Olavi Kivilahti

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Re: Olavi Kivilahti

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

LexVeritas kirjoitti: Su Elo 10, 2025 9:32 pm 🠅

Erittäin typerää kommentointia jälleen/kuten aina Ross Sullivanilta, jolta sisälukutaito täysin puuttuu.

Tokihan jokainen murhapaikalla ja sen läheisyydessä nähty tavoittamaton tuntematon liittyy lähtökohtaisen henkilökohtaisesti ainakin jollain tavalla ko. murhiin.
Erittäin älykästä kommentointia jälleen kerran. En ole johtopäätöksestäsi kuitenkaan samaa mieltä. Suosittelen, että lukisit itsekin kirjoituksiasi.

Kulkija on voinut helposti päätellä joutuvansa syytetyksi, joten hän ei ole ilmoittautunut.
Viimeksi muokannut Ross Sullivan, Su Elo 10, 2025 9:42 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitä te dorkat dorkailette?
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

LexVeritas kirjoitti: Su Elo 10, 2025 9:35 pm Nauhoititteko haastattelun, tai kirjoititteko ylös? Olisko mahdollista saada se tähän?
Kyllä nauhoitimme ja otimme kuvia. Minun puolestani sen voisi julkaista, mutta materiaali jäi Hessulle. Asia kiinnostaa itseänikin siinä määrin, että yritän saada yhteyden Hessun perillisiin, sillä uskon että materiaali on kuitenkin tallessa.
Toki lupa pitänee kysyä myös Kivilahdelta.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Quorthon
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

matlockb kirjoitti: Su Elo 10, 2025 8:45 pm Paljon puhuttiin, että Kivilahdelta olisi vaikea/mahdoton saada haastattelua, mutta kun minä aikanaan - syksyllä 2011 - hänelle soitin ja kysäisin, lähtisikö käymään minun ja Hessu52:n kanssa Bodomilla, sujui niin haastattelun sopiminen kuin itse haastattelukin todella hyvässä hengessä.

Kioskinpitäjää (Gyllström) piti Kivilahti täysin hulluna ja muistaakseni todennäköisempänä murhamiehenä.
Joskus 5-6 vuotta tuota aiemmin jossain aikakausilehdessä oli aivan eri kannalla, sanoen about näin: "Äh, se kioskimies oli ihan höperö! Ei siitä sellaiseen tekoon olisi ollut."

Samassa jutussa sanoi itse epäilevänsä näkemänsä kulkijan (ja tekijän) olevan tämä vesilaitoksen Gerkman. Ei toki sanonut nimeä, puhui "vesilaitoksen miehestä".
Seuraavat harkinnassa olevat uudet nimimerkit:

FalckFanatic
Espoon Hiekka Oy
Gustu-Nisse
Mopedimies
SilverBackMaleGorilla
Mallipoju66
Darkest Auer
SailorMary
Sivukirjasto
Peuramaa Stalker
Cemetery Poser
Sockdoll-13
000-555
Bloodiest Anal Rape
matlockb
Watson itse

^ Voi olla. Minä muistan kuitenkin kirkkaasti sen Kivilahden tokaisun "syytä olikin (pelätä), täysi hulluhan se (Gyllström) oli". Tämä on yksi mieleeni jäänyt sanatarkka lainaus.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
LexVeritas
Frank Columbo

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

matlockb kirjoitti: Su Elo 10, 2025 9:42 pm
LexVeritas kirjoitti: Su Elo 10, 2025 9:35 pm Nauhoititteko haastattelun, tai kirjoititteko ylös? Olisko mahdollista saada se tähän?
Kyllä nauhoitimme ja otimme kuvia. Minun puolestani sen voisi julkaista, mutta materiaali jäi Hessulle. Asia kiinnostaa itseänikin siinä määrin, että yritän saada yhteyden Hessun perillisiin, sillä uskon että materiaali on kuitenkin tallessa.
Toki lupa pitänee kysyä myös Kivilahdelta.
Toivon, että aineisto olisi tallessa, Kivilahti vielä elossa ja vastauskykyinen.
In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto
matlockb
Watson itse

^ Kyllä Kivilahti ainakin on edelleen elossa ja tietääkseni ikäisekseen (80 vuotta) ihan kohtuullisessa kunnossa.
LexVeritas
Frank Columbo

matlockb kirjoitti: Su Elo 10, 2025 10:11 pm ^ Kyllä Kivilahti ainakin on edelleen elossa ja tietääkseni ikäisekseen (80 vuotta) ihan kohtuullisessa kunnossa.
Hyvä, jos tiedät sen niin varmasti. Toivotaan, että hän on elossa ja vastauskykyinen myös silloin, kun mahdollisesti kysyt häneltä lupaa aineiston julkaisemiseen.
matlockb
Watson itse

LexVeritas kirjoitti: Su Elo 10, 2025 10:15 pm
matlockb kirjoitti: Su Elo 10, 2025 10:11 pm ^ Kyllä Kivilahti ainakin on edelleen elossa ja tietääkseni ikäisekseen (80 vuotta) ihan kohtuullisessa kunnossa.
Hyvä, jos tiedät sen niin varmasti. Toivotaan, että hän on elossa ja vastauskykyinen myös silloin, kun mahdollisesti kysyt häneltä lupaa aineiston julkaisemiseen.
Enemmän minä olen huolissani, miten saan yhteyden Hessu52:n perillisiin ja pääsyn aineistoon.
Quorthon
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Quorthon »

matlockb kirjoitti: Su Elo 10, 2025 9:45 pm ^ Voi olla. Minä muistan kuitenkin kirkkaasti sen Kivilahden tokaisun "syytä olikin (pelätä), täysi hulluhan se (Gyllström) oli". Tämä on yksi mieleeni jäänyt sanatarkka lainaus.
Hullu ja höperö voivat toki olla jonkun sanavarastossa sama asia, vaikka itselläni eivät ole.

Eikä mielipiteenkään muuttamisessa suurta vikaa ole, jos ei tarkalleen tiedä mistä puhuu.

Muistui vaan tuo mieleen.
Seuraavat harkinnassa olevat uudet nimimerkit:

FalckFanatic
Espoon Hiekka Oy
Gustu-Nisse
Mopedimies
SilverBackMaleGorilla
Mallipoju66
Darkest Auer
SailorMary
Sivukirjasto
Peuramaa Stalker
Cemetery Poser
Sockdoll-13
000-555
Bloodiest Anal Rape
Karo79
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Karo79 »

Mahtavaa jos uutta aineistoa Kivilahden haastattelusta olisi vielä tulossa!
Itse olen myös vahvasti sitä mieltä tuo vaaleatakkinen mies on jollain tavalla osallisena noissa murhista. Itse uskon tekijäksi. Vaaleatakkinen mies juuri samoihin aikoihin oli poistunut teltan päältä piiloon lintubongareilta. Muistan muuten vuosia sitten lukeneeni jostain tämä mies olisi sanonut lintubongreille että "menkää pois täällä ei ole mitään nähtävää" oliko näin? Vai miksi mulla on tämmönen muistikuva? Muistaako kukaan muu tällaista?
Jokatapauksessa, voi myös olla että tämä vaakeatakkinen mies on riisunut takkinsa tekojen ajaksi. Iso urakka edessä jos neljä meinaa tappaa. Eikös nakkikiskatappeluissakin ensiksi kääritä hihat?
LexVeritas
Frank Columbo

Muistan muuten vuosia sitten lukeneeni jostain tämä mies olisi sanonut lintubongreille että "menkää pois täällä ei ole mitään nähtävää" oliko näin? Vai miksi mulla on tämmönen muistikuva?
Kyseessä on kymmeniä kertoja korjattu toimittajan väärinkäsitys lehtijutussa, joka juontaa juurensa Salosen Haapalaiselle sanomasta "Mennään pois häiritsemästä", kun hän huomasi teltalla liikettä ja oletti telttailijoiden olevan aamutoimissaan.
Karo79
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Karo79 »

Olavi Kivilahti sanoi tulleensa toisen niemen kärkeen onkimaan klo neljän aikaan. Tuohon aikaan on varmasti ollut niin hiljaista ja tyyntä että jos murhat olisi tapahtunut vasta tuon jälkeen mielestäni Kivilahden olisi täytynyt kuulla edes jotain. Gustafsson on sanonut mm. hypnoosissaan että tytöt kiljuivat ja huusivat. On heidän mielestäni täytynyt jotain paniikin huutoja päästää edes jonkun tekojen aikana. Niimpä veikkaan että murhat tapahtui jo hieman ennen klo neljää.
Ross Sullivan

Karo79 kirjoitti: Ma Helmi 02, 2026 1:36 pm Olavi Kivilahti sanoi tulleensa toisen niemen kärkeen onkimaan klo neljän aikaan. Tuohon aikaan on varmasti ollut niin hiljaista ja tyyntä että jos murhat olisi tapahtunut vasta tuon jälkeen mielestäni Kivilahden olisi täytynyt kuulla edes jotain. Gustafsson on sanonut mm. hypnoosissaan että tytöt kiljuivat ja huusivat. On heidän mielestäni täytynyt jotain paniikin huutoja päästää edes jonkun tekojen aikana. Niimpä veikkaan että murhat tapahtui jo hieman ennen klo neljää.
"murhat tapahtui jo hieman ennen klo neljää."

Aika kauan tekijä on alueella lavastanut, eli noin kaksi tuntia vähintään. Kivilahti havaitsi tämän ns. kello kuuden kulkijan. Luulisi, että kahdessa tunnissa olisi ehtinyt Nissen viimeistellä jne.

Jos ne tytöt olisivat kovaa huutaneet, niin eiköhän siitä olisi useampi havainto. Veikkaan, että ääntely on ollut järkyttynyttä, mutta ei erituisen kovaa: "Nisse lopeta! lopeta! lopeta! rauhotu!".
LexVeritas
Frank Columbo

Mitään lavastuksia ei tiedetä tehdyn.

Myös Mäki jäi "viimeistelemättä".

Varmuutta ei ole, toimiko murhaaja yksin.
Ross Sullivan

^Mitäs ulkopuolinen tekijä sitten olisi tehnyt alueella kaksi tuntia, jos siis olisi pyörinyt alueella noin kaksi tuntia teon jälkeen? Siitähän tässä keskusteltiin.

Luulisin, että siinä ajassa olisi ehtinyt varmistua siitä, että Mäki on kuollut ja Nisse ei.
Vastaa Viestiin