RL11/6 kirjoitti: Ke Elo 20, 2025 10:21 am
Minulle on aivan yhden tekevää mitä mielenvikaisia paskarakkeja käytetään ja missä paskahommassa. Minulle on kerran tullut hyppimään vapaana juossut tanskandoggi eräällä metsäisellä lenkkipolulla. Koiralla oli semmoinen virkattu pukine päällä josta tajusin sen tämmöiseksi ns. Perhekoiraksi, jonka vuoksi en tehnyt sille mitään. Kun löysin isännän metsästä talutushihnansa kanssa, alkoi välittömästi hänellä se perinteinen tarve vähätellä tapahtunutta ja se klassikko: "ei se tee mitään". Keskustelin hetken isännän kanssa sotahistorista ja siihen liittyvästä ritariaseesta nimeltä sotavarsta sekä isännän kallonrakenteen kestävyydestä kyseistä asetta käyttäessä sitä vastaan. Pohdin ääneen ettei hänen ja hänen koiransa päät kestä sen aiheuttamaa tuhoa hajoamatta murskaksi kuin vesimelonit. Metsissä liikkuu kaikenmaailman porukkaa, eikä se, ettei joku tanskandoggi tee välttämättä mitään tarkoita etteikö esim. Susi voisi tehdä jotain vapaana liikkuvalle koiralle, tai minä. Jälkimmäinen tekee nimittäin varmasti koirahyökkäyksen jälkeen verisenä ritaritaistelijana keskiajan hengessä ja nuijasotaan linkittyvänä performanssiesityksenä isännän päästä paseerattua tomaattikastiketta, jonka jälkeen vien hänen loppuruumiinsa kotiini asentaakseni tilalle styrox-pään, joita asennan pimeästi päänvaihtoleikkauksissa. Toisena vaihtoehtona on toki Nikke Knatterton -mallinen kumipää, joka on hieman kalliimpi, mutta se ei tarvitse skuutilla humalassa ajettaessa kypärää. Styrox-päähän hajoaa pieniksi tuulessa kadulle leviäviksi palloiksi, jos lentää pää edellä katukivetykseen. Eikä lainkaan ole mahdotonta sekään, että päänvaihtoleikkauksessa, jossa käytän anestesiaan suomiviinaa, vaihdan isännän ja koiran päät päittäin.
Runosuoni puhkes
Kuulostaa ihan hevimätöltä.
Tuostahan saisi ihan kunnon mörinäbiisin ?
Grind vai groove, mustaa vaiko kuolemaa ?
Murha.info on toki kuuluisa siitä, että täällä on ihan huikeita verbaaliakrobaatteja ja siksi minäkin täällää luuhaan. Saa aina hyvät naurut ja päivä piristyy kummasti.
Mutta asiaan: Koirien kanssa eläviä on monenlaisia. Animalian tutkimuksen mukaan 70% suomalaisista ei ymmärrä koiristaan yhtään mitään ja se näkyy joka paikassa. SIIS AIVAN JOKA PAIKASSA ! Siksikin koiravero takaisin, kaikki koirat kortille, luvanvaraisiksi, vain koulutetuille tarkkaan syynätyille, koiranhoitoon sopiville, testatuille ihmisille. Pitkää seurantaa perään. Suomessa lähes miljoona koiraa ja tappavat lapsiakin enemmän kuin sudet koskaan. M.O.T
Kannattaa muistaa että moni tappajaksi tuhottu koirarotu kyllä ajan mittaan paremmissa olosuhteissa muuttuu lauhkeammaksi. Pari sukupolvea tiettyä pelättyäkin rotua voi lopulta olla ihan hyvä koira. Englannissa staffille on pitkälti käynyt niin ja ne rottweilerit mitä itse olen tavannut ovat kyllä olleet siitä ihmisystävällisemmästä päästä, kerrassaan lutuisia mussukoita ja möllyköitä. Mitä pitbulleihin ym tulee, niin samaan suuntaan ovat menossa. Oikeissa käsissä hyvä koira.