Onko joku teoria, mitä tästä eteenpäin on tapahtunut ja miksi? Kysyn ihan mielenkiinnosta. Ihan todenkuuloinen on kyllä...Vesqu kirjoitti: Ke Heinä 09, 2025 4:04 pm Antti saattoi joutua tähän kyytiin kun autosta meni rengas.
Antti Hanhivaara, 21 v. katosi 14.10.2006 Ivalo/Angeli
-
Paikallakattokarpänen
- Sofia Karppi
Re: Antti Hanhivaaran katoaminen Ivalossa v. 2006
Lähinnä puhelimen linkittyminen ivaloon katoamisen jälkeen, ja todennäköisempiä teorioita metsään kävelemisen sijaan, jotain väkivältaa on täytynyt tapahtua palattua ivalon suuntaan keitä mahtavat sitten ollakaan.kattokarpänen kirjoitti: Ke Heinä 09, 2025 7:40 pmOnko joku teoria, mitä tästä eteenpäin on tapahtunut ja miksi? Kysyn ihan mielenkiinnosta. Ihan todenkuuloinen on kyllä...Vesqu kirjoitti: Ke Heinä 09, 2025 4:04 pm Antti saattoi joutua tähän kyytiin kun autosta meni rengas.
-
Paikallakattokarpänen
- Sofia Karppi
Kuulostaa ihan mahdolliselta kyllä. Olisi iso harppaus eteenpäin jo se, että olisi kiistaton varmuus Antin olleen Angelissa.Vesqu kirjoitti: Ke Heinä 09, 2025 8:36 pmLähinnä puhelimen linkittyminen ivaloon katoamisen jälkeen, ja todennäköisempiä teorioita metsään kävelemisen sijaan, jotain väkivältaa on täytynyt tapahtua palattua ivalon suuntaan keitä mahtavat sitten ollakaan.kattokarpänen kirjoitti: Ke Heinä 09, 2025 7:40 pmOnko joku teoria, mitä tästä eteenpäin on tapahtunut ja miksi? Kysyn ihan mielenkiinnosta. Ihan todenkuuloinen on kyllä...Vesqu kirjoitti: Ke Heinä 09, 2025 4:04 pm Antti saattoi joutua tähän kyytiin kun autosta meni rengas.
Tuon toteamuksesi "ovat hyvin kaukana JR-rikollisista"Ross Sullivan kirjoitti: Ke Heinä 09, 2025 11:05 am
Mielestäni nämä Antin kaverit ovat hyvin kaukana JR-rikollisista.
... Käsittääkseni Antin kaveritkaan eivät ole vakavimpiin rikokseen syyllstyneet, joten en usko heidän olevan psykopaattisia JR-rikollisia ylipäänsä.
oletan sen tarkoittavan etteivät ole itse noita. Mutta voisi sen tulkita niinkin, että ovat ison etäisyyden päässä noista.
Itse sanoisin, että eivät varmaankaan ole itse noita, mutta ovat saattaneet olla hyvinkin lähellä niitä.
Tuskin tarvitsee selittää.
- Ross Sullivan
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
Vaikka sitten joku asuisikin Bandidoksen kerhotilan naapurissa, niin siitä ei käsittääkseni seuraa, että tämä kyseinen joku noudattaisi mafia-koodistoa.0uts1der kirjoitti: Ke Heinä 09, 2025 11:06 pmTuon toteamuksesi "ovat hyvin kaukana JR-rikollisista"Ross Sullivan kirjoitti: Ke Heinä 09, 2025 11:05 am
Mielestäni nämä Antin kaverit ovat hyvin kaukana JR-rikollisista.
... Käsittääkseni Antin kaveritkaan eivät ole vakavimpiin rikokseen syyllstyneet, joten en usko heidän olevan psykopaattisia JR-rikollisia ylipäänsä.
oletan sen tarkoittavan etteivät ole itse noita. Mutta voisi sen tulkita niinkin, että ovat ison etäisyyden päässä noista.
Itse sanoisin, että eivät varmaankaan ole itse noita, mutta ovat saattaneet olla hyvinkin lähellä niitä.
Tuskin tarvitsee selittää.
Jos näistä Antin kavereista joku olisi edes vähäisessä määrin viettänyt rikolliselämää viime vuosina, niin olisi edes jollain tavalla uskottavaa, että kavereita sitoisi mafia-koodisto. Aivan mahdoton uskoa, että ihan muuten vaan tavalliset suomalaismiehet eivät kertoisi kaverinta tappajan nimeä poliisille. Yhtä vaikeaa on uksoa, että nämä tavallaiset suomalaismiehet pelkäisivät satojen kilometrien päässä asuvaa osa-aikaista huumepomoa.
Mitä te dorkat dorkailette?
Miten keksitkin ottaa Vapaavuoren tähän esimerkiksi??Ross Sullivan kirjoitti: Ke Heinä 09, 2025 11:05 amMielestäni nämä Antin kaverit ovat hyvin kaukana JR-rikollisista.tuulituu kirjoitti: Ke Heinä 09, 2025 10:29 amSiis eikö juuri ole näyttöä, että ovat jonkinlaisia rikollisia: mökkimurrot.Ross Sullivan kirjoitti: Ke Heinä 09, 2025 8:32 am
Voihan sitä yleisesti jauhaa paskaa loputtomiin, mutta itseäni kiinnostaa tämän ketjun otsikon tapaus, jota ketjussa käsitellään.
Ei ole mitään näyttöä (ei edes vähäisessä määrin), että nämä Antin kaverit olisivat jonkinlaisia rikollisia. Lähinnä pointtina siis oli, että jopa kovan luokan JR-rikolliset kertovat tekemisistään. Ei ole millään tavoin realistista olettaa, että normielämää elävät suomalaismiehet pitäisivät kaverinsa kuolemaan liittyvän henkirikoksen tekijän omana tietonaan.
Minä ymmärrän sinun pointin kyllä, mutta olen eri mieltä. Sinä tiedät vain ne tilanteet, jolloin jr-rikolliset on kertoneet tekemisistään, et niitä, mitä ei ole kertoneet. Vai ajatteletko, että niitä ei ole?
Mieti esim. sitä sarjahukuttajan tapausta. Siinä on ollut paljon ihmisiä jotka on tienneet/epäilleet tms. mutta ei ole kerrottu. En tietenkään väitä, että samanlainen tilanne tässä olisi, mutta kyllä ihmiset pelkäävät ihan "karjatilallista", ei tarvitse olla huumeparoni. Osa pelkää, osa voi ajatella, ettei uskota.
Sinun lailla minua myös kiinnostaa tämän ketjun otsikon tapaus, ei esim. tilanteet, jossa järjestäytyneen rikollisuuden tyypit on jotain kertoneet.
Minä uskon kyllä, että pahatkin tyypit voi kertoa omista tai muiden rikoksista, mutta se ei ole ainoa käytösmalli.
Entinen ministeri ja Helsingin kaupungin pormestari (oik. kandi) Jan Vapaavuori on nuorena ryöstänyt bensa-asemia. En silti kutsuisi häntä rikolliseksi, koska hän on viettänyt sittemmin rikoksetonta elämää. Käsittääkseni Antin kaveritkaan eivät ole vakavimpiin rikokseen syyllstyneet, joten en usko heidän olevan psykopaattisia JR-rikollisia ylipäänsä.
Itse en enää jaksa juurikaan lukea tätä Antin ketjua, kun meni fiilis sen pahuksen Rantasen suurdekkarin takia. Hyvä, että te muut jaksatte pohtia aihetta ja pidätte sitä yllä.
- Ross Sullivan
Siten,että nuoruuden rikokset eivät välttämättä määritä henkilöä loppuiäkseen rikolliseksi. Harvalla varmaan tulee ensimmäisenä mieleen Vapaavuoren nähtyää, että "ahaa, tuossa menee rikollinen". Janne toiminut kuitenkin ministerinä, pormestarina ja muissa huippuviroissa.Paketissa kirjoitti: Pe Heinä 11, 2025 5:42 pmMiten keksitkin ottaa Vapaavuoren tähän esimerkiksi??Ross Sullivan kirjoitti: Ke Heinä 09, 2025 11:05 amMielestäni nämä Antin kaverit ovat hyvin kaukana JR-rikollisista.tuulituu kirjoitti: Ke Heinä 09, 2025 10:29 am
Siis eikö juuri ole näyttöä, että ovat jonkinlaisia rikollisia: mökkimurrot.
Minä ymmärrän sinun pointin kyllä, mutta olen eri mieltä. Sinä tiedät vain ne tilanteet, jolloin jr-rikolliset on kertoneet tekemisistään, et niitä, mitä ei ole kertoneet. Vai ajatteletko, että niitä ei ole?
Mieti esim. sitä sarjahukuttajan tapausta. Siinä on ollut paljon ihmisiä jotka on tienneet/epäilleet tms. mutta ei ole kerrottu. En tietenkään väitä, että samanlainen tilanne tässä olisi, mutta kyllä ihmiset pelkäävät ihan "karjatilallista", ei tarvitse olla huumeparoni. Osa pelkää, osa voi ajatella, ettei uskota.
Sinun lailla minua myös kiinnostaa tämän ketjun otsikon tapaus, ei esim. tilanteet, jossa järjestäytyneen rikollisuuden tyypit on jotain kertoneet.
Minä uskon kyllä, että pahatkin tyypit voi kertoa omista tai muiden rikoksista, mutta se ei ole ainoa käytösmalli.
Entinen ministeri ja Helsingin kaupungin pormestari (oik. kandi) Jan Vapaavuori on nuorena ryöstänyt bensa-asemia. En silti kutsuisi häntä rikolliseksi, koska hän on viettänyt sittemmin rikoksetonta elämää. Käsittääkseni Antin kaveritkaan eivät ole vakavimpiin rikokseen syyllstyneet, joten en usko heidän olevan psykopaattisia JR-rikollisia ylipäänsä.Ei hän kyllä mikään ihan pulmunen ole. Nuorena tuomittu ehdolliseen vankeuteen pahoinpitelystä ja myöhemmin saanut tuomion varkaudesta ja vielä vuonna 2001 jaksoi kuitata itselleen tuomion rattijuopuksesta. Jos tämä on normaalia ja ihan yleistä, niin pakko sanoa, että olen kyllä melkoinen tilastopoikkeus, kun en ole ehtinyt mihinkään noista. No, enpä ole kyllä kauheesti yrittänytkään enkä vissiin ole paljosta jäänyt vaille kuitenkaan.
Itse en enää jaksa juurikaan lukea tätä Antin ketjua, kun meni fiilis sen pahuksen Rantasen suurdekkarin takia. Hyvä, että te muut jaksatte pohtia aihetta ja pidätte sitä yllä.
Vaikka ne Antin kaverit ovat hölmöilleet nuorena, niin ilmeisetsi nykyään viettävät ihan tavallista suomalaismiehen elämää. Ketjussa perusteltu, että Antin kaverit noudattaisivat mafiakoodistoa, koska ovat pohjoisesta ja toisaalta, koska ovat olleet nuorina rikollisia (mielestäni ovat olleet korkeintaan pikkurikollisia).
Ne metsästäjät oli liikkeellä tällä harmaalla henkilöautollaVesqu kirjoitti: Ke Heinä 09, 2025 4:04 pm Sopisi kuvioon että aamuyöllä 14.10.2006 iskurasjokk tien kautta olisi ylitetty joki ja tuotu huumepaketti sorakuopalle jossa Antin ja kuriirin piti tavata, Antti saattoi saada puhelimeen viestin koska lähteä mökiltä ajamaan kuopalle päin, korvakorutyyppi voisi olla tämä mies, angelissa kulki myös toinen auto joka nähtiin ohittamassa autoa jossa oli 3 metsästäjää.
Antti saattoi joutua tähän kyytiin kun autosta meni rengas ja jaakko ei vaan ole voinut näin asioita kertoa.
Tämä AH:n katoaminen on varmasti sellainen tapaus johon ei varmuutta tapahtumien kulusta saada, vaikka hänen jäännöksensä joskus löytyisivätkin. Omaisille äärimmäisen ikävää kyllä.
Eih bennek, eih blavek
-
BLOFELD007
- Harjunpää
Tässä Antti Hanhivaaran tapauksessa tulee mieleen että varmasti useampi ihminen tietää Antin kohtalosta jotakin, hiukan enemmänkin. Siitä olen ihan sata% varma.
Rehelliseksi ja luotettavaksi tunnettu
- Ross Sullivan
Miten onnistuvat olemaan hiljaa vuosia? Täysin arkijärjen vastaista, että jotkut pikkunilkit pitäisivät jutut itsellään, kun edes ammattirikolliset eivät siinä usein onnistu.BLOFELD007 kirjoitti: Ti Elo 12, 2025 10:28 am Tässä Antti Hanhivaaran tapauksessa tulee mieleen että varmasti useampi ihminen tietää Antin kohtalosta jotakin, hiukan enemmänkin. Siitä olen ihan sata% varma.
-
Paikallakattokarpänen
- Sofia Karppi
Tämä on mielenkiintoinen kysymys, jota on paljon pohdittu täällä. Veikkaan, että tarkan totuuden tietää ihan muutama 2-3 henkilöä. Jotain ja vähän enemmänkin asiasta "tietäviä" lienee puolikylällinen vähintään...BLOFELD007 kirjoitti: Ti Elo 12, 2025 10:28 am Tässä Antti Hanhivaaran tapauksessa tulee mieleen että varmasti useampi ihminen tietää Antin kohtalosta jotakin, hiukan enemmänkin. Siitä olen ihan sata% varma.
- Jazzermasser
- Andy Sipowich NYPD
Tuli mielen että entäs jos hän on tippunut suonsilmäkkeeseen ja hukkui siihen..?
Näistä ei ihmistä noin vain löydetä
-
Paikallakattokarpänen
- Sofia Karppi
Kai tuokin on mahdollista. Jos näin on käynyt, on hyvin todennäköisesti ollut reilusti päihtynyt tai muuten toimintakyky heikentynyt. Terve, metsät tunteva nuorimies ei muuten ihan tosta vaan kokonaan sinne uppoa muuten, toki teoriassa sekin mahdollista...Jazzermasser kirjoitti: Ti Elo 12, 2025 9:57 pm Tuli mielen että entäs jos hän on tippunut suonsilmäkkeeseen ja hukkui siihen..?
Ivalon poliisi järjestää koko perheen tapahtuman Ivalon Urheilutalon parkkialueella, Vasantiellä lauantaina 30.8.2025 kello 10–13. Siellä mainostetaan olevan tekemistä perheen pienimmille ja ihan kaikille, vauvasta vaariin.
Lisäksi (lainaus Poliisin sivuilta):
Siinä olisi oiva tilaisuus mennä jututtamaan poliisisetiä Antin katoamisesta.
Lisäksi (lainaus Poliisin sivuilta):
Lisää täällä: https://poliisi.fi/-/tervetuloa-viettam ... aa-ivaloonTapahtumassamme voit tutustua poliisin erilaisiin ajoneuvoihin ja muuhun kalustoon aina moottoripyörästä poliisiautoihin ja -veneeseen. Pääset kokeilemaan, miltä tuntuu katsella maailmaa "maijan" takatilasta käsin.
Asiantuntijamme ovat vastaamassa kaiken kirjaviin poliisiaiheisiin kysymyksiin ja neuvomassa vaikkapa poliisin sähköisten palveluiden käytössä.
Nyt kannattaa tulla kyselemään myös mielenkiintoisista uramahdollisuuksista poliisin informaatioteknologian parissa. Jos IT-ala ei ole sinun juttu, poliisiharjoittelijat kertovat mielellään opinnoistaan sekä antavat vinkkejä Poliisiammattikorkeakouluun pyrkijöille.
Siinä olisi oiva tilaisuus mennä jututtamaan poliisisetiä Antin katoamisesta.