään kansanedustajasta edes. Se on vaan joku tavis.
Wildchild79
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Wildchild79 »

Collie kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 5:20 pm Nuorempana sitä ei moni tiedä, mutta ei niille tarvitse kertoa mitään, aikoinaan laittoivat tuppisuista porukkaa betonisängyllä varustettuun tutkimusselliin "pehmenemään", mutta joutuivat kuitenkin max ajan jälkeen vapauttamaan. En tiedä mikä nykyisin on käytäntö, mutta olettaisin että on lieventynyt. Tässä siis tarkoitan tällaisia lievempiä ns. pikkurikoksia, en mitään henkirikoksia tai vastaavia, joissa poliisi hakee oikeudelta vangitsemista.
Vanhoina hyvinä aikoina....
...tuo "pehmennysaika" ( eli kiinniotto-aika) oli muistaakseni 17 vuorokautta ja nykyään someajan tissiposkia saa jututtaa kiinniotettuna maksimissaan 12 tuntia ettei vaan kukaan pahoita mieltään. Jos olit tarpeeksi vittumainen kytille niin ne saatto päästää sut röökille aseman takapihalle 17. päivän aamuna muka anteeksi huonoa käytöstään pyydellen ja sitten jos jatkoit vittuilua niin ottivat "uudestaan" pehmennettäväksi koska olithan jo päässyt ulos määrätyn ajan puitteissa.

Ilmeisesti poliisin ammattitaito on moninkertaistunut kun nykyään
"jotta kiinniotto voi jatkua yli 12 tuntia, on oltava edellytykset kiinniotetun henkilön pidättämiseksi. Kun kiinniotosta on kulunut 24 tuntia, kiinniotettu henkilö on joko päästettävä vapaaksi tai pidätettävä."
Tai sitten vaan niiden mielivaltaa on rajoitettu samalla kun asiakkaita on tuotu lisää laiva- ja lentokonelasteittain.
Ennen vaadittiin yrittämään, mutta nykyään opetetaan vaatimaan - Sotaveteraani Gunnar Kotiranta 103-v
Oikeus ennen kaikkea
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Minä kyllä tykkään Millasta ja hänen vähän homssuisesta tavastaan kommunikoida täällä.
Kommentit nyt eivät aina ole ihan asiaa, mutta kuitenkaan eivät yleensä mollaa ketään.
Lisäksi hän on persoonallisuus ja aina oma itsensä.
Hänen itse kokemaansa monet vaikeudet ovat selvästi tuoneet ymmärrystä vähemmän kunnollisia kanssaihmisiä kohtaan.
Hoitotyö sopii hänelle varmasti oikein hyvin!

Varmasti olette huomanneet, että tällä foorumilla hyvin harvoin kehutaan ketään. En tällä tarkoita ketään käyttäjää vaan ihan yleisesti.
Ehkä sekin olisi joskus ihan terveellistä!
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: Ke Kesä 18, 2025 11:42 am Minä kyllä tykkään Millasta ja hänen vähän homssuisesta tavastaan kommunikoida täällä.
Kommentit nyt eivät aina ole ihan asiaa, mutta kuitenkaan eivät yleensä mollaa ketään.
Hänen itse kokemaansa monet vaikeudet ovat selvästi tuoneet ymmärrystä vähemmän kunnollisia kanssaihmisiä kohtaan.

Varmasti olette huomanneet, että tällä foorumilla hyvin harvoin kehutaan ketään. En tällä tarkoita ketään käyttäjää vaan ihan yleisesti.
Olen täysin samaa mieltä. Välillä sitä Millan kohdalla vaan miettii hänen omaa turvallisuuttaan. Mutta virkistävä persoona minunkin mielestäni, ja eiköhän hänellekin tilaa täältä löydy.
Millavaan
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

On kyllä todella alhaista mennä kertomaan tuollaisessa vertaistukiryhmässä kuulemaansa ja sitä kadun. Tota turvallisuutta en ikinä ajattele, nytkin mun kaverit huolestui kun Härkin Teemu latosaarta joka on ihan pimee mutta ei mua kiinnosta.
Oikeus ennen kaikkea
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Millavaan kirjoitti: Ke Kesä 18, 2025 4:59 pm On kyllä todella alhaista mennä kertomaan tuollaisessa vertaistukiryhmässä kuulemaansa ja sitä kadun. Tota turvallisuutta en ikinä ajattele, nytkin mun kaverit huolestui kun Härkin Teemu latosaarta joka on ihan pimee mutta ei mua kiinnosta.
Tässä komppaan Millaa itseään, että vertaisryhmän puheiden pitää jäädä ryhmän sisälle, piste. Koko vertaisryhmän ideahan perustuu ehdottomalle luottamukselle, sille ettei osallistujien henkilökohtaiset asiat vuoda ulkopuolisille.
Olen itsekin ollut taannoin "nuorten leskien vertaisryhmässä" ja ryhmänvetäjäkoulutuksessakin.
KritikaL
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja KritikaL »

Millavaan kirjoitti: Ti Kesä 17, 2025 11:53 am Osaako joku sanoa kun musta on kaksi kertaa tehty rikosilmoitus kun mielelläni lörpöttelek tunnistettava tietoa tänne, niin jos sen kiistää niin niin voiko tulla tuomio? Minä siis myönsin ja sain sakot mutta olisko kannatakut kiistää? Mut on ohjelmoitu pelkäämään poliisia ja puhumaan niillle totta mutta joskus ehkä kannattaisi. En silti kadu mun tyyliä vaan aion jatkossakin kertoa jos tiedän jostakin tyypistä jotain. Ehkä kuitenkaan en lähtisi kertomaan vertaistukiryhmissä kuulemani asioita sillä niitäkin on osunut kohdalle kun oma lapsi on kuollut niin henkirikoksen uhrina kuolleiden vanhemmat käy samoissa ryhmissä. Jännitykseölä odotan että tuleeko rikosilmoja lisää kun kerroin Mikon terveystieto ja. En kadu sitäkään sillä oli ketjun kannalta oleellista että hänellä on skitsofrenia ja alkpongelna
Jos lopputuloksena on tuomio, niin jokainen tajuaisi, että helvetin pitkä sometauko ja turpansa kiinni pitäminen on tarpeen. Toisaalta missä sitä sitten voisi levitellä ihmisten yksityistä infoa minimaalisen huomion toivossa.

Ja se, että sä julkisesti täällä hermittelet kuinka et pääse heruttelemaan kuolleen ihmisen vanhoilla läskikuvilla, on sairasta. Toivot vielä, että olis oikein avoimen arkun hautajaiset. Ajattelitko kuokkia hautajaisiin? Saisit lisää juoruttavaa ja muille lisää aihetta tehdä rikosilmoituksia.

Mitä enemmän sun kommentteja lukee, sitä selvemmäksi tulee, että olet kamala ihminen. Olet samalla tasolaa laihajanitan kanssa ja sen pitäisi soittaa hälytyskelloja.
m1ckey
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja m1ckey »

Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: Ke Kesä 18, 2025 11:42 am Minä kyllä tykkään Millasta ja hänen vähän homssuisesta tavastaan kommunikoida täällä.

Olen täysin samaa mieltä!

Olen tässäkin langassa kehunut Millaa "Semi-symppikseksi".

JOPA, Jannea kehuin taannoin yllättävän hyvästä huomiosta!
zikzakk
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja zikzakk »

Hämmentävä ketju. Vieläkö Millavaan koet olevasi riippuvainen tästä foorumista?
Täytekakku Koskinen
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Täytekakku Koskinen »

Jokuheppu kirjoitti: La Elo 09, 2025 2:50 pm
Millavaan kirjoitti: La Elo 09, 2025 1:57 pm Kankitiehän on Seppälänkankaalla niin olisko siellä tapahtunut? Just eilen lähestyin huhtakeskusella yhtä kankitiellä asuvaa naista kun olin kauan heitä katsellut ja ajatellut että haluan tutustua.
Saat ilmasen neuvon, niistä kannattaa pysyä erossa jos ei halua ongelmia elämäänsä
Suorastaan elintärkeä ilmainen neuvo. Melkein kaikki meistä kuitenkin haluaa, että pystyt edelleen jatkamaan kirjoittelua täällä.
Ainut kakku mikä maistuu, on täytekakku. :D
Vastaa Viestiin