ei toki, vain 95% heistä. et varmasti myöskään asu tälläisessa mopopoikien terrorismin kohteena olevassa lähiössä. paikat sotketaan, paikkoja rikotaan, tavaroita varastellaan ja möykätään yömyöhään ihmisten ikkunoiden takana. kun poliisi tulee paikalle niin kaasutellaan niin perkeleesti karkuun, kun kotona ei ole kasvatettu.McPanty kirjoitti: To Elo 14, 2025 12:35 pmEi ne kaikki mopoilijat perseile. Jos perseilisivät, olisi kadut täynnä kuolleita koko ajan.Rckhrd kirjoitti: Ke Elo 13, 2025 7:29 pm Moni perustelee että antaa poikien rällätä kun muuten vetäisivät huumeita, puukottaisivat tai rötöstelisivät muuten. Ihan kuin nuo olisivat toisensa poissulkevia tai ainoat vaihtoehdot.
Kyllä sitä itsekin tuli mopolla päristeltyä ja se kuuluu tai ainakin kuului nuoruteen. Mutta senkin voi tehdä järkevästi ilman jatkuvaa perseilyä.
Minäkään en pidä näistä urpoilevista ja keulivista wannebe-bombereista, mutta enpä minä heille kuolemaa toivo saati ilakoi heidän loukkaantumisillaan.
Nämäkin tämän kommenttikentän urpot aiheuttavat todennäköisesti kanssaihmisilleen harmia ja vaaratilanteita omalla käytöksellään päivittäin, mutta nyt saavat tuntea ylemmyydentuntoa kun lapsi kouhottaa itsensä ja toisen sairaalaan.
Nivalassa mopomiitissä vakava loukkaantuminen, 9.8.25
-
lonesjucca
- Javier Pena
Re: Nivalassa mopomiitissä vakava loukkaantuminen, 9.8.25
Ne on varmaan sit mopotyttöjä ketkä ei perseile.
Edelleen: Jos ne kaikki tai edes 95% nistä perseilisivät, minäkin asuisin tuollaisella alueella, jossa tapahtuisi kuvailemaasi perseilyä.lonesjucca kirjoitti: To Elo 14, 2025 5:54 pm
ei toki, vain 95% heistä. et varmasti myöskään asu tälläisessa mopopoikien terrorismin kohteena olevassa lähiössä. paikat sotketaan, paikkoja rikotaan, tavaroita varastellaan ja möykätään yömyöhään ihmisten ikkunoiden takana. kun poliisi tulee paikalle niin kaasutellaan niin perkeleesti karkuun, kun kotona ei ole kasvatettu.
Toki jos asuu jossain roskasakin keskellä, on syytä olettaa joutuvansa roskasakin perseilyn kohteeksi.
-
Arjalainen 88
- Hetty Wainthropp
Noissa saattaa olla satoja osallistujia.McPanty kirjoitti: Pe Elo 15, 2025 2:37 pmEdelleen: Jos ne kaikki tai edes 95% nistä perseilisivät, minäkin asuisin tuollaisella alueella, jossa tapahtuisi kuvailemaasi perseilyä.lonesjucca kirjoitti: To Elo 14, 2025 5:54 pm
ei toki, vain 95% heistä. et varmasti myöskään asu tälläisessa mopopoikien terrorismin kohteena olevassa lähiössä. paikat sotketaan, paikkoja rikotaan, tavaroita varastellaan ja möykätään yömyöhään ihmisten ikkunoiden takana. kun poliisi tulee paikalle niin kaasutellaan niin perkeleesti karkuun, kun kotona ei ole kasvatettu.
Toki jos asuu jossain roskasakin keskellä, on syytä olettaa joutuvansa roskasakin perseilyn kohteeksi.
Onko sinulla todisteita, ettei noista osa tule esim miittiin kauempaa perseilemään? Onko sinulla todisteita siitä, että kyseessä on pelkästään roskaväen ongelma?
-
lonesjucca
- Javier Pena
Asun keskimääräistä kalliimmalla alueella kylläkin. Se ei ole estänyt millään tapaa mopopoikien häiriköintiä. Voisin kuvitella, että koska niissä mopoissa on 2 pyörää niin he tulevat nimenomaisesti noilta paska-alueilta muualle häiritsemään, koska paska-alueilla joku voisi tuikata keklulla, tai antaa pesaria ihan huolella vittuuntuessaan.Arjalainen 88 kirjoitti: Pe Elo 15, 2025 3:58 pmNoissa saattaa olla satoja osallistujia.McPanty kirjoitti: Pe Elo 15, 2025 2:37 pmEdelleen: Jos ne kaikki tai edes 95% nistä perseilisivät, minäkin asuisin tuollaisella alueella, jossa tapahtuisi kuvailemaasi perseilyä.lonesjucca kirjoitti: To Elo 14, 2025 5:54 pm
Onko sinulla todisteita, ettei noista osa tule esim miittiin kauempaa perseilemään? Onko sinulla todisteita siitä, että kyseessä on pelkästään roskaväen ongelma?
Nähtävästi nämä puheenaiheena olevat mopoilijat ovat ottaneet mallia kulttuurinrikastajista. Läpsyttelijät nimittäin terrorisoivat juuri kuvaillulla tavalla joka paikassa minne änkeävät.lonesjucca kirjoitti: To Elo 14, 2025 5:54 pmei toki, vain 95% heistä. et varmasti myöskään asu tälläisessa mopopoikien terrorismin kohteena olevassa lähiössä. paikat sotketaan, paikkoja rikotaan, tavaroita varastellaan ja möykätään yömyöhään ihmisten ikkunoiden takana. kun poliisi tulee paikalle niin kaasutellaan niin perkeleesti karkuun, kun kotona ei ole kasvatettu.McPanty kirjoitti: To Elo 14, 2025 12:35 pmEi ne kaikki mopoilijat perseile. Jos perseilisivät, olisi kadut täynnä kuolleita koko ajan.Rckhrd kirjoitti: Ke Elo 13, 2025 7:29 pm Moni perustelee että antaa poikien rällätä kun muuten vetäisivät huumeita, puukottaisivat tai rötöstelisivät muuten. Ihan kuin nuo olisivat toisensa poissulkevia tai ainoat vaihtoehdot.
Kyllä sitä itsekin tuli mopolla päristeltyä ja se kuuluu tai ainakin kuului nuoruteen. Mutta senkin voi tehdä järkevästi ilman jatkuvaa perseilyä.
Minäkään en pidä näistä urpoilevista ja keulivista wannebe-bombereista, mutta enpä minä heille kuolemaa toivo saati ilakoi heidän loukkaantumisillaan.
Nämäkin tämän kommenttikentän urpot aiheuttavat todennäköisesti kanssaihmisilleen harmia ja vaaratilanteita omalla käytöksellään päivittäin, mutta nyt saavat tuntea ylemmyydentuntoa kun lapsi kouhottaa itsensä ja toisen sairaalaan.
- LiamNeeson
- Theo Kojak
Jos asuu koulun, urheilukentän tms naapurissa niin kyllähän sitä mopo pärinää joutuu koko kesän kuuntelemaan.
Toki se on johonkin rajaan asti sallittavaa, jossakin nuorten pitää saada toteuttaa itseään.
Toki se on johonkin rajaan asti sallittavaa, jossakin nuorten pitää saada toteuttaa itseään.
☆Yksi kerta on sattumaa, toinen kerta on yhteensattumaa, ja kolmas kerta on järjestelmällistä toimintaa♤
-
lonesjucca
- Javier Pena
Nuorille pikkumulkuille on ihan oma paikka missä saa pärisyttää ES:ää, keulia pikku tossarilla ja ränkätä 50cc paskamottia, mutta kummasti ne pikkumulkut sieltä kuitenkin öisin tulevat ihmisten asuinalueille, kun se on paljon jännempää, kun siellä ei niin saisi tehdä. Ja eihän siellä sallitulla tienpätkällä ole mitään mitä voisi sotkea, särkeä, tai varastella. Ihan perseestä sellanen.LiamNeeson kirjoitti: La Elo 16, 2025 8:26 am Jos asuu koulun, urheilukentän tms naapurissa niin kyllähän sitä mopo pärinää joutuu koko kesän kuuntelemaan.
Mulla on aina ollut sellainen soft spot suhteessa teinipoikiin. Olen tullut sekä omien että vieraiden kanssa aina toimeen. Juju on siinä, että he odottavat saavansa jonkun aikuisen sekoamaan, eli vähän tällaista risuäijä- tyyppistä haastamista. Sitä ei kannata heille suoda.
Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun olen asiallisesti ja nätisti keskustellut heidän kanssaan. Aina on päästy yhteisymmärrykseen. Kyllä he puhetta ymmärtävät, jos et mene paikalle kananmunat kainaloissa, rinta rottingilla ja kurkkutorvi pitkällä. Lähestyä voi muullakin tavoin.
Jos menee purkamaan omaa turhautumistaan nuorisolle, päätyy helposti johonkin "äijä ragee" -Youtubepätkälle,ja se on ihan omaa syytä. Kun kakarat eivät aina osaa olla aikuisia, olisi tietysti suositeltavaa, että heidän kanssaan keskusteleva aikuinen edes yrittäisi olla.
Kyllä mua enemmän ärsyttäisi esim. keskusta-alueella baareista purkautuva, mölisevä massa tai joku Blockfest- kansa. Täällä syjemmällä on ihan ok, kun mopot vähän pärisevät. Se kuitenkin loppuu taas syksyn tullen, ja aikuiset pääsevät sitten valittamaan kun pojat joko notkuvat ostareilla tai pelaavat vain pleikkaria nenät kiinni ruuduissa. Tuollaisille 14-17-vuotiaille pojille ei ole oikein mitään sallittua paikkaa yhteiskunnassa. He ovat aina syyllisiä, pitävät aina liikaa meteliä, ovat joko liian laiskoja (vain kotona) tai liian näkyviä (kokoontuvat julkisilla paikoilla), haisevat joko hielle tai liikaa partavedelle jne. Kuitenkin aina liikaa jotakin, jonkun mielestä. Mä ajattelen, että teinipojille, jotka toki saattavat olla jo isokokoisia ja möreä-äänisiä, pitäisi silti antaa kasvurauha ja ennemminkin kannustaa heitä sen aijaan, että aina etsisimme virheitä ihan joka asiasta jota he tekevät.
Saattaa nimittäin olla, että jotain keulumistemppua on treenattu kaksi vuotta. Sitten kun se onnistuu ja menee nappiin, aikuiset näkevät vain pikkurikollisen joka pitää meteliä ja on väärässä paikassa. Mä olen niitä ihmisiä, jotka taputtavat ja sanovat, että "wau, nyt meni hienosti! Ole varovainen".
En tiedä sitten, voin olla ihan pihalla ajatusteni kanssa mutta muistan aina toivoneeni, etä jos omat teinipojat jotain ovat perseilleet, että he kohtaisivat sellaisen aikuisen, joka neuvoisi miten toimitaan ja suhtautuisi heihin ihmisinä.
Sitä usein hämmästelenkin, että moni naapurustossa teineistä valittava ihminen on itsekin vanhempi. Missä kellarissa ne omat lapset on kasvatettu? Vai kultaako se aika muistot niin nopeasti? Jokainen on vähintään itse ollut joskus teini-ikäinen, eikö siis mitään kelloa sytytä ja muistu mieleen miten itse olisi toivonut aikuisten silloin suhtautuvan?
Voi maailma.
Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun olen asiallisesti ja nätisti keskustellut heidän kanssaan. Aina on päästy yhteisymmärrykseen. Kyllä he puhetta ymmärtävät, jos et mene paikalle kananmunat kainaloissa, rinta rottingilla ja kurkkutorvi pitkällä. Lähestyä voi muullakin tavoin.
Jos menee purkamaan omaa turhautumistaan nuorisolle, päätyy helposti johonkin "äijä ragee" -Youtubepätkälle,ja se on ihan omaa syytä. Kun kakarat eivät aina osaa olla aikuisia, olisi tietysti suositeltavaa, että heidän kanssaan keskusteleva aikuinen edes yrittäisi olla.
Kyllä mua enemmän ärsyttäisi esim. keskusta-alueella baareista purkautuva, mölisevä massa tai joku Blockfest- kansa. Täällä syjemmällä on ihan ok, kun mopot vähän pärisevät. Se kuitenkin loppuu taas syksyn tullen, ja aikuiset pääsevät sitten valittamaan kun pojat joko notkuvat ostareilla tai pelaavat vain pleikkaria nenät kiinni ruuduissa. Tuollaisille 14-17-vuotiaille pojille ei ole oikein mitään sallittua paikkaa yhteiskunnassa. He ovat aina syyllisiä, pitävät aina liikaa meteliä, ovat joko liian laiskoja (vain kotona) tai liian näkyviä (kokoontuvat julkisilla paikoilla), haisevat joko hielle tai liikaa partavedelle jne. Kuitenkin aina liikaa jotakin, jonkun mielestä. Mä ajattelen, että teinipojille, jotka toki saattavat olla jo isokokoisia ja möreä-äänisiä, pitäisi silti antaa kasvurauha ja ennemminkin kannustaa heitä sen aijaan, että aina etsisimme virheitä ihan joka asiasta jota he tekevät.
Saattaa nimittäin olla, että jotain keulumistemppua on treenattu kaksi vuotta. Sitten kun se onnistuu ja menee nappiin, aikuiset näkevät vain pikkurikollisen joka pitää meteliä ja on väärässä paikassa. Mä olen niitä ihmisiä, jotka taputtavat ja sanovat, että "wau, nyt meni hienosti! Ole varovainen".
En tiedä sitten, voin olla ihan pihalla ajatusteni kanssa mutta muistan aina toivoneeni, etä jos omat teinipojat jotain ovat perseilleet, että he kohtaisivat sellaisen aikuisen, joka neuvoisi miten toimitaan ja suhtautuisi heihin ihmisinä.
Sitä usein hämmästelenkin, että moni naapurustossa teineistä valittava ihminen on itsekin vanhempi. Missä kellarissa ne omat lapset on kasvatettu? Vai kultaako se aika muistot niin nopeasti? Jokainen on vähintään itse ollut joskus teini-ikäinen, eikö siis mitään kelloa sytytä ja muistu mieleen miten itse olisi toivonut aikuisten silloin suhtautuvan?
Voi maailma.
Onnittelut että sait jopa tähän asiaan maahanmuuton sotkettua. Teinipoikien moporälläykset oli ihan samanlaisia silloin kun itse olin 90-luvulla mopoiässä. Ja pienellä paikkakunnalla missä ei ollut yhtä ainutta maahanmuuttajaa.Koljattii kirjoitti: La Elo 16, 2025 7:47 am Nähtävästi nämä puheenaiheena olevat mopoilijat ovat ottaneet mallia kulttuurinrikastajista. Läpsyttelijät nimittäin terrorisoivat juuri kuvaillulla tavalla joka paikassa minne änkeävät.
No oli siinä se ero että mopot oli tyylikkäämpiä.
Melko vähän näkee maahanmuuttajataustaisia mopopoikia. Kyllä ne tulevat autonrasvarit ovat enimmäkseen ihan kantiksia. Ainakin meilläpäin. Yhtenä syynä saattaa olla sekin, että maahanmuuttajaperheet ovat usein monilapsisia ja vähävaraisia. Se mopokorttikaan saati mopon hankkiminen ja ylläpito eivät ole ilmaisia, ja sellaisen kun esikoispojalle ostaa on varauduttava varmaan sitten tekemään sama investointi seitseman muunkin pojan kanssa. Myöskään automiiteissä, joissa on paljon itsetuunattuja autoja, erikoisluvalla 17-vuotiaana kortin saaneita sekä pääosin alle 20-vuotiaita nuoria ei juuri etnistä kirjavuutta esiinny. Jossain autossa saattaa olla kyydissä joku mamu, mutta ratissa, auton tai kortin omistajana ei.Stonedar kirjoitti: Su Elo 17, 2025 11:07 amOnnittelut että sait jopa tähän asiaan maahanmuuton sotkettua. Teinipoikien moporälläykset oli ihan samanlaisia silloin kun itse olin 90-luvulla mopoiässä. Ja pienellä paikkakunnalla missä ei ollut yhtä ainutta maahanmuuttajaa.Koljattii kirjoitti: La Elo 16, 2025 7:47 am Nähtävästi nämä puheenaiheena olevat mopoilijat ovat ottaneet mallia kulttuurinrikastajista. Läpsyttelijät nimittäin terrorisoivat juuri kuvaillulla tavalla joka paikassa minne änkeävät.
No oli siinä se ero että mopot oli tyylikkäämpiä.
Tiedän, että eräässä isossa mopomiitissä on kuluneena kesänä ollut ns. valkoisen ylivallan teema, näitä yhdistyneiden etelävaltioiden lippuja (voivat väittää niiden liittyvän Rockablly- musiikkiin, mutta kaikki tajuavat mistä on oikeasti kyse, kiinnitetty auton sisäkattoon niin ettei niitä näe ulkoapäin ja harva poliisikaan sellaista pysäyttäessä huomaa jos ei kumarru ja osaa katsoa) ja arjalaisuutta korostavia tarroja (88) ollut autoissa. Myös aiheeseen liittyviä videoita on kuvattu. En tiedä miten yleistä tämä on, mutta uskoakseni nämä mopo- ja automiitit ovat ainakin syrjäseuduilla melko ns. valkoisessa maineeessa, eikä sinne tee mieli somalin lähteä kiihdyttelemään vaikka kortti sattuisi olemaankin.
Mutta muistutan taas, että en ole alan asiantuntija sikäli, että voihan niitä olla monikulttuurisia miittejäkin. Joissa todennäköisesti kohelletaan kolme päällä sähköpotkulaudoilla? Mene ja tiedä. Ei ole osunut vaan omiin korviini.
No eipä ole tämäkään asia muuttunut ihan hirveästi sitten muutaman kymmenen vuoden aikana.Sipi kirjoitti: Su Elo 17, 2025 11:33 am
Tiedän, että eräässä isossa mopomiitissä on kuluneena kesänä ollut ns. valkoisen ylivallan teema, näitä yhdistyneiden etelävaltioiden lippuja (voivat väittää niiden liittyvän Rockablly- musiikkiin, mutta kaikki tajuavat mistä on oikeasti kyse, kiinnitetty auton sisäkattoon niin ettei niitä näe ulkoapäin ja harva poliisikaan sellaista pysäyttäessä huomaa jos ei kumarru ja osaa katsoa) ja arjalaisuutta korostavia tarroja (88) ollut autoissa.
On kyllä raskasta luettavaa tämä ketju. Oikein toivotaan pahaa näille nuorille. Mopot ja mopomiitit kuuluvat nuoruuteen ja en ole huomannut mitään perseilyä kohdistuvan ulkopuolisiin. Yleensä nämä perseilijät liikkuu parin kaverin kanssa ja tekemisen puutteessa rikkovat paikkoja.
-
Arjalainen 88
- Hetty Wainthropp
Miksi poliisia kiinnostaisi Etelävaltioiden lippu? Onko se tietämättäni kielletty lailla? Käsittääkseni autonsa sisäkattoon saa asentaa vaikka Daavidin tähden tai vitun kuvan.Stonedar kirjoitti: Su Elo 17, 2025 11:50 amNo eipä ole tämäkään asia muuttunut ihan hirveästi sitten muutaman kymmenen vuoden aikana.Sipi kirjoitti: Su Elo 17, 2025 11:33 am
Tiedän, että eräässä isossa mopomiitissä on kuluneena kesänä ollut ns. valkoisen ylivallan teema, näitä yhdistyneiden etelävaltioiden lippuja (voivat väittää niiden liittyvän Rockablly- musiikkiin, mutta kaikki tajuavat mistä on oikeasti kyse, kiinnitetty auton sisäkattoon niin ettei niitä näe ulkoapäin ja harva poliisikaan sellaista pysäyttäessä huomaa jos ei kumarru ja osaa katsoa) ja arjalaisuutta korostavia tarroja (88) ollut autoissa.
En minä tiedä miksi ne niitä katossa pitää, eikä kiinnosta. Ennen pidettiin takalasissa.Arjalainen 88 kirjoitti: Su Elo 17, 2025 10:27 pmMiksi poliisia kiinnostaisi Etelävaltioiden lippu? Onko se tietämättäni kielletty lailla? Käsittääkseni autonsa sisäkattoon saa asentaa vaikka Daavidin tähden tai vitun kuvan.Stonedar kirjoitti: Su Elo 17, 2025 11:50 amNo eipä ole tämäkään asia muuttunut ihan hirveästi sitten muutaman kymmenen vuoden aikana.Sipi kirjoitti: Su Elo 17, 2025 11:33 am