o Keksin mielessäni traagisia tapahtumia, jotka vaikka ihan pienen pienellä todennäköisyydellä voivat seurata, jos en hoida jotain asiaa kunnolla. Tämän takia teen usein muiden mielestä kummia juttuja. Saatan siirtää yhden esineen paikasta toiseen (esim. kynä, josta saattaa kehkeytyä vaikka mikä vaaratilanne kun oikein miettii

), soitella outoja "varoituspuheluja", tarkistella useaan otteeseen merkityksettömiä asioita jne. Esimerkki: Olen ollut vanhempien luona auttamassa lumitöissä, ja illalla kotona muistan että jätin lumikolan vähän huolimattomasti osittain pihatielle. Yritän unohtaa asian, mutta se alkaa väkisin elää mielessäni. Pian jo näen silmissäni miten äiti hakee aamuhämärissä lehteä, kompastuu minun unohtamaani kolaan, lyö päänsä kivetykseen ja tajuttomana pakkasessa maatessaan jäätyy kuoliaaksi.

Niinpä minun on soitettava kotiin ja varoitettava asiasta.
o TV:n ääni (tai musiikki) pitää kuulua taustalla, kun olen yksin kotona. Ikävät ajatukset pysyvät poissa. Toisaalta äänet eivät saa kuulua liian kovana, sillä pidän yksinäisyydestä. Ristiriitaista.
o Sängyn alle pitää katsoa, ennen kuin menee nukkumaan. Sadie_Mansonin mainitsema 'mörköpussi' on myös välttämätön.

(Nämä siis, kun olen yksin kotona)
o Pikkutytöstä saakka olen ollut friikki vaatteiden suhteen. Sukat eivät saa olla rypyssä, punttien pitää olla tietyllä tapaa käännetyt, hansikkaan varsi täytyy olla selkeästi joko hihan alla tai päällä jne. Olen töissäkin aina hitain pukeutuja, wonder why...
o Kaikenlainen lista- ja tilastofriikkeys. Hyvä että osaan kusella käydä ilman, että olen kirjoittanut toimitusta kohta kohdalta paperille.

Kaupassa en osaa käydä ilman lappua. Matkalle (lyhyellekin) lähtiessä mukaan otettavat tavarat täytyy listata ennen pakkaamista. Ympyröin joskus lehdestä ohjelmat jotka haluan katsoa, jolloin voin helpommin järjestää ne mielessäni aikajanalle. Esimerkkejä olisi rutkasti lisää...
o Puhelimessa en voi puhua, jos joku ulkopuolinen kuuntelee. Minulla on myös oltava kynä ja paperia edessäni, kun puhun puhelimessa. Jos on tärkeä puhelu, saatan kirjoittaa vuorosanoja valmiiksi. heh.
o Nukkumaan ei pysty, jos on vähänkään pissahätä. Siis vaikka olisi ihan minimaalisen pieni pikkiriikkinen hätä. Ei pysty.
o Lisäksi on paaaaaaaljon pieniä tärkeitä juttuja, mm. vessapaperirullan asento telineessä, näkkileivän voitelu (reiättömälle puolelle), nukkua voi vaan kädet ylhäällä (tyynyn alla) jne.
edit* lisäyksiä... Jännä ettei omia kummallisuuksiaan edes tajua, ennen kuin alkaa oikein miettiä. Kirjoitettuina ne tuntuvatkin sitten vähintään omituisille.