Poliisi etsii Karfin perhettä

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Pureva puheenjohtaja
Martin Riggs

Re: Poliisi etsii Karfin perhettä

Viesti Kirjoittaja Pureva puheenjohtaja »

OIKEUSMURHA69 kirjoitti: Ke Elo 20, 2025 8:04 am https://blogit.perussuomalaiset.fi/jaan ... i-lapseni/
TÄSSÄ TAVALLINEN PERHE JA HUOSTAANOTTO tämä vielä kattavampi ja laajempi kirjoitus
En yleensä noita lue kun ovat täyttä puutaheinää, nyt vilkaisin ja sitähän se oli. Sinullakin vääristynyt maailmankuva jos mielestäsi kyseessä on tavallinen perhe. Poimin tuolta yhden lauseen:

"sossujen lakimiehet kertoivat siellä vain miksi lapsi oli sijoitettu vaikka oikeaa syytä ei sijoitukselle ollut."

Eli tässäkään ei äidillä ole minkäänlaista itsereflektion taitoa, koetaan vain että "paha sossu" ja sivuutetaan kaikki muu. Omassa käytöksessä ei nähdä mitään vikaa.
Pesukarhu
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

^ Teksti on niin täynnä kirjoitusvirheitä ihan lauserakenteista lähtien, että en antaisi sille yhtään mitään painoarvoa.
Nyt mä vittu kävelen täällä rannalla yksinäni.
OIKEUSMURHA69
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja OIKEUSMURHA69 »

Pureva puheenjohtaja kirjoitti: Ke Elo 20, 2025 10:37 am
OIKEUSMURHA69 kirjoitti: Ke Elo 20, 2025 8:04 am https://blogit.perussuomalaiset.fi/jaan ... i-lapseni/
TÄSSÄ TAVALLINEN PERHE JA HUOSTAANOTTO tämä vielä kattavampi ja laajempi kirjoitus
En yleensä noita lue kun ovat täyttä puutaheinää, nyt vilkaisin ja sitähän se oli. Sinullakin vääristynyt maailmankuva jos mielestäsi kyseessä on tavallinen perhe. Poimin tuolta yhden lauseen:

"sossujen lakimiehet kertoivat siellä vain miksi lapsi oli sijoitettu vaikka oikeaa syytä ei sijoitukselle ollut."

Eli tässäkään ei äidillä ole minkäänlaista itsereflektion taitoa, koetaan vain että "paha sossu" ja sivuutetaan kaikki muu. Omassa käytöksessä ei nähdä mitään vikaa.
Oikeata syytä ei ollut joten sitä ei voitu kertoa! Toisessa edellisessä minkä olin linkannu äiti kertoo kun murrosikäinen nuori monilapsisessa perheessä oli itse valittanut keksittyjä syytöksiä vanhemmistaan. Oli myös itkukurkussa heti rauhotuttuaan perunut syytökset poliisia myöten, ei enää auttanut. Sossujen painava viesti asiantuntijuus oli että ei nuori voi keksiä tämmöistä.

Millähän lailla tässä on kyseessä epätavallinen perhe? No useampi lapsinen on ehkä hieman epätavallista, mutta kaksi työssäkäyvää vanhempaa jopa hieman keskituloa paremmin tienaavia ja yhteisiä lapsia.

Toisaalta vastaavasti on varsin yleistä, että kun nuori kertoo ongelmista sijaishuollossa niin häntä ei uskota. Sossu saattaa suoraan tyrmätä ja sanoa "miksi keksit tuollaista? "

Enkä suinkaan väitä etteikö maailmaan ja Suomeenkin mahtuisi hyviäkin sossuja. Huostaanottojakin toki joskus tarvitaan, mutta silloinkin sen pitäisi aina olla väliaikainen ratkaisu kuten jo lastensuojelulakikin edellyttää.
Pureva puheenjohtaja
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Pureva puheenjohtaja »

OIKEUSMURHA69 kirjoitti: Ke Elo 20, 2025 12:25 pm Millähän lailla tässä on kyseessä epätavallinen perhe no useampi lapsinen on ehkä hieman epätavallista, mutta kaksi työssäkäyvää vanhempaa ja yhteisiä lapsia.
Eli et itse edes lue juttuja joita laitat tänne
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Mä jäin miettimään sellaista juttua, että kuinkahan uskonnollisia Karfit todellisuudessa itse ovat. Heidän tukiverkkonsa muodostuu uskonnollisista yhteisöistä, mutta uskoakseni mukana on myös näitä yhteiskuntakriittisiä porukoita kuten kotikoulua fanaattisesti puolustavia tai vaikkapa rokotekriittisiä salaliittoteoreetikoita.

Mietin sellaista tässä, että Karfit saattavat olla sellainen perhe, joilla on tätä salaliittotaipumusta vähän joka suuntaan ja nyt kun ovat avun tarpeessa, kaikki käy. Sen sijaan sellainen arjen vahva uskonnonharjoittaminen heidän kodallaan... pitääköhän se paikkaansa?

Ja sitten mietin jonkun kommentoimaa ajatusta siitä, että nimenomaan tuo uskonnolliksuus on saattanut olla viranomaisten tähtäimessä ja syynä sille, että lapsia on pidetty eristäytyneinä. He kun eivät ol selvästikään saaneet itse valita, mitä oppivat ja mitä uskontoa harjoittavat.

Tähän on kommentoitava kyllä, että tällä perusteellahan Jehovan todistajien mukulat pitäisi kaikki ottaa huostaan, heiltähän kielletään verensiirrot (terveydenhoito hätätilanteessa). Näitä tapauksiahan kai muutama on, kun sairaalassa lapsi on pikäaisesti huostaanotettu elämän pelastamiseksi (veritankkaus) mutta silloinkin vasta sairaalassa. Ei ennakkoon. Eli vertailen vaan tässä maallikkona, että melko erilaista suhtautumista taitaa olla eri alueilla ja eri uskontokuntiin liittyen. Puhumattakaam muslimiperheiden tyttölapsiin kohdistamasta epätasa-arvoisuudesta ja muista suomalaisuudesta poikkeavista käytännöistä. Niitäkin katsotaan pitkälti sormien läpi uskonnonvapauden ja kulttuuristen ominaispiirteiden nojalla.

Tällaisia siis pohdiskelin ja jäin miettimään, että minkähänlaista se Karfien uskonnonharjoittaminen todellisuudessa on. Vai onkohan sitä lainkaan? Koska moni käy esimerkiksi diakoniatyössä hakemassa jotain ruoka-apua ja muuta ilmaista neuvontaa, vaikka ei kuulu kirkkoon lainkaan. Juuri tällä hetkellä uskoisin, että Karfit hyötyvät tästä Rauhan Sana (menikö muistista oikein?) -yhdistyksestä enkä oikeastaan ihmettelisi jos saisivat joiltain muiltakin uskontokunnilta tukea vainoon vedoten. Kaikki apu varmasti kelpaa, joten onko heillä tässä vaiheessa varaa ns. tunnustaa väriä?

Vaikka olen Ilves-fani, kyllä nälkäkuoleman uhatessa saattaisin hyväksyä myös Tapparan apua, jos niillä nyt vaikka olisi joku hyväntekeväisyyskoju. Ymmärtänette mitä tarkoitan. Hätä ei lue lakia.
OIKEUSMURHA69
Alibin satunnaislukija

Pureva puheenjohtaja kirjoitti: Ke Elo 20, 2025 12:28 pm
OIKEUSMURHA69 kirjoitti: Ke Elo 20, 2025 12:25 pm Millähän lailla tässä on kyseessä epätavallinen perhe no useampi lapsinen on ehkä hieman epätavallista, mutta kaksi työssäkäyvää vanhempaa ja yhteisiä lapsia.
Eli et itse edes lue juttuja joita laitat tänne
Nyt en ymmärtänyt!? Siis onko sinusta epätavallista se et on useampi kin yksi lapsi?

Mikä sinusta teki perheestä ei niin tavallisen perheen?

Tiivistäen kyse oli teinin keksityistä valheista, jotka laukaisi lastensuojelun ja huostaanoton.
Bird
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Bird »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ti Elo 19, 2025 11:02 pm Toisinaan voi käydä niin, että sillä aikaa kun kirjoittaa omaa kommenttiaan, onkin joku toinen jo vastannut samaan ketjuun omalla viestillä ja kun itse klikkaa "Lähetä", niin algoritmi kertoo (pirun pienellä tekstillä), että ketjuun on vastattu ennen viestiäsi, että "haluatko tatkistaa sen ennen kuin jatkat", eikä täten lähetä kommenttiasi ennen kuin klikkaat "Lähetä" uudemman kerran.
Jos et huomaa algoritmin temppuilua ja vain poistut ilman tuota varmistusta, menee viestisi bittiavaruuteen, eikä sinne tarkoittamaasi ketjuun.
Kiitos viestistä. Jotenkin näin siinä varmasti kävi. Puolihuolimattomasti hoidin lähetyksen, kun keskityin useampaan ketjuun kerrallaan. Ei varmaan olisi kannattanut.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Neonataali
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Neonataali »

OIKEUSMURHA69 kirjoitti: Ke Elo 20, 2025 8:04 am
OIKEUSMURHA69 kirjoitti: Ke Elo 20, 2025 2:03 am *Poistettu väärin tehty lainaus*tm
Huh siis Kommentoin ja alleviivasin Vasikkahatulle ettei kiva et lainataan ja pätkitään tässä tapauksena minun tekstiä???
https://blogit.perussuomalaiset.fi/jaan ... i-lapseni/
Tartun tähän ragebaittiin sen verran, että ihmettelen miksi tämä persumama syyttää lastensuojelua siitä, että oma lapsi on a) halunnut kotoa pois ja b) pois päästyään ei halua pitää äitiin yhteyttä. Nuorelta ei pysty millään ilveellä estämään yhteydenpitoa vuosiksi, ja vielä vähemmän pystyy aikuiselta. Varmasti on nuorella puhelin käytössä, ja myös kotiosoite tiedossa. Jos olisi halunnut ottaa yhteyttä, olisi ottanut. Mitä mahtaisikaan tämä entinen teini itse kertoa, jos haluaisi julkisesti asioitaan puida.
sikakyösti
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja sikakyösti »

Onko jossain ollut tai osaisiko joku tuottaa sellaisen kartan, missä näkyy perheen viimeisimmät tunnetut sijaintipaikat ja mielellään myös paikka mistä auto löytyi.
Strutter
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Strutter »

Neonataali kirjoitti: Ke Elo 20, 2025 2:53 pm
OIKEUSMURHA69 kirjoitti: Ke Elo 20, 2025 2:03 am *Poistettu väärin tehty lainaus*tm
Huh siis Kommentoin ja alleviivasin Vasikkahatulle ettei kiva et lainataan ja pätkitään tässä tapauksena minun tekstiä???
Tartun tähän ragebaittiin sen verran, että ihmettelen miksi tämä persumama syyttää lastensuojelua siitä, että oma lapsi on a) halunnut kotoa pois ja b) pois päästyään ei halua pitää äitiin yhteyttä. Nuorelta ei pysty millään ilveellä estämään yhteydenpitoa vuosiksi, ja vielä vähemmän pystyy aikuiselta. Varmasti on nuorella puhelin käytössä, ja myös kotiosoite tiedossa. Jos olisi halunnut ottaa yhteyttä, olisi ottanut. Mitä mahtaisikaan tämä entinen teini itse kertoa, jos haluaisi julkisesti asioitaan puida.
Just olin tulossa sanomaan samaa. Kyseinen nuori, joka itse halusi kotoaan pois, on nyt täysi-ikäinen, AIKUINEN ja täysin vapaa ottamaan yhteyttä äitiinsä, perheeseensä. Jostain syystä ei niin ole halunnut tehdä. Niinpä niinpä.
OIKEUSMURHA69
Alibin satunnaislukija

Teini oli siis itse keksinyt vanhemmista valittaa ja oli myös ne perunut. Blogissa lukee myös kuinka oli yli 9 keskiarvon oppilas ennen huostaanottoa. Äidin kovalla työllä sai edes luvan tenttiä et peruskoulu läpästy. YPR eli yhteydenpidon rajoitteet on herkästi todella rajuja. Mitään jatko-opintojakaan ei lastensuojelu nähnyt tarpeen.

Kyseinen äiti lähti politiikkaan ja Persuihin juurikin saadakseen lastensuojelubisnekselle tehtyä jotain tai et edes tavis kansalaiset tietäs miten lapsia nuoria perheitä kohdellaan. Veromaksajien rahojs menee todella suuria summia.

Kyllä tässä ketjussa joku muukin kommentoi et nykyään voi todella olla että ensimmäinen kontakti lapseen perheeseen ja jo ollaan peruuttamattomasti huostaanottopolulla.
Neonataali
Jack Bauer

OIKEUSMURHA69 kirjoitti: Ke Elo 20, 2025 4:32 pm

Teini oli siis itse keksinyt vanhemmista valittaa ja oli myös ne perunut. Blogissa lukee myös kuinka oli yli 9 keskiarvon oppilas ennen huostaanottoa. Äidin kovalla työllä sai edes luvan tenttiä et peruskoulu läpästy. YPR eli yhteydenpidon rajoitteet on herkästi todella rajuja. Mitään jatko-opintojakaan ei lastensuojelu nähnyt tarpeen.

Kyseinen äiti lähti politiikkaan ja Persuihin juurikin saadakseen lastensuojelubisnekselle tehtyä jotain tai et edes tavis kansalaiset tietäs miten lapsia nuoria perheitä kohdellaan. Veromaksajien rahojs menee todella suuria summia.

Kyllä tässä ketjussa joku muukin kommentoi et nykyään voi todella olla että ensimmäinen kontakti lapseen perheeseen ja jo ollaan peruuttamattomasti huostaanottopolulla.
Luitko edes itse linkkaamaasi juttua loppuun asti?
OIKEUSMURHA69
Alibin satunnaislukija

Neonataali kirjoitti: Ke Elo 20, 2025 5:47 pm

No tietenkin luin! Lopussa mm.päivitellään et missä muussa maassa huostaanotettuina pysyy 95% ja vanhempia ja perheitä pidetään niin huonoina ettei lapset pääse palaamaan takas. Tietenkin kaipaa ja ikävöi lastaan. Kirjoituksesta löytyy myös tieto että Yhteydenpidon Rajoitukset oli niin kovia ettei saanut tavata lastaan, ei soittaa eikä edes kirjeitä kirjottaa. Sossu oli kyllä tokaissut et saatattehan toki vaikka kaupassa törmätä- siis 300 000 asukkaan kaupungissa.

Tässä lainaus toka vika kappale blogista
"Miettikää miten järkyttävää toimintaa lastensuojelussa on, jopa vangeilla on parempi olla, he saavat pitää yhteyttä omaisiinsa, lastensuojelun lapsia rajoitetaan ankarasti ja vieraannutetaan koko perheestä. Lastensuojelun lapset ovat lakien ulkopuolella, kukaan ei valvo yksittäisen sosialityöntekijän puuhasteluja, hän saa määrätä ihan mitä vain lapsen kohtaloksi. "
Neonataali
Jack Bauer

OIKEUSMURHA69 kirjoitti: Ke Elo 20, 2025 6:03 pm
Neonataali kirjoitti: Ke Elo 20, 2025 5:47 pm

No tietenkin luin! Lopussa mm.päivitellään et missä muussa maassa huostaanotettuina pysyy 95% ja vanhempia ja perheitä pidetään niin huonoina ettei lapset pääse palaamaan takas. Tietenkin kaipaa ja ikävöi lastaan. Kirjoituksesta löytyy myös tieto että Yhteydenpidon Rajoitukset oli niin kovia ettei saanut tavata lastaan, ei soittaa eikä edes kirjeitä kirjottaa. Sossu oli kyllä tokaissut et saatattehan toki vaikka kaupassa törmätä- siis 300 000 asukkaan kaupungissa.

Tässä lainaus toka vika kappale blogista
"Miettikää miten järkyttävää toimintaa lastensuojelussa on, jopa vangeilla on parempi olla, he saavat pitää yhteyttä omaisiinsa, lastensuojelun lapsia rajoitetaan ankarasti ja vieraannutetaan koko perheestä. Lastensuojelun lapset ovat lakien ulkopuolella, kukaan ei valvo yksittäisen sosialityöntekijän puuhasteluja, hän saa määrätä ihan mitä vain lapsen kohtaloksi. "
Mm, ypr on lain mukaan tehtävä silloin, jos lapsi kieltäytyy tapaamasta vanhempaansa. Useampaan vuotee ei mitään ypr:iä ole ollut, kun teini ei ole teini enää ollenkaan. Hän on ihan aikuinen ihminen, joka ei edelleenkään halua pitää yhteyttä vanhempaansa. En toisaalta ihmettele, kun vilkaisin millaisia juttuja äiti on julkaissut.
Spunk
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Spunk »

OIKEUSMURHA69 kirjoitti: Ke Elo 20, 2025 6:03 pm Tässä lainaus toka vika kappale blogista
Tässä on kyllä OT vahvasti läsnä ja/tai aasinsilta heikkoa tekoa, mutta: aivan kirkkain silmin uskot ensisijaisesti Vallen näkemystä, että 14-vuotias on kyetty huostassa aivopesemään siten, että nyt kolme vuotta aikuisena oltuaankaan ei ole sen tähden halunnut olla tekemisissä äitinsä kanssa? Tämä nuori aikuinenhan voi aivan itse päättää ottaa yhteyttä niin pienesti tai suuresti kuin haluaa - tai vältellä kuin ruttoa. Valle on oman tahtotilansa ilmaissut julkisesti, eli muuta estettä ei olisi.

Harvoinpa lopputulos on tällainen, ellei lapsen vanhempi ole ollut erittäin myrkyllinen tai muuten vahingollinen lasta kohtaan, tavalla tai toisella.
Vastaa Viestiin