Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen kajaanilaisessa uimahallissa: ”Loukkaannuin ja järkytyin"

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Tirami
Alokas

Re: Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen kajaanilaisessa uimahallissa: ”Loukkaannuin ja järkytyin"

Viesti Kirjoittaja Tirami »

No hyvää päivää. Katsokaa Janni Tikkasen kuvia. Mä olen nainen, joka kestää mitä tahansa. Mutta ens voisi sietää, jos olisin uimalassa tyttäreni kanssa ja joku hyypiö esittäisi naista ja tulisi suihkuun. Ei perkele.
JohanPomppas
Javier Pena

Re: Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen kajaanilaisessa uimahallissa: ”Loukkaannuin ja järkytyin"

Viesti Kirjoittaja JohanPomppas »

Lehtijutussa tarinamme "sankari" sanoo, että hän on juridisesti nainen... Mitään aikomusta tuolla häiskällä tuskin on vaihtaa sukupuoltaan, saati pukeutua edes mekkoon, että jotenkuten olisi uskottavampi tää hänen tarinansa. Kokeilee vain miten pitkälle voi mennä tirkistelyssään ja naisten sekä tyttöjen ahdistelussa. Faceprofiilista selviää, että tälläkin hyypiöllä on vaimo, joka sitten todistaakin että ihan heteromiehestä kyse. Haluaa vain päästä kyttäämään naisten ja tyttöjen tissejä, tussuja ja perseitä luvan kanssa.
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Kyse on mun mielestäni toisten ihmisten huomioonottamisesta.

Vähemmistöjen oikeudet ovat tärkeitä, mutta ne eivät saa asettaa ihan määrättömästi vaatimuksia muille ihmisille. Tarkoitan sitä, että mielestäni muslimit voivat pukeutua kaapuihin, kunhan minun ei tarvitse. Transut saavat pukeutua tai identifioitua miten haluavat, kunhan minä saan pitää oman naisen identiteettini ja päättää siitä, kenelle alastonta vartaloani esittelen. Se, että joku transu haluaa tulla naisten suihkuun kikattamaan vähän tyttöjen kesken, miksi vain hänen mielipiteellään on väliä? Entä jos minä en halua häntä sinne? Olemmeko me enemmistönä siis aina näissä tilanteissa niitä, jotka annamme periksi?

Ja hauskaahan tässä on se, että luultavasti transujen oma uimavuoro ei heille sovi. Hehän määrittävät itsensä suhteessa muihin ihmisiin, ja tämä ketjun tyyppikin haluaa selvästi olla yksi naisista ja tulla kohdelluksi sellaisena. Siispä tunteakseen itsensä ehjäksi se edellyttää, että hänen ympärillään on naisia, jotka ottavat hänet porukkaan ja hyväksyvät hänet yhdeksi heistä. Onko minun siis pakko olla sellainen nainen? Entä jos en halua?

Joskus tuntuu, että nämä transut vain etsivät virheitä ihmisten käyttäytymisestä. He haluavat päästä huomauttamaan väärästä pronominista, syrjinnästä tai vähintäänkin kertoa, mitkä heidän oikeutensa ovat. Siis aivan kysymättä. Ja jos tämä tyyppi olisi päässytkin naisten suihkutiloihin, hän olisi todennäköisesti pahoittanut mielensä jonkun mummon pitkästä katseesta, siitä että joku peittää itsensä tai kääntää katseensa.

Näiden ihmisten elämä koostuu virheistä kuvassa. Niitä on heille kaikkialla. Jos ne eivät ole muille ihmisille todellisia tai näkyviä, he kyllä keksivät sellaisia ja muistavat kertoa asiasta joko suoraan tai iltalehden haastattelussa. En ihan oikeasti vihaa heitä, mutta en myöskään jaksa ottaa elämäntehtäväkseni heidän miellyttämistäänkään.
JohanPomppas
Javier Pena

Sipi kirjoitti: Ke Elo 27, 2025 4:27 pm
Ei nyt tehdä sitä virhettä enää, että mennään näiden leikkeihin mukaan. Tämä miespuolinen henkilö ei ole transu. Ei transseksuaali, ei edes transvestiitti. Se selviää hänen faceprofiilinsa tsekkaamisella. Ei sitten niin pienintäkään yritystä muistuttaa edes etäisesti naista. Kutsuu myös itse tuossa uutisessa itseään "juridisesti" naiseksi. Korkeintaan pitäisin ulkonäön perusteella elähtäneenä homona tätä, mutta ihan oikea naispuolinen vaimo häneltä löytyy, että lie sitten ihan heteromies kyseessä... Ilmeisesti tahtoo lähinnä kokeilla rajoja, miten pitkälle voi pervoilussaan mennä. Tahtoo päästä töllistelemään luvan kanssa tappi pystyssä naisten ja tyttöjen alastomia vartaloita. Ehkä taustalla voisi myös olla yritys saada vähän matkakassaa kerrytettyä, jos nyt suomessa on mahdollista rahastaa näillä kuten jenkeissä... No yrittäähän aina voi. Ehkä sale tai stuppi voisi vaikka polkupyörän hälle lahjoittaa tai jotain pientä kivaa... Selvästi herra tykkää matkailusta, niin jos vaikka lomamatkan. Kuvia paljonkin etelän rantakohteista, kun kuljeskelee siellä paidatta, eli ei varmaan uimahallissakaan pukeudu naisten uimapukuun vaan kireimmät mahdolliset speedot taitaa tältä mieheltä löytyä... On niitä oikeitakin mt -ongelmaisia, jotka kokevat olevansa väärässä sukupuolessa. Heitä kuitenkin on hyvin vähän, pyrkivät "korjaamaan" ulkoisen olemuksensa sisäistä vastaavaksi - ja heille lienee kammottava ajatus mennä ihmisten eteen alastomana, paljastaen vääriksi kokemansa sukupuolielimet, koska eivät kykene niitä edes itse kotonaan suihkussa käydessään katsomaan.
U.N. Owen
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja U.N. Owen »

Stonedar kirjoitti: Ke Elo 27, 2025 11:06 am
seppokalevi kirjoitti: Ke Elo 27, 2025 11:01 am Ties vaikka on hetero ja vaihtoi sukupuolen juuri näitä tekoja varten...
Joo tämähän se on todennäköinen skenaario, pitäisiköhän itsekin ihan huvikseen vähän päivitellä tietoja järjestelmiin.

Ei se nyt mene niin, että itse vaihtelee sukupuolta silloin kuin huvittaa. Jos meinaat saada viralliset paperit, niin eikun hakemusta vetämään, odottamaan ja vahvistamaan hakemus aikaisintaan 30 päivän jälkeen. Sen jälkeen menee X-määrä päiviä ennen kuin saat näppiisi juridisesti pätevät paperit sukupuolen vaihtamisesta.
Sipi
Perry Mason

JohanPomppas kirjoitti: Ke Elo 27, 2025 6:15 pm
Ei nyt tehdä sitä virhettä enää, että mennään näiden leikkeihin mukaan.

... Ilmeisesti tahtoo lähinnä kokeilla rajoja, miten pitkälle voi pervoilussaan mennä.
No tätäpä juuri. Kun meidän muiden pitäisi nimenomaan aina olla kartalla siitä, onko ventovieras henkilö mies, nainen, muu, transseksuuaalinen, transsukupuolinen, mikä on oikea pronomini, ollaanko dead-nimestä päästy vai käytetäänkö sitä, mihin vessaan pitääkään ohjata ja vaikka mitä. Hirveä viidakko, jossa ei oikeastaan voi koskaan täysin onnistua siis asiakaspavelutilanteessa. Muissa tilanteissa voi, jos vain poistuu paikalta.

Tämä rajojen testaaminen on nimenomaan sitä, että minulla on oikeus identifioitua vaikkapa jäätelöpuikoksi. Ja sinun pitää siitä välittömästi sitten ymmärtää, mitä sinun tulee tehdä minun hyväkseni. Edellytän sinun tunkevan tikun perseeseeni ja nuolevan minua. Koska olen jäätelö, johan sen kerroin. Jos et sitä tajua tai kieltäydyt, olet syrjivä fasisti.

Näitä on aivan liikaa. Kerran juttelin jonkun nuoren miehen (about 25v.) kanssa ja hän kertoi harrastavansa jotain helvetin turreilua. Siis hän pukeutuu johonkin karvapukuun,joita luulin käytettävän vain Puuhamaassa tai Muumimaailmassa kesätyöläisten toimesta lasten viihdyttämiseen. No, hän sitten vähän suutahti, koska oli helvetin tosissaan, hänellä oli joku turrinimi, turri-identiteetti, turritarina ja turriyhteisö, jossa he turreilevat jollain turriporukalla. Voi Jeesus. Ei minulla ole mitään turritouhua vastaan, mutta ei kai kukaan nyt jumalauta voi olettaa että minulla on aiheesta jotain syvempää tietoa tai onnistuisin suhtautumaan siihen ensikuulemalta haudanvakavasti. No, tämän jälkeenhän se kaveri sitten suhtautui minuun vihamielisesti ja tulkitsi kaiken sanomani kritiikkinä. Ei auttanut hymyily, kiinnostus, pahoittelu. Hän oli loukkaantunut. Koska en arvostanut häntä sellaisena kuin hän on. Turrina. mainittakoon nyt, että jätkä istui bussipysäkillä ihan siviilivaatteissaan ja partakin oli ajettu, eli hyvin vähän oli mitään merkkejä turrista siinä hetkessä.

Vittu mitä porukkaa.
Nokus
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Nokus »

Jos on munat menee munien puolelle, jos ei ole munia menee ei munien puolelle. :D
Valkoinen Suomi
Oulun_Kungas
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Oulun_Kungas »

Karvainenkaveri kirjoitti: Ke Elo 27, 2025 9:25 am Ei jumalauta tätä touhua! Joku sekopää yrittää mennä naisten puolelle uimahallissa saunomaan ja itkee siitä, kun ei kullinsa kanssa sinne pääse. Tuohan vaan se perseesi sinne miesten puolelle ja ota se uikkari pois, kuten muutkin. Selviää aika pian kumpaa sukupuolta edustat.

Onko tästä ransusta kuvia?
Jos sukupuolensa voi itse valita eikä Jumala sitä tee niin silloin tulisi olla vapaus valita myös kummalle puolelle tiloja menee pukeutumaan ja riisumaan.
Oulun_Kungas
Theo Kojak

Nokus kirjoitti: Ke Elo 27, 2025 7:19 pm Jos on munat menee munien puolelle, jos ei ole munia menee ei munien puolelle. :D
Jos kokee olevansa nainen niin menee naisten puolelle, jos kokee olevansa mies niin menee miesten puolelle.

Jos kokee olevansa lapsi niin menee lastentarhaan. :D
aga
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja aga »

Oksettava olento ja friikkihän tuo on, en muuten kommentoisi näin mutta kun huomiota selvästikin haluaa... hyi helvetti.
Sipi
Perry Mason

Oulun_Kungas kirjoitti: Ke Elo 27, 2025 7:22 pm
Nokus kirjoitti: Ke Elo 27, 2025 7:19 pm Jos on munat menee munien puolelle, jos ei ole munia menee ei munien puolelle. :D
Jos kokee olevansa nainen niin menee naisten puolelle, jos kokee olevansa mies niin menee miesten puolelle.

Jos kokee olevansa lapsi niin menee lastentarhaan. :D
Jep. Ja vaikka näyttää ketulta, puhuu ja kävelee kuin kettu saa toki mennä kanatarhaan, jos vain riittävästi tuntee olevansa kana.

Kanojen tarhassa ei tarvitse pelätä, ei luottaa vaistoihinsa tai reagoida mitenkään. Kunhan vain katsovat ketun passista, että siinä todella lukee kana. Huoli pois! Tottahan sen on oltava, jos siinä niin kerran lukee.
Oulun_Kungas
Theo Kojak

Sipi kirjoitti: Ke Elo 27, 2025 7:31 pm Jep. Ja vaikka näyttää ketulta, puhuu ja kävelee kuin kettu saa toki mennä kanatarhaan, jos vain riittävästi tuntee olevansa kana.

Kanojen tarhassa ei tarvitse pelätä, ei luottaa vaistoihinsa tai reagoida mitenkään. Kunhan vain katsovat ketun passista, että siinä todella lukee kana. Huoli pois! Tottahan sen on oltava, jos siinä niin kerran lukee.
Lakivaliokuntahan nämä lait on tehnyt niin, että jos tunnen itseni naiseksi niin minulla pitäisi olla oikeus mennä piereskelemään naisten saunaan. Laki on aina valinnanvapautta korkeammalla yhteiskunnassa, joten uimahallissa on rikottu lakia isolla kädellä.

Toivottavasti Janni Tikkanen pääsee jatkossa puolelle jonne kokee kuuluvansa.
Sipi
Perry Mason

Oulun_Kungas kirjoitti: Ke Elo 27, 2025 7:39 pm

Toivottavasti Janni Tikkanen pääsee jatkossa puolelle jonne kokee kuuluvansa.
laki on laki, sitä ei käy kiistäminen.

Silti olen edelleen sitä mieltä, että yksilönvapaudessa on kyse tasa-arvosta, ei etuajo-oikeudesta tai koskemattomuudesta muiden kustannuksella. Ei transihmisillä voi olla ikään kuin diplomaattikilpiä, joiden turvin he saavat parkkeerata kaikkien ruutuihin. Yhtä suuri oikeus niillä muilla naistensaunassa asioivilla, biologisilla naisilla on tuntea turvaa ja kehorauhaa. Jos paikalle pölöhtäisi joku munallinen kuokkija, itse en ainakaan ilahtuisi enkä saisi mielenrauhaa ajatuksesta, että hän varmasti kokee jotain. Itsekin koen monenlaisia asioita, mutta en pakota muita ihmisiä kokemaan samaa.

Joten sellainen ratkaisu pitäisi löytää, joka takaisi kaikille uimahallissa asioiville mahdollisuuden asioida sillä puolella, johon kokee kuuluvansa. Itse en koe kuuluvani transujen kanssa samaan saunaanenkä oikein voi ymmärtää, miksei minun laillani ajattelvien ihmisten toiveilla ole mitään merkitystä yhden transihmisen toiveen rinnalla? Laki siis turvaa ainoastaan tämän vähemmistön oikeudet, eikä se ole tasa-arvoa.
Jannes
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Jannes »

palkataan uimahalleihin sellaisia tyyppejä, jotka lyö bokkenilla setää tai tätiä kiveksiin kun havaitsee stondiksen?
JohanPomppas
Javier Pena

Sipi kirjoitti: Ke Elo 27, 2025 6:39 pm
Tuli tuosta "dead-nimestä" muuten mieleen, että yleensä transut vaihtaessaan nimensä, valitsevat mahdollisimman paljon siitä entisestä nimestään poikkeavan nimen, ettei muistu mieleen se vanha nimi, tai joku niin herkästi vahingossa puhuttele sillä entisellä nimellä, koska se on kuulemma tosi "triggeröivää"... No tää herra tikkanen on ilmeisesti lisännyt entiseen nimeensä vain yhden n -kirjaimen - että jotain sekin kertoo siitä, kuinka tosissaan tää mulkku on asiassaan... Eikö nää kaikki ihmishahmoiset sukupuolielimet vois mennä vaan keskenänsä larppaamaan jonnekin ja jättää muut, normaalit ihmiset pervoilujensa ulkopuolelle? Tuo kaikki on lähinnä seksifantasiaa ja julkista runkkaamista näiltä herra tikkasen kaltaisilta miehiltä.
Vastaa Viestiin